Şimdi Ara

10/60 MOBİL YAĞ MUCİZESİ (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
233
Cevap
9
Favori
193.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • High Quality kullanıcısına yanıt
    10w40 deneyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oksur

    merhaba arkadaşlar 2004 model opel meriva aracımı yağ eksiltmesinden dolayı götürdüğüm özel opel servisindeki usta mobil 10w 60 yağ kullanmamı tavsiye etti bu konularda biraz titiz olduğumdan dolayı başka bir opel ustasına da danıştım burdaki yorumları inceledim tam yağı almaya gittiğimde yağcı bu yağı opel ve fort araçlarda sabahları sibop sesi yaptığından dolayı tavsiye etmediğini söyledi acaba aranızda opel motorunda bu yağı kullanan varmı var ise görüşleri nelerdir

    aynı model araba bende var sorunda aynı ben 10 40 koyuyorum ama bu sefer 10 60 mı koysak anlayan biri tavsiyede bulunsa
  • araba ısınınca yağ sızdıran araca 20w50 mi yoksa 10w60 mı konulmalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muratgazi M kullanıcısına yanıt
    Bence 15 yağ sızdırmasını engellemek için 50 de yüksek performans ta yada uzun yolculuklar da yada sürekli aktif iseniz yani günde en az 2-3 saat direksiyon başındaysanız kullanıyorsanız 15/50 en iyi tercih özellikle de garajınız var ise yaz kış değişmeden kullanırsınız ancak yağ eklemeyi sadece aynı yağ ise kullanmalısınız bazı arkadaşlar yazmış başka yağın üstüne bambaşka yağ ekledim diye öyle olmuyor işte yağı komple temizleyip üzerine farklı bir yağ eklersiniz ayrıca hemen değiştiniz diye direk ani performans beklenmez önce eski yağın atığının da gitmesi lazım tekrar ekleme yapmadan yağ değiştirmelisiniz ki içindeki yağ %100 o yağ olsun o zaman performans bekleyebilirsiniz.
    Ancak aracınız garajsız bir ortamda yani açık alanda sabahlıyor ise ve soğuk bir memlekette iseniz kışları 10/40 kullanmalısınız yazları 10/50 daha makuldür ayrıca yazmaya gerek yok her halde sadece işe gidip işten gelmek için en ideali 10/40 dır babaannem gibi araç kullanıyorsanız :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tobepeople -- 19 Eylül 2015; 13:00:07 >




  • Merhaba, istanbulda yaşıyorum. 2009 model BMW 320i coupe aracım var. 100.000 km de. 2500 km de 1 litre yağ yakıyor. bunu rölantide 2 dakika durup gaza bastığımda bir miktar mavi duman atmasından ve 2500 km de bir "1 litre yağ ekleyin" uyarısından anlıyorum.
    bugüne kadar hep BMW nin önerdiği yağ olan castrol edge 0w-30 kullandım. yağ yakımını azaltmak için 0w-40 a geçmemin faydası olur mu?
    yoksa 5w-40, 5w-50 veya yazıldığı gibi 10w-60 a geçmek daha mı mantıklı?
  • 5w40 yeterli olur sanırım.eksiltme istenilen değer altına düşerse 0w40 denenebilir. 50 numaraya hiç gerek yok .1000 km de eksilme ölçülebilir olursa o zman 50 ile biten yağ deneyebilirsiniz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu yukarıya taşıyalım. Hazır kış gelmişken arkadaşlara faydalı olabilir diye düşünüyorum. Takipteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    5w40 yeterli olur sanırım.eksiltme istenilen değer altına düşerse 0w40 denenebilir. 50 numaraya hiç gerek yok .1000 km de eksilme ölçülebilir olursa o zman 50 ile biten yağ deneyebilirsiniz .

    eksiltme yapan araca 5-40 yanı 40 ve ustu degerler daha mı mantıklı hocam bu durumda. Yagın kalın olması eksiltmeyi azaltır olarak anlıyorum dogru mudur?
  • mobil in internet sitesinden okudum biraz
    Türkyie sitesinde detaylı bilgi yok tabii yabancı siteden okudum.
    mühendis mantıgı ile tamamen tarafsız olmaya çalıştım yazarken

