Şimdi Ara

15-2012 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
231
Cevap
1
Favori
4.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Kobayashi, Raikkonen spin atip sari bayraklar sallandigi sirada, hizli turunu atiyor ve 4. oluyor. Bu esnada yavaslamasi gerektiginden incellemeye aliniyor ve sira cezasi almiyor.
    Ayni esnada hizli turunu atan Vettel, ikinci sektordeyken sari bayraklar sallaninca yavasliyor, arkasindan gelen Alonso'yu pit girisine yakin yerde yavaslatmis oluyor. ( ki zaten Alonso'da yavaslamaliydi) Vettel incelemeye aliniyor.Sezonun 2.kinama cezasi geliyor. (3.kinama cezasinda 10 sira geride baslayacak)

    Doğru olan, Kobayashi'nin ceza alması, Vettel'e ise hiç bir cezanın gelmemesiydi.
    Ancak Kobayashi ceza almadiysa, -olası hızlı turuyla gelen ve bunun sonunda turu onaylanacak Alonso'yu engellediği için- Vettel sira cezasi almaliydi.
    Bu ne perhiz, bu ne lahana tursusu.
    FIA'nın işleri...

    bu sarı bayraklar altında verilecek ceza tamamen hakemlerin keyfine bakıyor bana kalırsa.

    ingiltere sıralama turlarında alonso sarı bayraklar altında derecesini geliştirip Q3'e kalma şansı elde etmişti. derecesinin geçerli sayılmasının tek bahanesi sarı bayraklar sallanan sektörde kendi sektör derecesini geliştirmemiş olması. yani alonso'nun ilk turu olsaydı ne diyeceklerdi çok merak ediyorum.

    üstelik yavaşladı denilen sektör zamanları da şöyle.


    en iyi sektör zamanı 33.320

    sarı bayraklar altında 33.360


    biraz daha yavaşlasa motor hararet yapacakmış.




  • @tylor

    Soyledigine katiliyorum, Fia bu konuda net bir tutum sergilemiyor.
    Ben Kobayashi'nin ceza almamasini kendi evinde yarismasina bagliyorum.
    Alonso çok iyi pilot eyvallah ama gitgide A.Prost'a benziyor. Pistte alamadigini masabasinda almaya çalişiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Newey yine başladı şapkadan tavşan çıkartmaya..Burnuma pis kokular gelmeye başladı yine geçen hafta geçildiği takıma 0.5 sn atmak mantık işi değil.
  • Alonsonun yerinde olsam endişelenmeye başlardım.
  • Suzuka 2012

    1-vettel
    2-webber
    3-perez
    4-alonso
    5-grosjean
    6-kobayashi
    7-button
    8-hamilton
    9-raikkonen
    10-massa

    EHT:vettel
    İYD:schumacher
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Soyledigine katiliyorum, Fia bu konuda net bir tutum sergilemiyor.
    Ben Kobayashi'nin ceza almamasini kendi evinde yarismasina bagliyorum.
    Alonso çok iyi pilot eyvallah ama gitgide A.Prost'a benziyor. Pistte alamadigini masabasinda almaya çalişiyor.

    @odyle yanlıs konusuyorsun. "pistte alamadıgını masabasında almaya çalışıyor" ifadesi cok yanlıs. alonsonun boyle bir cabası mı var da boyle diyorsun. olayı fia inceleme altına almıs. tamamen duygusal ve bos konusuyorsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GulfStream -- 6 Ekim 2012; 15:15:43 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    bu sarı bayraklar altında verilecek ceza tamamen hakemlerin keyfine bakıyor bana kalırsa.

    ingiltere sıralama turlarında alonso sarı bayraklar altında derecesini geliştirip Q3'e kalma şansı elde etmişti. derecesinin geçerli sayılmasının tek bahanesi sarı bayraklar sallanan sektörde kendi sektör derecesini geliştirmemiş olması. yani alonso'nun ilk turu olsaydı ne diyeceklerdi çok merak ediyorum.

    üstelik yavaşladı denilen sektör zamanları da şöyle.


    en iyi sektör zamanı 33.320

    sarı bayraklar altında 33.360


    biraz daha yavaşlasa motor hararet yapacakmış.

    hem kuraldan bahsedip, hem de hakemlerin keyfinden bahsetmen cok ilginc. bir de ingiltere sıralama turlarını ornek veriyorsun. kurala gore pilot sarı bayraklar sallanırkenki attıgı sektor zamanını gelistirmediyse sorun yok. sayıları da guzelce yazmıssın. hakemler de sayılara bakarak karar veriyor. ingiltereden ornek vererek olayı alonsoya baglamaya calısıyorsun ama alakası yok. kuralları alonso yazdı diyeceksin nerdeyse.




