107, C1, Yaris vs birçok markanın 1000cc model arabaları var. Bu arabalar ekonomik olmaları ile öne çıkıyorlar. İnternet sitelerine girip yakıt tüketim değerlerine baktığımız zaman şehir dışında 4.5lt/100 km gibi değerleri görüyoruz ki bu da şimdiki hesapla ( benzin: 3,25ytl ort.) 15 kuruşun altında bir değere geliyor. Hesap böyle olunca da lpgli bir araç yerine paraya biraz kıyıp yeni bir 1000cc araba almak daha cazip hale geliyor. Durum değerlendirmesi yapabilmek için 1000cc araç sahibi arkadaşlar yakıt tüketim değerlerini ş.içi ve ş.dışı olmak üzere yazarlarsa eminim birçok kişinin tercihlerini etkileyecektir.
yaris 1.0
şehir dışı 80 le 4.3
90 la 4.8
şehir içi 6
allah ne verdiyse basarsan şehir dışında 7.5 lt 150-160 la falan
imzama tıkla.. ayrıntılı olarak 1.0 larla ilgili bilgi bulabilirsin.. saygılarımla..
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
imzama tıkla.. ayrıntılı olarak 1.0 larla ilgili bilgi bulabilirsin.. saygılarımla..
ben bu 1000 cc leri ş.içi kullanımda çok mantıklı buluyorum
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
ben bu 1000 cc leri ş.içi kullanımda çok mantıklı buluyorum
Alıntıları Göster
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Şehiriçinde çok mantıklı Dizel aracımla litre bazında aynı yakıyoruz.
Şehirdışına 4 kişi yada yüklü şekilde çıkarım. 1000cc araç hertürlü gider gidemez diye sorun yok ama yakıt tüketimi 1400-1600cc araclara yakın olmazmı?
2 kişi şehirdışına çıkılır ama 4 kişi ızdırap olur bence
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Alıntıları Göster
Türk tüketicisi biraz aklıyla haraket edebilseydi eğer bu otomobillerin satışı çok yüksek olurdu.
Ama biz bunun yerine tüketicinin elinde patlayan dizel otomobilleri göreceğiz önümüzdeki 3 yıl içerisinde.
quote:
Orijinalden alıntı: okanttnc
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Şehiriçinde çok mantıklı Dizel aracımla litre bazında aynı yakıyoruz.
Şehirdışına 4 kişi yada yüklü şekilde çıkarım. 1000cc araç hertürlü gider gidemez diye sorun yok ama yakıt tüketimi 1400-1600cc araclara yakın olmazmı?
2 kişi şehirdışına çıkılır ama 4 kişi ızdırap olur bence
Alıntıları Göster
önceleri yani 1000 cc bir araç kullanmamış iken bende senin gibi düşünürdüm. ama inan hiç ızdırap olmuyor. yakıt tüketimi öyle senin sandığın gibi 1,4 1,6 araçlar gibi mümkün değil. bu tamamen ön yargı. ama 100 km yi geçmeyeceksin.
quote:
Orjinalden alıntı: okanttnc
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Şehiriçinde çok mantıklı Dizel aracımla litre bazında aynı yakıyoruz.
Şehirdışına 4 kişi yada yüklü şekilde çıkarım. 1000cc araç hertürlü gider gidemez diye sorun yok ama yakıt tüketimi 1400-1600cc araclara yakın olmazmı?
2 kişi şehirdışına çıkılır ama 4 kişi ızdırap olur bence
quote:
Orijinalden alıntı: molarrr
Türk tüketicisi biraz aklıyla haraket edebilseydi eğer bu otomobillerin satışı çok yüksek olurdu.
Ama biz bunun yerine tüketicinin elinde patlayan dizel otomobilleri göreceğiz önümüzdeki 3 yıl içerisinde.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: molarrr
Türk tüketicisi biraz aklıyla haraket edebilseydi eğer bu otomobillerin satışı çok yüksek olurdu.
tamamen katılıyorum. trafik kurallarına uyarak araba kullanan birisinin bütün ihtiyaçlarını karşılar. trafik kurallarından kastım. hız sınırıdır. ama siz şehir dışında 90 la 100 le gidemem derseniz o zaman ızdırap verir. bu arada bu araçlar 90-100 den fazla ile gidemez demek değildir 160 km sürate çıkabilirler ama buşekilde kullanılırsanız ekonomikliği kalmaz zaten o şekilde araç kullanacak kişilerde 1000 cc almaz. saygılarımla... konuyla ayrıntılı sormak istediğiniz veya görüş belirtmek istediğiniz hrşeyi imzamdaki linke yazın orada cevaplayalım en azından bir yerde toplu bir arşiv olur. çünkü ben 1000 cc araç alırken herkes tahminlerini yazıyordu ve nette bilgi toplamak oldukça zordu.
quote:
Orijinalden alıntı: molarrr
Türk tüketicisi biraz aklıyla haraket edebilseydi eğer bu otomobillerin satışı çok yüksek olurdu.
