Şimdi Ara

15-2012 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
1
Favori
4.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sat 06 October 2012

    Qualifying 08:00

    Sun 07 October 2012

    Race 09:00


    Suzuka
    Race Date: 07 Oct 2012
    First Grand Prix: 1987
    Number of Laps: 53
    Circuit Length: 5.807 km
    Race Distance: 307.471 km
    Lap Record: 1:31.540 - K. Raikkonen (2005)

    Formula 1'in en keyif veren pistlerinden birisi olan Suzuka pisti 1962 yılında Honda tarafından bir test pisti olarak inşa edildi. Zamanın en büyük pist mimarlarından birisi olan Hollandalı John Hugenholz tarafından tasarlandı.

    1987'de başarıyla birkaç spor otomobil ve F2 yarışına ev sahipliği yaptıktan sonra Honda'nın da etkisiyle Formula 1'e girmeye hak kazandı. O günden bu yana pist hala Japonya GP'sine ev sahipliği yapıyor. Suzuka, Ayrton Senna ve Alain Prost'un kazaları ile büyük bir şöhret sahibi oldu. Genelde heyecanlı sezon finallleri Suzuka'da yaşandı.

    Suzuka takvimdeki en zorlu virajları barındırır. Pilotların favorisi olan virajlar 130R ve kaşık virajlarıdır. Ayrıca pistin '8' şeklinde olması benzersiz bir özelliğidir.

    http://www.turkiyef1.com/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meta80 -- 28 Eylül 2012; 4:08:51 >







  • Schumacher'in 10 sıra cezası ve Mercedes'in mükemmel güncellemeleri ile harika bir hafta sonu bekliyor bizi.
  • Hamilton Mercedes'le anlasmis.
    Resmi aciklama bugun yarin yapilir.
    Hayirli olsun. Ancak cok pisman olacak.

    Ayrica Mclaren icin ciddi bicimde Perez'in adi geciyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyle -- 28 Eylül 2012; 7:49:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • RESMİ:
    Perez : Mclaren
    Hamilton:Mercedes

  • bomba haberler dusmus piyasaya haberimiz yok. haminin merso ile anlasmasina sevindim. hamiyi baska bir takımda direksiyon sallarken gormeyi cok istiyordum. 2014 de v6 turbo motorlarla birlikte, motor ureticisi takimlar avantaj saglayacaklar. Hami bunun meyvalarını 2014 de yemeye baslayacaktır. bence cok iyi bir karar verdi. ayrıca 3 yıllıgına 100 milyon $ ile birlikte, kisisel sponsorlar konusunda esnek davranan mersoda artı iyi para kaldıracaktir. Hamiyi tebrik ederim. Karaoglani sevenlere de hayırlı olsun.
    Perez konusunda ferrari kacirmasin, baska takıma gider dedik. Macca ya gecmis. Ferrari icin buyuk kayıp, umarim ilerde pisman olmazlar. Macca cilar hami gitti diye hic uzulmesin. Perezi demeclerinden filan takip ettigim kadarı ile oturaklı duzgun bir cocuk, pilotluk anlamında da bu sene pişti. Mclaren de cok iyi isler cıkaracak diye dusunuyorum. macca cılara da hayırlı olsun, bu adam hamiyi aratmaz.
    onumuzdeki sezon icin 2 seyi cok istiyordum. biri perezin ferraride olmasi, digeri haminin baska takıma gitmesi. 2 haber birden geldi, biri oldu digeri olmadi. yollari acik olsun.




  • Perez ile Hamilton kıyaslanacak gibi değiller.Hamilton pistin en hızlı sürücüsü kafasını yarışlara verdiği zaman.
    Perez'in ispatlaması gereken çok şeyler var daha.Bu sene ki Sauber birçok yarışta çok iyi durumdaydı.
  • Sergio Pérez Mendoza ("Checo")

    Bu cocugu izlemeye devam edin...
  • arkadaşlar formula 1 de takım mı tutulur yoksa pilotmu???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alonsof1

    arkadaşlar formula 1 de takım mı tutulur yoksa pilotmu???


    Takım tutanlara saygım gani; ancak ben pilot tutan taraftayım.

    Trt spor haberlerinin sonunda tek cümlelik Formula haberi verilirdi ve kazanan pilot ve takımı söylenirdi. Senna'yı oradan hatırlıyorum ve hep onun ismi açıklansın isterdim.
    2000'li yılların başında üniversitedeyken yarışları izlemeye başladım. Schumacher'e oldum olası pek kanım ısınmamasından dolayı Hakkinen'e sempati duyuyordum.
    Daha sonra korkusuz ve ukala tavırları ve heyecan verici sürüşüyle Montoya favorim oldu.
    Bu dönemde Williams takımını tutmaya başladım. Montoya Mclaren'e geçtiğinde de yine favori pilotum olmaya devam etti. Daha sonra yaklaşık 4-5 sene Formula1'den koptum.

