|
Bildirim
klasik alman overengineering ornegi. verimlilik icin araci o kadar yuksek muhendislikle tasarlamislarki cikan maliyeti enerjiden edilecek tasarrufu kat ve kat golgeler.
|
1750kg çok fazla. Ağırlık için her şeyi yapıp 1500 kiloyu 250 kilo daha aşmak ne bileyim batarya teknolojisi geliştirsinler bence. Şov aracı yapmak için hala teknoloji yetersiz.
500 beygir 4 çeker ve 200kwh bataryayla 9-10kwh/100km tüketimini 1350 kilolarda verirlerse o zaman büyük iş başarılmış olur. Bu hedefe doğru en hızlı ilerleyen üretici tabiki tesla. Tesla 4680 ler çıkınca elektrikli araç almanın her açıdan mantıklı olduğu dönem yurt dışı için başlayacak. Soğuktan etkilenmeyen daha hafif ve üretimi daha ucuz üstelik de daha dayanıklı pil hücreleri geliyor. Kışın kabini ısıtmanın maliyeti de ısı pompaları sayesinde minimize edildi. Plaid ile beraber elektrik motorlarının şanzımansız şekilde hızlandıkça gücünü koruyabilmesini de sağladılar. Motorların verimi zaten uzun süredir uçuk seviyelerde. Ve Elon Musk 4-5 yıl içinde pil kapasite yoğunluğunun birkaç kat daha artacağından bahsediyor. Şeffaf güneş panelleri de(Sanırım piyasada hala yok. Şuanki panellere verim olarak çok büyük fark atacağı söyleniyordu) araç camlarına ve hatta boyasına entegre edilirse ve rejeneratif süspansiyon sistemleri güncellenerek tekrar gündeme gelirse belkide 200kwh bataryayla bazı günlerde 3000km mümkün olacak. Rejeneratif süspansiyon için otoyolda seyir halindeyken süspansiyon başına anlık 1.000w güç alınanildiği söylenmişti(audi eRot). Gelecekte yakıt masrafımız olmayacak, belkide paylaşım sistemleri sayesinde araba almak da çoğu kişi için gereksiz olacak. İlkokullu çocuklar bile arabayla gezebilecek. Parası çok olan parayı basıp özel markalardan bence o zaman bile sıfır atmosferik v12 v8 alabilecek ama trafiğe çıkış izni alamayacak. Pistte sıkıp çekiciyle garajına götürecek. Ya da bazı şehire uzak onay almış özel rotalar olacak petrolhead etkinliklerine ayrıca oralar ev sahipliği yapacak. İçten yanmalı motor sevgisi hiç bitmeyecek bir sevgidir. Her zaman sahip olmayı ve kullanmayı hayal edenler olacak. Elektrik ise günlük hayatımızdaki tartışmasız ihtiyacımız. Verimlilik anlamında bugünü bile çok avantajlı, geleceği çok parlak. |
iyide su damlasi tasarim yeni bir konsept degil uzun yillardir bilinen ara ara farkli modellerde gorulen bir tasarim. nedeni aerodinamik olarak en verimli govde sekli olmasi. enerji verimliligini artirmasi. enerji verimliligini artirma amacli bu tasarimi kullanan birine ozgun degilsin demek ucak yapan birine delta kanat kullaniyor diye ozgun degilsin demekle ayni sey.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mck94 -- 4 Ocak 2022; 17:57:22 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cosmos2999 -- 4 Ocak 2022; 13:31:25 > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
Mercedes ve diğerleri < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Ajun abinize hayırlı ossun. Sizler de tv karşısında çekirdeknen izlemeye devam < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayamtky -- 4 Ocak 2022; 11:46:20 > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 4 Ocak 2022; 12:37:8 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Evet. Düzelttim. Tsk. Hem gecenin geç saati hem Alkol orada bir kafa karışıyor :) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |