Şimdi Ara

147 1.6 TS Distinctive nasıl bir araba.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
1
Favori
74.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2004 model 147 1.6 TS Distinctive almayı düşünüyorum.bilgisi olan arkadaslardan yorum bekliyorum.benim ilk arabam olucak ve dogru bir karar vermek istiyorum.bu araba olmazsa 307 1.6 xs tek kapı düşünüyorum.ikisi arasında hangisi iyi.şimdiden teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive: Kapsamlı Bir İnceleme

    Giriş

    Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive, İtalyan otomobil üreticisinin, 2000'li yılların başında ürettiği şık ve sportif bir kompakt hatchback'tir. Güçlü motoru, dinamik sürüşü ve göz alıcı tasarımıyla otomobil tutkunları arasında popüler bir seçimdir.

    Motor ve Performans

    147 1.6 TS Distinctive, 120 beygir güç ve 160 Nm tork üreten 1.6 litrelik çift üstten egzantrikli bir motora sahiptir. Bu motor, otomobile çevik bir hızlanma ve etkileyici bir üst hız kazandırır. 6 ileri manuel şanzımanı, hassas vites geçişleri sunar ve sürüş deneyimini geliştirir.

    Sürüş Dinamikleri

    147 1.6 TS Distinctive, virajlarda mükemmel tutuş sağlayan ve keskin yönlendirme sunan dengeli bir şasiye sahiptir. Süspansiyonu, konforlu bir sürüş sunarken aynı zamanda gövde yuvarlanmasını da en aza indirir. Fren sistemi, güçlü ve güvenilir olup virajlarda bile güvenli bir frenleme sağlar.

    Tasarım

    147 1.6 TS Distinctive, ayırt edici bir ön ızgaraya, aerodinamik hatlara ve şık alaşım jantlara sahip çarpıcı bir tasarıma sahiptir. Kabini, yüksek kaliteli malzemeler, sportif koltuklar ve sezgisel bir bilgi-eğlence sistemi ile lüks ve konforludur.

    Özellikler

    Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive, şunlar da dahil olmak üzere çeşitli özellikler sunar:

    • Klima kontrolü
    • Elektrikli camlar
    • Elektrikli aynalar
    • Gösterge panelinde bilgisayar
    • Merkezi kilitleme sistemi
    • Hava yastıkları

    Sonuç

    Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive, güçlü performansı, dinamik sürüş dinamikleri ve çarpıcı tasarımıyla öne çıkan etkileyici bir kompakt hatchback'tir. Göz alıcı stili ve lüks kabini ile otomobil tutkunları için mükemmel bir seçimdir. Siz de heyecan verici ve sportif bir sürüş deneyimi arıyorsanız, Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctive'i mutlaka değerlendirmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • valla bende 2003 en dolu modelı var 147 sunroof falan 8 aırbag ben memnunum ben 307 alıp 2 gun kullandım ve gerı verdım hantal bır arac devır ve gzuel bır motor sesı konfor ve 307 le aynı mıktarda yakıt yakan sokakta olsun ıstemıyosan 147 derım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey84x -- 1 Eylül 2009; 11:53:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    valla bende 2003 en dolu modelı var 147 sunroof falan 8 aırbag ben memnunum ben 307 alıp 2 gun kullandım ve gerı verdım hantal bır arac devır ve gzuel bır motor sesı konfor ve 307 le aynı mıktarda yakıt yakan sokakta olsun ıstemıyosan 147 derım.
    aynı durumdayım bende yarın alacağım aracı.. araç hakkında bilgim az .. çevrenin aklına uyarsam alamam ama kendimi dinleyecem umarım mahçup düşürmez beni...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    aynı durumdayım bende yarın alacağım aracı.. araç hakkında bilgim az .. çevrenin aklına uyarsam alamam ama kendimi dinleyecem umarım mahçup düşürmez beni...

    Alıntıları Göster
    valla kullan aracı ole al ben kullandım asık oldum bırakamadım on konsolun sportıflıgı cekıcılıgı devırlı bır aractır alfalar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    valla kullan aracı ole al ben kullandım asık oldum bırakamadım on konsolun sportıflıgı cekıcılıgı devırlı bır aractır alfalar

    Alıntıları Göster
    valla bende 2005 alfa 156 var. 147 kullandım. 156 ya karakteristik olarak çok benziyo. yol tutuş, sürüş keyfi, karizma, performans. çok iyidir. fakat biraz nazik arabalardır alfalar dikkat et. bir de motoru yağsız bırakma 3000 km de bir kontrol et




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatbilal

    2004 model 147 1.6 TS Distinctive almayı düşünüyorum.bilgisi olan arkadaslardan yorum bekliyorum.benim ilk arabam olucak ve dogru bir karar vermek istiyorum.bu araba olmazsa 307 1.6 xs tek kapı düşünüyorum.ikisi arasında hangisi iyi.şimdiden teşekkürler



