Şimdi Ara

18 - FORMULA 1 2011 ABU DHABİ GRAND PRİX YAS MARİNA (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
3.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    Ne tür hesaplar var mesela, aynen dediğiniz gibi ; "ben şuraya iki düzlük koyar arkasınada keskin viraj eklerim, yoluda geniş yaparım al sana geçiş yapmaya müsait pist" diyerek gayet iyi bir pist tasarlanabilir. Birazda yükseklik farkı gibi detaylara inerseniz daha iyi bir pist elde edilebilir. Hermann Tilke'nin yaptığı ama bizim yapamadığımız şey ne ?


    Pistin yapılacağı arazinin durumu çok önemli ki aslında herşeyin karmaşık bir hal alması, daha en baştan başlıyor. Siz tutup herhangi bir araziye istediğiniz herhangi bir pisti yerleştiremezsiniz. Arazinin yükseklikleri, çukurları, drenajları vs bir sürü etken var. Bu yüzden her yere uzun düzlük koyamıyorlar veya pisti çok geniş yapamıyorlar veya bazı virajlar çok dar bazıları çok geniş oluyor. Daha bunun padoku garajları tribünleri park alanları vs vs var.

    Pist inşasında bana göre bir mühendisi zorlayacak en büyük şey virajlardır. En genel tabiriyle Dever olarak adlandırılan bir durum var. Dever, bir aracın virajı dönerken merkezkaç kuvvet etkisiyle dışa savrulması olayıdır. Dever'i engellemek için yapılan en basit yöntem virajı, iç tarafı aşağıda kalacak şekilde bir miktar eğimli yapmaktır. Bunun en güzel örneği ABD'deki Nascar pistleridir. Ancak Formula 1'de virajlarda genel olarak büyük bir eğim bulunmaz ve pist olabildiğince yatay yapılır. Bu durum, bi virajın projesini çizerken normalde basit bir eğimle halledilecek bir durumken, pist inşaatında hesapların dahada artmasına ve karışmasına sebep olur. Bunun üstüne birde F1 araçlarının hızlanma ve yavaşlama ivmelerinin çok yüksek olmasını ekleyin, hesaplar dahada karmaşık bir hal alacaktır.

    Bi de bunlara ek olarak adının ne olduğunu bi türlü hatırlayamadığım bi katsayı var. Bu katsayı, bir aracın içindeki insanın, yolun kendisi üstüne uyguladığı basıncı ne kadar hissetiğini rakamlarla açıklayan bir şey. Sonuçta F1 pilotları ne kadar atletik olsalarda, onlarında dayanabileceği bir max sınır var ve adamlar pisti tasarlarken bunuda göz önüne almak zorundalar.

    İşin ucunda maddiyatta var tabi. Siz isterseniz çok fazla sayıda yüksekliği olan bir araziyi harfiyat çalışması ile tamamen düz bir hale getirip istediğiniz herhangi bir bulundurulan bir başka durum.projeyide yerleştirebilirsiniz ama bu ciddi anlamda masraflı olur ki şu haliyle bile bir pist inşa etmenin ne kadar pahalı olduğunu biliyorsunuzdur. Bu da göz önünde


    Tabi ben bunları çok basit bir dille anlattım hatta muhtemelen yanlış izah ettiğim kısımlarda vardır, İnşaat Müh. olan arkadaşlar bunu daha detaylı ve doğru bir şekilde izah edebilirler.


    1) Arazinin uygun olması şart değil al işte kendileri mi yapıyolar o yükseklik değişimlerini, arazi öyleyse daha bile iyi oluyor. Uzun düzlük neden koyamasınlar? Dev bir boş araziye istediğin tasarımı yaparsın ki dev arazi olması gerekiyor zaten. Padok, garaj vb. şeyler parayla olabilecek her türlü şeyler.

    2) Bende biraz Mühendislik eğitimi alsam o kuvvetlerin hepsini öğrenirim ki o bizim zaten lisede üniversitede öğrendimiz şeyler az çok. Biraz bu konuda eğitimde alırsak üstüne bu işi çözeriz. Zor değil.

    3) Bahsettiğiniz şeyin G Kuvveti olduğunu düşünüyorum. Bu G Kuvveti F1'de en çok İstanbul Park'daki 8.Viraj'da 5G en fazla 5,5G'yi görüyor pilotlar. Uçak Pilotlar 7G'ye kadar çıkıyor, birde onları düşünün, tamam sınır koyun ama bu çok önemli birşey değil biraz üstünde uğraşılarak çözülebilir.