    "mobil 0w40" en fazla tavsiye ediyor mobil benim araca
    ancak aşınmış bir motor un piston çevresi gömlek vs. incelecegi için yani oradan bir miktar kaçak olacagı için yağ yakabilir veya yağ yakmasında bir ARTIŞ olabilir.
    bu durumda ister 10w60 kullanılsın ister 0w30 veya 0w20 hiç bir şekilde yağ yakmanın ve eksiltmenin önüne geçilmez..


    CONTALARDAN yağ kaçırma problemine gelince
    aracınızın uyumlu marka yagını kullanmazsanız motorun hararetini yükseltirseniz (duzgun sogutma sıvısı bakımı yapılmazsa)
    veya contaların eskimesi sebebi ile contalarınız Yağ kaçırabilir
    Ancak bu KAÇIRMA YAĞ yakmanın eksiltmesinden FAZLA kesinlikle olamaz..
    yani conta eskirse PİSTON ve çevresi KAT KAT fazla eskiyip aşınacagı için öncelikle PİSTON dan yağ eksiltmenin önüne geçilmez..

    bunun için motor a katılan belli katkılar mevcut amerikada AVM lerde bile satıyorlar marketlerde..

    ve bir motor un 100bin km üstünde olacagı motorun aşınmış oldugu anlamına gelmez..adamın aracı var 350bin km yapmış daha vida degmemiş..
    ama nasıl kullanmış aracı fabrika çıkışı Yağlamalı lpg ile kullanmış
    belli devir aralıgını geçmemiş..

    yani bizim ülkede pek bunlara dikkat edilmiyor..
    birde bizde satılan araçların markaların verdikleri garanti sanırım bizim ülkeye dandik mal mı satıyorlar nedir bilinmez diger ülkelere göre daha az
    örnek verecek olursam
    mitsubishi nin TR sitesine ve umman ülkesi sitesine girin
    bizde KOŞULLU ve 5 yıl 100bin km granti verirken
    ummanda 6 yıl sınırsız KM garantisi veriyor..üstelik koşulsuz yani aktarma organlarını da kapsıyor garantisi..

    örnegin wv GOLF bile bizde arka bagımsız süspansiyn lu satılmıyor 2014 modelden sonrası sorduk pahalıymış hak etmiyormuş TR milleti (1,8 lt motor üstüne veriliyormuş)
    türkiye temsilcilige sormayın dogrudan wv genel e ingilizce mail atın
    burberry parfum ile mailleştik bir ara..adamların maili var bende halen evet diyorlar içerigi ucuzlattık ve degiştirdik diye..

    yağ olarak sakın ARACINIZN uyumlu olmadıgı YAĞ kullanmayın
    YAĞIN içindeki ENZİM ve kimyasallar contalarınıza zarar verebilir..
    aynı şekilde antifiriz i bile aynı kullanın
    yoksa
    BAŞIMA geldigi gibi CONTAYI eritebilir antifriz veya
    aracınızdaki yağ su ISI dengesi sağlayan fakat yağ ile suyu karıştırmayın bir TÜR eşanjör olan
    radyatörü delebilir..

    kullanma klavuzu ne diyorsa uygulayın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    5w40 yeterli olur sanırım.eksiltme istenilen değer altına düşerse 0w40 denenebilir. 50 numaraya hiç gerek yok .1000 km de eksilme ölçülebilir olursa o zman 50 ile biten yağ deneyebilirsiniz .

    eksiltme yapan araca 5-40 yanı 40 ve ustu degerler daha mı mantıklı hocam bu durumda. Yagın kalın olması eksiltmeyi azaltır olarak anlıyorum dogru mudur?

    Evet yağın kalınlaşması eksiktme oranını azaltır.Ama ince bir nokta var.eğer gerektiğinden kalın ise belki eksiltme olmaz ama busefer kalın yağ da motoru aşındırır. Bu nedenle artı yönde kalın yağ kullanımı adım adım denenerek ve her seferinde küçük adımlar ile yapılmalıdır .

