Şimdi Ara

1 km yol nasıl 3.000.000₺ oluyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
14.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bildiğiniz gibi ötv yol yapmak için alınıyor, 1 km yolun maliyetinin 3.000.000₺ olduğunu öğrenince aklım gitti, hesap edemedim, altı üstü 1km yol nasıl üç trilyon lira olabilir ya?

    asfalt petrolün dibi, en ucuz kısmı, benzin de en pahalı kısmı, yola asfalt yerine benzin döksen 3.000.000 etmez

    bence toprak yol yapılsın ötv kalksın



  • Bu yol yapım maliyetini hesaplama yöntemleri var ufacık bir rakamda oynama özellikle orta ve büyük işlerde manyak paraların dönmesine yol açabilir.Bu yolların sınıflandırılması, taşıma, işçilik vs
    birçok etken bu yol maliyetine etki eder.Bu 3.000.000 fiyata normal yol yapılıyor ise otoban yolu için bu fiyat dahada yukarılara çıkar.Hani bu paralara yol ihaleleri genellikle belirli firmalar alıyor ve bu yolu ne kadar ucuza getirsem o kadar cebimde para kalır diyor.Her kalemde oynayarak maliyeti yüksek gösteriyorlar üstüne zaten işçilik maliyeti bir avrupa ile aynı değil afedersiniz eşek gibi gece gündüz ucuza çalıştırıyor üstüne malzemeden çalıyor sonuçta bir yol yapılıyor.Adı yol oluyor ciddi bir etüd çalışması yapılmadan üstün körü yol yapılıyor bunları denetleyecek bir mekanizmada yok.Hani yanlışlar çok anlatmakla bitmez hal böyle olunca avrupa yolları daha kaliteli oluyor sonuçta vatandaşın parası dönüp dolaşıp bir yol bularak zenginin cebini şişiriyor.Sadece yol değil misal baraj yapılacak firma 20.000.000 maliyeti olan barajı 50.000.000 olarak yapılıyor bunların birçok alavere dalavere yöntemleri var minareyi yapan kılıfı uyduruyor bir şekilde.Dışarıdan sade bir vatandaş bunları görünce helal olsun adamlar yapıyor demekle kalıyor ne kadar soyulduğunu farkında değil işte ülkenin %80 sırf bunları doyurmak için çalışıyor.Bu milletin anasını s.... diyen işadamları bu yüzden bu kadar zengin.Bana da bu şartlarda yol yapın deseler ülkeyi boydan boya yol yaparım hiç kuşkunuz olmasın :)
    Yapay Zekanın Yanıtı

    1 km Yol Maliyeti Ne Kadar?

    1 km yolun maliyeti, yolun türüne, malzeme kalitesine, işçilik ücretlerine ve yerel koşullara bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir.

    Asfalt Yollar

    • 2023 yılında 1 km asfalt yolun maliyeti tipik olarak 1.000.000 TL ile 2.000.000 TL arasında değişir.
    • Bu maliyet, asfaltın kalitesi, yol genişliği ve alt yapı gereksinimleri gibi faktörlerden etkilenir.

    Duble Yollar

    • 1 km duble yolun maliyeti genellikle 2.000.000 TL ile 3.000.000 TL arasındadır.
    • Duble yollar, daha fazla şerit, daha geniş omuzlar ve daha karmaşık drenaj sistemleri gerektirdiğinden daha pahalıdır.

    Maliyeti Etkileyen Faktörler

    • Yolun Türü: Asfalt, beton veya parke taşı gibi farklı yol türlerinin maliyetleri değişir.
    • Malzeme Kalitesi: Yüksek kaliteli malzemeler, daha düşük kaliteli malzemelere göre daha pahalıdır.
    • İşçilik Ücretleri: İşçilik ücretleri bölgeye ve yükleniciye göre değişir.
    • Yerel Koşullar: Jeoloji, iklim ve çevresel düzenlemeler maliyeti etkileyebilir.

    Not: Bu maliyet tahminleridir ve gerçek maliyetler yukarıda belirtilen faktörlere bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Doğru maliyetleri belirlemek için yerel yüklenicilerden özel teklifler almanızı öneririz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Standard yol değil o meblağ, nerden baktınız o rakama?
  • kaynak?
  • mr.big kullanıcısına yanıt
     1 km yol nasıl 3.000.000₺ oluyor?

    odatv
    DUBLE YOLLARA NE KADAR HARCANDI
    http://odatv.com/duble-yollar-0412101200.html



    bide bu 2007'deki fiyatı, bugün 15 trilyondur heralde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi areels -- 28 Kasım 2016; 11:52:33 >




  • Eee 3m olacak tabii başka nasıl cepleri para görecek? Sen inanıyormusun onun gerçek maliyetinin 3m olduğuna? Allah muhafaza belki çakılın m3'ünü bile belki bin liradan aldı bunlar. O yolun gerçek maliyeti anca yarı yarıya veya daha da düşük bir miktardır. Ama millete hizmet için halka hizmet için mecburen birileri zengin olacak birileri nemalanacak ki o yollar yapılsın. Km başı 500milyon veya 1m'ye kimse uğraşmaz zayti. Çaktın mı hocam?