    Genelde Alfa Romeo 156/147 gamına özgü bazı kronik problemler sözkonusu.. Kısaca özetlemek gerekirse;
    - Arka çamurluk davlumbazları halıfleksi andıran bir malzemeyle kaplı.. Bu malzemeyi çamurluk iç sacına sabitleyen iki nokta var ancak yetersiz kalıyor.. Zamanla bu halı görünümlü parçalar aşağı doğru sarkma yapıyor ve sabitlemek mümkün değil ( sac vidası, segman, yapıştırma sonuç vermez.. ) Değiştirmek gerektiğinde bir tanesi için Birmot orijinal parça fiyatı 287,00 TL.
    - Sübap açık kalma ve egzantrik mili değerlerini ayarlayan Varyatör denen bir parça var.. Dizaynı itibarıyle ilk çalıştırmalarda bir süre yağsız kaldığı için zamanla dizel motor sesinin andıran bir gürültüye neden oluyor.. Sevimsiz ses dışında başka bir sorun açmıyor.. Yetkili servis değişim bedeli yaklaşık 450,00 TL civarı ve Triger seti ile birlikte değişmesi öneriliyor.
    - Ön takımda bulunan alt ve üst salıncak kol ve burçları, viraj demiri ve Z rotları aşınmaya karşı dayanıksın.. Yol koşullarına göre yaklaşık 50000km civarında ciddi bir tıkırtı yapmaya başlıyor.. Söküp yağlamak geçici bir çözüm, komple değiştirmek ise yaklaşık 1000,00 TL.
    - İç kapı kolları, cam açma butonları, direksyon üzerinde bulunan radyo/cd kontrol butonları ve klima kontrol butonları üzerinde bulunan SoftTouch kaplama malzemesi çok çabuk soyuluyor.. Çözümü bu parçaları değiştirmek veya sökerek bu mat ve plastikimsi kaplamayı tamamen kazımak..
    - Direksyon ve vites kolu üzerindeki deri kaplama çok ince.. Kısa zaman içinde yıpranıyor.. 156/147 direksyonlarında delikli ve damarlı olarak iki tip deri var.. Ayrıca direksyon 4 ayrı parça deriden oluşuyor.. Komplike dizaynı nedeniyle kaplatmak çoğu zaman istenilen orijinal görüntüyü veremiyor..
    - Torpido ve konsolda kullanılan malzeme yumuşak ve kaliteli olmasına rağmen havalandırma ızgaraları zamanla çıtırtı yapmaya başlıyor.. SunRoof kontrol butonu da çıtırtı yapıyor.. Çıtırtılardan kurtulmak içi bu parçaları sürekli silikonla silmek gerekiyor..
    - CD/Radyo mp3 çalmıyor, kopya cd'lerde ise neredeyse tüm markalarda problem çıkarıyor..

    Bu yazdıklarım sadece benim gibi aşırı hassas bir otomobil severin gözlemlediği değil genel Alfa Romeo 156/147 kullanıcılarının da şikayet ettiği sorunlardır.. Eğer bu bahsettiğim problemlerden uzak bir 147 bulursanız almanızı tavsiye ederim..
    Bu arada aracın olumlu yönlerini yazmıyorum, zira bu başlığı açtığınıza göre zaten dizel Megane II Sedan almayacağınız bellidir..

    NOT: Aracım 2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 1.6 T SPARK'tır.. Alfa Romeo ile ilgili sorunuz olursa memnuniyetle cevaplarım..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mec

    quote:

    Orijinalden alıntı: polatbilal

    2004 model 147 1.6 TS Distinctive almayı düşünüyorum.bilgisi olan arkadaslardan yorum bekliyorum.benim ilk arabam olucak ve dogru bir karar vermek istiyorum.bu araba olmazsa 307 1.6 xs tek kapı düşünüyorum.ikisi arasında hangisi iyi.şimdiden teşekkürler



    Genelde Alfa Romeo 156/147 gamına özgü bazı kronik problemler sözkonusu.. Kısaca özetlemek gerekirse;
    - Arka çamurluk davlumbazları halıfleksi andıran bir malzemeyle kaplı.. Bu malzemeyi çamurluk iç sacına sabitleyen iki nokta var ancak yetersiz kalıyor.. Zamanla bu halı görünümlü parçalar aşağı doğru sarkma yapıyor ve sabitlemek mümkün değil ( sac vidası, segman, yapıştırma sonuç vermez.. ) Değiştirmek gerektiğinde bir tanesi için Birmot orijinal parça fiyatı 287,00 TL.
    - Sübap açık kalma ve egzantrik mili değerlerini ayarlayan Varyatör denen bir parça var.. Dizaynı itibarıyle ilk çalıştırmalarda bir süre yağsız kaldığı için zamanla dizel motor sesinin andıran bir gürültüye neden oluyor.. Sevimsiz ses dışında başka bir sorun açmıyor.. Yetkili servis değişim bedeli yaklaşık 450,00 TL civarı ve Triger seti ile birlikte değişmesi öneriliyor.
    - Ön takımda bulunan alt ve üst salıncak kol ve burçları, viraj demiri ve Z rotları aşınmaya karşı dayanıksın.. Yol koşullarına göre yaklaşık 50000km civarında ciddi bir tıkırtı yapmaya başlıyor.. Söküp yağlamak geçici bir çözüm, komple değiştirmek ise yaklaşık 1000,00 TL.
    - İç kapı kolları, cam açma butonları, direksyon üzerinde bulunan radyo/cd kontrol butonları ve klima kontrol butonları üzerinde bulunan SoftTouch kaplama malzemesi çok çabuk soyuluyor.. Çözümü bu parçaları değiştirmek veya sökerek bu mat ve plastikimsi kaplamayı tamamen kazımak..
    - Direksyon ve vites kolu üzerindeki deri kaplama çok ince.. Kısa zaman içinde yıpranıyor.. 156/147 direksyonlarında delikli ve damarlı olarak iki tip deri var.. Ayrıca direksyon 4 ayrı parça deriden oluşuyor.. Komplike dizaynı nedeniyle kaplatmak çoğu zaman istenilen orijinal görüntüyü veremiyor..
    - Torpido ve konsolda kullanılan malzeme yumuşak ve kaliteli olmasına rağmen havalandırma ızgaraları zamanla çıtırtı yapmaya başlıyor.. SunRoof kontrol butonu da çıtırtı yapıyor.. Çıtırtılardan kurtulmak içi bu parçaları sürekli silikonla silmek gerekiyor..
    - CD/Radyo mp3 çalmıyor, kopya cd'lerde ise neredeyse tüm markalarda problem çıkarıyor..

