Şimdi Ara

1000 cc araç sahipleri, yakıt tüketiminiz ne kadar?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
2.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çok güzel bir yazı olmuş molar yazını imzama kopyaladım (istemezsen silerim). senide imzama üye olmaya beklerim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: molarrr

    ben neredeyse hep şehir dışı kullanıyorum,

    az yaktığı için de oldukça bol geziyorum.

    43000 km yaptım sadece bir defa keşke daha seri bir aracım olsaydı dedim:

    o da şehir içinde 2 tane apaçinin arasında e5 te kalmıştım, anlatması uzun sürer şimdi.

    sorun şu ki, nüfusun yüzde 5 ini oluşturması gereken apaçiler türkiye de en az yüzde elli.

    universite okumak, meslek, para sahibi olmak blie ülkemizde çoğunlukla daha şımarık ve arsız apaçilik yapmaya yarıyor.

    ülkenin büyük kısmı şu küçük motor, küçük araba konseptine geçse ülkede tasarruf düzeyi artacak,

    yakıt tasarrufu keza artacak,

    ölümlü kazalar azalacak,

    hava kirliliği gözle görülür oranda düşecek,

    yeni otoyol yapma ihtiyacı azalacak,

    şehirlerdeki trafik, park yeri sorunu azalacak vs vs

    ama biz ne yapıyoruz?

    califoniada hava kirliliği yüzünden satışı yasaklanmış dizel otomobillere hücum ediyoruz, uyanık olduğumuzu düşünerek.

    eli kulağında yakında çıkacak emisyon vergileri ve eurodizelin artan talep ile benzin fiyatlarını yakalayıp geçmesi ile yapılan hesaplar da tutmayacak, o da ayrı.

    koskoca japonya yıllarca otomotiv sanayisinin temelini kei car konseptine oturtmuş, hala 500 -600 cc araçları peynir ekmek gibi satarken,

    ve hatta yarattığı kompakt otomobil konseptiyle dünya liderliğini ele almışken,

    burada hala 1000 cc çekmez, gitmez, az gelir vs vs tartışılıyor.

    türkiye de otomobil sahiplerinin gelirlerine göre, büyük çoğunluğunun binmesi gereken araçlar bunlardır.

    keşke her yerde bisiklet yolları yapılsa, mobilet, scooter kullanımı artsa ve 500-600 cc lik araçlar kullanılsa da yurdun insanı fayda görse.






  • yabancılardan örnek verirken adamların genelde ş.içinde ufak ve ş.dışında büyük araçlar kullandıklarını dikkate almak lazım diye düşünüyorum.
  • Hehe dar sokaklar demişken bende de 86 model suzuki alto var. Araç 800cc olmasına rağmen hafif kasası sayesinde seri bir araba. Bir keresinde büyük kasalı bmwlerden biri sokakta dibime yapışmış arkamdan geliyordu. Ben de biraz acelem olduğu için biraz seri bir şekilde kullanıyordum. Derken, biraz dar bir sokakta bir kamyon parketmişti, şöyle bir baktım, ben buradan geçerim, arkadaki ne halin varsa gör dedim :) dibime yapışıp gelen arabalara uyuz olurum da biraz. Neyse ben gayet normal bir şekilde gaza basarak kamyonun yanından çok rahat bir şekilde geçtim ama 1 saniye sonra çok acı bir fren sesi duydum :D. İşte o an sinsi sinsi güldüğüm andır :D

    quote:

    Orjinalden alıntı: giza

    hocam dediğin yolu çok iyi biliyorum.o yolda sollama yapmak isteyen veya rampaları 140-150 ile çıkmak isteyen daha büyük hacimli araç alacak.şehir içi için ideal bi araç şahsen o tip araçları kullananları görünce kıskanıyorum.bizim araçların park sorunu var,yakıt sorunu var,ayrıca büyük kasadan dolayı dar sokaklarda problem oluyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: otomobilci_x

    son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz)
    duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz.
    ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç.
    ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum..
    kısacası iş biraz fayda maliyet olayı.
    yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam..
    benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum.
    (yuci anlaşıldı sorun yok)







  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.