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: areels


     1 km yol nasıl 3.000.000₺ oluyor?

    odatv.com
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu
    http://odatv.com/duble-yollar-0412101200.html



    bide bu 2007'deki fiyatı, bugün 15 trilyondur heralde

    Tek Şerit yol olarak düşündüm birden. Duble yol ise buna bariyerleri, tabelaları Vs dahil tabi. 3 Milyon? Uzmanlık alanım değil, sadece düz kaplama fiyatlarını biliyorum. 3 milyona yaklaşamaz tabi ki.




  • Burada süre verilmemiş 1 km yolun ne kadar sürede yapıldığı hangi zemin üzerine yapıldığı gibi faktörler maliyeti çok değiştirir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Ötv yol yapmak için alınıyorsa uzaydan yazmamız lazımdı şimdi...
  • Kimse akp nin yaptirdigi yollara koprulere karsi degil de, yapis sekli ve harcanan paralar resmen halkin belini bukuyor.



    Agaoglu tarzinda sagiyla soluyla iliskisi olmayan uyduruk uyduruk insaatlar ve pek tabii yandas diye trilyonlarin cope gittigi yollar.
  • Arkadaşlar,
    Yurtdışında müteahhitlik yapan firmalardaki tecrübeme göre yazıyorum.

    Genelde şehirlerarası, bölünmüş veya otoban, iyi kalite yolların ihalelerini yurtdışında ortalama 1 milyon USD/km civarına alırdı firmalar. Bu ortalama rakam olmakla birlikte etki eden çok fazla faktör var. Dağlık olup olmama, arazinin diğer özellikleri, zeminin durumu, yapılacak süre, toplam yol miktarı, ham maddeye ulaşım vs. Bunlara bağlı olarak daha düşük fiyatla alınan işler de vardı.

    Ancak Türkiye'de maliyetler her zaman daha uygun oluyordu.

    Belli bir proje üzerinden maliyet analizi yapmadan bir şeyler iç edilmiştir/edilmemiştir olayına giremiyorum. Zira bunlar genellikle ve bir çok yerde maalesef olan hadiseler.

    Bilginize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Yol yapmanın bir maliyeti yok aslında. Katran en ucuz madde zaten.

    Birim fiyat kitaplarında da en masraflı olay asfalt ve yol yapımıdır.

    Zaten sürekli yol yapmaları hizmet için değil, büyük soygundan dolayıdır.

    Ankara'da da Melih bey canı sıkıldıkça kaldırımları söker tekrar yapar ve kaldırım taşlarını aldığı fabrika kendisinindir resmi olarak öyle görünmese de.

    Ankara bizzat kendisine ait hocam zaten zatın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmGMD -- 28 Kasım 2016; 13:19:24 >
  • bunun içinde yol üzerindeki hak sahiplerine ödenen paralar da vardır.
    1.000 metre boyunda yolun genişliği (banket falan dahil) 50 metre olsa 500 dönüm arazi eder.
    Trakya'da en kötü arazinin dönümü 10.000 tl.
    Arazisi bile 5.000.000 tl edebiliyor yerine göre.
  • Yollar ihale usulü yapılmıyor mu? Deneyimi yok mu bu işin? Al sana bilmem kaç milyon ₺ yol yap mı deniyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: W0lkidonkisss

    Eee 3m olacak tabii başka nasıl cepleri para görecek? Sen inanıyormusun onun gerçek maliyetinin 3m olduğuna? Allah muhafaza belki çakılın m3'ünü bile belki bin liradan aldı bunlar. O yolun gerçek maliyeti anca yarı yarıya veya daha da düşük bir miktardır. Ama millete hizmet için halka hizmet için mecburen birileri zengin olacak birileri nemalanacak ki o yollar yapılsın. Km başı 500milyon veya 1m'ye kimse uğraşmaz zayti. Çaktın mı hocam?

    Saygılar.

    Hocam, çakıla para bile vermiyolardır. Denizden alıp dolduruyorlar. Ben devamlı çakıl kamyonlarından akan sularla buna kesin emin oldum. Bir ara bir belediye başkanının su akıtan kamyonunu bir jandarma komutanı durdurmuştu. Kavga çıkarıyordu başkan. Belki hatırlarsınız...