    Mesela farzwdelim ki aracınız için 5w30 ideal bir yağ ve bir müddet sonra eksilttiği için 5w40 olması uygun olur derken ,kullanıcı 10w60 geçerse ara adımlar atlanılmış olur .Bu derece kalın yağ, Fort ağrı kesiciler gibi ağrınızı hemen yok eder ama gerçek neden yok olmadığı için artık normal doz ilaç fayda etmez haline gelir .yüksek doz ilaç alışkanlığı gibi kalın yağ da sorunların üzerini örter ve uzun süre kullanımı artık geriye dönüşü olmayan aşınma artışı getirir. Artık motor eksi bir ince yağa geçişine hemen yağ eksiltme ye başlar ve siz ARACINIz için tek doğru yağın 10w60 olduğunu düşünmeye başlarsınız .Özet olarak yağ kalınlaştorma işine basamakları birer birer deneyerek çıkılması doğru uygulamadır .3 adım birden atarsanız ilk başta sorunu çözersiniz ama artık alt basamaklara inince normalde yalamamanız gereken sorunları yaşamaya başlarsınız .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    5w40 yeterli olur sanırım.eksiltme istenilen değer altına düşerse 0w40 denenebilir. 50 numaraya hiç gerek yok .1000 km de eksilme ölçülebilir olursa o zman 50 ile biten yağ deneyebilirsiniz .

    eksiltme yapan araca 5-40 yanı 40 ve ustu degerler daha mı mantıklı hocam bu durumda. Yagın kalın olması eksiltmeyi azaltır olarak anlıyorum dogru mudur?

    Evet yağın kalınlaşması eksiktme oranını azaltır.Ama ince bir nokta var.eğer gerektiğinden kalın ise belki eksiltme olmaz ama busefer kalın yağ da motoru aşındırır. Bu nedenle artı yönde kalın yağ kullanımı adım adım denenerek ve her seferinde küçük adımlar ile yapılmalıdır .

    Mesela farzwdelim ki aracınız için 5w30 ideal bir yağ ve bir müddet sonra eksilttiği için 5w40 olması uygun olur derken ,kullanıcı 10w60 geçerse ara adımlar atlanılmış olur .Bu derece kalın yağ, Fort ağrı kesiciler gibi ağrınızı hemen yok eder ama gerçek neden yok olmadığı için artık normal doz ilaç fayda etmez haline gelir .yüksek doz ilaç alışkanlığı gibi kalın yağ da sorunların üzerini örter ve uzun süre kullanımı artık geriye dönüşü olmayan aşınma artışı getirir. Artık motor eksi bir ince yağa geçişine hemen yağ eksiltme ye başlar ve siz ARACINIz için tek doğru yağın 10w60 olduğunu düşünmeye başlarsınız .Özet olarak yağ kalınlaştorma işine basamakları birer birer deneyerek çıkılması doğru uygulamadır .3 adım birden atarsanız ilk başta sorunu çözersiniz ama artık alt basamaklara inince normalde yalamamanız gereken sorunları yaşamaya başlarsınız .

    çok hassas bir olaymış hocam sağolun. Birde hocam bi konu daha var aklıma takılan. Bu Mobil ESP 5/30 yada 0/40 yağlar 50 bin km ve 1 yıl boyunca özelliğini yitirmeden turbo dizel araçta kullanılabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udmexpert -- 29 Aralık 2015; 21:09:49 >




  • Bir yıl içinde kullanım zaten gerekli şartlardan biridir. 30 bin km de sıkıntı yaratmıyor ama aracına kullanım şartına kullanım bölge ve hava şartlarına bağlı olduğu için 50 bin 100 bin km ifadeleri reklam amaçlı ifade olarak kalmaktadır .ama devamlı uzun yol yapan araç varsa 50 bin de olabilir fakir karışı
    mla sürmemek kaydıyla .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ARKADAŞLAR

    bende 1997 golf mk3 sport var. araç 226 binde. 10/40 castrol magnatec kullanıyorum. 1000 (yazıyla bin) km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Ben aracı çok sert kullanırım ve yüksek hızda yüksek devirde uzun süreli gidiyorum. bunun için fazla yakıyor biraz da. sürekli yağ ekliyorum.