    Bu yazdıklarım sadece benim gibi aşırı hassas bir otomobil severin gözlemlediği değil genel Alfa Romeo 156/147 kullanıcılarının da şikayet ettiği sorunlardır.. Eğer bu bahsettiğim problemlerden uzak bir 147 bulursanız almanızı tavsiye ederim..
    Bu arada aracın olumlu yönlerini yazmıyorum, zira bu başlığı açtığınıza göre zaten dizel Megane II Sedan almayacağınız bellidir..

    NOT: Aracım 2004 Alfa Romeo 147 Distinctive 1.6 T SPARK'tır.. Alfa Romeo ile ilgili sorunuz olursa memnuniyetle cevaplarım..
    evet MEC arkadaşımızın dediklerinin hepsine katılıyorum. benim gibi aşırı hassas bir arkadaş anlaşılan. evet bu tip sorunları var alfaların. asfalt arabası alfalar. çukurlu yolları sevmez. ama selefleriyle kıyaslarsa bir sürü artıları olduğu da tartışılamaz. örneğin alfalarda gerçekten üstün bir yol tutuş kabiliyetleri söz konusu. hatta bu akşam iftardan sonra biraz çıktım alfamla. yol boştu haliyle. sürat yapmadım. maslakta E-5 sapağı var bilenler bilir belki. ordan girince ilk sağdan saparsanız tekrar geriye dönüyorsunuz levent beşiktaş istikametine. o sapağın sonunda büyük bir U var. hiç abartmıyorum oraya 105 km ile girdim VDC devreye bile girmeden çıktım o virajdan. kafadan kayma bile olmuyor. çok iyi bir yol tutuşları var. sert virajlarda emnıyet kemeri yapışıyo vücuda direksiyon daha keskin tepki veriyo ve sertleşiyo. çok hoşuma gidiyo güven veriyo bana. motor sesi de son derece tatlı. 3000 devirden sonra hayat duruyo resmen . varyatörden kaynaklanan ses de sadece arabanın dışına çıkarsanız duyabilirsiniz. bende de var o ses. rolantide ve alt devirlerde yapıyo o sesi. ama motorun o çekıcı sesini kesınlıkle bozmuyor.
    özetle ayrı bir otomobil alfaromeo. alfa dan sonra diğer araçlar size çok sıradan gelebilir. ayrı bir çekicilik var. onu anca koltuğa oturup marşa bastığınız zaman anlarsınız. hatta marşa basmaya gerek yok. yan koltuğa otursanız bile anlarsanız eğer bu işlerde tecrübeliyseniz..
    saygılarımla..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    evet MEC arkadaşımızın dediklerinin hepsine katılıyorum. benim gibi aşırı hassas bir arkadaş anlaşılan. evet bu tip sorunları var alfaların. asfalt arabası alfalar. çukurlu yolları sevmez. ama selefleriyle kıyaslarsa bir sürü artıları olduğu da tartışılamaz. örneğin alfalarda gerçekten üstün bir yol tutuş kabiliyetleri söz konusu. hatta bu akşam iftardan sonra biraz çıktım alfamla. yol boştu haliyle. sürat yapmadım. maslakta E-5 sapağı var bilenler bilir belki. ordan girince ilk sağdan saparsanız tekrar geriye dönüyorsunuz levent beşiktaş istikametine. o sapağın sonunda büyük bir U var. hiç abartmıyorum oraya 105 km ile girdim VDC devreye bile girmeden çıktım o virajdan. kafadan kayma bile olmuyor. çok iyi bir yol tutuşları var. sert virajlarda emnıyet kemeri yapışıyo vücuda direksiyon daha keskin tepki veriyo ve sertleşiyo. çok hoşuma gidiyo güven veriyo bana. motor sesi de son derece tatlı. 3000 devirden sonra hayat duruyo resmen . varyatörden kaynaklanan ses de sadece arabanın dışına çıkarsanız duyabilirsiniz. bende de var o ses. rolantide ve alt devirlerde yapıyo o sesi. ama motorun o çekıcı sesini kesınlıkle bozmuyor.
    özetle ayrı bir otomobil alfaromeo. alfa dan sonra diğer araçlar size çok sıradan gelebilir. ayrı bir çekicilik var. onu anca koltuğa oturup marşa bastığınız zaman anlarsınız. hatta marşa basmaya gerek yok. yan koltuğa otursanız bile anlarsanız eğer bu işlerde tecrübeliyseniz..
    saygılarımla..

