Şimdi Ara

10 yaş üstü araba sanayiden çıkamıyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • deyvidey kullanıcısına yanıt

    bir japoncu için alışılmış bir tecrübe darısı yeni aracınıza.

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim  

  • Sen daha Honda ile tanışmamıssın anlaşılan  

  • 1999 Model Toyota Corolla'yı 2004 yılında 80.000 km.de iken satın aldım.


    2018 yılı Ocak ayına kadar 14 sene ve yaklaşık 200.000 km. kullandım. Sattığımda 280.000 km.deydi.


    Bu süre içerisinde yağ bakımları hariç ;


    - 2 defa triger kayışı değiştirdim.


    - 1 defa debriyaj baskı balatası değiştirdim. Bu değişim esnasında şanzıman yağı da değişti yanlış hatırlamıyorsam.


    - 1 defa termostat değiştirdim.


    - 2 defa antifriz değiştirdim.


    - 2 defa fren hidrolik yağı değiştirdim.


    - Ön tekerleklerden birisinin (hangisi hatırlamıyorum) bilyalı rulmanı değişti.


    - Bir ilk aldığımda bir de 200.000 km.de fren balatalarını değiştirdim.


    - 1 defa da akü değiştirdim.


    Bana açtığı masraflar bu kadar.


    Komşumun 2004 model Bora'sı vardı. 2006'da iki yaşındayken aldı. Benim yaptığım masrafın abartmıyorum 5 katından fazlasını yapmıştır.


    2 defa yolda kalıp, çekiciye verdiği paralar buna dahil değil.


    Unutmadan 2012 yılında Atiker OBDII LPG taktırdım. LPG ile ilgili de hiç bir sorun yaşamadım.


    Ben 2018 yılında (arabayı sattıktan 2 hafta sonra) 2014 model 1.6 Auris aldım. CVT otomatik. Yaklaşık 20.000 km.de idi.


    Otomatik araç lazım olmasa eski arabama devam ederdim.


    Bu aracımda da 2 defa CVT sıvısı değişimi, ilk aldığımda ön arka fren balatası değişimi yaptım. Periyodik bakımı haricinde başka masraf çıkarmadı.


    Bu aracıma da alır almaz Candan mühendislikte BRC LPG taktırdım. Şu an 100.000 km.de. Hiç bir sorun yaşamadım.


    Bu aracımı değiştirirsem elektrikli bir araca geçeceğim.


    Stellantis'in EV araçları fiyat olarak oldukça cazip. Hatta 1.000.000 civarında C4 veya C4X bile bulabiliyorsun.


    Ama bana bu grup güven vermiyor işte.


    Hyundai Kona bakınıyorum şimdilik. Bu ekonomik şartlarda arabamın üstüne 400.000 kadar vermenin bir anlamı yok bence.


    İonic 5'i çok beğeniyorum ama o benim boyumu oldukça aşar.


    Çin'lilere gelince servis, yedek parça tam bir muamma.


    BYD'nin onca teşviğe rağmen izlediği fiyat politikası, bu araca sahip olanların ileride ne ile karşılaşacaklarının şimdiden göstergesi.


    Kısmet...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet Serdar K. -- 7 Aralık 2024; 14:57:28 >




  • alpikom A kullanıcısına yanıt
    Benimde aynı model otomatik lpg li aracım var devamlı arıza lambasi yanıyor 3000 deviri gecmiyor. Hep sanayideyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu durum çok değişken ne zaman doğu Avrupa ya da balkanlara gitsem. 300 400bin de bmw’ler passatlar görüyorum. Geçen Bosnada bir arkadaşım 350bin de toureng aldı isviçredeki ilk sahibinden. Sonra buraya dönüyorum. Sanayi hikayeleri dinliyorum araç almaktan soğuyorum. Şu aralar aklımda uzun yola gelecek bir araç alma isteği var mondeo passat cc insignia bakıyorum. 170bin km görüp kaçıyorum. Yahu benim Romanyadaki iş arkadaşım 170binde bmw’yi 2011de almanyadan ithal getirip şuan 465binde hala aynı araca biniyor daha passat cc’ye girişemezken ben. Öte yandan bizim burada ikinci el fiyatlarım 3 katı olması gerçeği de var tabi… bu denli düşünmem de.

    Bu insanlar yokluktan ya da nasıl diyeyim şartlardan böyle almıyorlar genel olarak böyle bir tutum var. Bahsettiğim iki kişininde durumu ülke standartları üstünde orta sınıf insanlar. Batı avrupa ülkelerinden ciddi oranda ikinci el araç buralara gidiyor. 200bin 300binde araçlar. Bakımları yaptırıp çatır çatır biniyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 25 Aralık 2024; 0:28:40 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • nazım55 N kullanıcısına yanıt

    ayarları sıkıntılıdır hocam yoksa yanmaz.bendede lpg var istanbul candan mühendislikte takıldı 7 sene oldu ibre ip gibi ama afr ayarı yapıldı.seninde çözümün afr ayarı sıfır sıkıntısız binersin araştır kesin yaptır bu ayarı.hangi ildesin bilmiyorum ama artık çoğu yerde yapıyolar bu ayarı

  • alpikom A kullanıcısına yanıt
    Lpg ci ve motorcu ikisi de birbirini tanıyor ve ikisi de ilgili arkadaşlar. Lpg ci cihaz ile arızayı tespit edip motorcuya gönderiyor, motorcu bakıyor bu arada başka şeylerden de olabilir boş yere bu pahalı parçaları degistirmeyelim diyor. Her ikisi de arızayı siliyor 5-10 gün güzelce kullanıyorum sonra gene yanıyor. Lpg ci en son atiker in başka bir sürümünü yuklemisti.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • nazım55 N kullanıcısına yanıt

    hangi ilde yaşıyorsun hocam afr ayarı yaptır diyorum tüm sorunlarından kurtul.başka bir sürüm falan hikaye yönlendiriyim seni il söylersen.

  • Bethesta kullanıcısına yanıt
    Dünyanın kalanı Eu5 ülkeleri sanıyorum

    Size neler anlatıyor dünyanın kalanı hakkında bilmiyorum lakin sandığınız gibi değil…



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 25 Aralık 2024; 10:44:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 2008 yılında 59 binde aldığım 1.4 tdi polo arabamı 251 bine kadar sadece 1 kere egzantrik mili pozisyon sensör hatası yaşayarak kullandım . o da 100 liralık bir kablo değişerek çözüldü . yeni ve sorunsuz motorlu aracı bulabilmek biraz şans işi . aldığım dönem hakkında 2 satır bişey okumadan aldım . ama aldıktan sonra hangi kilometrede ne bakımı yapmak lazım buna çok dikkat ettim . trigerini , yürüyen parçalarını vs hep sanayide nispeten bilgisine güvendiğim ustalara yaptırdım . Dürüst usta , zamanında yapılan bakım ve kullanım çok önemli bu konuda .

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.