    Formula1'i tekrar sevmeme sebep Sebastian Vettel oldu.
    Sebastian Vettel'i neden seviyorumun cevabı aslında O'nu sevmeyenlerin sevmeme nedenleriyle aynı:

    1 - Sadece kazanmak onu mutlu ediyor. 2. olduğunda bile podyumda suratından düşen bin parça. İkinciliği kabul edemiyor
    2 - Ondan çok daha tecrübeli pilotların çoğundan daha büyük başarılar elde etse de her yarış galibiyetinde çılgınlar gibi sevinebiliyor.
    3 - Sinsi değil, ikiyüzlü değil. Takım telsizinde ya da podyumda Onu sevinçten de üzüntüden de ağlarken görebilirsiniz.
    4 - STR'nin ve kendisinin o ana kadar en büyük başarısını kazandıracakken 2007 Suzuka'da Güvenlik aracı arkasında 3.giderken Mark Webber'e çarpması ve sonrasında ağlayarak takım telsizinden ''Çok üzgünüm çocuklar, herşeyi mahvettim'' demesi... (İlk sempati duyduğum andır kendisine) Ki kazanın sebebi de Hamilton'dı.
    5 - Ve son olarak 2010 İstanbulpark'ta Webber'e yaptığı atak. Evet bu da sevme nedenlerimden birisi.

    Eğer ki söylenildiği gibi 2014'te Ferrari'ye giderse, ilk defa Ferrari'yi tutacağım. Alonso'ya karşı da Seb'i destekleyeceğim.




  • @odyle
    Bu yil hockenheim da gridde 5 alman pilot olmasina ragmen yarisa 60 000 seyirci geldi. Vettel de 2 sampiyonluk almis, fakat sanirsam almanlarin pek sempatisini kazanamamis. Ya da almanlarda formula 1 e ilgi azalmis.
    Ispanyada derin ekonomik krize ragmen, barcelonada 100 000 kisiye yakin sadece alonso icin yarisa geldi. Az veya es gecilecek bir rakam degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    @odyle
    Bu yil hockenheim da gridde 5 alman pilot olmasina ragmen yarisa 60 000 seyirci geldi. Vettel de 2 sampiyonluk almis, fakat sanirsam almanlarin pek sempatisini kazanamamis. Ya da almanlarda formula 1 e ilgi azalmis.
    Ispanyada derin ekonomik krize ragmen, barcelonada 100 000 kisiye yakin sadece alonso icin yarisa geldi. Az veya es gecilecek bir rakam degil.



    İspanyollar; almanlardan da ingilizlerden de çok daha milliyetçi bir halk. Bunu Akdeniz insanı olmalarıyla da açıklayabilirsin. Değerlerine daha sıkı sahip çıkmaları bu anlamda normal.
    Öncelikle Ferrari'nin açık ara en fazla taraftarı olan takım olduğunu biliyoruz.
    Alonso'nun bu kadar taraftarının ve seveninin olması biraz da Ferrari pilotu olmasından kaynaklanıyor bence. Renault'da devam etse bu kadar fanı olur muydu? Ya da sadece RedBull racing'i tutan kaç kişi vardır dünyada.
    100.000'i aşkın kişi sadece Alonso için geldi demişsin, Fernando yarışmayı bırakınca Catalunya'yı takvimden çıkarırlar öyleyse, izlemeye kimse gelmez çünkü.

    Ayrıca ben yukarıda Vettel'i sevme sebeplerini sıralarken ne şampiyonluklarından ne de hızından bahsettim.
    Başarı tabiki taraftarlığı taçlandırır ama bu çocuk galibiyet kazanmadan da, şampiyon olmadan da taraftarıydım.
    Almanya'da 60.000 kişi geldiyse bu taraftarın büyük kısmı hala Schumacher için geliyordur zaten.
    Varsın o gidince 1000 kişi izlesin Hockenheim'ı. Problem değil...

    Eğer Ferrari'nin tüm bu adımları 2014'te Vettel'e kırmızı tulumu giydirmek için attığı düşünülürse, Sebastian için Ferrari'de başarılı geçecek 1-2 seneden sonra Hockenheim veya Nürburgring'de de kırmızı t-shirt ve bayraklı yüzbinleri görmek kimseyi şaşırtmayacaktır.