    Alıntıları Göster
    Bende 1999 model 81000 bin de Alfa 156 1.6 Tspark almayı düşünüyorum önerilerin neler ? Alırken nelere dikkat etmeliyim ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD1976

    Bende 1999 model 81000 bin de Alfa 156 1.6 Tspark almayı düşünüyorum önerilerin neler ? Alırken nelere dikkat etmeliyim ?

    Alıntıları Göster
    dostum alırken ön takıma dikkat et ses yapıyomu takur tukur. eğer yapıyorsa salıncaklarının değğişmesi gerekecektir. ona göre fiyatını düşürt arabanın. karter muhafazasına bak parçalanmış mı. en önemlisi motora bak yağı ne durumda eksikse hemen yağ koy kitleme motoru. alfaların yağı çabuk biter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    dostum alırken ön takıma dikkat et ses yapıyomu takur tukur. eğer yapıyorsa salıncaklarının değğişmesi gerekecektir. ona göre fiyatını düşürt arabanın. karter muhafazasına bak parçalanmış mı. en önemlisi motora bak yağı ne durumda eksikse hemen yağ koy kitleme motoru. alfaların yağı çabuk biter.

    Alıntıları Göster
    alfaların on takımından muhakkak ses gelır salıncak dedıgın eger ust salıncaksa ucuz mevlada kurtuluyor ama alt salıncak bın lırayı bulur on takımdan gelen gıcırtı sesi yaglama ıle gecıyor bıdahada yapmıyor en azından 10-15 bın kılometreye kadar.benım sahsen ole.yag eksıltme oranı hemen hemen her arabada olur.ama alfalrda maksımum 1 lıtreye kadar normaldir.ben her ay veya 2 ayda bır yagına bakar eksılmısse eklerım.varyator ses yapıyorsa calısırken dızel sesı gıbı suankı fıyatı 530 tl bıde varyator degısmısken trıgerde deyısır 900 lıra bunu ozel servıste 650-700 e kadar cekersın.trıger degıstımı varyatorde degısmek zorunda o yuzden 2 sını degıstırmek daha mantıklı.varaytor yenı degıusmısse 10-15 bın olmussa tamır ettırebılırsın buda 100-120 tl arası bıdahada 15-20 bın kılometre boyunca dizel sesı almıyorsun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    alfaların on takımından muhakkak ses gelır salıncak dedıgın eger ust salıncaksa ucuz mevlada kurtuluyor ama alt salıncak bın lırayı bulur on takımdan gelen gıcırtı sesi yaglama ıle gecıyor bıdahada yapmıyor en azından 10-15 bın kılometreye kadar.benım sahsen ole.yag eksıltme oranı hemen hemen her arabada olur.ama alfalrda maksımum 1 lıtreye kadar normaldir.ben her ay veya 2 ayda bır yagına bakar eksılmısse eklerım.varyator ses yapıyorsa calısırken dızel sesı gıbı suankı fıyatı 530 tl bıde varyator degısmısken trıgerde deyısır 900 lıra bunu ozel servıste 650-700 e kadar cekersın.trıger degıstımı varyatorde degısmek zorunda o yuzden 2 sını degıstırmek daha mantıklı.varaytor yenı degıusmısse 10-15 bın olmussa tamır ettırebılırsın buda 100-120 tl arası bıdahada 15-20 bın kılometre boyunca dizel sesı almıyorsun.

    Alıntıları Göster
    bende de 2005 156 var ön takımdan sürekli gacır gucur ses gelıyo. ama herhangi bi vurma takır tukur olay yok. yağlatınca geçiyo mu onu bilmiyodum??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    evet MEC arkadaşımızın dediklerinin hepsine katılıyorum. benim gibi aşırı hassas bir arkadaş anlaşılan. evet bu tip sorunları var alfaların. asfalt arabası alfalar. çukurlu yolları sevmez. ama selefleriyle kıyaslarsa bir sürü artıları olduğu da tartışılamaz. örneğin alfalarda gerçekten üstün bir yol tutuş kabiliyetleri söz konusu. hatta bu akşam iftardan sonra biraz çıktım alfamla. yol boştu haliyle. sürat yapmadım. maslakta E-5 sapağı var bilenler bilir belki. ordan girince ilk sağdan saparsanız tekrar geriye dönüyorsunuz levent beşiktaş istikametine. o sapağın sonunda büyük bir U var. hiç abartmıyorum oraya 105 km ile girdim VDC devreye bile girmeden çıktım o virajdan. kafadan kayma bile olmuyor. çok iyi bir yol tutuşları var. sert virajlarda emnıyet kemeri yapışıyo vücuda direksiyon daha keskin tepki veriyo ve sertleşiyo. çok hoşuma gidiyo güven veriyo bana. motor sesi de son derece tatlı. 3000 devirden sonra hayat duruyo resmen . varyatörden kaynaklanan ses de sadece arabanın dışına çıkarsanız duyabilirsiniz. bende de var o ses. rolantide ve alt devirlerde yapıyo o sesi. ama motorun o çekıcı sesini kesınlıkle bozmuyor.
    özetle ayrı bir otomobil alfaromeo. alfa dan sonra diğer araçlar size çok sıradan gelebilir. ayrı bir çekicilik var. onu anca koltuğa oturup marşa bastığınız zaman anlarsınız. hatta marşa basmaya gerek yok. yan koltuğa otursanız bile anlarsanız eğer bu işlerde tecrübeliyseniz..
    saygılarımla..



