Şimdi Ara

1600 cm3 silindir hacminde otomobillere LÜKS TÜKETİM VERGİSİ GELEBİLİR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
317
Cevap
4
Favori
11.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • valla önümüzdeki yıl bırakın ötvde azalmayı, sağlam bindirimler geliyor gibi.
  • Vergileme sistemimiz de hata var diyemiyorlar da gunu kurtarmak icin cozumler uretiyolar.
    Cok mu zor fatira fiyatindan yada emisyondan vergi almak ufak otomobil fiyatlarini yukari cekmek disinda hicbir ise yaramaz bi uygulamalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eli uzun adamlar yine milletten vurgun peşinde.bu defa şirin görünmek için lüks tüketim masalı anlatıyorlar.derdin gerçekten lükse vergi ise silindir hacmi yerine ağırlık-beygir esaslı vergilendirme yaparsın.tabi masraflar çok,ışid e tırlar dolusu silah yolla,Suriye'de iç savaşı körükle,milyonlarca mülteciyi besle,1 milyara köşk yaptır,tonlarca araç bina kirala. adama ş.siz derdim ama soygun düzenini,orman talanını, yamuk düzeni durduracak tek kişi var:Apo.adam ne isterse şak diye yerine getiriliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iniyesta -- 15 Ekim 2014; 9:50:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dogus' un roportaji geldi aklima. Boyle bir zihniyet olabilir mi bu kafa nedir, Avrupa gibi emisyona gore vergilendirilecektik efsanesi vardi, tabiyki yalan ancak bu vergilendirmenin ustune cikar daha cok para verelim diye. Aklima neler neler geliyorda yazamiyoruz burasi forum diye....
  • Motor hacmine göre vergilendirme baştan beri saçma bir sistem bence.
    Zaten pahalı otomobil satın alanlar aynı kademeden vergilendirilse bile araç fiyatı yüksek olduğu için daha fazla tutarda vergi vermekteler.

    Madem çevreci geçiniyorsun, yap o zaman sen de Avrupa gibi emisyon değerlerine göre vergi sisteminde kademelendirme. Olsun bitsin.
    Sok SW araçları ticari kategorisine, insanlar doblo vs. yerine daha konforlu ve güvenli SW otomobillere binsinler.

    Ama ilk yapman gereken, herkesten alman gereken vergiyi kuruşu kuruşuna alman. Küçük esnaf da dahil, doktor, avukat, mütaahhit de dahil, holdingler de dahil olmak üzere
    Sen toplayamadığın vergiyi başka yerlerden tamamlamaya çalışırsan, böyle neyin vergisini yükselteceğini bilemez hale gelirsin.
  • Yetmez elektrikli bisiklete de lüks araç vergisi isteriz.
  • 1.3 multijet akar o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    oy verenler düşünsün.


    şu saatten sonra taksimden aşağı kasımpaşa benim için.

    Bu sistemden sadece oy verenler mi etkileniyor sanki? Olan bizlere de oluyor bunlar yüzünden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 litre altina dusuk otv var desinler Dogus oto 999cc passat getirmezse ben hicbirsey bilmiyorum.Adamlar bu isin kaymagini yiyor biz kazigini.Bir sekilde kanunlarin acigini bulurlar yada ortama uyum saglarlar.Ama ortada tek gercek var o da sirtimizdan inmeyecekleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10un vedası

    1.0 litre altina dusuk otv var desinler Dogus oto 999cc passat getirmezse ben hicbirsey bilmiyorum.Adamlar bu isin kaymagini yiyor biz kazigini.Bir sekilde kanunlarin acigini bulurlar yada ortama uyum saglarlar.Ama ortada tek gercek var o da sirtimizdan inmeyecekleri.

    adamlar 1.2 motordan 297km ye ulaşan 2 silindirli araç yaptılar konsept

    işi biliyorlar

    turbonun şifresini çözmüşler
  • Çok yakında bu motor hacmine göre vergilendirme geyiği patlayacak.Ancak devletlülerim inatla bu uygulamaya devam ediyor. Bu uygulama ADALETSİZ.

    Zira 2.0 150hp aracımın torku da, tork-devir eğrileri de, hp-devir eğrileri de iyi dizayn edilmiş performanslı bir 1.6T araçtan düşük. Böyle bir 1.6t motora göre benim motorumun yakıt tüketimi de daha düşük. O arabasını alırken daha düşük vergi diliminden alıyor. Almasın demiyorum. Ancak devletin bu uygulaması adaletsiz. Ve artık yavaş yavaş işlerliğini kaybediyor. Çünkü 1.2T'ler piyasada. İsteseler 1.2T'den 140hp alıyorlar. Bu da 1.6 atmosferik 120hp bir aracın performansını aratmıyor.