  • Suzuka 2012

    1-vettel
    2-webber
    3-alonso
    4-hamilton
    5-grosjean
    6-massa
    7-button
    8-perez
    9-raikkonen
    10-schumacher

    EHT:vettel
    İYD:maldonado
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    bu sarı bayraklar altında verilecek ceza tamamen hakemlerin keyfine bakıyor bana kalırsa.

    ingiltere sıralama turlarında alonso sarı bayraklar altında derecesini geliştirip Q3'e kalma şansı elde etmişti. derecesinin geçerli sayılmasının tek bahanesi sarı bayraklar sallanan sektörde kendi sektör derecesini geliştirmemiş olması. yani alonso'nun ilk turu olsaydı ne diyeceklerdi çok merak ediyorum.

    üstelik yavaşladı denilen sektör zamanları da şöyle.


    en iyi sektör zamanı 33.320

    sarı bayraklar altında 33.360


    biraz daha yavaşlasa motor hararet yapacakmış.

    hem kuraldan bahsedip, hem de hakemlerin keyfinden bahsetmen cok ilginc. bir de ingiltere sıralama turlarını ornek veriyorsun. kurala gore pilot sarı bayraklar sallanırkenki attıgı sektor zamanını gelistirmediyse sorun yok. sayıları da guzelce yazmıssın. hakemler de sayılara bakarak karar veriyor. ingiltereden ornek vererek olayı alonsoya baglamaya calısıyorsun ama alakası yok. kuralları alonso yazdı diyeceksin nerdeyse.

    üh, ancak böyle acayip tepki verilebilirdi.

    sarı bayraklarla ilgili kuralların saçma olmasıyla, hakemlerin keyfi davranmasıyla ilgili bir örnekti sadece. kuraldan bahsettim evet, kuralın saçma olduğundan da bahsettim iyi okuduysan. ya bugünkü kobayashi gibi ilk turunu atan pilotlar sarı bayrağa maruz kalıyorsa ne yapacak? öte yandan sarı bayrakların amacı tehlikeli bir durum olduğunu gösterir, bu nedenle yaldır yaldır sürmek, geçiş yapmak yasaktır. ama 0,04 saniye yavaşlayınca hakemler bunu yavaşlamış kabul edebiliyor(domenicali o gün yaptığı açıklamada alonso'ya yavaşlaması gerektiğini söylediklerini ve alonso'nun akıllıca davranarak gerektiği kadar yavaşladığını söyledi - hangi pilot 0.04 saniye yavaşlamayı bilinçli şekilde yapabilir allasen). önceden sarı bayrak(sarı bayrak ve güvenlik aracı/sarı bayrak) altında drs açmak kesinlikle yasaktı mesela. ancak avrupa yarışında şumi gerektiği kadar yavaşladığı için ceza gelmemesi(drs'yi niye kapamadı o ayrı enteresan :)) ile başlayan süreçte kural değiştirildi ve artık yeteri kadar yavaşlamanın kafi olduğu sonucuna varıldı.

    ama konuyu nerelere nerlere çekmişsin.

    bugün olanlara sinirlendiysen, sinirini başkalarından almaya çalış, benim o taraflarda bezim yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    Kobayashi, Raikkonen spin atip sari bayraklar sallandigi sirada, hizli turunu atiyor ve 4. oluyor. Bu esnada yavaslamasi gerektiginden incellemeye aliniyor ve sira cezasi almiyor.
    Ayni esnada hizli turunu atan Vettel, ikinci sektordeyken sari bayraklar sallaninca yavasliyor, arkasindan gelen Alonso'yu pit girisine yakin yerde yavaslatmis oluyor. ( ki zaten Alonso'da yavaslamaliydi) Vettel incelemeye aliniyor.Sezonun 2.kinama cezasi geliyor. (3.kinama cezasinda 10 sira geride baslayacak)

    Doğru olan, Kobayashi'nin ceza alması, Vettel'e ise hiç bir cezanın gelmemesiydi.
    Ancak Kobayashi ceza almadiysa, -olası hızlı turuyla gelen ve bunun sonunda turu onaylanacak Alonso'yu engellediği için- Vettel sira cezasi almaliydi.
    Bu ne perhiz, bu ne lahana tursusu.
    FIA'nın işleri...

