Şimdi Ara

126 Bis/Fsm#Tamir-Yedek Parça# (41. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
18
Favori
174.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    quote:

    Orijinalden alıntı: woLkanistanbuL

    Bis prof olarak her türlü sorularınızı alabilirim :)



    Ben de ortiesk adına sorayım o zaman.

    gaz teli ve fren teli kopuk, yakıt tankının üst kısmı delik olan bir araç ne kadara tamir edilir, çok uğraştırır mı? Bir de nerede yaptırılır.

    Şimdiden teşekkürler


    gaz teli 30 tl gibi bişeydi fren telide onun gibi bişey 100 tlde işçilik tutar tahminen :) yedek parça ve servis konusunda yardım ederim istanbuldaysan




  • 1,5 Aylık Bis deneyimlerim

    Bis senin değil kamunun malı oluyor. Mahallenin çocukları, gençler, kızlar, köpek sever gibi gelip arabayı seviyor. Dönüp dönüp tekrar bakıyorlar. Apartmandaki amcalar özel otopark yaptılar bana. Ne zaman yanına gidip çalıştırsam teyzeler de balkona çıkıyor :)

    Önceden bu arabaya bakım/masraf yapanlara anlam vermezdim. Şimdi kendimi zor frenliyorum. Mesela az önce kendimi merkezi kilit otomatik cam vs. forumlarında gezerken yakaladım :) Bis'in varsa sen onu maddi değer olarak görmüyorsun, ailenin bir üyesi gibi oluyor. Oğluna aldığın ayakkabının fiyatı nasıl gözüne görünmüyorsa bis'e yaptığın güzelleştirme harcamaları da gözüne görünmüyor. Onun mutlu olduğunu hissedip mutlu oluyorsun.

    Her yaramaz çocuk gibi Bis'in de arada yaramazlıkları oluyor, bazen canını sıkıyor ama masum masum uyurken izleyince hepsini unutuyorsun :) (23 yaşında olsa da çocuk o)

    Benim için en kötü tarafı ucuza almış olmam. Ucuz fiyata aldığım için yaptığım her gereksiz (bana göre) masraf gözüme büyüyor. Araba bedeliyle kıyaslıyorum. Daha önce adıma kayıtlı araç olmadığından sigorta 412TL tuttu. Araç bedelinin %20 si. Muayeneye gideceğiz 180-200 tutuyor. Araç bedelinin %10'u gibi kıyaslamalar yapıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woLkanistanbuL

    quote:

    Orijinalden alıntı: .:Power:.

    quote:

    Orijinalden alıntı: woLkanistanbuL

    Bis prof olarak her türlü sorularınızı alabilirim :)



    Ben de ortiesk adına sorayım o zaman.

    gaz teli ve fren teli kopuk, yakıt tankının üst kısmı delik olan bir araç ne kadara tamir edilir, çok uğraştırır mı? Bir de nerede yaptırılır.

    Şimdiden teşekkürler


    gaz teli 30 tl gibi bişeydi fren telide onun gibi bişey 100 tlde işçilik tutar tahminen :) yedek parça ve servis konusunda yardım ederim istanbuldaysan



    Aslında çok güzel olurdu da ortiesk erzurumda ve arabayı satacak gibi.

    Fikrinden vazgeçerse ben de arayacağım onun için parça zaten

    @exorcist, geçenlerde bir arkadaş passatını servise vermiş, onun yerine kullansın diye bi beetle vermişler sarı renkli. Araba çok dikkat çekiyor, kafalar hep bizde falan diyordu.

