Şimdi Ara

1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
23.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Tralles eline koluna sağlık. Güzel ve sağlam bilgiler.
    Google da arama yapınca insanlarımızın işine yarayacak faydalı bilgiler biraz daha arttı sayende.

    Alıntıları Göster


    YA NOLUR BİTİRMEYİN BU TARTIŞAMAYI YAAA...

    BEN 1 SAATTİR FALAN OKUYORUM ÇOK ZEVKLİ WALLA..

    HANI BİZİM KÜÇÜKLÜĞÜMÜZDE Bİ FİLM VARDI, KRAMER KRAMERE KARŞI.

    SİZİN TARTIŞMANIZDA AYNI ÖYLE OLMUŞ,

    BİR TARAFTA MOTOR USTASI YILLARIN FORUMCUSU, HEPİMİZİN TANIDIĞI ROVERCİ,

    ÖBÜR TARAFTA HENÜZ YENİ TANIMAYA BAŞLADIĞIMIZ AMA ARAÇLAR VE MOTORLAR KONUSUNDAKİ BİLGİLERİYLE HEPİMİZİN DİKKATİNİ KISA SÜREDE ÇEKMEYİ BAŞARAN TRALLES...

    İŞİ BİLEN ADAMLARIN TARTIŞMASI DA Bİ BAŞKA ZEVKLİ OLUYO YAAA..

    BİZDE ARADAN BİŞEYLER KAPIYOZ İŞTE...

    BU KADAR UĞRAŞTIĞINIZ VE ZAMAN AYIRDIĞINIZ İÇİN İKİNİZEDE TEŞEKKÜRLER...

    BİR DAHAKİ SEFERE BAŞKA Bİ KONUDA KAPIŞIRSANIZ NOOLUR BİZEDE HABER VERİNDE GELİP BİZDE İZLEYELİM YAAA...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq



    YA NOLUR BİTİRMEYİN BU TARTIŞAMAYI YAAA...

    BEN 1 SAATTİR FALAN OKUYORUM ÇOK ZEVKLİ WALLA..

    HANI BİZİM KÜÇÜKLÜĞÜMÜZDE Bİ FİLM VARDI, KRAMER KRAMERE KARŞI.

    SİZİN TARTIŞMANIZDA AYNI ÖYLE OLMUŞ,

    BİR TARAFTA MOTOR USTASI YILLARIN FORUMCUSU, HEPİMİZİN TANIDIĞI ROVERCİ,

    ÖBÜR TARAFTA HENÜZ YENİ TANIMAYA BAŞLADIĞIMIZ AMA ARAÇLAR VE MOTORLAR KONUSUNDAKİ BİLGİLERİYLE HEPİMİZİN DİKKATİNİ KISA SÜREDE ÇEKMEYİ BAŞARAN TRALLES...

    İŞİ BİLEN ADAMLARIN TARTIŞMASI DA Bİ BAŞKA ZEVKLİ OLUYO YAAA..

    BİZDE ARADAN BİŞEYLER KAPIYOZ İŞTE...

    BU KADAR UĞRAŞTIĞINIZ VE ZAMAN AYIRDIĞINIZ İÇİN İKİNİZEDE TEŞEKKÜRLER...

    BİR DAHAKİ SEFERE BAŞKA Bİ KONUDA KAPIŞIRSANIZ NOOLUR BİZEDE HABER VERİNDE GELİP BİZDE İZLEYELİM YAAA...



    Alıntıları Göster
    TRALLES,
    DAHA ÖNCEKİ MESAJLARIMDA MAKSADI AŞAN SÖZLERİM VARSA ÖZÜR DİLİYORUM...
    BİR ARACIN SON VİTESTE 1000 DEVİRDE KAÇ YAPACAĞINI HESAPLAMAK İÇİN, LASTİK ÖLÇÜLERİ VE VİTES ORANLARINI BİLMEK KESİN OLAN YOLDUR...
    2*2=4 KADAR NET VE DOĞRU... ELİNDE BİLGİSİ OLAN, YETERLİ MATEMATİK BİLGİSİNE SAHİP HERKES BUNU HESAPLAYABİLİR… ZATEN SEN DE BUNU SÖYLÜYORSUN. VERDİĞİN LİNKLERDE BUNU OTOMATİK HESAPLAYAN BÖLÜMLER VAR…
    BUNA NE SENİN NE BENİM NE DE BAŞKA BİR KİŞİNİN İTİRAZI OLAMAZ…
    BEN, BU BİLGİLER ELİMİZDE OLMASA DA 1000 DEKİ HIZI (%100 OLMASA DA %90 DOĞRULUKLA) BULABİLİRİZ DİYORUM…
    PEKİ ANLAŞAMADIĞIMIZ NOKTA NEDİR?
    BEN, “SON VİTESTE 1000 DEVİRDEKİ HIZI HESAPLAMAK İÇİN, ARAÇLAR, FABRİKA VERİSİ SON HIZLARINA, SON VİTESTE MAX BEYGİR GÜCÜNÜ VERDİKLERİ DEVİRDE ULAŞIRLAR.” DİYORUM…
    ÖRNEK 1:
    MEGANE 2 1.5 DCİ, MAX GÜÇ: 80 BG /4000 DD, SON HIZ: 171 KM.
    YANİ, MEGANE 80 LİK DİZEL, 5. VİTESTE 4000 DEVİRDE 171 KM HIZ YAPAR…
    171/4000*1000=42,75 KM.

    ÖRNEK 2:
    FORD FOCUS 1.6 TDCİ, MAX GÜÇ: 109 BG/4000 DD, SON HIZ:188 KM.
    YANİ, FOCUS TDCİ DİZEL, 5. VİTESTE 4000 DEVİRDE 188 KM HIZ YAPAR…
    188/4000/1000=47 KM..