  • Bu yol yapım maliyetini hesaplama yöntemleri var ufacık bir rakamda oynama özellikle orta ve büyük işlerde manyak paraların dönmesine yol açabilir.Bu yolların sınıflandırılması, taşıma, işçilik vs
    birçok etken bu yol maliyetine etki eder.Bu 3.000.000 fiyata normal yol yapılıyor ise otoban yolu için bu fiyat dahada yukarılara çıkar.Hani bu paralara yol ihaleleri genellikle belirli firmalar alıyor ve bu yolu ne kadar ucuza getirsem o kadar cebimde para kalır diyor.Her kalemde oynayarak maliyeti yüksek gösteriyorlar üstüne zaten işçilik maliyeti bir avrupa ile aynı değil afedersiniz eşek gibi gece gündüz ucuza çalıştırıyor üstüne malzemeden çalıyor sonuçta bir yol yapılıyor.Adı yol oluyor ciddi bir etüd çalışması yapılmadan üstün körü yol yapılıyor bunları denetleyecek bir mekanizmada yok.Hani yanlışlar çok anlatmakla bitmez hal böyle olunca avrupa yolları daha kaliteli oluyor sonuçta vatandaşın parası dönüp dolaşıp bir yol bularak zenginin cebini şişiriyor.Sadece yol değil misal baraj yapılacak firma 20.000.000 maliyeti olan barajı 50.000.000 olarak yapılıyor bunların birçok alavere dalavere yöntemleri var minareyi yapan kılıfı uyduruyor bir şekilde.Dışarıdan sade bir vatandaş bunları görünce helal olsun adamlar yapıyor demekle kalıyor ne kadar soyulduğunu farkında değil işte ülkenin %80 sırf bunları doyurmak için çalışıyor.Bu milletin anasını s.... diyen işadamları bu yüzden bu kadar zengin.Bana da bu şartlarda yol yapın deseler ülkeyi boydan boya yol yaparım hiç kuşkunuz olmasın :)




  • Bilgisi olmayanlar nasilda hemen canur atmaya baslamis. Yol ne var sanki alsfalti dok gec demi ne var bunda? Oyle degil iste bunun zemin kismi var hafriyati var bulundugu bolgeye gore sartlari var varda var. Bu paranin %25 i firma kari zaten direk cebe. Cok yol yapmalarinin sebebinide biliyorum kor degiliz heralde kazanc saglamak icin ama yol yapmak masrafli bir is. Rakamlar abarti degil yani. Bugunlerde 15 milyonu bulmuyo bu arada 4-5 civarinda diye biliyorum.
  • İyide o ortalama alınan bi hesap benm bildiğim kadarıyla. O yolda tünel de var köprü de.
  • Kendi payı da var olur mu hiç olmazsa olmazlarıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    bunun içinde yol üzerindeki hak sahiplerine ödenen paralar da vardır.
    1.000 metre boyunda yolun genişliği (banket falan dahil) 50 metre olsa 500 dönüm arazi eder.
    Trakya'da en kötü arazinin dönümü 10.000 tl.
    Arazisi bile 5.000.000 tl edebiliyor yerine göre.


    Uygun olan yerlerde yollar hazine arazisinden geçirilir...Çok çok mecbur kalınırsa şahısların arazileri kamulaştırılır...(En azından mantığı böyle)...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Saab9000


    quote:

    Orijinalden alıntı: W0lkidonkisss

    Eee 3m olacak tabii başka nasıl cepleri para görecek? Sen inanıyormusun onun gerçek maliyetinin 3m olduğuna? Allah muhafaza belki çakılın m3'ünü bile belki bin liradan aldı bunlar. O yolun gerçek maliyeti anca yarı yarıya veya daha da düşük bir miktardır. Ama millete hizmet için halka hizmet için mecburen birileri zengin olacak birileri nemalanacak ki o yollar yapılsın. Km başı 500milyon veya 1m'ye kimse uğraşmaz zayti. Çaktın mı hocam?

    Saygılar.

    Hocam, çakıla para bile vermiyolardır. Denizden alıp dolduruyorlar. Ben devamlı çakıl kamyonlarından akan sularla buna kesin emin oldum. Bir ara bir belediye başkanının su akıtan kamyonunu bir jandarma komutanı durdurmuştu. Kavga çıkarıyordu başkan. Belki hatırlarsınız...

    Ben hatırlıyorum...Başkan jandarma komutanına "fetöcüsün" falan diyordu...Sonra kendisini kamyona falan kilitliyordu...Çok rezil bir belediye başkanı idi konuşma tarzından anladığım...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.