    Şimdi bir bakıyorum da 99 modelleri 30.000'den falan başlıyor, ama aynı ilgiyi bis de çekiyor. Çok rahat olmayabilir, sıkıntılı ve yaşlı olabilir ama bu ilgi ve sevgi senin dediğin gibi bütün negatif yönlerine katlanmamızı sağlıyor





  • woLkanistanbuL kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler bide el freni teli değiştirmek kaç tl tutar?
  • Merhaba arkadaşlar, ben fiat bis almayı planlıyorum çok araştırdım. Ama kullananlardan direkt yorum almak istiyorum:
    Kuru motor mu? sulu motor mu? kimisi demiş kuru motor az sorun çıkarır performansı iyidir, kimi demiş sulu motorların arızası daha fazladır, ee yazın türkiye sıcak oluyor, sıkışık trafikte kuru bis ile zor olmaz mı? düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim, Teşekkürler
  • Arabanın birazcık bakıma ihtiyacı var yoksa gördüğün an vurulabileceğin bir araba.Erzurumda bu işin ustaları var ama keyfe keder adamlar parasıyla çalışmıyorlar yani benim bu arabayla ilgilenebilecek vaktim yok.Keşke anlayan adam olsa tutsam arabayı götürsem bıraksam gelip herşeyi yapılmış bir şekilde geri alsam.Herşeyi yapılmış diyorum arabanın bir sıkıntısı yok sadece dediğim gibi bakıma ihtiyacı var kabinin bakıma ihtiyaci var daha doğrusu göstergelerin felan anlamadım iş bunlar anlayan adam da yapmayınca soğutuyorlar arabadan başka birşey değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ortiesk -- 10 Temmuz 2014; 20:02:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi bis buldum arkadaşlar 1700 lira diyor daha pazarlık yapmadım 1300-1400 için zorlayacam. ama 2013den beri vize sigorta yokmuş sanırım ve 650 lira kadar masrafı varmış. ne dersiniz bakmaya değer mi ? motorunun 4 ay önce yapıldığını yazmış adam
  • Sadece sigorta 400-500 tutuyor nasıl 650TL masrafı varmış.

    Muayene 165TL , muayenesiz geçen her ay için %5 ceza. 2013 kaçıncı ayından beri yoksa hesapla.

    Bir de muayeneden geçip geçmeme durumu var ki almadan önce iyice bi baktır.
  • exorcist3 kullanıcısına yanıt
    sanırım vaz geçtim zaten etrafımdaki bi çok kişinin aileye bis olmaz söylemlerinden sonra (çekirdek aile)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kulak_kiri

    sanırım vaz geçtim zaten etrafımdaki bi çok kişinin aileye bis olmaz söylemlerinden sonra (çekirdek aile)



    hem işin gücün aksayacak hem de dedikleri gibi bir bebek arabasını bile sıkıntı çekerek koyacaksınız ki çocuk yoksa bile ileride olacaktır. onu geçtim 2 kişilik aile bile zorlanabiliyor
  • Arkadaşlar şuan bi işteyim istediğim araba için çalışıyorum, azıcık ta birikimim var (1000tl) hep sahibi olmayı istediğim fiat 126 bis;
    biliyorum daha önce açıldı bu tarz konular hepsini okudum, cevaplar beni pek tatmin etmedi, gerek kullancılardan, gerekse etraftan tanıdıkları yakınları bu araca sahip olanlar bana fikir verebilir mi?

    İki çeşit var bildiğiniz gibi, sulu ve kuru motor: sulu diye tabir edilen radyatörlü, kuru diye tabir edilen hava soğutmalı.

    Kullanıcılardan okudugum kadarıyla, hava soğutmalı motor; daha güçlü, daha az yakıtlı, rampalarda pek bayılmayan, daha az sorun çıkaran, su soğutma sistemi olmadıgından, motoru basit, tamiri kolay diye nitelemiş kullanıcılar ve dünya üzerinde satılan bislerin %75'i hava soğutmalıymış (Polonya'da kaldım 10 ay, bütün bisler neredeyse hava soğutmalıydı 99 model falan, ilkimi soğuk olmasından dolayı)

    Su soğutmalılar ise, uyduruk bir soğutma sistemine sahip oldugu için arıza verme, conta yakma, hararet falan olayları görülüyormuş, ama türkiye sıcağında da su soğutmalı gider diye düşünüyorum.

    ayrıca su soğutmalının bir artısı iki tane bagajı var, arkada ve önde, hava soğutmalının ise sadece on tarafta bagajı var kaputun altında

    hangi modeli tavsiye edersiniz, yada sorumu şu şekilde değiştireyim; siz alacak olsanız hangisini alırsınız ve neden.
    tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eminyücekaya

    Teşekkürler bide el freni teli değiştirmek kaç tl tutar?