    MAX GÜÇ DEVRİ, MOTORUN GÜCÜNÜN ZİRVESİDİR. HER ARAÇ BU DEVİRE HER VİTESİNDE NORMAL ŞARTLAR ALTINDA RAHATLIKLA ULAŞIR. SON VİTESTE BU DEVİRDEKİ HIZI MAX HIZI OLARAK ALINMALIDIR (FABRİKALARDA MÜHENDİSLER DE ÖYLE ALMIŞLAR Kİ, 110BG/6000 D/D YAZMIŞLAR). AŞILAMAZ DEĞİLDİR. ELBETTEKİ AŞILABİLİR. NEREYE KADAR? UYGUN ŞARTLAR OLUŞURSA (İNİŞ EĞİMLİ YOL, ARKADAN RÜZGAR, VS) REDLİNE KADAR, REDLİNE YOKSA RÜZGAR DİRENCİNİ YENEBİLDİĞİ YERE KADAR…

    REDLİNE NEDİR: MOTORUN YÜKSEK DEVİRLERDE KORUNMASI İÇİN DEVRİN DAHA FAZLA ARTMASINI ENGELLEYEN ELEKTRONİK BİR SINIRLAMADIR…
    VE KESİNLİKLE DEVİR GÖSTERGESİNDE “KIRMIZI ÇİZGİNİN BAŞLADIĞI YER” DEĞİLDİR…

    HAL BÖYLEYKEN SEN, SON HIZ HESABINDA,
    “maksimum beygir gücü devri değil; redline devri (takometredeki kırmızı çizginin başladığı devir) baz alınmalıdır.
    DİYORSUN…

    BEN BUNA KESİNLİKLE KATILMIYORUM…
    ÇÜNLÜ ARAÇLARIN TEKNİK KİTAPÇIĞINDA REDLİNE DEVRİ DİYE BİR ŞEY YAZMAZ… MESALA FOCUS1 LERDE DEVİR SAATİNDE KIRMIZI ÇİZGİ DE YOK…

    FOCUS1:
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?



    O ZAMAN TEORİK SON HIZ HESABINI FOCUS 1 İÇİN NEYE GÖRE YAPACAĞIZ…
    DEVİR KESİCİ FOCUS 1 DE 6800 DE BAŞLAR. ARA VİTESLERDE BUNU GÖRDÜĞÜM İÇİN SÖYLÜYORUM. AMA, SON VİTESTE HİÇBİR ZAMAN 6800 DEVRE ULAŞAMIYOR… EEEE NASIL HESAP YAPILACAK O ZAMAN? ARACA BİNİP GAZLARSAK TEORİK DEĞİL "GERÇEK HIZI ÖLÇMÜŞ" OLMAZ MIYIZ?

    FAB VERİSİ (TEKNİK VERİLERDE YAZAN) SON HIZ NEDİR? ARACIN, NORMAL ŞARTLAR ALTINDA, DÜZ YOLDA, ÖNDEN YA DA ARKADAN RÜZGAR ALMAKSIZIN (TOLERANSLAR DAHİLİNDE), BÜTÜN TEKNİK VERİLER, DİŞLİ ORANLARI, DİFRANSİYEL ORANI, LASTİK ÖLÇÜLERİ, VS. HESABA KATILARAK MOTORUN MAX GÜCÜNDE (TEORİK OLARAK) ULAŞACAĞI HIZDIR...

    BURDA BİR İLGİNÇ DURUM VAR ONU DA BELRİTMEDEN GEÇEMEYECEĞİM. TEKNİK VERİLERDEN HAREKETLE YAPTIĞIM TÜM HESAPLAMALARDA,
    BAZISI CUK DİYE TAM ÇIKARKEN BAZI ARAÇLARDA İSE, KM SAATİ FAZLA GÖSTERİYOR…
    ASLA, KM SAATİ AZ GÖSTEREN ARACA RASTLAMADIM…

    ALBEA ÖRNEĞİNİ BİR HATIRLATMA YAPARAK AÇMAK İSTİYORUM... (ALBEA SON HIZ HESABINI SENİN VERDİĞİN LİNKİ KULLANARAK YAPTIM)...
    SEN NE DEMİŞTİN...
    "ARAÇ SON HIZINA REDLİNE DEVRİNDE ULAŞIR"...

    SORU 1:
    ALBEA 1.3 MJ, FAB VERİSİ SON HIZINA (160 KM YE) 3150 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU REDLİNE DEVRİ MİDİR?

    SORU2:
    MEGANE 2 1.5 DCİ 80 BG, FAB VERİSİ SON HIZINA (171 KM YE) 4000 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU REDLİNE DEVRİ MİDİR?
    DAHA FAZLA DEVİR ÇEVİREMEZ Mİ? 4600 DEVİRDE DE 200 KM YE ULAŞIYOR.
    ====İŞTE KANITI====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    SORU 3:
    RİO 1.5 DİZEL, SON HIZINA (170 KM) 4000 DEVİRDE ULAŞIYOR. 4000 DEVİR REDLİNE MİDİR?
    DAHA FAZLA DEVİR ÇEVİREMEZ Mİ? 4500 DEVİRDE DE 195 KM YE ULAŞIYOR.
    ====İŞTE KANIT====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    SORU 4:
    FOCUS TDCİ, SON HIZINA (188 KM) 3850 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU DEVİR REDLİNE MİDİR?
    ====İŞTE KANIT====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    ŞİMDİ,
    LÜTFEN SEN DE HESAPLAR MISIN…
    BUNLARDAN VEYA BAŞKA BİR ARAÇ, FABRİKA VERİSİ SON HIZINA ULAŞMAK İÇİN REDLİNE ÇEVİRMEK ZORUNDA ÇIKARSA BEN ÖZÜR DİLEYECEĞİM…
    RESİM İSTİYORUM...KENDİ ARACININ YA DA BAŞKA RESİM DE OLUR...
    BENDEN DE SAYGI VE SEVGİLER...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 7 Haziran 2007; 23:19:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    TRALLES,
    DAHA ÖNCEKİ MESAJLARIMDA MAKSADI AŞAN SÖZLERİM VARSA ÖZÜR DİLİYORUM...
    BİR ARACIN SON VİTESTE 1000 DEVİRDE KAÇ YAPACAĞINI HESAPLAMAK İÇİN, LASTİK ÖLÇÜLERİ VE VİTES ORANLARINI BİLMEK KESİN OLAN YOLDUR...
    2*2=4 KADAR NET VE DOĞRU... ELİNDE BİLGİSİ OLAN, YETERLİ MATEMATİK BİLGİSİNE SAHİP HERKES BUNU HESAPLAYABİLİR… ZATEN SEN DE BUNU SÖYLÜYORSUN. VERDİĞİN LİNKLERDE BUNU OTOMATİK HESAPLAYAN BÖLÜMLER VAR…
    BUNA NE SENİN NE BENİM NE DE BAŞKA BİR KİŞİNİN İTİRAZI OLAMAZ…
    BEN, BU BİLGİLER ELİMİZDE OLMASA DA 1000 DEKİ HIZI (%100 OLMASA DA %90 DOĞRULUKLA) BULABİLİRİZ DİYORUM…
    PEKİ ANLAŞAMADIĞIMIZ NOKTA NEDİR?
    BEN, “SON VİTESTE 1000 DEVİRDEKİ HIZI HESAPLAMAK İÇİN, ARAÇLAR, FABRİKA VERİSİ SON HIZLARINA, SON VİTESTE MAX BEYGİR GÜCÜNÜ VERDİKLERİ DEVİRDE ULAŞIRLAR.” DİYORUM…
    ÖRNEK 1:
    MEGANE 2 1.5 DCİ, MAX GÜÇ: 80 BG /4000 DD, SON HIZ: 171 KM.
    YANİ, MEGANE 80 LİK DİZEL, 5. VİTESTE 4000 DEVİRDE 171 KM HIZ YAPAR…
    171/4000*1000=42,75 KM.

