Şimdi Ara

100 cc lik motorlarla ilgili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben bu yaz yeni 100 km mondial motor aldım ve yazlıkta paso bu aracı kullandım.inanın kullandığım sportage jipten daha fazla zevk verdi.burhaniyede denize ve çevre gezilerine eşimle birlikte hep bu motoru kullandım.ikimiz içinde büyük bir değişiklik oldu.tabi kasklarımızı kesinlikle takmak koşuluyla motora bindik.türkiyede bence bu motor kullanımını teşvik edici bazı yeni kanunlara ihtiyaç var.mesela ehliyet gibi.bende şu anda b grubu araç ehliyeti var.bu ehliyetle kamyonet minibüs kullanabilirken motorsiklet kullanamıyorum,ne saçma şey değilmi.e grubu ehliyeti olan sürücü kamyon otobüs tırın yanı sıra diğer küçük araçları kulanabiliyorsa b grubuda motorsikleti hiç olmassa 100 cc kadar olanları kullanabilmeli.sonuçta trafik kuralları trafikte seyir halinde her araç araç için aynıdır.ehliyet sınavında bu kuralları öğrenip sınanıyorsak geriye bir tek denge unsuru kalırki hayatında hiç bisiklet kullanmamış bir insan zaten motorsiklet kullanamaz,ehliyet alsa bile.sizcede 100 cc kadar olan motorlar için b ehliyeti yeterlimidir.







  • quote:

    sonuçta trafik kuralları trafikte seyir halinde her araç araç için aynıdır.


    Hocam öyle şey olur mu? Her ehliyet sınıfı için trafikte seyrederken uyulması gereken kurallar farklılaşıyor. Ki aksi olsa zaten bu ehliyet sınıfları olmazdı değil mi? Hatta bence büyük araç sınıflarını zorlaştırmalı. E yi 22 yaş zorunluluğuna tabi tutuyorlar fakat ondan ziyade şu kadar yıl X ehliyete sahip olması şeklinde kademelendirilmeli. 100cc ye kadar motorlar için B ehliyeti ile kullanma düşüncesi bana da güzel geliyor aslında. Sayfiye yerlerinde ehliyetsiz araç kullanımının önüne geçebilirler böylece. Ama en azından uzun bürokratik işlemler olmadan 1 haftalık sürüş eğitimi şart olmalı onda da. (Tabi bizim ülkemizde pratikte ne kadar işlevsel olur tartışılır :D) Teoride bisikletle motor eş sayılsa da çoğumuz belli dönemlerde bisiklet kullandığımızdan benzer geliyor. Ancak altımızdaki motorun ağırlığı nedeniyle denge unsuru oldukça farklı. Bisiklette 10 kg civari bir ağırlık söz konusu iken diğerinde 100kg civarı. Viraja girme, araç sollama vb. hem otolardan hem de bisikletlerden "bence" farklı. Yoğun ve hızlı akan trafikte özellikle anlıyorsunuz bunu. Bisiklet kullanmışlığın avantajı bu iki aracın doğasında olan onlara has denge tecrübesine aşina olmak aslında.




  • Amerikada çoğu eyalette 50 cc lik motorlar için ehliyet aranmıyormuş keşke bizdede öyle olsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Luigi

    Amerikada çoğu eyalette 50 cc lik motorlar için ehliyet aranmıyormuş keşke bizdede öyle olsa

    türkiyede 100 cc altına a1 istiyolar , trafik polisi mobilete ehliyetsizlikten 800 tl ceza kesmişti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onur-ay -- 13 Eylül 2009; 0:36:52 >
  • Hem 100cc olanların B ile kullanılması motosiklete teşviki artırır.

    Aslında 100cc ve altına vergi alınmıyor. Bu da bir teşvik.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.