    4) Maddiyattan bahsetmişsiniz. Maddi imkanın yoksa girme kardeşim bu işe. Sana pist tasarla diyen mi var? Biz maddi imkanın olduğunu varsayarak konuşuyoruz. Önce Mühendislik'te ilerle, para içinde yüz, sonra bu işe gir. Oku bakalım Herman Tilke'nin kariyerini ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi massathebest -- 11 Kasım 2011; 13:12:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33


    1) Arazinin uygun olması şart değil al işte kendileri mi yapıyolar o yükseklik değişimlerini, arazi öyleyse daha bile iyi oluyor. Uzun düzlük neden koyamasınlar? Dev bir boş araziye istediğin tasarımı yaparsın ki dev arazi olması gerekiyor zaten. Padok, garaj vb. şeyler parayla olabilecek her türlü şeyler.

    2) Bende biraz Mühendislik eğitimi alsam o kuvvetlerin hepsini öğrenirim ki o bizim zaten lisede üniversitede öğrendimiz şeyler az çok. Biraz bu konuda eğitimde alırsak üstüne bu işi çözeriz. Zor değil.

    3) Bahsettiğiniz şeyin G Kuvveti olduğunu düşünüyorum. Bu G Kuvveti F1'de en çok İstanbul Park'daki 8.Viraj'da 5G en fazla 5,5G'yi görüyor pilotlar. Uçak Pilotlar 7G'ye kadar çıkıyor, birde onları düşünün, tamam sınır koyun ama bu çok önemli birşey değil biraz üstünde uğraşılarak çözülebilir.

    4) Maddiyattan bahsetmişsiniz. Maddi imkanın yoksa girme kardeşim bu işe. Sana pist tasarla diyen mi var? Biz maddi imkanın olduğunu varsayarak konuşuyoruz. Önce Mühendislik'te ilerle, para içinde yüz, sonra bu işe gir. Oku bakalım Herman Tilke'nin kariyerini ?



    Tamam hocam pardon, Herman Tilke'den daha zeki biri olduğunu farketmemiştim. Bernie Amca'ya mail atayımda seni yanına alsın, sen harcanıyorsun böyle forum kenarlarında falan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanctus Diavolos -- 11 Kasım 2011; 14:00:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMX 166

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kygt

    Ne kadar zevk vermese de mükemmel bir pist.


    neresi mukemmel. dur orda.

    bu pıst tabancaya benzıyor evet tabanca. 9 mm pıstole be
    yıllardır spa yı da elektrıklı sılıkon tabancasına benzetırım hep

    ekleme:pıstole degıl revolver olacaktı


    ya Hakan alemsin. canlı antremanları izliyordum sinirimi bozuyordu abu dhabi. koptum mesajına sen deyince ben de direk mausar'a benzettim ebu dayıyı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33


    1) Arazinin uygun olması şart değil al işte kendileri mi yapıyolar o yükseklik değişimlerini, arazi öyleyse daha bile iyi oluyor. Uzun düzlük neden koyamasınlar? Dev bir boş araziye istediğin tasarımı yaparsın ki dev arazi olması gerekiyor zaten. Padok, garaj vb. şeyler parayla olabilecek her türlü şeyler.

    2) Bende biraz Mühendislik eğitimi alsam o kuvvetlerin hepsini öğrenirim ki o bizim zaten lisede üniversitede öğrendimiz şeyler az çok. Biraz bu konuda eğitimde alırsak üstüne bu işi çözeriz. Zor değil.

    3) Bahsettiğiniz şeyin G Kuvveti olduğunu düşünüyorum. Bu G Kuvveti F1'de en çok İstanbul Park'daki 8.Viraj'da 5G en fazla 5,5G'yi görüyor pilotlar. Uçak Pilotlar 7G'ye kadar çıkıyor, birde onları düşünün, tamam sınır koyun ama bu çok önemli birşey değil biraz üstünde uğraşılarak çözülebilir.

    4) Maddiyattan bahsetmişsiniz. Maddi imkanın yoksa girme kardeşim bu işe. Sana pist tasarla diyen mi var? Biz maddi imkanın olduğunu varsayarak konuşuyoruz. Önce Mühendislik'te ilerle, para içinde yüz, sonra bu işe gir. Oku bakalım Herman Tilke'nin kariyerini ?