    Mesajınızda bahsettiğiniz virajı iyi bilirim, uzun zaman Levent'te yaşadım..
    Oldukça yüksek bir süratte girmişsiniz, şahsen bir-iki naçizane İzmit Körfez Pisti yarış denemesi olan ben cesaret edemezdim.. Benzer değerlerde viraja sahip ancak trafiğe kapalı bir alanda ve dört çekerli, roll cage'li bir otomobille belki.. Zira virajın içindeyken arka iç taraf lastiğinize denk gelecek avuç içi kadar bir yağ tabakası veya ön sağ tekerleğinize denk gelen bir su birikintisi gerçekten başınıza ciddi dertler açabilirdi..
    VDC sistemi normal kullanımda aracın savrulmasını engelleyecek şekilde, tekerleklere dağılan fren gücünü oranlamak ve motor torkunu optimum düzeyde tutmak için dizayn edilmiştir.. Virajı güvenli bir şekilde dönmek için gereken açıyla yüksek sürat sonucu aracın virajın dışına doğru yaptığı hareket ile ortaya çıkan geniş açı arasında bir hesaplama yaparak optimum açıyı sağlayacak frenlemeyi sağlar.. Bu arada motor tork eğrisini de vites küçültme esnasında oluşabilecek tekerlek blokajını engellemek için en uygun seviyede tutmaya çalışır.. Ancak tüm bunlara rağmen savrulma veya dönme başlarsa araç kontrol dışı harekete ilk başladığı andaki yönüne gitmeye çalışacak ve VDC etkisini kaybedecektir..

    Bir küçük hatırlatma daha yapayım; önden çekişli araçlar gerçekten de savrulma anında arkadan itişli araçlara nazaran daha az beceriyle ve tecrübeyle toparlanabilir.. Ancak unutmamak gerekir ki arkadan itişli araçlar tecrübesiz bir şoförün bile dikkatini çekecek şekilde, kaba tabirle aracın "kıçının kopmak üzere" olduğunu haber verecek bir kasılma yaratır, çekiş tekerleğinin boşa döndüğünü belli eder.. Oysa ki önden çeker araçlar direksyon titremeye ve küçük bir taşın üzerinde geçiyormuşçasına vurmaya başlayana kadar herşey normalmiş gibi hissettirir ( özellikle sert süspansyonlu araçlar ) ve beklenmedik bir anda kontrolden çıkarak kafadan kaymaya başlar..

    Ne kadar üstün teknolojilerle donatılmış olursa olsun, profesyonelce ve yarış amaçlı hazırlanmamış, standard günlük kullanıma yönelik otomobillerinin limitlerini bizzat tecrübe etmemek gerekir diye düşünüyorum..

    Selamlar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mec

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    evet MEC arkadaşımızın dediklerinin hepsine katılıyorum. benim gibi aşırı hassas bir arkadaş anlaşılan. evet bu tip sorunları var alfaların. asfalt arabası alfalar. çukurlu yolları sevmez. ama selefleriyle kıyaslarsa bir sürü artıları olduğu da tartışılamaz. örneğin alfalarda gerçekten üstün bir yol tutuş kabiliyetleri söz konusu. hatta bu akşam iftardan sonra biraz çıktım alfamla. yol boştu haliyle. sürat yapmadım. maslakta E-5 sapağı var bilenler bilir belki. ordan girince ilk sağdan saparsanız tekrar geriye dönüyorsunuz levent beşiktaş istikametine. o sapağın sonunda büyük bir U var. hiç abartmıyorum oraya 105 km ile girdim VDC devreye bile girmeden çıktım o virajdan. kafadan kayma bile olmuyor. çok iyi bir yol tutuşları var. sert virajlarda emnıyet kemeri yapışıyo vücuda direksiyon daha keskin tepki veriyo ve sertleşiyo. çok hoşuma gidiyo güven veriyo bana. motor sesi de son derece tatlı. 3000 devirden sonra hayat duruyo resmen . varyatörden kaynaklanan ses de sadece arabanın dışına çıkarsanız duyabilirsiniz. bende de var o ses. rolantide ve alt devirlerde yapıyo o sesi. ama motorun o çekıcı sesini kesınlıkle bozmuyor.
    özetle ayrı bir otomobil alfaromeo. alfa dan sonra diğer araçlar size çok sıradan gelebilir. ayrı bir çekicilik var. onu anca koltuğa oturup marşa bastığınız zaman anlarsınız. hatta marşa basmaya gerek yok. yan koltuğa otursanız bile anlarsanız eğer bu işlerde tecrübeliyseniz..
    saygılarımla..