    1.0 motorlar ile 1.4, 1.2 motorlar ile 1.6, 1.6 motorlar ile 2.0 motorlar kapışabilir vaziyette.

    Performans beklentisini devlet lüks olarak görüyor ise ve temel hedef ithalatı kısmak ise devletimin çok farklı bir vergi uygulamasına geçmesi gerek.

    Aşağıdaki önem sırasına göre ağırlıklandırılmış bir ortalama ile %1'lik dilimlerle hem ötv'yi hem mtv'yi alabilir devlet.

    1) 3'lü karma emisyon değeri (tek bir ölçüm tipine göre yapılan emisyon tipleri doğru sonucu vermiyor. Sağlıklı sonuç için 2-3 farklı yöntemle emisyon belirleyip, bu sonuçların bir karmasını almak daha doğru. Bu testler tüm araçlara zaten lisanslı kurumlar tarafından yapılıyor ve tüm araçların bu bilgilerini içeren databaseler var. Devletüm bu databaseleri kullanabilir.)

    2) Aracın fiyatı (lüks aracın fiyatına doğrudan yansıyor. Aracın vergisiz fiyatı arttıkça lüks arttığı varsayılabilir. Amaç ithalatı kısmak ise, aracın vergisiz fiyatını da vergi denklemine katarsanız, insanlar otomatik olarak seçenekleri arasında ekonomik olana yönelecektir.)

    3) Aracın ağırlığı (Aracın ağırlığı yakıt tüketimini belirleyen ana faktördür. Ağır aracın emisyon değeri de yüksek çıkacaktır. Ancak yetmez. Gereksiz yere ağır araca binenin devlet tepesine binmelidir. Gerek lastik aşınması, gerek asfalt aşınması yönünden de araç ağırlığı önemli bir faktördür. İnsanlar mümkün olduğunca hafif ve küçük araçlara yönlendirilmelidir.)

    4) Aracın büyüklüğü (Aracın büyüklüğü özellikle park sorunu ile doğrudan alakalıdır. Büyük araçların çoğunun küçük araca göre daha falza rüzgar kesitine sahip olduğu ve bunun doğrudan yakıt tüketimine yansayacağı da düşünülmelidir. Ek olarak genelde büyük araç = ağır araç. Kısaca bu sistemde araç büyüdükçe hem büyüklük çarpanından, hem ağırlık çarpanından, hem de emisyon çarpanından alıcı ek vergilere maruz kalacaktır.)

    Bu dört unsurun birleşiminden oluşan %1'lik dilimlerle değerlendirilen bir vergilendirme sistemi son derece adil ve insancıl ve çevre duyarlılığını ön plana çıkaran bir sistem olur. İthalatı azaltma hedeflerini de tutturacaklarına garanti veririm. İnsanlardan MTV'lerini de aynı vergi oranıyla ödemesi istenebilir. Aracın yaşlandıkça MTV'sinin azalması muhabbetini devam ettirip, sistemi yukarıdaki gibi güncellerlerse, sonra vergiyi haşırdatsalar bile, adaletsiz birşey kalmamış olur.

    Yukarıdaki 4 maddeye göre vergilendirelen araçlar düşünün. Küçük-hafif araçların çoğu aynı zamanda ekonomik araçlar. Bu araçların fiyatı değişmezken, yukarı doğru çıktıkça makasın şimdi olduğundan da fazla açıldığını göreceksiniz. Örneğin: fiesta, focus, mondeo. Fiesta emisyonu düşük, ucuz, hafif, küçük. Vergisi de düşük olacak. Focus emisyon orta, fiyat orta, aağırlık orta, büyüklük orta. Vergisi de ortalarda olacak. Fiyatı Fiesta ile biraz daha açılacak. Böylece boş Focus ile dolu fiesta arasında 1500TL olmayacak. Aklınız Focus'a kaymayacak. (geçmişte böyle durumlar çok markada yaşandı.) Herkes mevcut bütçesi içinde daha küçük ve daha ekonomik olana otomatik olarak yönlendirilmiş olacak. İşte bu hem yakıt, hem otomobilde ithalatı azaltacaktır.

    Ek olarak aynı sınıf; ama sınıfında hafif ve emisyonu düşük bir arabanın vergisi, sınıfında ağır ve emisyonu yüksek bir arabanın vergisinde %3-5'lik bir oynamaya sebep olabilir. Aracın vergisiz fiyatı 30.000 olsa, ağır ve yüksek emisyonlu alternatif aracın 1500TL vergi dezavantajı olur. Üreticiler ve distribütörler de düşük emisyonlı-ekonomik-hafif araca yöneltilmiş olur.