    50-100 tl gibi bi rakama değiştirirsin arkadaşım.


    Ayrıca her türlü yedek parça konusunda yardımcı olabilirim tüm arkadaşlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Arkadaşlar şuan bi işteyim istediğim araba için çalışıyorum, azıcık ta birikimim var (1000tl) hep sahibi olmayı istediğim fiat 126 bis;
    biliyorum daha önce açıldı bu tarz konular hepsini okudum, cevaplar beni pek tatmin etmedi, gerek kullancılardan, gerekse etraftan tanıdıkları yakınları bu araca sahip olanlar bana fikir verebilir mi?

    İki çeşit var bildiğiniz gibi, sulu ve kuru motor: sulu diye tabir edilen radyatörlü, kuru diye tabir edilen hava soğutmalı.

    Kullanıcılardan okudugum kadarıyla, hava soğutmalı motor; daha güçlü, daha az yakıtlı, rampalarda pek bayılmayan, daha az sorun çıkaran, su soğutma sistemi olmadıgından, motoru basit, tamiri kolay diye nitelemiş kullanıcılar ve dünya üzerinde satılan bislerin %75'i hava soğutmalıymış (Polonya'da kaldım 10 ay, bütün bisler neredeyse hava soğutmalıydı 99 model falan, ilkimi soğuk olmasından dolayı)

    Su soğutmalılar ise, uyduruk bir soğutma sistemine sahip oldugu için arıza verme, conta yakma, hararet falan olayları görülüyormuş, ama türkiye sıcağında da su soğutmalı gider diye düşünüyorum.

    ayrıca su soğutmalının bir artısı iki tane bagajı var, arkada ve önde, hava soğutmalının ise sadece on tarafta bagajı var kaputun altında

    hangi modeli tavsiye edersiniz, yada sorumu şu şekilde değiştireyim; siz alacak olsanız hangisini alırsınız ve neden.
    tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum :)


    Ben sana forumlardan okuduklarımla değil 126 Garajın kurucusu olarak tecrübelerimle cevap vereyim. Bu aracın bu iklimde makul olanı sulu olanıdır. Hava soğutmalı motorlar soğuk iklim şartlarına göre üretilmiştir polonya gibi. Arıza olayına gelince 23 yaşındaki araçlar bunlar bugüne kadar sahipleri kim bilir ne şekilde kullandılar ne şekilde bakım yaptılar yada bakım yaptılar mı ? Bunları göz önüne alınca farkeden bişey yok. Alıcaksın yapıcaksın herşeyini sorun çıkarma ihtimali olan malzemeleri yenileriyle değiştiriceksin keyfine bakıcaksın. Al sana basit bi örnek gaz telin kopabilir yolda. Bu suludada olur hava soğutmalıdada. Takıcaksın yeni tel 5-10 sene kafan rahat. Yada şöyle bişeydir daha önce teli kopmuştur 30-40 tl ye kendi telini almak yerine 5 tl ye bisiklet teli alıp takmıştır uyanık arkadaş. Bu güne kadar delme çatma uyduruk saçma sapan işlerle gelmiş bu günlere kadar bu araçlar. Bunları düzelticeksin en baştan. Ee aldığım gibi biniyim dersin kalırsın bi yerde :) Hararet olayına gelince bu sıcaklarda bu istanbul trafiğinde motoru köpek gibi sıkıştırdığım halde bile 90dereceye dayayamıyorum. Haa arada yağına suyuna bakmazsan contada yakar yatakta sarar. Ayrıca rampada bayılma olayının sulu yada havalı olmasıyla alakası yok motoru ölüyse bayılır. Hava soğutmalı fabrika verilerine göre 2 beygir daha güçlü. Aradaki bu farkı hissedebilecek arkadaş varsa tebrik ederim şimdiden :) Fazla giremiyorum foruma ama siz aklınıza takılan herşeyi sorabilirsiniz girdikçe cevaplamaya çalışırım iyi günler :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woLkanistanbuL

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahin261

    Arkadaşlar şuan bi işteyim istediğim araba için çalışıyorum, azıcık ta birikimim var (1000tl) hep sahibi olmayı istediğim fiat 126 bis;
    biliyorum daha önce açıldı bu tarz konular hepsini okudum, cevaplar beni pek tatmin etmedi, gerek kullancılardan, gerekse etraftan tanıdıkları yakınları bu araca sahip olanlar bana fikir verebilir mi?

