Şimdi Ara

175/70/14 lastik ile 175/65/14 arasında fark olur mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
14.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Başlıktan anlaşıldığı gibi 2013 polo 1.2 70hp benzinli aracımın lastiklerimi değiştirmeyi düşünüyorum.Yaz-Kış belirsiz dönemlerde aracımı yılın bazı zamanları İstanbulda Bazı zamanları İskenderunda(Yazları oldukça sıcak +35C,Kış ortalama 7-10C) kullanmaktayım.Senede ortalama 15 bin km yaparım.
    Michelin CrossClimate lastiğini almayı düşünüyorum fakat cok tereddütte kaldığım bir durum var
    Önerilen lastik ebatları
    175/70/14 Fiyatı 350TL civarında
    Önerilenin dışında Aynı Lastiğin
    175/65/14 Fiyatı 250TL civarında
    4 lastikte 400TL gibi fark oluyor buda az para değil.
    Tabiki Aracın Performans/yakıt/Fren/yol Tutuş/kasisler,çukurlar gibi önemli durumlarda değişiklik yapar mı bu konu hakkında beni aydınlatırsanız çok teşekkür ederim.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    175/70/R14 ve 175/65/R14 Lastikleri Arasındaki Fark

    Lastik alırken dikkat edilmesi gereken önemli parametrelerden biri de lastiklerin boyutudur. 175/70/R14 ve 175/65/R14, yaygın olarak kullanılan iki lastik boyutudur, ancak birbirlerinden birkaç önemli farkları vardır.

    Lastik boyutları üzerindeki ilk üç rakam, milimetre cinsinden lastiğin genişliğini temsil eder. Her iki lastikte de bu değer 175'tir, yani her ikisi de 175 mm genişliğindedir.

    Sonraki iki rakam, yanak oranını gösterir. Yanak oranı, lastiğin genişliğine göre yüksekliğinin yüzdesidir. 175/70/R14 lastiğinde yanak oranı %70'tir, yani lastiğin genişliği 175 mm ise yüksekliği 122,5 mm'dir (175 x 0,70 = 122,5). 175/65/R14 lastiğinde ise yanak oranı %65'tir, bu da lastiğin yüksekliğinin 113,75 mm (175 x 0,65 = 113,75) olduğu anlamına gelir.

    Son harf "R", lastiğin radyal yapıda olduğunu gösterir. Radyal lastikler günümüzde en yaygın kullanılan lastik türüdür ve daha iyi yol tutuşu ve daha uzun ömür sunarlar.

    175/70/R14 ile 175/65/R14 Lastiklerinin Kullanım Alanları:

    Genellikle 175/65/R14 lastikler, kompakt otomobiller, hatchback'ler ve küçük SUV'larda kullanılırken, 175/70/R14 lastikler daha büyük sedanlar, station wagonlar ve SUV'larda kullanılır.

    175/70/R14 ile 175/65/R14 Lastiklerinin Farkları:

    175/70/R14 ve 175/65/R14 lastikleri arasındaki temel farklar şunlardır:

    • Yükseklik: 175/70/R14 lastikleri, 175/65/R14 lastiklerine göre 8,75 mm daha yüksektir.
    • Tekerlek Çapı: Daha yüksek yanak oranı nedeniyle 175/70/R14 lastikleri, 175/65/R14 lastiklerine göre tekerlek çapı 8,75 mm daha büyüktür.
    • Yol Tutumu: Daha yüksek yanak oranına sahip olan 175/70/R14 lastikleri, virajlarda daha iyi yol tutuşu sağlar, ancak daha fazla yuvarlanma direnci nedeniyle yakıt verimliliği daha düşük olabilir.
    • Konfor: Daha kalın yanakları sayesinde 175/70/R14 lastikleri, 175/65/R14 lastiklerine göre daha konforlu bir sürüş sağlar.
    • Fiyat: Genellikle 175/65/R14 lastikler, 175/70/R14 lastiklerden daha ucuzdur.

    Lastik seçerken aracınızın özelliklerini, sürüş tarzınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurmak önemlidir. Uygun lastik boyutunu seçmek, aracınızın performansını, konforunu ve güvenliğini etkiler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Pek birşey hissetmezsiniz ama,

    Teorik olarak çap küçülür hızlanmanız iyileşir, yakıt düşer, fren mesafeniz kısalır, 70 yanaktan daha az esneyeceği için yol tutuş artar. Konfor düşer. Kadran olduğundan çok gösterir.



    Tabi bunlar teorik. Tasarlayan adamdan iyi bilecek halimiz yok.

    Ama ben olsam 65e düşer kalan 400 tlyle gezerdim herhalde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim i20 aracımdada bu 175 70 14 vardı lastik aşırı pahalı ben 185 65 14 ile değiştirdim sorun yaşamadım hem uygun hemde bol bulunan lastik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 fark var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yanak farkı. 2016 toyota yaris 1.0 aracımızda 175 65 r14 var. kış lastiğini de aynı ebatta aldım bir sorun yok.
  • @musa_emre

    Lastik değişim oranı tam sınırda. Normalde orjinal ölçüler ile yeni lastikler arasında ki değişim en fazla %3 olması gerekli sizin ölçülerde %3 zaten. Arada fazla bir fark olmaz , fakat psikolojik olarak ne hissedeceğinizi bilemeyiz.

    @m_kucukaksoy

    Hocam sizin lastik değişimleri kabul edilebilir bir seviyede sizin değişim %0,75. Bazı ölçüler az kullanıldığından dolayı aşırı pahalı oluyor.
  • 175/70/14 lastik  ile 175/65/14 arasında fark olur mu?



    Tam sınırda kullanılabilir fark %3

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 185/65/14 daha iyi olur gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çap farkı olur aracın fabrika lastiğine göre çok şey değişir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Pek birşey hissetmezsiniz ama,

    Teorik olarak çap küçülür hızlanmanız iyileşir, yakıt düşer, fren mesafeniz kısalır, 70 yanaktan daha az esneyeceği için yol tutuş artar. Konfor düşer. Kadran olduğundan çok gösterir.



    Tabi bunlar teorik. Tasarlayan adamdan iyi bilecek halimiz yok.

    Ama ben olsam 65e düşer kalan 400 tlyle gezerdim herhalde.

    Teorik olarak 65 almak çok daha iyi ozaman sadece konfor biraz düşüyor dediğinize göre.Bende 400 Lira fazla verme taraftarı değilim açıkçası
  • Albea'da aynı ölçülerde 70'ten 65'e düşmüştüm. Bir fark hissetmezsin.
  • Benım polonunda üstünde 175 70 14 var babada Lastıkcı 185 65 14 önerdı herhangı bır sorun olmaz dedı sızce bır sorun olurmu yardımcı olursanız sevınırım tşkler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.