    ÖRNEK 2:
    FORD FOCUS 1.6 TDCİ, MAX GÜÇ: 109 BG/4000 DD, SON HIZ:188 KM.
    YANİ, FOCUS TDCİ DİZEL, 5. VİTESTE 4000 DEVİRDE 188 KM HIZ YAPAR…
    188/4000/1000=47 KM..

    MAX GÜÇ DEVRİ, MOTORUN GÜCÜNÜN ZİRVESİDİR. HER ARAÇ BU DEVİRE HER VİTESİNDE NORMAL ŞARTLAR ALTINDA RAHATLIKLA ULAŞIR. SON VİTESTE BU DEVİRDEKİ HIZI MAX HIZI OLARAK ALINMALIDIR (FABRİKALARDA MÜHENDİSLER DE ÖYLE ALMIŞLAR Kİ, 110BG/6000 D/D YAZMIŞLAR). AŞILAMAZ DEĞİLDİR. ELBETTEKİ AŞILABİLİR. NEREYE KADAR? UYGUN ŞARTLAR OLUŞURSA (İNİŞ EĞİMLİ YOL, ARKADAN RÜZGAR, VS) REDLİNE KADAR, REDLİNE YOKSA RÜZGAR DİRENCİNİ YENEBİLDİĞİ YERE KADAR…

    REDLİNE NEDİR: MOTORUN YÜKSEK DEVİRLERDE KORUNMASI İÇİN DEVRİN DAHA FAZLA ARTMASINI ENGELLEYEN ELEKTRONİK BİR SINIRLAMADIR…
    VE KESİNLİKLE DEVİR GÖSTERGESİNDE “KIRMIZI ÇİZGİNİN BAŞLADIĞI YER” DEĞİLDİR…

    HAL BÖYLEYKEN SEN, SON HIZ HESABINDA,
    “maksimum beygir gücü devri değil; redline devri (takometredeki kırmızı çizginin başladığı devir) baz alınmalıdır.
    DİYORSUN…

    BEN BUNA KESİNLİKLE KATILMIYORUM…
    ÇÜNLÜ ARAÇLARIN TEKNİK KİTAPÇIĞINDA REDLİNE DEVRİ DİYE BİR ŞEY YAZMAZ… MESALA FOCUS1 LERDE DEVİR SAATİNDE KIRMIZI ÇİZGİ DE YOK…

    FOCUS1:
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?



    O ZAMAN TEORİK SON HIZ HESABINI FOCUS 1 İÇİN NEYE GÖRE YAPACAĞIZ…
    DEVİR KESİCİ FOCUS 1 DE 6800 DE BAŞLAR. ARA VİTESLERDE BUNU GÖRDÜĞÜM İÇİN SÖYLÜYORUM. AMA, SON VİTESTE HİÇBİR ZAMAN 6800 DEVRE ULAŞAMIYOR… EEEE NASIL HESAP YAPILACAK O ZAMAN? ARACA BİNİP GAZLARSAK TEORİK DEĞİL "GERÇEK HIZI ÖLÇMÜŞ" OLMAZ MIYIZ?

    FAB VERİSİ (TEKNİK VERİLERDE YAZAN) SON HIZ NEDİR? ARACIN, NORMAL ŞARTLAR ALTINDA, DÜZ YOLDA, ÖNDEN YA DA ARKADAN RÜZGAR ALMAKSIZIN (TOLERANSLAR DAHİLİNDE), BÜTÜN TEKNİK VERİLER, DİŞLİ ORANLARI, DİFRANSİYEL ORANI, LASTİK ÖLÇÜLERİ, VS. HESABA KATILARAK MOTORUN MAX GÜCÜNDE (TEORİK OLARAK) ULAŞACAĞI HIZDIR...

    BURDA BİR İLGİNÇ DURUM VAR ONU DA BELRİTMEDEN GEÇEMEYECEĞİM. TEKNİK VERİLERDEN HAREKETLE YAPTIĞIM TÜM HESAPLAMALARDA,
    BAZISI CUK DİYE TAM ÇIKARKEN BAZI ARAÇLARDA İSE, KM SAATİ FAZLA GÖSTERİYOR…
    ASLA, KM SAATİ AZ GÖSTEREN ARACA RASTLAMADIM…

    ALBEA ÖRNEĞİNİ BİR HATIRLATMA YAPARAK AÇMAK İSTİYORUM... (ALBEA SON HIZ HESABINI SENİN VERDİĞİN LİNKİ KULLANARAK YAPTIM)...
    SEN NE DEMİŞTİN...
    "ARAÇ SON HIZINA REDLİNE DEVRİNDE ULAŞIR"...