    İki çeşit var bildiğiniz gibi, sulu ve kuru motor: sulu diye tabir edilen radyatörlü, kuru diye tabir edilen hava soğutmalı.

    Kullanıcılardan okudugum kadarıyla, hava soğutmalı motor; daha güçlü, daha az yakıtlı, rampalarda pek bayılmayan, daha az sorun çıkaran, su soğutma sistemi olmadıgından, motoru basit, tamiri kolay diye nitelemiş kullanıcılar ve dünya üzerinde satılan bislerin %75'i hava soğutmalıymış (Polonya'da kaldım 10 ay, bütün bisler neredeyse hava soğutmalıydı 99 model falan, ilkimi soğuk olmasından dolayı)

    Su soğutmalılar ise, uyduruk bir soğutma sistemine sahip oldugu için arıza verme, conta yakma, hararet falan olayları görülüyormuş, ama türkiye sıcağında da su soğutmalı gider diye düşünüyorum.

    ayrıca su soğutmalının bir artısı iki tane bagajı var, arkada ve önde, hava soğutmalının ise sadece on tarafta bagajı var kaputun altında

    hangi modeli tavsiye edersiniz, yada sorumu şu şekilde değiştireyim; siz alacak olsanız hangisini alırsınız ve neden.
    tecrübelerinizi ve önerilerinizi bekliyorum :)


    Ben sana forumlardan okuduklarımla değil 126 Garajın kurucusu olarak tecrübelerimle cevap vereyim. Bu aracın bu iklimde makul olanı sulu olanıdır. Hava soğutmalı motorlar soğuk iklim şartlarına göre üretilmiştir polonya gibi. Arıza olayına gelince 23 yaşındaki araçlar bunlar bugüne kadar sahipleri kim bilir ne şekilde kullandılar ne şekilde bakım yaptılar yada bakım yaptılar mı ? Bunları göz önüne alınca farkeden bişey yok. Alıcaksın yapıcaksın herşeyini sorun çıkarma ihtimali olan malzemeleri yenileriyle değiştiriceksin keyfine bakıcaksın. Al sana basit bi örnek gaz telin kopabilir yolda. Bu suludada olur hava soğutmalıdada. Takıcaksın yeni tel 5-10 sene kafan rahat. Yada şöyle bişeydir daha önce teli kopmuştur 30-40 tl ye kendi telini almak yerine 5 tl ye bisiklet teli alıp takmıştır uyanık arkadaş. Bu güne kadar delme çatma uyduruk saçma sapan işlerle gelmiş bu günlere kadar bu araçlar. Bunları düzelticeksin en baştan. Ee aldığım gibi biniyim dersin kalırsın bi yerde :) Hararet olayına gelince bu sıcaklarda bu istanbul trafiğinde motoru köpek gibi sıkıştırdığım halde bile 90dereceye dayayamıyorum. Haa arada yağına suyuna bakmazsan contada yakar yatakta sarar. Ayrıca rampada bayılma olayının sulu yada havalı olmasıyla alakası yok motoru ölüyse bayılır. Hava soğutmalı fabrika verilerine göre 2 beygir daha güçlü. Aradaki bu farkı hissedebilecek arkadaş varsa tebrik ederim şimdiden :) Fazla giremiyorum foruma ama siz aklınıza takılan herşeyi sorabilirsiniz girdikçe cevaplamaya çalışırım iyi günler :)


    Çok çok teşekkür ederim :) bende sulu bis'e daha sıcak bakıyorum. eylük gibi alacağım, almadan sizinde fikirlerinizi almak isterim :)Çok çok teşekkür ederim :) bende sulu bis'e daha sıcak bakıyorum. eylük gibi alacağım, almadan sizinde fikirlerinizi almak isterim :)