Ama biz bunun yerine tüketicinin elinde patlayan dizel otomobilleri göreceğiz önümüzdeki 3 yıl içerisinde.
Alıntıları Göster
yakıt tüketimi değerleri düşük olabilir,ve şehir içi kullanımda uygun bi motor hacmi de olabilir..ancak,şehir dışı kullanımlarda yokuşlarda filan,4 kişi...biraz zorlanmaz mı motor?
quote:
Orjinalden alıntı: molarrr
Türk tüketicisi biraz aklıyla haraket edebilseydi eğer bu otomobillerin satışı çok yüksek olurdu.
Ama biz bunun yerine tüketicinin elinde patlayan dizel otomobilleri göreceğiz önümüzdeki 3 yıl içerisinde.
neden böyle düşünüyorsun?
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
ş.dışı mantıksız anlamında söylemedim ben en çok yolu ş.içinde yapıyorum zaten hız yapılamıyor imkan olsada yakıttan dolayı yapmıyorum, ayrıca vergi avantajı ve park sorunu olmuyor o yüzden dedim, yoksa ş.dışında sende 90 la gidiyosun bende bir fark yok yanlış anlaşıldı sanırım
quote:
Orijinalden alıntı: yuci
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
neden öyle buluyorsun yuci. su an 4 günde 1500 km şehir dışı yol yaptım. yarında en az 600 km daha yapacağım. neden sadece şehir içi aracı olarak gördüğünü öğrenebilirmiyim.
ş.dışı mantıksız anlamında söylemedim ben en çok yolu ş.içinde yapıyorum zaten hız yapılamıyor imkan olsada yakıttan dolayı yapmıyorum, ayrıca vergi avantajı ve park sorunu olmuyor o yüzden dedim, yoksa ş.dışında sende 90 la gidiyosun bende bir fark yok yanlış anlaşıldı sanırım
Alıntıları Göster
Bence bu araçlar şehir dışı kullanım için iyi deil.Sebebine gelince,Türkiye şartları malum İzmir-İstanbul yolunda bile gidiş geliş yollar mevcut.Bu yollarda önümüze kamyon takılıyor yokuş yukarı oluyor yokuş aşağı oluyor vs oluyor,tabi bu da bazı sollamaları beraberinde getiriyor ve işte tam durumda can güvenliğiniz açısından sollamaların hızlı,az sürede yapılması gerekiyor.Sırf bu sebepten dolayı eğer Ankara-İstanbul gibi sürekli otoban olan bir yolda kullanmıyacaksanız araçların hızlanma değerlerinin düşük olmasından dolayı olası durumlarda sıkıntı yaşatabilir.
Ben de hem 1.0 micra hem de 1.3 95 hp colt var.Aynı yolu (İzmir-İstanbul) ikisiyle de aldım hatta Citroen c4 1.6 110 hp dizelle de aldım.Colt ve c4 de duyduğum güveni malesef micra'da alamadım.Ki benim nişanlım bu micra'yla istanbul'dan giresun 'a kadar gitti:) Genede uzun yol için güvenemem 1.0 arabalara. Ama çok sevimliler:)
quote:
Orijinalden alıntı: pascuu
Bence bu araçlar şehir dışı kullanım için iyi deil.Sebebine gelince,Türkiye şartları malum İzmir-İstanbul yolunda bile gidiş geliş yollar mevcut.Bu yollarda önümüze kamyon takılıyor yokuş yukarı oluyor yokuş aşağı oluyor vs oluyor,tabi bu da bazı sollamaları beraberinde getiriyor ve işte tam durumda can güvenliğiniz açısından sollamaların hızlı,az sürede yapılması gerekiyor.Sırf bu sebepten dolayı eğer Ankara-İstanbul gibi sürekli otoban olan bir yolda kullanmıyacaksanız araçların hızlanma değerlerinin düşük olmasından dolayı olası durumlarda sıkıntı yaşatabilir.