    kobayashi nin sarı bayraklar bolgesinden gecerken ve bolgenin sonlarina dogru, zaten sarı bayrak uyarıları arka arkaya kaldırılıyor. dolayısıyla tur zamanı etkilenmiyor.
    vettel sarı bayraklar sallanırken dogal olarak yavasladıgından ve bunun alonsoyu engelleme olarak algılandıgından dolayı kınama aldıgını soyluyorsun. alakasi yok. vettelin sari bayraklar altinda yavaslamasinda problem yok. problem vettelin olay esnasındaki haraket sekli. orayı yeniden izlemeni tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Soyledigine katiliyorum, Fia bu konuda net bir tutum sergilemiyor.
    Ben Kobayashi'nin ceza almamasini kendi evinde yarismasina bagliyorum.
    Alonso çok iyi pilot eyvallah ama gitgide A.Prost'a benziyor. Pistte alamadigini masabasinda almaya çalişiyor.

    @odyle yanlıs konusuyorsun. "pistte alamadıgını masabasında almaya çalışıyor" ifadesi cok yanlıs. alonsonun boyle bir cabası mı var da boyle diyorsun. olayı fia inceleme altına almıs. tamamen duygusal ve bos konusuyorsun.

    Bugün yazılanları altalta okursan anlayacaksın ki duygusal ve boş tepkiyi sen veriyorsun.
    Uzun yazardım ama zamanım yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: tylor

    bu sarı bayraklar altında verilecek ceza tamamen hakemlerin keyfine bakıyor bana kalırsa.

    ingiltere sıralama turlarında alonso sarı bayraklar altında derecesini geliştirip Q3'e kalma şansı elde etmişti. derecesinin geçerli sayılmasının tek bahanesi sarı bayraklar sallanan sektörde kendi sektör derecesini geliştirmemiş olması. yani alonso'nun ilk turu olsaydı ne diyeceklerdi çok merak ediyorum.

    üstelik yavaşladı denilen sektör zamanları da şöyle.


    en iyi sektör zamanı 33.320

    sarı bayraklar altında 33.360


    biraz daha yavaşlasa motor hararet yapacakmış.

    hem kuraldan bahsedip, hem de hakemlerin keyfinden bahsetmen cok ilginc. bir de ingiltere sıralama turlarını ornek veriyorsun. kurala gore pilot sarı bayraklar sallanırkenki attıgı sektor zamanını gelistirmediyse sorun yok. sayıları da guzelce yazmıssın. hakemler de sayılara bakarak karar veriyor. ingiltereden ornek vererek olayı alonsoya baglamaya calısıyorsun ama alakası yok. kuralları alonso yazdı diyeceksin nerdeyse.

    üh, ancak böyle acayip tepki verilebilirdi.

    sarı bayraklarla ilgili kuralların saçma olmasıyla, hakemlerin keyfi davranmasıyla ilgili bir örnekti sadece. kuraldan bahsettim evet, kuralın saçma olduğundan da bahsettim iyi okuduysan. ya bugünkü kobayashi gibi ilk turunu atan pilotlar sarı bayrağa maruz kalıyorsa ne yapacak? öte yandan sarı bayrakların amacı tehlikeli bir durum olduğunu gösterir, bu nedenle yaldır yaldır sürmek, geçiş yapmak yasaktır. ama 0,04 saniye yavaşlayınca hakemler bunu yavaşlamış kabul edebiliyor(domenicali o gün yaptığı açıklamada alonso'ya yavaşlaması gerektiğini söylediklerini ve alonso'nun akıllıca davranarak gerektiği kadar yavaşladığını söyledi - hangi pilot 0.04 saniye yavaşlamayı bilinçli şekilde yapabilir allasen). önceden sarı bayrak(sarı bayrak ve güvenlik aracı/sarı bayrak) altında drs açmak kesinlikle yasaktı mesela. ancak avrupa yarışında şumi gerektiği kadar yavaşladığı için ceza gelmemesi(drs'yi niye kapamadı o ayrı enteresan :)) ile başlayan süreçte kural değiştirildi ve artık yeteri kadar yavaşlamanın kafi olduğu sonucuna varıldı.

    ama konuyu nerelere nerlere çekmişsin.

    bugün olanlara sinirlendiysen, sinirini başkalarından almaya çalış, benim o taraflarda bezim yok.




