Şimdi Ara

10 yaş üstü araba sanayiden çıkamıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
1.927
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üreticiler 10 yıl ömür biçerek uretiyorlar. Buda max 200.000 kmye denk geliyor. Arabanın ekonomik ömrüde 300.000kmde bitiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 26 Kasım 2024; 10:47:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • araba sanayi yuzunden sanayiden cıkamıyor. yetkılı servise gotururum, degisecek seyleri degistirir devam ederim. 3-5 fazla para verırım ama muhattabım olur faturam olur. sıkıntı yasarsam tuketıcı mahkemesıne giderim çözerim. basıma dert almam. satarken de yetkılı servis bakımlı diye fazla paraya satarım, yetkılı servıse verdıgım parayı fazlasıyla gerı alırım

    1999 Model Toyota Corolla'yı 2004 yılında 80.000 km.de iken satın aldım.


    2018 yılı Ocak ayına kadar 14 sene ve yaklaşık 200.000 km. kullandım. Sattığımda 280.000 km.deydi.


    Bu süre içerisinde yağ bakımları hariç ;


    - 2 defa triger kayışı değiştirdim.


    - 1 defa debriyaj baskı balatası değiştirdim. Bu değişim esnasında şanzıman yağı da değişti yanlış hatırlamıyorsam.


    - 1 defa termostat değiştirdim.


    - 2 defa antifriz değiştirdim.


    - 2 defa fren hidrolik yağı değiştirdim.


    - Ön tekerleklerden birisinin (hangisi hatırlamıyorum) bilyalı rulmanı değişti.


    - Bir ilk aldığımda bir de 200.000 km.de fren balatalarını değiştirdim.


    - 1 defa da akü değiştirdim.


    Bana açtığı masraflar bu kadar.


    Komşumun 2004 model Bora'sı vardı. 2006'da iki yaşındayken aldı. Benim yaptığım masrafın abartmıyorum 5 katından fazlasını yapmıştır.


    2 defa yolda kalıp, çekiciye verdiği paralar buna dahil değil.


    Unutmadan 2012 yılında Atiker OBDII LPG taktırdım. LPG ile ilgili de hiç bir sorun yaşamadım.


    Ben 2018 yılında (arabayı sattıktan 2 hafta sonra) 2014 model 1.6 Auris aldım. CVT otomatik. Yaklaşık 20.000 km.de idi.


    Otomatik araç lazım olmasa eski arabama devam ederdim.


    Bu aracımda da 2 defa CVT sıvısı değişimi, ilk aldığımda ön arka fren balatası değişimi yaptım. Periyodik bakımı haricinde başka masraf çıkarmadı.


    Bu aracıma da alır almaz Candan mühendislikte BRC LPG taktırdım. Şu an 100.000 km.de. Hiç bir sorun yaşamadım.


    Bu aracımı değiştirirsem elektrikli bir araca geçeceğim.


    Stellantis'in EV araçları fiyat olarak oldukça cazip. Hatta 1.000.000 civarında C4 veya C4X bile bulabiliyorsun.


    Ama bana bu grup güven vermiyor işte.


    Hyundai Kona bakınıyorum şimdilik. Bu ekonomik şartlarda arabamın üstüne 400.000 kadar vermenin bir anlamı yok bence.


    İonic 5'i çok beğeniyorum ama o benim boyumu oldukça aşar.


    Çin'lilere gelince servis, yedek parça tam bir muamma.


    BYD'nin onca teşviğe rağmen izlediği fiyat politikası, bu araca sahip olanların ileride ne ile karşılaşacaklarının şimdiden göstergesi.


    Kısmet...

  • Doğru zaten, bu tüm dünya'da böyledir, sadece Türkiye'de değil :) Hatta ekonomik ömür 300 değil, 200 bindir.


    Türkiye'deki vergiler nedeniyle araç fiyatları çok uçuk, eski aracın motorunu, turbosunu vs.vs. yenileyip binmeye devam etmek daha ucuza geliyor... dünya'nın kalanında aracı yenilemek daha ucuza geliyor

  • 100 binden sonra masraflar başlar zaten. 200 binde falan her sene biryerleri dökülür arabanın . turbosu, enjektörü volanı boku püsürü derdi bitmez. yamyam ustalar da anasını beller sökerken takarken. sanayiden çıkamazsın sonra.

  • doğru usta temiz kullanım ile yüzbinlerce km sorunsuz gidebilirsiniz. doğru ürün doğru usta ihtiyaclar doğrultusunda araç.

  • her yaştaki araba sanayide kalabilir de sanayiden çıkabilir de. iş ki sanayideki çakallara denk gelme. nasıl olacaksa?

  • Kendi aracım 2014 model 450 binde, en ucuz yerden yakıt koydum, bakım aralığı 15 bindi, 10 binde yaptırdım ( belli bir süreden sonra kendim yapmaya başladım yağ değişimlerini ) hala üzerinde fabrikasyon amortisörleri mevcut. Bunca km ve yıl içersinde 2 kere v kayışı kopardı, bir kere yağ soğutucu patlattı. Kullanmaya devam ediyorum bu şekilde. Araç amarok.