    SORU 1:
    ALBEA 1.3 MJ, FAB VERİSİ SON HIZINA (160 KM YE) 3150 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU REDLİNE DEVRİ MİDİR?

    SORU2:
    MEGANE 2 1.5 DCİ 80 BG, FAB VERİSİ SON HIZINA (171 KM YE) 4000 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU REDLİNE DEVRİ MİDİR?
    DAHA FAZLA DEVİR ÇEVİREMEZ Mİ? 4600 DEVİRDE DE 200 KM YE ULAŞIYOR.
    ====İŞTE KANITI====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    SORU 3:
    RİO 1.5 DİZEL, SON HIZINA (170 KM) 4000 DEVİRDE ULAŞIYOR. 4000 DEVİR REDLİNE MİDİR?
    DAHA FAZLA DEVİR ÇEVİREMEZ Mİ? 4500 DEVİRDE DE 195 KM YE ULAŞIYOR.
    ====İŞTE KANIT====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    SORU 4:
    FOCUS TDCİ, SON HIZINA (188 KM) 3850 DEVİRDE ULAŞIYOR. BU DEVİR REDLİNE MİDİR?
    ====İŞTE KANIT====
     1000 DEVİRDE KAÇ km HIZLA GİTTİĞİNİ NASIL HESAPLAYACAĞIZ?


    ŞİMDİ,
    LÜTFEN SEN DE HESAPLAR MISIN…
    BUNLARDAN VEYA BAŞKA BİR ARAÇ, FABRİKA VERİSİ SON HIZINA ULAŞMAK İÇİN REDLİNE ÇEVİRMEK ZORUNDA ÇIKARSA BEN ÖZÜR DİLEYECEĞİM…
    RESİM İSTİYORUM...KENDİ ARACININ YA DA BAŞKA RESİM DE OLUR...
    BENDEN DE SAYGI VE SEVGİLER...

    Alıntıları Göster
    Ben anlamadım arkadaş. Kimi okusam doğru geliyor. Bide arabalardan anladığımı sanırdım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Ben anlamadım arkadaş. Kimi okusam doğru geliyor. Bide arabalardan anladığımı sanırdım...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar olay ne nerde anlaşamadınız hayrına bi söyleyinde şu tartışma bitsin artık.... hangi arabanın hangi modelinde takıldınız? neyinde takıldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Ben anlamadım arkadaş. Kimi okusam doğru geliyor. Bide arabalardan anladığımı sanırdım...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu


    Ben anlamadım arkadaş. Kimi okusam doğru geliyor. Bide arabalardan anladığımı sanırdım...



    AYNEN KATILIYORUM, HANGİSİNİ OKUSAM O ANDA O DOĞRU GİBİ GELİYOR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tecniq

    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu


    Ben anlamadım arkadaş. Kimi okusam doğru geliyor. Bide arabalardan anladığımı sanırdım...



    AYNEN KATILIYORUM, HANGİSİNİ OKUSAM O ANDA O DOĞRU GİBİ GELİYOR

    Alıntıları Göster
    Madem bu konunun bitmemesini istiyorsunuz öyleyse birkaç soru sorarak

    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?

    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    Not : Kavga etmek için değil sadece daha fazla bilgilenebilmek amacıyla yazdım bunları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Madem bu konunun bitmemesini istiyorsunuz öyleyse birkaç soru sorarak

    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?

    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    Not : Kavga etmek için değil sadece daha fazla bilgilenebilmek amacıyla yazdım bunları.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz
    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    Hayır, ne yazık ki göstermez. Üreticinin seçtiği vites oranına, aracın aerodinamik karakterine ve motorun tork eğrisine göre değişebilecek bir şekilde, 5200 devirden çok daha önce de tabiri caizse "tıkanabilir".

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz
    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?
    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    Redline'ın genel benimsenmiş karşılığı devir kesici devri ancak bence "ancak kısa süreli çalışmanın doğru olduğu devir bölgesinin başlangıcı" anlamı daha doğru oluyor. Tabi bu durumda göstergede işaret olmaması durumunda muallak bir durum ortaya çıktığı için pratikte bu tanım pek kolaylık sağlamıyor. En kolayı redline eşittir devir kesici devri demek bence...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz
    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    İki türlü açıklanabilir,
    birincisi, eğer araç son viteste devir kesiciye ulaşabiliyorsa ve eğer chip tuning sonrası devir kesici devri yukarıya taşınmışsa son sürat artabilir.
    İkinci olay ise, eğer araç son viteste devir kesiciden önce son hızına ulaşıyorsa, motordaki güç artışı, daha yüksek hızlardaki rüzgar direncini de yenebileceği için son hız artacaktır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Madem bu konunun bitmemesini istiyorsunuz öyleyse birkaç soru sorarak

    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?

    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    Not : Kavga etmek için değil sadece daha fazla bilgilenebilmek amacıyla yazdım bunları.

    Alıntıları Göster
    1. HEM EVET, HEM HAYIR. BOŞTA ÇEVİRDİĞİNİ SON VİTESTE ÇEVİREN DE OLUR, ÇEVİREMEYEN DE...
    2. REDLİNE DEVRİNİ ÇİZGİ YOKSA ANLAYAMAYIZ. REDLİNE TEK BİR DEVİR DEĞİLDİR. DEVİR ARALIĞIDIR.
    3. REDLİNE (KIRMIZI ÇİZGİ) ARTIK GAZIN KESİLDİĞİ DEVİR ANLAMINA GELMEZ. ELEKTRONİK OLARAK DEVİR KESİCİNİN REDLİNE İLE HİÇ ALAKASI YOKTUR.
    REDLİNE: ÜRETİCİNİN BİR İKAZIDIR. MOTORU DAHA FAZLA (ÜST DEVİRLERE ÇIKARAK) ZORLAMA ANLAMI TAŞIR. DEVİR KESİCİ İSE, YİNE ÜRETİCİNİN MOTORU İÇİN İZİN VERDİĞİ EN SON DEVİRDİR. KULLANICI İSTESE DE DAHA FAZLASINI ÇEVİRTEMEZ...
    4. (YAVUZ BU SORUNUN CEVABINI EN İYİ SEN BİLİRSİN).
    AÇIKLANAMAZ. CHİP TUNİNG GÜÇ ARTIŞI SATESİNDE SON HIZIN ARTMASINDA ETKİLİDİR. ANCAK BAZEN DE, SON HIZIN ARTMASI İÇİN DEVİR KESİCİNİN İPTALİ YOLUNA GİDİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Madem bu konunun bitmemesini istiyorsunuz öyleyse birkaç soru sorarak

    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?