    Mesajınızda bahsettiğiniz virajı iyi bilirim, uzun zaman Levent'te yaşadım..
    Oldukça yüksek bir süratte girmişsiniz, şahsen bir-iki naçizane İzmit Körfez Pisti yarış denemesi olan ben cesaret edemezdim.. Benzer değerlerde viraja sahip ancak trafiğe kapalı bir alanda ve dört çekerli, roll cage'li bir otomobille belki.. Zira virajın içindeyken arka iç taraf lastiğinize denk gelecek avuç içi kadar bir yağ tabakası veya ön sağ tekerleğinize denk gelen bir su birikintisi gerçekten başınıza ciddi dertler açabilirdi..
    VDC sistemi normal kullanımda aracın savrulmasını engelleyecek şekilde, tekerleklere dağılan fren gücünü oranlamak ve motor torkunu optimum düzeyde tutmak için dizayn edilmiştir.. Virajı güvenli bir şekilde dönmek için gereken açıyla yüksek sürat sonucu aracın virajın dışına doğru yaptığı hareket ile ortaya çıkan geniş açı arasında bir hesaplama yaparak optimum açıyı sağlayacak frenlemeyi sağlar.. Bu arada motor tork eğrisini de vites küçültme esnasında oluşabilecek tekerlek blokajını engellemek için en uygun seviyede tutmaya çalışır.. Ancak tüm bunlara rağmen savrulma veya dönme başlarsa araç kontrol dışı harekete ilk başladığı andaki yönüne gitmeye çalışacak ve VDC etkisini kaybedecektir..

    Bir küçük hatırlatma daha yapayım; önden çekişli araçlar gerçekten de savrulma anında arkadan itişli araçlara nazaran daha az beceriyle ve tecrübeyle toparlanabilir.. Ancak unutmamak gerekir ki arkadan itişli araçlar tecrübesiz bir şoförün bile dikkatini çekecek şekilde, kaba tabirle aracın "kıçının kopmak üzere" olduğunu haber verecek bir kasılma yaratır, çekiş tekerleğinin boşa döndüğünü belli eder.. Oysa ki önden çeker araçlar direksyon titremeye ve küçük bir taşın üzerinde geçiyormuşçasına vurmaya başlayana kadar herşey normalmiş gibi hissettirir ( özellikle sert süspansyonlu araçlar ) ve beklenmedik bir anda kontrolden çıkarak kafadan kaymaya başlar..

    Ne kadar üstün teknolojilerle donatılmış olursa olsun, profesyonelce ve yarış amaçlı hazırlanmamış, standard günlük kullanıma yönelik otomobillerinin limitlerini bizzat tecrübe etmemek gerekir diye düşünüyorum..

    Selamlar..

    Alıntıları Göster
    evet kafadan kayma olayı çok kötü birşey. 2001 citroen xsara aracım vardı kfadan kayma sonucu 4.levent metronun onunde ters dondum.. isteyene resımleri gonderebilirim ibret olması için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    bende de 2005 156 var ön takımdan sürekli gacır gucur ses gelıyo. ama herhangi bi vurma takır tukur olay yok. yağlatınca geçiyo mu onu bilmiyodum??


    Yağlama geçici bir çözüm olur.. Önümüz kış, zaten süreln yağ suyla, kirle, tozla bu kadar yakın çalışan parçalar üzerinde fazla kalmaz.. Kaldı ki zaten sese sebep olan salıncak ve rotların metal kısımlarının içinde kalan lastik dolguların incelmesi, sertleşmesi veya çatlaması sonucu ortaya çıkan boşluktur..
    Gres yağı ( kauçuklu bile olsa ) lastik parçalar üzerinde asidik bir tabaka yaratır ve deformasyonu hızlandırır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    dostum alırken ön takıma dikkat et ses yapıyomu takur tukur. eğer yapıyorsa salıncaklarının değğişmesi gerekecektir. ona göre fiyatını düşürt arabanın. karter muhafazasına bak parçalanmış mı. en önemlisi motora bak yağı ne durumda eksikse hemen yağ koy kitleme motoru. alfaların yağı çabuk biter.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    alfaların on takımından muhakkak ses gelır salıncak dedıgın eger ust salıncaksa ucuz mevlada kurtuluyor ama alt salıncak bın lırayı bulur on takımdan gelen gıcırtı sesi yaglama ıle gecıyor bıdahada yapmıyor en azından 10-15 bın kılometreye kadar.benım sahsen ole.yag eksıltme oranı hemen hemen her arabada olur.ama alfalrda maksımum 1 lıtreye kadar normaldir.ben her ay veya 2 ayda bır yagına bakar eksılmısse eklerım.varyator ses yapıyorsa calısırken dızel sesı gıbı suankı fıyatı 530 tl bıde varyator degısmısken trıgerde deyısır 900 lıra bunu ozel servıste 650-700 e kadar cekersın.trıger degıstımı varyatorde degısmek zorunda o yuzden 2 sını degıstırmek daha mantıklı.varaytor yenı degıusmısse 10-15 bın olmussa tamır ettırebılırsın buda 100-120 tl arası bıdahada 15-20 bın kılometre boyunca dizel sesı almıyorsun.


    Arabayı çalıştırdığımda motordan takırtılı bir ses geliyordu , sizce ne olabilir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD1976

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mer_SL

    dostum alırken ön takıma dikkat et ses yapıyomu takur tukur. eğer yapıyorsa salıncaklarının değğişmesi gerekecektir. ona göre fiyatını düşürt arabanın. karter muhafazasına bak parçalanmış mı. en önemlisi motora bak yağı ne durumda eksikse hemen yağ koy kitleme motoru. alfaların yağı çabuk biter.