  • Alonso iyi oldugu surece ister kirmizi ister baska renk tulum giysin ispanyada tribunleri doldurur. Baska ulkelerde ferrari etkisi taraftar sayisinda daha fazla etki eder, ama ispanyada alonso faktoru cok buyuk. Almanyada vettele su an boyle bir ilgi yok, zaten dedigin gibi ispanyollarin akdeniz iklimi yapilari nedeniyle belki de ispanyadaki gibi bir ilgi alaka gormesi mumkun degil vettelin almanyada. Alonsonun italyada olan populeritesi de cok fazla. Bunda tabi ki ferrarinin cok buyuk faktoru ve alonsonun anadili gibi italyanca konusmasi, yapi olarak da italyanlara cok yakin olmasi da var.
    Ferrari nin perezi almak istememesinin en buyuk nedeni alonsoya tehdit olarak gormeleriydi. Monzada Perez cok guzel gecislerle hem massayi hem alonsoyu geride birakip 2.ligi aldi. Ne olursa olsun bu adami kacirmayacaklardi.
    Sen ve medyadaki bir grup her ne kadar vettelin 2014 de ferrariye gelecegini belirtse de ben pek ihtimal vermiyorum. Gecenlerde onemli bir kaynaktan soyle bir yazi vardi. Montezemolo nun bu aciklamalari sezon icinde bilerek taktiksel olarak yaptigi ile ilgili. Ferrari bu iki 1 numaraya oynayan pilotu yanyana yaristirirsa buyuk yanlis yapar. Domenicalinin bu sene kac defa iyi bir 2. Pilot statusunde pilot ariyoruz dedigini hatirliyorum. Ama bu pilot piyasasinda hersey donebilir belli de olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslinda Ferrari'nin alisilagelmis prensiplerine aykiri bir durum Vettel ve Alonso takim arkadasligi. Ben de ilk etapta inandirici bulmamistim. Ancak, aciklamalar ve Ferrarinin Massa'ya tahammulu ve onun koltugu konusunda kararsiz kalmasi olabilir diye dusunmeme sebep oldu.
    Gectigimiz hafta hicbirimiz Lewis'in Mercedes'e gidecegine ihtimal vermezken bugunkü durum malum. F1'de hersey olabilir.
    Bugun ciddi bir bicimde Ferrarinin Hulkenberg'le anlastigi haberleri var kaynaklarda. Bu durumda Ya 2014 yili icin Vettel'le anlasma olmayacak, ya da Hulkenberg 1 yillik anlasmayi kabul etti.

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    Ferrari bu iki 1 numaraya oynayan pilotu yanyana yaristirirsa buyuk yanlis yapar.


    Neden?
    Bunda ne gibi bir yanlışlık var ki?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyle -- 29 Eylül 2012; 17:37:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ferrari de iki tane bir numara olursa; bencede bunda ne yanlışlık var ki?
  • Baska takimlarda olabilir, ama benim kanaatimce formula gibi herkesin ve butun otomobil dunyasinin gozunun önu bir yerde, ferraride iki tane 1 numaranin yanyana yarismasi bir risktir ferrarinin imaji acisindan. Bu iki pilot anlasamayabilir ve birbirlerine gider yapabilir, aralarindaki rekabet eger olumsuz yonlere kayarsa bu durum, ferrari markasina ve imajina da olumsuz yonde etki yapabilir ve yansir da boyle onemli bir ortamda. Pilotlardan arka arkaya gelecek politik aciklamalar ferrariye zarar verecektir. Bu konuda biraz muhafazakarim ama benim fikrim budur. Boyle riskli bir kararla, riskli bir ortama girmesiyle elde edecegi soru isareti getiriye değer veya değmez, ihtiyaci bile olmayacak durumda olan ferrari gibi bir markada, nasil bir karar alinacak gorecez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • olsun iki tane bir numara ne kadar cıngar cıkarsa cıksın Ferrari için sıkıntı olmaz. hatta geç bile kaldı adamlar...
    ama
    çıkıp misal 2007 macca gibi şampiyonluğu kaybedeceklerse buna Ferrari izin vermez. şampiyonluğu kaybetme riski iki tane 1 numara pilot yuzunden olabilir.
    Ferrari nin de çekincesi bu puan ve stratejik açıdan 1 numaralı pilotu destekler. bunun dışında başka maksat yok. yok pilot kayırma felan filan kasıt ile yapılan bir şey değildir. başarı için yapılma gerekliliği varsa...
  • Schumi kazanacak
  • Şumi, Sauber'e doğru yol alıyor sanki. kazanır.

    veyaa
    Massa, Sauber'e. Şumi, Ferrari'ye. ne güzel olur be. zor tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the_cantan -- 1 Ekim 2012; 19:15:24 >
  • Gecenlerde sumi bir uzakdogu firmasiyla 2 yilligina sponsorluk anlasmasi yapmisti. Devam etme ihtimali var. Bu sauber patronu muydu neydi gecenlerde bir aciklama yapmisti, adamdır. Sumi istedigi zaman bizim araca gelebilir demisti. Merso ve son zamanlarda alman lobisi hakikaten sumiye yanlis yaptilar bence de. Hele son singapur yarisindan sonra alman basini yerden yere vurdu adami. Merso da hemen yan cizdi. Mersonun sumiye zarardan baska bir getirisi olmadi. Dusunuyorum da bu seneki sauber araci sumide olsaydi cok farkli olurdu. Gercekci olarak bakarsak bu sezonun ozellikle son bolumundeki performansi gosterebilen sumi, niye seneye sauberde filan iyi isler cikaramasin. Bence de iyi olabilir sumi icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sunu da ekleyeyim. Bu seneki Valencia yarisini hic unutmam. Yaris sonu alonso araci tribun onune cekip taraftarlarla cosarken, kimi ile sumi podyum oncesi yukarida beklerler. Alonso biraz gec gelir kimi ile sadece el sıkısır, sumi ile sarilirlar birbirlerine. O sarilma anini unutmam. Alonso ile Sumiyi ferraride gormek ne buyuk olay olurdu. Fakat bu montezemolo zırtosunun sumi ile arasi hic yok diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.