    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    Not : Kavga etmek için değil sadece daha fazla bilgilenebilmek amacıyla yazdım bunları.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    1. HEM EVET, HEM HAYIR. BOŞTA ÇEVİRDİĞİNİ SON VİTESTE ÇEVİREN DE OLUR, ÇEVİREMEYEN DE...
    2. REDLİNE DEVRİNİ ÇİZGİ YOKSA ANLAYAMAYIZ. REDLİNE TEK BİR DEVİR DEĞİLDİR. DEVİR ARALIĞIDIR.
    3. REDLİNE (KIRMIZI ÇİZGİ) ARTIK GAZIN KESİLDİĞİ DEVİR ANLAMINA GELMEZ. ELEKTRONİK OLARAK DEVİR KESİCİNİN REDLİNE İLE HİÇ ALAKASI YOKTUR.
    REDLİNE: ÜRETİCİNİN BİR İKAZIDIR. MOTORU DAHA FAZLA (ÜST DEVİRLERE ÇIKARAK) ZORLAMA ANLAMI TAŞIR. DEVİR KESİCİ İSE, YİNE ÜRETİCİNİN MOTORU İÇİN İZİN VERDİĞİ EN SON DEVİRDİR. KULLANICI İSTESE DE DAHA FAZLASINI ÇEVİRTEMEZ...
    4. (YAVUZ BU SORUNUN CEVABINI EN İYİ SEN BİLİRSİN).
    AÇIKLANAMAZ. CHİP TUNİNG GÜÇ ARTIŞI SATESİNDE SON HIZIN ARTMASINDA ETKİLİDİR. ANCAK BAZEN DE, SON HIZIN ARTMASI İÇİN DEVİR KESİCİNİN İPTALİ YOLUNA GİDİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Madem bu konunun bitmemesini istiyorsunuz öyleyse birkaç soru sorarak

    1. Bir araç ona etki eden karşı bir kuvvet yokken durduğu yerde boş viteste 5200 devir çeviriyorsa bu o aracın uygun koşullar olduğunda (rampa aşağı epey uzun bir düzlük mesela) son viteste bu devire çıkabileceğini gösterir mi?

    2. Eğer bir aracın kadranında genelde kırmızı bölge ile işaretlenmiş redline hattı gösterilmemişse ve araç kataloğunda da belirtilmemişse biz bu aracın redline devrinin hangi devir olduğunu nasıl anlayabiliriz? Örneğin düzz yolda ancak 4500 devir çevirebilen ve bu devirde fabrika verisi son hızına ulaşan aracın redline devri budur diyebilir miyiz?

    3. Redline devri gazın artık kesildiği devir anlamına mı gelir ya da bir başka deyişle araç üreticisi elektronik olarak hızı bu devirde kesmiş midir?

    4. Chip tuning işlemi ile aracın fabrika verisi son hızının arttırılması sadece güç artışı ile açıklanabilir mi?

    Not : Kavga etmek için değil sadece daha fazla bilgilenebilmek amacıyla yazdım bunları.





    Alıntıları Göster
    Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim. Ben bilgilerimi pekiştirmiş oldum ve konuyu takip eden arkadaşlarda umarım bilgi dağarcıklarına yeni birşeyler eklemiş oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Cevaplayan arkadaşlara teşekkür ederim. Ben bilgilerimi pekiştirmiş oldum ve konuyu takip eden arkadaşlarda umarım bilgi dağarcıklarına yeni birşeyler eklemiş oldu.

    Alıntıları Göster
    Beyler ciddi ciddi otomobil bilgim arttı benim yahu.

    Ama bakıyorum da genelde, arabaların hızlarını güçlerini artırma yöntemleri üzerine gelişiyor bu sohbetler.

    En az yakıt yaktırma beyler. Bu önemli, gaza basınca hepsi iyi kötü gidiyor da; şok edecek derecede nasıl az yakıt yaktırılır ben burayı merak ediyorum.

    Hadi şimdi bende Yavuz gibi bir soru sorayım;

    Şimdi düz bir yolda gidiyoruz mesela 5.viteste böyle düşük devirde. Yolun epeyce bir sonunda da hafifçe rampa başlıyor ve tepenin üzerinden arka tarafa iniyor farzedelim.
    Şimdi biz yolun düz kısmında yavaş seyrederken önümüzde rampa var diye hızlanıp rampayı hızla geçmek mi yani aynı viteste veya bir iki vites düşürerek geçmek mi, yoksa aynı sabit hızda rampanın dibine gelip motor vites düşürmeyi istedikçe bizde o vitese inerek rampayı aşmak mı daha az yakıt yaktırır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Beyler ciddi ciddi otomobil bilgim arttı benim yahu.

    Ama bakıyorum da genelde, arabaların hızlarını güçlerini artırma yöntemleri üzerine gelişiyor bu sohbetler.

    En az yakıt yaktırma beyler. Bu önemli, gaza basınca hepsi iyi kötü gidiyor da; şok edecek derecede nasıl az yakıt yaktırılır ben burayı merak ediyorum.

    Hadi şimdi bende Yavuz gibi bir soru sorayım;

    Şimdi düz bir yolda gidiyoruz mesela 5.viteste böyle düşük devirde. Yolun epeyce bir sonunda da hafifçe rampa başlıyor ve tepenin üzerinden arka tarafa iniyor farzedelim.
    Şimdi biz yolun düz kısmında yavaş seyrederken önümüzde rampa var diye hızlanıp rampayı hızla geçmek mi yani aynı viteste veya bir iki vites düşürerek geçmek mi, yoksa aynı sabit hızda rampanın dibine gelip motor vites düşürmeyi istedikçe bizde o vitese inerek rampayı aşmak mı daha az yakıt yaktırır?

