< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
12 Yaşında Yarı Otomatik araba aldım. (3. sayfa)
-
-
Şanzımanı soğutmak için ben N konumuna alıyor ve bekliyorum. Vitesde iken debriyaja basılı duruyor. Buda şanzımanla Motoru birbirinden ayrı bırakıyor. Şanzıman tahrik olmadığı için durmuş şekilde bekleyip , motorun karterinden gelen sıcaklığa doğrudan maruz kalıyor. Debriyajın kapanıp milin dönmesi lazım. Motor debriyaj kapandığında vites takılı değilse bile tüm dişlileri çevirmektedir. Bu şekide şanzıman yağı yaklaşık 2 litre dişliler arasında sıcrayarak sıcağını alacaktır. Videodaki manual şanzıman animasyonu size daha güzel anlatır.
AnimagraffsyoutubeDetailed exploration of a front wheel drive manual transmission and clutch assembly. See "How a Car Engine Works" as part of our developing automotive series: https://www.youtube.com/watch?v=ZQvfHyfgBtA CREDITS Jacob O'Neal - modeling, animation, texturing, vfx, music Wesley O'Neal - research, writing, modeling PATREON Help us keep making videos: https://www.patreon.com/animagraffs PRIVATE WORK Need 3D illustration and animation? Let's chat: https://animagraffs.com/contact/ WEBSITE See more explanations of how things work: https://animagraffs.com/ SOFTWARE USED We use Blender 3D to create these models. It's free and open source, and the community is amazing: https://www.blender.org/ Chapters 00:00 Intro 00:31 The Clutch 03:36 The gears 04:23 Synchronizing gears 07:48 Shift change assembly 08:13 Shift lever 09:14 Reverse gear 09:35 Neutral 09:58 Oil 10:13 Outtro Correction: 0:10 Before commenting, check the top pinned "VIDEO CORRECTIONS" thread.https://www.youtube.com/watch?t=424&v=o1ED4FQjDGk&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 5 Mayıs 2024; 12:26:47 >
-
Hocam robotizelerde frene basında zaten bunların hepsimi yapıyor… çift kavramalarda da böyle. Boşa alınma aşınma dolayısıyla önerilmiyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arabayı dinledim. Belli bir süre geçmeden debriyajı bırakmıyor. Yaklaşık 1 dakika debriyaja basılı bekliyor benim araba.
Bir süre kullanınca zaten anlıyorsun nerde basıp basmadığını
3000 devirde viteslerin hızları.
-
Arabanın saate 100 km hızla giderse harcadığı enerjiyi hesapladım.
Sonuc düz yolda deniz seviyesinde rüzgarsız bir ortamda 17 beygir enerji talep ediyor
Aynı tabloyu 80 km hızla hesaplatınca 10 hp enerji talep ediyor.
Lastik sürtünmesini 0.01 olarak refereans aldım.
-
Müthiş olmuş, bana servisten verdikleri bilgi de o zaman bu yöndeydi…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arabanın rüzgar direncini ChatGptye hesaplattım. Oda 10.28 kw buldu. Yapay zeka ile yaptığım çalışma sonucu olarak güzel bir tablo hazırlattım. Onu Exele aktarıp grafiğe döktüm. Çalışma için yakıt tüketimi için 280 g/kw baz aldım . %12 manual şanzıman kaybı eklettim. Sonuç bu şekilde.
-
Burda ise Kurban bayramında memeleketim Sivas'a gitmenin bana maliyetini (gidiş) hesapladım.
-
Yarı otomatik Peugeot aracımda da (@2jz1993 de yakından tanıdığı gibi) ışıklarda 1 dk veya daha uzun kalırsanız baskı balatayı ayırıyor. 10-20 saniye gibi kısa bekleyişlerde (ışıklarda) ayırmıyor. Anlamanın en basit yolu ayağınızı fren pedalından hafif kaldırınca aracın kendiliğinden gitmek için verdiği/vermediği tepki. Yazılımla değişkenlik gösteren bir davranış yalnız. Mesela Auto5R/6R şanzımanlarda daha farklı tepki verdiğini raporlayan vatandaşlar olmuştu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 5 Mayıs 2024; 13:47:36 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğrudur bu kadar detaylı bakmamıştım. Toyota mmt şanzumanlı aracım da olmuştu, o hemen ayrıyordu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
İşte hocam bu araçta yaşanılacak en korkutucu şey bu, bak daha yeni konu açmış arkadaş.
Konuyu takip et bence ilerde işine yarayabilir.
https://forum.donanimhaber.com/peugeot-uzmanlik-sorusu-kimse-cozemedi-daha--158621126
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam bu araba ep3c motor değil. Bu eski tip Tu3 motor. 90 beygir olanından.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onu sordum zaten ama cevap yazmamış, şikayetler ve yapılanlardan tahmin ettiğim ep3 motor olduğu yönünde
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim arabaya geri çağırma için Citroen dönüş yaptı. Takata hava yastıklarım ve oksijen sensörlerim değişicek. Parçaları yurt dışından sipariş edildi gelmesini bekliyeceğiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çok iyi gelişme bunlarda oksijen sensörü çabuk bozuluyor hem altta hemde üstte olmak üzere iki tane var. Ve birbir orijinalini almadiktan sonra kısa sürede tekrar arıza ışığı yakıyor. Dolayısıyla söndürülemeyen arıza ışıklarının temelinde yatan sebeplerden biriside bu sensörler çünkü kimse orijinalini takmıyor ama bilmiyorlar ki orjinali olmazsa tekrar ışık yanıyor.
Orjinal parçası ise oldukça pahalı o nedenle orjinaliyle değişecek olması çok çok iyi.
Bu araçta kulağınıza küpe olsun orjinal parça haricinde kesinlikle kullanmayın, bakın tekrar ediyorum usta size ya bu muadil, bu OEM bu zart bu zurt ne derse desin motor akşamında orjinal parça haricinde hiçbir parçayı tercih etmeyin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arabanın Hava yastıkları ve Ecu yazılımı değiştirildi.
-
Sanzıman dağıtınca da, kendin arızayı bulur, parcaları alır, ustayla beraber takarsınız..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X