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    alfaların on takımından muhakkak ses gelır salıncak dedıgın eger ust salıncaksa ucuz mevlada kurtuluyor ama alt salıncak bın lırayı bulur on takımdan gelen gıcırtı sesi yaglama ıle gecıyor bıdahada yapmıyor en azından 10-15 bın kılometreye kadar.benım sahsen ole.yag eksıltme oranı hemen hemen her arabada olur.ama alfalrda maksımum 1 lıtreye kadar normaldir.ben her ay veya 2 ayda bır yagına bakar eksılmısse eklerım.varyator ses yapıyorsa calısırken dızel sesı gıbı suankı fıyatı 530 tl bıde varyator degısmısken trıgerde deyısır 900 lıra bunu ozel servıste 650-700 e kadar cekersın.trıger degıstımı varyatorde degısmek zorunda o yuzden 2 sını degıstırmek daha mantıklı.varaytor yenı degıusmısse 10-15 bın olmussa tamır ettırebılırsın buda 100-120 tl arası bıdahada 15-20 bın kılometre boyunca dizel sesı almıyorsun.


    Arabayı çalıştırdığımda motordan takırtılı bir ses geliyordu , sizce ne olabilir ?

    Alıntıları Göster


    Arabayı çalıştırdığımda motordan takırtılı bir ses geliyordu , sizce ne olabilir ?


    Eğer çalıştıktan sonra geliyor ve 1500 devire kadar dizele benzer bir ses yapıyorsa varyatör bozulmuştur.
    Varyatörün değişmesi gerekir.. Tamirine hiç kalkışmayın, randımanlı bir iş değil o..
    Bu arada yeni nesil varyatörlerin daha uzun ömürlü ( 50000km ) olduğuna dair bir duyum almıştım.. Servise sormanızda fayda var..
    Bir de varyatörle beraber varyatörün bulunduğu yerde yağsız kalmasını engelleyen "Check Valve" denen bir sistem var.. Silindir kapağı üzerinde basit bir modifikasyonla yapılan bir uygulama.. Fiyatı hakkında kesin bir bilgim yok, servise bir danışmanız iyi olur..




  • Orijinalden alıntı: mec



    Arabayı çalıştırdığımda motordan takırtılı bir ses geliyordu , sizce ne olabilir ?


    Eğer çalıştıktan sonra geliyor ve 1500 devire kadar dizele benzer bir ses yapıyorsa varyatör bozulmuştur.
    Varyatörün değişmesi gerekir.. Tamirine hiç kalkışmayın, randımanlı bir iş değil o..
    Bu arada yeni nesil varyatörlerin daha uzun ömürlü ( 50000km ) olduğuna dair bir duyum almıştım.. Servise sormanızda fayda var..
    Bir de varyatörle beraber varyatörün bulunduğu yerde yağsız kalmasını engelleyen "Check Valve" denen bir sistem var.. Silindir kapağı üzerinde basit bir modifikasyonla yapılan bir uygulama.. Fiyatı hakkında kesin bir bilgim yok, servise bir danışmanız iyi olur..


    illa varyatörün değişmesimi gerekiyor ? ceycey alt salıncak ve triger değişmesi gerektiğini yazmıştı aşağı yukarı bunları yaptırmak bana kaça patlar ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD1976

    Orijinalden alıntı: mec



    Arabayı çalıştırdığımda motordan takırtılı bir ses geliyordu , sizce ne olabilir ?


    Eğer çalıştıktan sonra geliyor ve 1500 devire kadar dizele benzer bir ses yapıyorsa varyatör bozulmuştur.
    Varyatörün değişmesi gerekir.. Tamirine hiç kalkışmayın, randımanlı bir iş değil o..
    Bu arada yeni nesil varyatörlerin daha uzun ömürlü ( 50000km ) olduğuna dair bir duyum almıştım.. Servise sormanızda fayda var..
    Bir de varyatörle beraber varyatörün bulunduğu yerde yağsız kalmasını engelleyen "Check Valve" denen bir sistem var.. Silindir kapağı üzerinde basit bir modifikasyonla yapılan bir uygulama.. Fiyatı hakkında kesin bir bilgim yok, servise bir danışmanız iyi olur..


    illa varyatörün değişmesimi gerekiyor ? ceycey alt salıncak ve triger değişmesi gerektiğini yazmıştı aşağı yukarı bunları yaptırmak bana kaça patlar ?

    Alıntıları Göster

    illa varyatörün değişmesimi gerekiyor ? ceycey alt salıncak ve triger değişmesi gerektiğini yazmıştı aşağı yukarı bunları yaptırmak bana kaça patlar ?


    Motordan gelen sesin salıncakla bir alakası yoktur..
    Triger 70000km'de bir değişir.. Varyatör ise dizele benzer ses yapmaya başladığında değişir.. İkisini beraber değiştirmek sürekli beraber çalışan parçaların aşınma derecesinin birbirine uygun tutmak içindir.. Ayrıca işçilik masrafı açısından iki işi aynı anda yaparak tasarruf edilmiş olur..
    Varyatörün ses yapması artık kullanılmaz hale geldiği anlamına gelmez.. Sadece ses yapar ama vazifesini tam olarak yapmaya devam eder.. Yani "İLLA" değişmesine gerek yoktur.. Sonuçta bu kullanıcı hassasiyeti ile ilgili bir olaydır.. Eğer Alfa Romeo'nuzdan dizel Renault Clio Symbol gibi bir ses gelmesine, hatta bu sesi içerden duymamak için teybin sesine yüklenerek kendinizi avutmaya razıysanız varyatörü değiştirmezsiniz..