    Alıntıları Göster
    TEORİDE,
    EN EKONOMİK KULLANIM, MÜMKÜN OLAN EN YÜKSEK VİTESTE, MÜMKÜN OLAN EN DÜŞÜK DEVİRDE GİTMEKTİR. YANİ GİDİLEBİLSE, RÖLANTİ DEVRİ EN EKONOMİK OLACAKTIR. AMA, GİDİLEMEZ...
    GERÇEK TRAFİKTE, ŞEHİR DIŞI KULLANIMDA, BENZİNLİ YA DA DİZEL ŞU DEVİRDE EN AZ YAKAR, ŞU DEVRİ HİÇ GEÇMEZSEK EKONOMİK OLUR GİBİ ŞEYLER YÜZEYSEL KALIR. EKONOMİK OLACAĞIZ DİYE ÇOK YAVAŞ GİTMEK, PEK AKILLICA OLMAZ. HEM YOL BİTMEZ, HEM DE TRAFİĞİ AKSATABİLİR...
    BENİM PRENSİBİM,
    YOL DURUMUNA GÖRE, TRAFİK AKIŞINA UYUM SAĞLAYARAK VE İZİN VERİLEN EN YÜKSEK HIZI AŞMAMAK EN MANTIKLI KULLANIMDIR.
    ŞEHİR İÇİ 50, ŞEHİRDIŞI 90, OTOBAN 120 KM.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu


    Beyler ciddi ciddi otomobil bilgim arttı benim yahu.

    Ama bakıyorum da genelde, arabaların hızlarını güçlerini artırma yöntemleri üzerine gelişiyor bu sohbetler.

    En az yakıt yaktırma beyler. Bu önemli, gaza basınca hepsi iyi kötü gidiyor da; şok edecek derecede nasıl az yakıt yaktırılır ben burayı merak ediyorum.

    Hadi şimdi bende Yavuz gibi bir soru sorayım;

    Şimdi düz bir yolda gidiyoruz mesela 5.viteste böyle düşük devirde. Yolun epeyce bir sonunda da hafifçe rampa başlıyor ve tepenin üzerinden arka tarafa iniyor farzedelim.
    Şimdi biz yolun düz kısmında yavaş seyrederken önümüzde rampa var diye hızlanıp rampayı hızla geçmek mi yani aynı viteste veya bir iki vites düşürerek geçmek mi, yoksa aynı sabit hızda rampanın dibine gelip motor vites düşürmeyi istedikçe bizde o vitese inerek rampayı aşmak mı daha az yakıt yaktırır?




  • Yav roverci, bişey sorucam. Şimdi diyosunki 5.viteste rölantide gidilmez. Muhalefet için demiyorum ha yanlış anlama da, şimdi ben böyle düz yolda çok hafif hafif gaz vererek böyle birden hızlanmadan yani ufak ufak 3-4-5. viteslere çıkıyorum, 5.vitese gelincede gazı yavaşça bırakıyorum böyle rölantide kırmızı ışıkta bekliyor gibi göstergede 40-45 i gösterek gidiyor.
    Yani muhalefet olsun diye yazmıyorum dostum ama gidilmez diyosun gidiliyor. Acaba dizel olduğu için mi ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Yav roverci, bişey sorucam. Şimdi diyosunki 5.viteste rölantide gidilmez. Muhalefet için demiyorum ha yanlış anlama da, şimdi ben böyle düz yolda çok hafif hafif gaz vererek böyle birden hızlanmadan yani ufak ufak 3-4-5. viteslere çıkıyorum, 5.vitese gelincede gazı yavaşça bırakıyorum böyle rölantide kırmızı ışıkta bekliyor gibi göstergede 40-45 i gösterek gidiyor.
    Yani muhalefet olsun diye yazmıyorum dostum ama gidilmez diyosun gidiliyor. Acaba dizel olduğu için mi ki?
    Gidilmez derken imkansız olduğundan bahsettiğini zannetmiyorum sevgili rovercinin. Bu arabaya işkence etmekten başka birşey değildir. Subapları eğebilirsin ve bu senin başına inan yapmaya çalıştığın tasarruftan çok daha büyük dertler açar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Yav roverci, bişey sorucam. Şimdi diyosunki 5.viteste rölantide gidilmez. Muhalefet için demiyorum ha yanlış anlama da, şimdi ben böyle düz yolda çok hafif hafif gaz vererek böyle birden hızlanmadan yani ufak ufak 3-4-5. viteslere çıkıyorum, 5.vitese gelincede gazı yavaşça bırakıyorum böyle rölantide kırmızı ışıkta bekliyor gibi göstergede 40-45 i gösterek gidiyor.
    Yani muhalefet olsun diye yazmıyorum dostum ama gidilmez diyosun gidiliyor. Acaba dizel olduğu için mi ki?
    RÖLANTİDE GİTMEK (EKONOMİ YAPMAK İÇİN), GERÇEK TRAFİKTE "UYGULANABİLİR DEĞİLDİR".

    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu
    Yav roverci, bişey sorucam. Şimdi diyosunki 5.viteste rölantide gidilmez. Muhalefet için demiyorum ha yanlış anlama da, şimdi ben böyle düz yolda çok hafif hafif gaz vererek böyle birden hızlanmadan yani ufak ufak 3-4-5. viteslere çıkıyorum, 5.vitese gelincede gazı yavaşça bırakıyorum böyle rölantide kırmızı ışıkta bekliyor gibi göstergede 40-45 i gösterek gidiyor.
    Yani muhalefet olsun diye yazmıyorum dostum ama gidilmez diyosun gidiliyor. Acaba dizel olduğu için mi ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    RÖLANTİDE GİTMEK (EKONOMİ YAPMAK İÇİN), GERÇEK TRAFİKTE "UYGULANABİLİR DEĞİLDİR".