Ben de hem 1.0 micra hem de 1.3 95 hp colt var.Aynı yolu (İzmir-İstanbul) ikisiyle de aldım hatta Citroen c4 1.6 110 hp dizelle de aldım.Colt ve c4 de duyduğum güveni malesef micra'da alamadım.Ki benim nişanlım bu micra'yla istanbul'dan giresun 'a kadar gitti:) Genede uzun yol için güvenemem 1.0 arabalara. Ama çok sevimliler:)
Alıntıları Göster
Eşim 1.0 yaris mmt kullanıyor , şehir içi 6.7 lt , ben kullandığımda 6 lt ancak yakıyor. Şehir dışı c4 1.6 hdi kullanıyoruz , şehir dışı kullnım ıcın uygun deil 1.0 motorlu araclar.
son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz) duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz. ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç. ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum.. kısacası iş biraz fayda maliyet olayı. yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam.. benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum. (yuci anlaşıldı sorun yok)
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz) duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz. ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç. ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum.. kısacası iş biraz fayda maliyet olayı. yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam.. benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum. (yuci anlaşıldı sorun yok)
motora uygun olarak bu araçlarda ufacık tefecik oluyolar, bugun yakından bi c1 gördüm minicikti şehir dışı uzun yolda 2 kişi üstü için keyif/güven vereceğini sanmıyorum. kendi 1200 kiloluk arabam bile yanından büyük bişey geçince rüzgardan etkileniyo.
quote:
Orijinalden alıntı: suicide
motora uygun olarak bu araçlarda ufacık tefecik oluyolar, bugun yakından bi c1 gördüm minicikti şehir dışı uzun yolda 2 kişi üstü için keyif/güven vereceğini sanmıyorum. kendi 1200 kiloluk arabam bile yanından büyük bişey geçince rüzgardan etkileniyo.
Alıntıları Göster
ben neredeyse hep şehir dışı kullanıyorum,
az yaktığı için de oldukça bol geziyorum.
43000 km yaptım sadece bir defa keşke daha seri bir aracım olsaydı dedim:
o da şehir içinde 2 tane apaçinin arasında e5 te kalmıştım, anlatması uzun sürer şimdi.
sorun şu ki, nüfusun yüzde 5 ini oluşturması gereken apaçiler türkiye de en az yüzde elli.
universite okumak, meslek, para sahibi olmak blie ülkemizde çoğunlukla daha şımarık ve arsız apaçilik yapmaya yarıyor.
ülkenin büyük kısmı şu küçük motor, küçük araba konseptine geçse ülkede tasarruf düzeyi artacak,
yakıt tasarrufu keza artacak,
ölümlü kazalar azalacak,
hava kirliliği gözle görülür oranda düşecek,
yeni otoyol yapma ihtiyacı azalacak,
şehirlerdeki trafik, park yeri sorunu azalacak vs vs
ama biz ne yapıyoruz?
califoniada hava kirliliği yüzünden satışı yasaklanmış dizel otomobillere hücum ediyoruz, uyanık olduğumuzu düşünerek.
eli kulağında yakında çıkacak emisyon vergileri ve eurodizelin artan talep ile benzin fiyatlarını yakalayıp geçmesi ile yapılan hesaplar da tutmayacak, o da ayrı.
koskoca japonya yıllarca otomotiv sanayisinin temelini kei car konseptine oturtmuş, hala 500 -600 cc araçları peynir ekmek gibi satarken,
ve hatta yarattığı kompakt otomobil konseptiyle dünya liderliğini ele almışken,
burada hala 1000 cc çekmez, gitmez, az gelir vs vs tartışılıyor.
türkiye de otomobil sahiplerinin gelirlerine göre, büyük çoğunluğunun binmesi gereken araçlar bunlardır.
keşke her yerde bisiklet yolları yapılsa, mobilet, scooter kullanımı artsa ve 500-600 cc lik araçlar kullanılsa da yurdun insanı fayda görse.
quote:
Orijinalden alıntı: molarrr
ben neredeyse hep şehir dışı kullanıyorum,
az yaktığı için de oldukça bol geziyorum.
43000 km yaptım sadece bir defa keşke daha seri bir aracım olsaydı dedim:
o da şehir içinde 2 tane apaçinin arasında e5 te kalmıştım, anlatması uzun sürer şimdi.
sorun şu ki, nüfusun yüzde 5 ini oluşturması gereken apaçiler türkiye de en az yüzde elli.
universite okumak, meslek, para sahibi olmak blie ülkemizde çoğunlukla daha şımarık ve arsız apaçilik yapmaya yarıyor.