  • Daha hiç 150 bin km üzerinde araç kullanmadım. En fazla o km'ye gelince araçları elimden çıkardım. Yüksek km'de sanayi yollarına düşmenin çok sıkıntılı bir durum olduğunu düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    18 Yaş Altı Araba Ruhsatı
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • dogru, girmedigim icin cikmama gerek kalmiyor. evet

  • Arabaların ekonomik ömrü 10 yaş 150 bin km zaten. Sonrasında bakım yapılarak kullanılabilir ama ikinci elde fiyatın üstüne ekleyemiyorsun. 10 yaşın üstünde arabaya kredi de çıkmıyor yeni arabalarla fiyat makası açılıyor. Sürpriz arızalarla yolda kalmak da tuzu biberi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -Hardwell- -- 27 Kasım 2024; 8:11:2 >
  • araba sanayi yuzunden sanayiden cıkamıyor. yetkılı servise gotururum, degisecek seyleri degistirir devam ederim. 3-5 fazla para verırım ama muhattabım olur faturam olur. sıkıntı yasarsam tuketıcı mahkemesıne giderim çözerim. basıma dert almam. satarken de yetkılı servis bakımlı diye fazla paraya satarım, yetkılı servıse verdıgım parayı fazlasıyla gerı alırım

  • Araçlarımı 200.000 KM'ye gelmeden sattım hep


    2013 model İ20 1.4 CRDİ 120 binde aldım 175 binde sattım (Hiç sorun çıkarmadı, bakımları tamdı.)

    2012 Astra J 1.3 CDTI 103 binde aldım 165 binde sattım (Satmaya karar verme sebebim sorun çıkartmaya başlamasıydı.)


    Uzun yolda Yağ pompası patlattı ve yolda bıraktı, tamirden sonra da eski güveni veremedi ve arada motor arıza ışığı yakmaya başladı ara ara. sanayi ile uğraşmamak için onu satıp 0 egea cross aldım, sanayiden kurtulmuş oldum. Nasip olursa bu aracı değiştirirken de sıfır araç almak daha mantıklı geliyor.

  • ülke dinamikleri çok farklı 10 yaşına gelmiş 150 bin km devirmiş arabalara 1 milyona yakın para isteniyor aynı arabanın 2-3 yaşındaki modellerini almak varken kim o kadar para veriyor cidden aklım almıyor

  • sanayide kan emiciler serbest piyasa diyerekten haramzadelik yapıyor

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Genellememek lazım...

    167 000 km de 2013 model 0.9 tce.


    Fren balata ve disk i, akü, silecek lastiği gibi sarf malzemeleri dışında değişen yok, tamirlik hiç bir şey olmadi.

    Bakımlarını düzenli yaptırırım...


    Sanırım biraz bakmak ve kullanmak ile alakalı bir durum...

    (klima kompresör ünde bir sorun olmuştu önce kompresör değişecek dediler ancak daha sonra biraz kurcalayinca sadece kompresör valf leri değişti sorun geçti. Tabii ki o dönem anlattığım kadadr kolay geçmedi)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence çoğu kişi yanılıyor

    10 yaşında ve 100 bin KM olarak düşündüğünüz arabaların çoğu palavra

    Yani araçların büyük kısmı zaten daha da yüksek km de


    Her şey yetkili serviste ve orjinal parçalar ile olursa gayet iyi binilir

    Arabadan da anlayan çalışanlar denk gelirse daha iyi ki son yıllarda azalmaya başladı

    Çıktığı düşünülen arızaların da büyük kısmı zaten sarf malzemesi sınıfına sokulabilir , bi zahmet değişilecek


    Yüksek km güzeldir , araba yıllanmış şarap gibi olur

    Ak kara ortaya çıkar

    İyi araba 200 bine geldiğinde de iyi durumdaysa o üretici o arabaya özenmiştir

    Ben özellikle arabayı yüksek km de görmek isterim ki üretici hakkında daha iyi değerlendirmede bulunayım

  • Bunun tek sorumlusu araba sahipleri.. Ülkemizde görünürde herkes arabasına bakım yapıyor iyi davranıyor ama hikaye. Bizim millet asla arabasına bakmıyor..

  • insanların servis kalitesi dediği şey eskidendi . şimdi servisler çöp ... para tuzağı. zaten adam akıllı bir arıza olunca servis bakmıyor . motor inecek 250bin deyip kasten müşteriyi kaçırıyor . yağ filtre değiştirip 10 bin 15bin çekmek dururken neden zahmetli işle uğraşsın ki ?

  • hiç alakası yok 2009 model clio 3 1,2 aracım var 140 000 km de ve 15 senedir bir kere bile sanayiye gitmedi bir kere bile yolda bırakmadı.her araba öyle olacak diye bir kaide yok.yağ bakımları haricinde 2 kere triger değişti o kadar.

  • Şu an 315 binde 2000 model Vega'ya biniyorum, 298 binde aldım.


    Araba bir defa bile yolda kalmadı.


    Baskı balata ve fren servosu değiştirdim. İlk aldığımda bir de ağır bakım yaptım.


    Sanayiye daha çok keyfi uygulamalar için gidiyorum ses sistemi vs.

    yaptırdım.


    Sıfır araçlara bakıyorum, VAG ve PSA grubuna mesela, onlarda servisten çıkamıyor. 

  • 2 hafta önce aracımı yeniledim ve yenilemeden önce, 2005 model jazz aracım vardı. 20 yaşına gelmiş ve 300 bin km ye yaklaşmış aracın son 9 senesi bende geçti ve bu süreçte hiç sanayi yüzü görmedim. Bu 9 senede şehir içi hariç , yaz aylarında da değişik zamanlarda İstanbul - Antalya / Bodrum / Alanya yolculukları da yapıldı.


    Şanzıman yağ değişimini yetkili serviste yapıyordum , yağını filtresini de özel serviste yapmak haricinde bir sorun yaşamadım.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.