    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu
    Yav roverci, bişey sorucam. Şimdi diyosunki 5.viteste rölantide gidilmez. Muhalefet için demiyorum ha yanlış anlama da, şimdi ben böyle düz yolda çok hafif hafif gaz vererek böyle birden hızlanmadan yani ufak ufak 3-4-5. viteslere çıkıyorum, 5.vitese gelincede gazı yavaşça bırakıyorum böyle rölantide kırmızı ışıkta bekliyor gibi göstergede 40-45 i gösterek gidiyor.
    Yani muhalefet olsun diye yazmıyorum dostum ama gidilmez diyosun gidiliyor. Acaba dizel olduğu için mi ki?


    Alıntıları Göster
    Tabi trafik şartlarını katmaksızın söylüyorum. Mantıken de yoğun trafikte rölantide gitmek isteseniz, kornalar küfürler işin içinden çıkılmaz. Benim dediğim çok şeritli bomboş düz bir yolda A noktasından B noktasına pratikteki en az yakma nasıl olur sorusu. 5.viteste rölantide.
    Ama sorudaki kullanımdaki kırılma noktası ise şurası;
    Bu yol, uzuuunca dümdüz giden bir yol olsun. Son kısmında hafif hafif rampa başlıyor. Diyorum ki, rampaya gelmeden 5.viteste gaza yüklenip rampayı yine 5.vitesle veya 4.viteslemi çıkmak, yoksa rampanın dibine kadar 5.viteste rölantide gelip rampada motor vites küçültmek istedikçe 4,3, hatta 2.vitesle rampayı çıkmakmı daha az yaktırır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Tabi trafik şartlarını katmaksızın söylüyorum. Mantıken de yoğun trafikte rölantide gitmek isteseniz, kornalar küfürler işin içinden çıkılmaz. Benim dediğim çok şeritli bomboş düz bir yolda A noktasından B noktasına pratikteki en az yakma nasıl olur sorusu. 5.viteste rölantide.
    Ama sorudaki kullanımdaki kırılma noktası ise şurası;
    Bu yol, uzuuunca dümdüz giden bir yol olsun. Son kısmında hafif hafif rampa başlıyor. Diyorum ki, rampaya gelmeden 5.viteste gaza yüklenip rampayı yine 5.vitesle veya 4.viteslemi çıkmak, yoksa rampanın dibine kadar 5.viteste rölantide gelip rampada motor vites küçültmek istedikçe 4,3, hatta 2.vitesle rampayı çıkmakmı daha az yaktırır?

    Alıntıları Göster
    ARABANIN GAZ YEMESİNE VE DİZEL YA DA BENZİNLİ OLMASINA GÖRE DEĞİŞİR. DİZELLER DÜŞÜK DEVİRLERDE DAHA FAZLA TORK ÜRETTİKLERİ İÇİN GENELLİKLE BULUNDUKLARI VİTESİ KORUYARAK YOKUŞLARI ÇIKMAYI BAŞARIRLAR...
    BENZİNLİ OTOYLA, DİYELİM Kİ 100 LE GİDİYORSUN. İLERDE HAFİF YOKUŞ BAŞLIYOR. YOKUŞA GELMEDEN ÇOK AZ DAHA GAZA DOKUNUP 110 LA GİRERSİN, GAZI SABİT TUTARAK DEVAM EDERSEN ARAÇ HIZ KAYBETMEYE BAŞLAYACAKTIR. DAHA FAZLA GAZA YÜKLENMEDEN, 80 KM YE İNİNCEYE KADAR İNMESİNE İZİN VERMEK GEREKİR. TAM 80 Lİ HIZLARA İNİLDİĞİNDE YOKUŞ HALA DEVAM EDİYORSA BİR VİTES DÜŞÜREREK DEVAM EDİLEBİLİR. 4. VİTESE DÜŞÜLDÜĞÜNDE GAZA BİRAZ DAHA DOKUNMAK GEREKİYOR. YOLUN DURUMUNA BAĞLI.
    BU SÖYLEDİKLERİM EKONOMİ İÇİN YAPILMASI GEREKEN.
    110 LA GİRİLEN YOKUŞU 110 LA 5. VİTESTE DEVAM ETMEK İÇİN GAZA YÜKLENMEK TÜKETİMİ ÇOK ARTIRIR. HELE Kİ GAZA BASILMASINA RAĞMEN HIZ DÜŞMEYE DEVAM EDİYORSA, VE BULUNULAN VİTESTE DEVAM ETMEYE ÇALIŞMAK, İŞTE EN FAZLA TÜKETİMİN OLDUĞU O ANDIR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Tabi trafik şartlarını katmaksızın söylüyorum. Mantıken de yoğun trafikte rölantide gitmek isteseniz, kornalar küfürler işin içinden çıkılmaz. Benim dediğim çok şeritli bomboş düz bir yolda A noktasından B noktasına pratikteki en az yakma nasıl olur sorusu. 5.viteste rölantide.
    Ama sorudaki kullanımdaki kırılma noktası ise şurası;
    Bu yol, uzuuunca dümdüz giden bir yol olsun. Son kısmında hafif hafif rampa başlıyor. Diyorum ki, rampaya gelmeden 5.viteste gaza yüklenip rampayı yine 5.vitesle veya 4.viteslemi çıkmak, yoksa rampanın dibine kadar 5.viteste rölantide gelip rampada motor vites küçültmek istedikçe 4,3, hatta 2.vitesle rampayı çıkmakmı daha az yaktırır?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    ARABANIN GAZ YEMESİNE VE DİZEL YA DA BENZİNLİ OLMASINA GÖRE DEĞİŞİR. DİZELLER DÜŞÜK DEVİRLERDE DAHA FAZLA TORK ÜRETTİKLERİ İÇİN GENELLİKLE BULUNDUKLARI VİTESİ KORUYARAK YOKUŞLARI ÇIKMAYI BAŞARIRLAR...
    BENZİNLİ OTOYLA, DİYELİM Kİ 100 LE GİDİYORSUN. İLERDE HAFİF YOKUŞ BAŞLIYOR. YOKUŞA GELMEDEN ÇOK AZ DAHA GAZA DOKUNUP 110 LA GİRERSİN, GAZI SABİT TUTARAK DEVAM EDERSEN ARAÇ HIZ KAYBETMEYE BAŞLAYACAKTIR. DAHA FAZLA GAZA YÜKLENMEDEN, 80 KM YE İNİNCEYE KADAR İNMESİNE İZİN VERMEK GEREKİR. TAM 80 Lİ HIZLARA İNİLDİĞİNDE YOKUŞ HALA DEVAM EDİYORSA BİR VİTES DÜŞÜREREK DEVAM EDİLEBİLİR. 4. VİTESE DÜŞÜLDÜĞÜNDE GAZA BİRAZ DAHA DOKUNMAK GEREKİYOR. YOLUN DURUMUNA BAĞLI.
    BU SÖYLEDİKLERİM EKONOMİ İÇİN YAPILMASI GEREKEN.
    110 LA GİRİLEN YOKUŞU 110 LA 5. VİTESTE DEVAM ETMEK İÇİN GAZA YÜKLENMEK TÜKETİMİ ÇOK ARTIRIR. HELE Kİ GAZA BASILMASINA RAĞMEN HIZ DÜŞMEYE DEVAM EDİYORSA, VE BULUNULAN VİTESTE DEVAM ETMEYE ÇALIŞMAK, İŞTE EN FAZLA TÜKETİMİN OLDUĞU O ANDIR...