  • eski bis kullanıcısı olarak bir kaç birşeyde ben karalayayım.
    2001 yılında ehliyeti aldım.pederde acemiliğimi gidermek için hiç aklımızda olmayan bu ufaklıklardan bir tane aldı.
    sene 2001 di ve araç 91 model beyaz arkasında dont panic yazan sempatik bir araçtı.istanbul çekmeköyde temiz kullanılmıştı.hee fiyatını soracak olursanız hiç unutmuyorum 375 tl cik :) (bu fiyatı aklınızın bir kenarına not edin)
    benim araç sulu modeldi.malum istanbul gibi sıcak ve nemli bir şehirde uygun olanıda budur.6 ay sıfır masraf ve sıfır bakım ile kullandım.suyuna dahi bakmadım düşünün.he pardon baktım.satacağım zaman pederin oğlum arabanın suyuna tuzuna baktınmı hiç dediğinde.içinde gram su yoktu ve ne kadar süredir o halde biniyordum bende bilmiyordum.adı üstünde acemi sürücüydüm.
    aracı aldıktan 1 hafta sonra çamlıcadaki tünelin çıkışında yolda kaldım :) evimiz yakın olduğu için pederi çağırdım.geldi baktı baktı sonra kahkahayı patlattı. dedim aga sorun ne? oğlum motoru tutan 3 tane civata var lan bak birisi yerinden çıkmış dedi.motor arkaya doğru hafif yatmış dolayısıyla birşeyler kasmış yolda kalmış.neyse alttan birimiz tek eliyle motorun arkasını hafif kaldırdı bi civata taktık olay bitti.saat gibi çalışmaya devam :)
    şimdilik bu kadar.ama devamı var :)
    aklıma geldikçe yazarım.




  • Bunun oyuncağını bulan varmı baya uzun zamandır arıyorum bulamadım bi türlü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


  • sahin, umarım düzgün bir araç bulursun sen de

    @Chamyl, bence bu araçların kullanım ömürleri 10-15 sene arası, ondan sonra ciddi bakım gerektiriyor. Bir de araç resmen susuzmuş, ne kadar bindin cidden hatırlamıyor musun ya

    @cfrckrr, ben çok aradım ama 1:43'lük bir modeli fahiş fiyattan satılıyordu bestelbebek'te.
  • Arkadaşlar benim Forumlarla falan hiç işim olmazdı taa ki bu bis sevdası baslayana kadar :) Bende bir Bis almayı düşünüyorum. bursada yasıyorum bu yüzden parça bulmakta zorlanmam diye düşünüyorum. Sizce bir bis alırken nelere dikkat etmeliyim? Bilgilendirirseniz cok sevinirim
  • Merhaba Arkadaşlar;

    Daha önce 91 model su soğutmalı bi bis almıştım, platin sürekli arıza çıkartıyordu, 3-4 kez yolda bırakınca sattım.. Bu sevdadan vazgeçmedim ve yine bi bis alcam.. Bi kaç sorum var bilgili arkadaşlar cevaplarsa sevinirim..

    1- LPG li su soğutmalı bi bis buldum.. Ruhsata işletebilir miyiz? Tank önde
    2- Motor durumu orta.. Beni yolda bırakmaması için rektefiye yaptırmayı düşünüyorum. Ortalama kaça yapıyorlar? Yaptıranlar kaça yaptırdı
    3- Orjinal olsun istiyorum.. Gövde stickerı, sis farı ve geri vites lambaları ne kadara satılıyor ve nasıl bulabilirim?
    4- KRONİK arızaları nelerdir? benim bildiğim 1.vites dişlisi ve platin sorun yapıyor?
    5- Platini elektronik ateşleme nasıl ve kaça yaparız?

    Cevaplarınıza dayanarak yeniden bi bis sahibi olucam..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cfrcfkr

    Bunun oyuncağını bulan varmı baya uzun zamandır arıyorum bulamadım bi türlü

    Bende var model oyuncakları isteyene temin edebilrim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3940414243
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.