    Ancak bizim devletimizden böylesine medeni bir vergilendirme yöntemi beklemek abestle iştigal olur. O yüzden ne hali varsa görsünler. Ben ikinci elde tutulmayan klas arabalar alıp satmaya ve 2.0 arabalara insana ve statüme yakışır vaziyette binmeye devam ederim. Ne olur, vergilendirme sonrası ilk arabamı alış fiyatım 5 lira artar. Ancak satarken de 4 lira fazlaya satarım. Bana çok koymaz. Sıfır takıntılılar düşünsün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 15 Ekim 2014; 10:52:24 >




  • önce 1.6 motorlu bir araç ile 1200km uzun yol yapsınlar, sonra karar versinler lüks mü değil mi? şu bahsi geçen uzmanlar ile bir tanışamadık, şöyle bir yüz yüze konuşma fırsatı olsa keşke 15 dk falan..
  • Vergi,vergi ve daha fazla vergi.Sonra bu vergilerle utanmadan suriyelilere 4 milyar tl harcaniyor.Ulke eyiye gidii

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskiden kriz olduğunda yeni vergiler çıkardı vergiler artırılırdı, paketler vs, şimdi her daim çıkıyor ama nasıl oluyorsa ekonomi süper oluyor.

    Geçen bir konu vardı, burada arkadaşlar yok İspanya şöyle kötü vs vs diyorlar, orada bu tür vergi artışları oluyor mu?

    Kime anlatıyorumki alan memnun satan memnun bize de hayırlı olsun demek düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu başlığı görmeden başlık açmıştım şimdi sildim. Ek bilgi vereyim. Araçlardaki teyp için alınan TRT vergisinde de artış olacakmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Çok yakında bu motor hacmine göre vergilendirme geyiği patlayacak.Ancak devletlülerim inatla bu uygulamaya devam ediyor. Bu uygulama ADALETSİZ.

    Zira 2.0 150hp aracımın torku da, tork-devir eğrileri de, hp-devir eğrileri de iyi dizayn edilmiş performanslı bir 1.6T araçtan düşük.

    Dostum bunu vergileri koyanlar ne torktan anlar ne hacimden

    teknolıji bakanına demişlerdi iphone neden bizde 3000tl ilk çıktığında

    herşey ilk çıktığında pahalı olur demişti

    ama amerikada hep aynı demişlerdi

    bişey diyeyememişti

    hepsi aynıdır yan, tork falan hikaye nakit akışı ne kadar ondan haber ver derler
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Hocam uzay mekiğimi gönderiyoruz bu kadar bilimsel çalışmaya ne gerek var?

    Dedikleriniz doğru olsa bile gereği yok şöyleki, Sadece araç fiyatına göre belirlenebilir

    Normal halkımız zaten hep az yakmasına odaklı, forumda ki konulara bakarsanız çok büyük kısmı şu kadar yakıyor yakmıyor tartışmaları. Nedeni ise akaryakıtta olan %200 vergi yani 1.5 liralık benzini 4.5 lira olarak satıyorlar.

    Eğer benzinde vergi yükü fazla olmasaydı ve ithal lüks araçlara vergi koymak istesek o zaman dedikleriniz doğru olurdu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Marka ve modellere göre vergi olsa çok daha iyi olur. Örneğin adam 1.6 dizel linea ya biniyor fakat 520i yada e180 e binen adamla aynı vergiyi ödüyor şaka gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUAVI

    İthal edilen bir ürüne ithal olduğu gerekçesiyle ek vergi getirilemiyor. Bu Dünya Ticaret Örgütü kurallarına aykırılık teşkil ediyor.

    http://m.hurriyet.com.tr/Haber?id=27385416



    Öncelikle devlet ithal edilen ürüne nasıl bir vergi kılıfı uyduracaklarını bulmalı. Bunu olumsuz anlamda yazdım gibi düşünüyor olabilirsiniz ama ithalat azaltılmadı sürece cari açık kapanacak gibi durmuyor. Bir şekilde ithalat vergisi adı olmadan ya vergilendirilmeli ya da yerli üreticinin teşviği arttırılmalı. Bunu da şöyle yapmak mümkün. Madem ki ithal edildiği için ekstra vergi alamıyorsak herşey zamlanır yerli tüketim teşvik edilir ister istemez (ekonomik olduğu için) yerli üretime dönüş olur.




  • Haberin hiçbir dayanağı yok. Olabilir bilmem ne diyip aynı şeyleri tekrar edip durmuş.

    Ha ama öyle bir şey olursa şaşırmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.