    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Tabi trafik şartlarını katmaksızın söylüyorum. Mantıken de yoğun trafikte rölantide gitmek isteseniz, kornalar küfürler işin içinden çıkılmaz. Benim dediğim çok şeritli bomboş düz bir yolda A noktasından B noktasına pratikteki en az yakma nasıl olur sorusu. 5.viteste rölantide.
    Ama sorudaki kullanımdaki kırılma noktası ise şurası;
    Bu yol, uzuuunca dümdüz giden bir yol olsun. Son kısmında hafif hafif rampa başlıyor. Diyorum ki, rampaya gelmeden 5.viteste gaza yüklenip rampayı yine 5.vitesle veya 4.viteslemi çıkmak, yoksa rampanın dibine kadar 5.viteste rölantide gelip rampada motor vites küçültmek istedikçe 4,3, hatta 2.vitesle rampayı çıkmakmı daha az yaktırır?



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    HELE Kİ GAZA BASILMASINA RAĞMEN HIZ DÜŞMEYE DEVAM EDİYORSA, VE BULUNULAN VİTESTE DEVAM ETMEYE ÇALIŞMAK, İŞTE EN FAZLA TÜKETİMİN OLDUĞU O ANDIR...




    Hocam işte şifreli cümle bu!
    Kafamda merak ettiğim en kilit noktaya değinmişsin, vallahi sağolasın. Devam edilen viteste ısrar etmemek lazım.. Yürekten teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    HELE Kİ GAZA BASILMASINA RAĞMEN HIZ DÜŞMEYE DEVAM EDİYORSA, VE BULUNULAN VİTESTE DEVAM ETMEYE ÇALIŞMAK, İŞTE EN FAZLA TÜKETİMİN OLDUĞU O ANDIR...




    Hocam işte şifreli cümle bu!
    Kafamda merak ettiğim en kilit noktaya değinmişsin, vallahi sağolasın. Devam edilen viteste ısrar etmemek lazım.. Yürekten teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    valla bir ara ben gece eve gelirken can sikintisina
    benim arabayla 5 vites rolanti de sallardim 45 km falan gidiyor ama 1000 deviri biraz geciyor yani hic gaza basmadan 1500 devire yaklasiyor
    ama biraz vuruntu yapiyor

    bu aradada araba polo 1,4 tdi 75 pk yakitta 4,6 falan dusuyordu ama surekli 80 90 gidersen de bu degerlerde belki az birsey daha dusuk oluyor 4,5 falan yani DUSUK devir son vites yakit icin hic te avantaj degil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    valla bir ara ben gece eve gelirken can sikintisina
    benim arabayla 5 vites rolanti de sallardim 45 km falan gidiyor ama 1000 deviri biraz geciyor yani hic gaza basmadan 1500 devire yaklasiyor
    ama biraz vuruntu yapiyor

    bu aradada araba polo 1,4 tdi 75 pk yakitta 4,6 falan dusuyordu ama surekli 80 90 gidersen de bu degerlerde belki az birsey daha dusuk oluyor 4,5 falan yani DUSUK devir son vites yakit icin hic te avantaj degil

    Alıntıları Göster
    Motorun çevirebildiği sürece diyelim o zaman?

    Düşün devir son vites için yani..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Motorun çevirebildiği sürece diyelim o zaman?

    Düşün devir son vites için yani..

    Alıntıları Göster
    ben nasıl kullandığımı yazayim belki örnek olur.

    seat cordoba 1.4 tdi 75 hp, aracımın tork grafigine baktiğimda torkun 2000-2250 arasında yüksek olduğu ilk bölge yani en çok çevirme kuvveti ürettiği bölüm. zaten bundan sonra 4000'e kadar düz bir halde devam ediyor.

    fabrika verisi 4.0/100km hergün 80km yol yapıyorum. ortalamam 3.9 oluyor. kalkıştan sonra 3000 deviri geçmeden vites değiştiriyorum. böylece her vites yüksekttiğimde alt devir 2000-2250 arasinda oluyor böylece motorun torkunu tam kullanıyorum. (3000 geçince boşuna devir çevirtip yakıt harcamıyorum)

    düzlüklerde hemem hemen hiç 2250'i geçmiyorum. (sollamalar hariç) rampalardan önce 100km-105km kadar hızlanip fazla gaz vermeden devam ediyorum. 2000 altina düşerse vites küçültüyorum. ortalama 3.8-3.9 yakıyorum böylece. hatta bu sabah işe gelirken 3.6 ortalama oldu hayret ettim.

    işin aslın aracı kullanırken devir göstergesine göre kullanmak. düşük devir değil torkun en yüksek olduğu en alt devir diyebiliriz.


    TDI motorda da sormuştum. rampalardan inerken boşa almakla ilgili. oda epeyce tasarruf sağlar fakat biraz tehlikeli. arabayı vitesten çıkartmamak lazım.

    Saygılar...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Karadeniz Otoyolu

    Motorun çevirebildiği sürece diyelim o zaman?

    Düşün devir son vites için yani..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uruzgar -- 28 Haziran 2007; 14:19:56 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.