    Kullandığınız aracın sorunlarını azami rahatsızlık ve kullanıma engel olacak derecede arıza verecek hale gelene kadar yaptırmamak taraftarı iseniz Alfa Romeo almayın.. Gidip bir Toyota Corolla alın..
    Alfa Romeo nazik ve ilgi isteyen bir araçtır.. Gereken özen ve sabrı gösteremeyecek kullanıcı hem kendine hem de araca eziyet etmekten başka bir işe yaramaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mec


    illa varyatörün değişmesimi gerekiyor ? ceycey alt salıncak ve triger değişmesi gerektiğini yazmıştı aşağı yukarı bunları yaptırmak bana kaça patlar ?


    Motordan gelen sesin salıncakla bir alakası yoktur..
    Triger 70000km'de bir değişir.. Varyatör ise dizele benzer ses yapmaya başladığında değişir.. İkisini beraber değiştirmek sürekli beraber çalışan parçaların aşınma derecesinin birbirine uygun tutmak içindir.. Ayrıca işçilik masrafı açısından iki işi aynı anda yaparak tasarruf edilmiş olur..
    Varyatörün ses yapması artık kullanılmaz hale geldiği anlamına gelmez.. Sadece ses yapar ama vazifesini tam olarak yapmaya devam eder.. Yani "İLLA" değişmesine gerek yoktur.. Sonuçta bu kullanıcı hassasiyeti ile ilgili bir olaydır.. Eğer Alfa Romeo'nuzdan dizel Renault Clio Symbol gibi bir ses gelmesine, hatta bu sesi içerden duymamak için teybin sesine yüklenerek kendinizi avutmaya razıysanız varyatörü değiştirmezsiniz..

    Kullandığınız aracın sorunlarını azami rahatsızlık ve kullanıma engel olacak derecede arıza verecek hale gelene kadar yaptırmamak taraftarı iseniz Alfa Romeo almayın.. Gidip bir Toyota Corolla alın..
    Alfa Romeo nazik ve ilgi isteyen bir araçtır.. Gereken özen ve sabrı gösteremeyecek kullanıcı hem kendine hem de araca eziyet etmekten başka bir işe yaramaz..

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır 147 kullanıcısıyım 3. aracım ama ilk aracım gbi özen gösteriyorum...
    bir sorum (sorunum) var aracıma BRC marka tüp taktırdım
    tüp taktırdıktan sonra arcın ABS-ASR arızası vermeye başladı Yani lamba yanıyor 100 m gittim demeden zınk zınk ötüyo ..
    denedim çokta eminde değilim ama abs çalışıyormu diye denedim çalışmıyor (lamba yandıktan sonra)
    çevreden tüple bağlantısı olabilir arızanın diyende var.. tüpü tesis edenlerin hatası diyende var.. beyinden kaynaklanabileceğini diyende var ..
    birmot ta bilgisayar bağlatıp aracın arızasının nedenini anlayabileceğimi söyülüyorlar ancak saolsun birmot randevu olayı beni sıkıntıya sokacak cinsten.. neyse bayram ertesi götüreceğim..
    sizden isteğim bu konuyla ilgili az çok bi bilginiz varsa bana yol gösterirmisiniz?
    teşekkürler
    birde teyp garntisi kaç yıl..?
    teybin ekranı kırık.. ne dinlediğimi nede ayarlarını yapabiliyorum.. tamiride yenisini bulmaktan daha zor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KUKART

    arkadaşlar yaklaşık 2 haftadır 147 kullanıcısıyım 3. aracım ama ilk aracım gbi özen gösteriyorum...
    bir sorum (sorunum) var aracıma BRC marka tüp taktırdım
    tüp taktırdıktan sonra arcın ABS-ASR arızası vermeye başladı Yani lamba yanıyor 100 m gittim demeden zınk zınk ötüyo ..
    denedim çokta eminde değilim ama abs çalışıyormu diye denedim çalışmıyor (lamba yandıktan sonra)
    çevreden tüple bağlantısı olabilir arızanın diyende var.. tüpü tesis edenlerin hatası diyende var.. beyinden kaynaklanabileceğini diyende var ..
    birmot ta bilgisayar bağlatıp aracın arızasının nedenini anlayabileceğimi söyülüyorlar ancak saolsun birmot randevu olayı beni sıkıntıya sokacak cinsten.. neyse bayram ertesi götüreceğim..
    sizden isteğim bu konuyla ilgili az çok bi bilginiz varsa bana yol gösterirmisiniz?
    teşekkürler
    birde teyp garntisi kaç yıl..?
    teybin ekranı kırık.. ne dinlediğimi nede ayarlarını yapabiliyorum.. tamiride yenisini bulmaktan daha zor..

    Alıntıları Göster
    TR ye gelen tüm 147 distinctive ler esp limi ?




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.