    kural sacmadır veya degildir, orası ayrı bir tartısma konusu. ozellikle ingilteredeki sarı bayraklar altında alonso ornegini vermen, sanki hakemlerin alonsoyu koruduguna dair bir sekil aldıgını dusundurttu bana. yanlış anladıysam kusura bakma. bildigin gibi bu kuralın alonso ile alakası yok. kuralın yanlıslıgı veya yeniden duzenlenmesi gerektigi ayrı bir tartısma konusu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    quote:

    Orijinalden alıntı: optimus 1

    quote:

    Orijinalden alıntı: odyle

    @tylor

    Soyledigine katiliyorum, Fia bu konuda net bir tutum sergilemiyor.
    Ben Kobayashi'nin ceza almamasini kendi evinde yarismasina bagliyorum.
    Alonso çok iyi pilot eyvallah ama gitgide A.Prost'a benziyor. Pistte alamadigini masabasinda almaya çalişiyor.

    @odyle yanlıs konusuyorsun. "pistte alamadıgını masabasında almaya çalışıyor" ifadesi cok yanlıs. alonsonun boyle bir cabası mı var da boyle diyorsun. olayı fia inceleme altına almıs. tamamen duygusal ve bos konusuyorsun.

    Bugün yazılanları altalta okursan anlayacaksın ki duygusal ve boş tepkiyi sen veriyorsun.
    Uzun yazardım ama zamanım yok.

    @odyle
    bu olayın, alonsonun masabasında işi bitirmeye calısması ile ne alakası var. yapma gozunu seveyim. fia olayları inceliyor.
    bana attıgın son mesajdan onceki mesajımı gormus muydun. cunku 1 dk sonra atmıssın, buyuk ihtimal gormedin.




  • Bu yarış hafta sonu şu ana kadar şunu gösterdi ki Red Bull şampiyonluğu çok istiyor ve otomobilini her şekilde geliştirmeyi başarıyor.Ferrari ise yine aynı hiç bir ilerleme yok.Alonso son turda sarı bayrak olmasa bile en fazla 1-2 sıra yukarıda olurdu.Öyle ki bir kaç gün önce Ferrari yöneticileri suçu yine rüzgar tüneline attılar.Bu şekilde giderse Alonso bu şampiyonluğu yine kaybeder 2010 yılındaki gibi.Vettel yarın büyük bir sürpriz ya da mekanik arıza olmazsa bu yarışı rahat kazanır diye düşünüyorum.Bir hafta sonra Kore var.Bu pistte Red Bull un sevdiği bir pist geçen yıl Vettel kazanmış 2010 da ise birinci giderken motor arızasıyla kalmıştı.Bir hafta içinde Ferrari büyük bir gelişim yapamayacağına göre önümüzdeki hafta Alonso-Vettel ikilisini puan puana görebiliriz.Bence bu da takımların form durumu göz önüne alınırsa Vetteli şampiyon yapar.

    İki Sauber de yine iyi yerlerdeler.Ancak Kobayashi ceza almalıydı diye düşünüyorum.Yarın için keyifli bir yarış umuyorum.Özellikle Alonso ve Hamilton yarışa keyif katacaklardır.

    Raikkonen Açıklama yine harika.




  • 1-Vettel
    2-Webber
    3-Alonso
    4-Button
    5-Hamilton
    6-Kobayashi
    7-Raikkonen
    8-Grosjean
    9-Perez
    10-Massa

    EHT:Webber
    İYD:Schumacher
  • 1 vettel
    2 kobayashi
    3 perez
    4 button
    5 alonso
    6 hamilton
    7 grosjean
    8 raikkonen
    9 massa
    10 maldonado

    Eht perez
    Iyd rosberg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 vettel
    2 webber
    3 perez
    4 kobayashi
    5 alonso
    6 hamilton
    7 grosjean
    8 raikkonen
    9 massa
    10 maldonado

    Eht vettel
    Iyd maldonado
  • 1-Vettel
    2-Webber
    3-Perez
    4-Button
    5-Hamilton
    6-Alonso
    7-Kobayashi
    8-Raikkonen
    9-Grosjean
    10-Maldonado

    EHT:Hamilton
    İYD:Glock
  • açıkçası yarın 2.çizgide Gro ve Kob olması Vettel ve Webber'in ilk virajdan yarış dışı kalmasına sebep olabilir valla ben gene alonso kazanır diyorum ya da rai ilk galibiyeti alır
  • 1-Vettel
    2-Werber
    3-Alonso
    4-Hamilton
    5-Perez
    6-Button
    7-Räikkönen
    8-Massa
    9-Grosjean
    10-Schumacher

    Eht: Hamilton
    İyd: Kovalainen
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.