    bahsedilen mobil 10/60 çözüm olabilir mi veya zarar verir mi? bu modelde kullanan var mı ya da?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tr.teknikressam

    ARKADAŞLAR

    bende 1997 golf mk3 sport var. araç 226 binde. 10/40 castrol magnatec kullanıyorum. 1000 (yazıyla bin) km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Ben aracı çok sert kullanırım ve yüksek hızda yüksek devirde uzun süreli gidiyorum. bunun için fazla yakıyor biraz da. sürekli yağ ekliyorum.

    bahsedilen mobil 10/60 çözüm olabilir mi veya zarar verir mi? bu modelde kullanan var mı ya da?

    Sizin araç için 10w60 bir çözüm olabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orijinalden alıntı: tr.teknikressam

    ARKADAŞLAR

    bende 1997 golf mk3 sport var. araç 226 binde. 10/40 castrol magnatec kullanıyorum. 1000 (yazıyla bin) km'de 1 litre yağ eksiltiyor. Ben aracı çok sert kullanırım ve yüksek hızda yüksek devirde uzun süreli gidiyorum. bunun için fazla yakıyor biraz da. sürekli yağ ekliyorum.

    bahsedilen mobil 10/60 çözüm olabilir mi veya zarar verir mi? bu modelde kullanan var mı ya da?

    Sizin araç için 10w60 bir çözüm olabilir

    hocam çok teşekkürler, başka forumlardan da bunu önerdiler ama son anda kitapçığa bakmak aklıma geldi ve fotoğrafını çektim belki başka arkadaşlara da faydası olabilir.

    https://i.hizliresim.com/WkW7ym.jpg

    1000 km'de 1 litre yağ yakmanın normal olduğu yazıyor. 1997 golf mk3 sport aracımın kitapçığıdır. Sürekli yağ alıp eklemek, düzgün yağlanmayan bir sistemden daha iyidir. motor yağı ayarlarınızla oynamadan önce kitapçığınıza bakmanızı öneririm. ben de şaşırdım görünce.




  • mobil 10w60 farklı bir yağdır. standart 10w40 yaglardan bazı özellikleri üstündür. mobil saha mühendisleri de özellikle eski araçlar için tavsiye ediyorlar. temizleme özelliği de vardır. ilk yag değişiminde karterden ciddi miktarda siyah renkli olarak dökülür. daha sonra giderek azalır. mobil 10w60 tam sentetik yag kullanmadan önce silindir kapağını açtırıp bir foto çekin bir de yag değişiminden önce foto çekin fark görülecektir.
  • tr.teknikressam kullanıcısına yanıt
    Bana 1000 km de 1 litre çok fazla geliyor.
  • BreakBeaT kullanıcısına yanıt
    Hocam koca foto paylaştım arabayı tasarlayan adama fazla gelmemiş sana niye fazla geldi ki wankel motoru falan duysan demek ki şoka girersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tr.teknikressam -- 24 Şubat 2016; 22:52:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tr.teknikressam kullanıcısına yanıt
    Arabayı 10 bin km de bir bakıma sokuyorum. 150-200 lira arası tutuyor filtreler ve yağ. Eğer 1000 km de 1 litre yağ eksiltse bakıma kadar 150-200 de yağa vermiş olurum. Sizce normal mi ?
    Bana çok geldi değer. Araç üreticileride topu kendilerinden atmak için yazmıştır.

    Golfle rx-8 in ne alakası var ? O modeller yağ ile çalışıyor nerdeyse.

    Amacım polemik yaratmak değil, tekrar söylüyorum bence 1000 km de 1 litre yağ normal değil. Sizin için normalse eyvallah
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.