ülkenin büyük kısmı şu küçük motor, küçük araba konseptine geçse ülkede tasarruf düzeyi artacak,
yakıt tasarrufu keza artacak,
ölümlü kazalar azalacak,
hava kirliliği gözle görülür oranda düşecek,
yeni otoyol yapma ihtiyacı azalacak,
şehirlerdeki trafik, park yeri sorunu azalacak vs vs
ama biz ne yapıyoruz?
califoniada hava kirliliği yüzünden satışı yasaklanmış dizel otomobillere hücum ediyoruz, uyanık olduğumuzu düşünerek.
eli kulağında yakında çıkacak emisyon vergileri ve eurodizelin artan talep ile benzin fiyatlarını yakalayıp geçmesi ile yapılan hesaplar da tutmayacak, o da ayrı.
koskoca japonya yıllarca otomotiv sanayisinin temelini kei car konseptine oturtmuş, hala 500 -600 cc araçları peynir ekmek gibi satarken,
ve hatta yarattığı kompakt otomobil konseptiyle dünya liderliğini ele almışken,
burada hala 1000 cc çekmez, gitmez, az gelir vs vs tartışılıyor.
türkiye de otomobil sahiplerinin gelirlerine göre, büyük çoğunluğunun binmesi gereken araçlar bunlardır.
keşke her yerde bisiklet yolları yapılsa, mobilet, scooter kullanımı artsa ve 500-600 cc lik araçlar kullanılsa da yurdun insanı fayda görse.
Alıntıları Göster
Molarrr arkadaşa tamamen katılıyorum.Genelde şehir içinde işe gidip gelmek için kullanılan araçlar 1000cc. nin altında bile olabilir.Maalesf millet olarak kazandığımız parayı ihtiyaçlarımızdan çok zevkimize harcıyoruz.
quote:
Orijinalden alıntı: Haksin
Molarrr arkadaşa tamamen katılıyorum.Genelde şehir içinde işe gidip gelmek için kullanılan araçlar 1000cc. nin altında bile olabilir.Maalesf millet olarak kazandığımız parayı ihtiyaçlarımızdan çok zevkimize harcıyoruz.
Alıntıları Göster
eşimde var KİA PİCANTO:
FULL şehiriçi : 7 lt ( 35 lt depoyla 480 km yapıyor)
bu tip araçlar ş. içi kullanımı için gerçekten çok uygun, hem pratik kullanım, park kolaylığı ve az tüketim... şehir dışıda kullandım valla 4 kişi basabas gittik, ne yol tutuşu nede konforu üzdü...
quote:
Orijinalden alıntı: otomobilci_x
son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz) duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz. ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç. ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum.. kısacası iş biraz fayda maliyet olayı. yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam.. benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum. (yuci anlaşıldı sorun yok)
hocam dediğin yolu çok iyi biliyorum.o yolda sollama yapmak isteyen veya rampaları 140-150 ile çıkmak isteyen daha büyük hacimli araç alacak.şehir içi için ideal bi araç şahsen o tip araçları kullananları görünce kıskanıyorum.bizim araçların park sorunu var,yakıt sorunu var,ayrıca büyük kasadan dolayı dar sokaklarda problem oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz) duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz. ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç. ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum.. kısacası iş biraz fayda maliyet olayı. yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam.. benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum. (yuci anlaşıldı sorun yok)
quote:
Orijinalden alıntı: giza
hocam dediğin yolu çok iyi biliyorum.o yolda sollama yapmak isteyen veya rampaları 140-150 ile çıkmak isteyen daha büyük hacimli araç alacak.şehir içi için ideal bi araç şahsen o tip araçları kullananları görünce kıskanıyorum.bizim araçların park sorunu var,yakıt sorunu var,ayrıca büyük kasadan dolayı dar sokaklarda problem oluyor.
quote:
Orjinalden alıntı: otomobilci_x
son 5 günde neredeyse tamamı şehir dışı 2190 km yol yaptım corsa 1.0 ile (ayrıntıları imzamda okuyabilirsiniz) duble yollarda inanın hiç bir şekilde zorlanmıyosrunuz. ancak bugun bilecik adapazarı yolunda (bilenler bilir nasıl bir yol olduğunu) astramı aramadım desem yalan olur neden derseniz yukarıda arkadaşların belirttiği gibi istediğiniz zaman sollama yapamıyosrunuz. ancak yol tamamen boş olunca sollamaya çıkabiliyorsunuz. şimdi bu kötü bir şeymi evet yolculuğunuz yarım saat daha uzun oluyor. ama hem daha az yakıyosrunuz. hemde sıfır risk alıyorsunuz. ve inanın bu şekilde zorlanacağınız yani hem çok işlek hemde duble olmayan türkiyede 3-5 ten fazla yol kalmadı. seydişehir- akseki yolunda bile hiç zorlanmadı bu araç. ha bu arada zorlanmadı derken uzun yokuşları 100km nin üstündeki süratlerle çıkmak pek mümkün değil bu manada zorlanmadıyı kast etmiyorum.. kısacası iş biraz fayda maliyet olayı. yani düşük motorlu araçlar çok seridir acaip kaçarlar acaip hızlanırlar değil benim iddam.. benim söylemek istediğim ortalama bir tüketicinin bütün ihtiyaçlarına en ekonomik şekilde karşılık verebilirler bunu anlatamak istiyroum. (yuci anlaşıldı sorun yok)