    Tamam hocam pardon, Herman Tilke'den daha zeki biri olduğunu farketmemiştim. Bernie Amca'ya mail atayımda seni yanına alsın, sen harcanıyorsun böyle forum kenarlarında falan.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33


    1) Arazinin uygun olması şart değil al işte kendileri mi yapıyolar o yükseklik değişimlerini, arazi öyleyse daha bile iyi oluyor. Uzun düzlük neden koyamasınlar? Dev bir boş araziye istediğin tasarımı yaparsın ki dev arazi olması gerekiyor zaten. Padok, garaj vb. şeyler parayla olabilecek her türlü şeyler.

    2) Bende biraz Mühendislik eğitimi alsam o kuvvetlerin hepsini öğrenirim ki o bizim zaten lisede üniversitede öğrendimiz şeyler az çok. Biraz bu konuda eğitimde alırsak üstüne bu işi çözeriz. Zor değil.

    3) Bahsettiğiniz şeyin G Kuvveti olduğunu düşünüyorum. Bu G Kuvveti F1'de en çok İstanbul Park'daki 8.Viraj'da 5G en fazla 5,5G'yi görüyor pilotlar. Uçak Pilotlar 7G'ye kadar çıkıyor, birde onları düşünün, tamam sınır koyun ama bu çok önemli birşey değil biraz üstünde uğraşılarak çözülebilir.

    4) Maddiyattan bahsetmişsiniz. Maddi imkanın yoksa girme kardeşim bu işe. Sana pist tasarla diyen mi var? Biz maddi imkanın olduğunu varsayarak konuşuyoruz. Önce Mühendislik'te ilerle, para içinde yüz, sonra bu işe gir. Oku bakalım Herman Tilke'nin kariyerini ?



    Tamam hocam pardon, Herman Tilke'den daha zeki biri olduğunu farketmemiştim. Bernie Amca'ya mail atayımda seni yanına alsın, sen harcanıyorsun böyle forum kenarlarında falan.

    Kakara kikiri yapma. Cevabın varsa yaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    Kakara kikiri yapma. Cevabın varsa yaz.


    Aklıma bişey geldi sadece bunu yazmak istiyorum. Bi kere burada bi arkadaş Alonso'yu eleştirirken demişti ki "Sıkıysa Minardi ile şampiyon olsun, bana biraz eğitim versinler bende Ferrari ile şampiyon olurum."

    Tabi biz yarılmıştık haliyle.

    Neyse...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    Kakara kikiri yapma. Cevabın varsa yaz.


    Aklıma bişey geldi sadece bunu yazmak istiyorum. Bi kere burada bi arkadaş Alonso'yu eleştirirken demişti ki "Sıkıysa Minardi ile şampiyon olsun, bana biraz eğitim versinler bende Ferrari ile şampiyon olurum."

    Tabi biz yarılmıştık haliyle.

    Neyse...

    Ona bende yarıldım, haklısınız. Ama hala cevap bekliyorum Neyse tartışmaya gerek yok.
  • kakara kikirik oops
  • http://www.mobil1.com.tr/mobil-1-performans-raporu/track-challenge-game.aspx?utm_source=turkiyef1&utm_medium=728*90&utm_campaign=pvl%2Bnovember

    Pistlere göz at > Gündüz, 3 tur (bunları ayarlayın) > Profesyonel Arena 0001 > Burada yarışın, dereceniz kaç? Merak ettim. Bence arkadaş güzel bir pist yaratmış, siz ne dersiniz? Değerlendirdim ve 5 yıldız verdim ben haliyle.
  • taraf tutmuyorum ama Bernie, H. Tilke ye veriyorsa projeyi bir bildiği vardır. ben isterdim ki istanbul park pistin dizaynına bizim de katkımız olsun yerli meendislerle.
    oyle basit değil bu işler bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenerlieren33

    quote:

    Orijinalden alıntı: Sanctus Diavolos

    bana biraz eğitim versinler bende Ferrari ile şampiyon olurum."



    Ama hala cevap bekliyorum



    Ben zaten şu yazdığım kısımla cevap verdiğimi düşünmüştüm ama şimdi anladım ki mesaj yerine ulaşmamış



    quote:

    Orijinalden alıntı: the_cantan

    oyle basit değil bu işler bence.



    Evet, anlatmak istediğim hatta en başta söylediğim şeyde buydu zaten. Her müh eğitimi alan adam Formula 1'de yer alabilseydi, Formula 1 bu kadar üst düzey bir oluşum olamazdı.




  • 1. antremanı Button, 2. antremanı Hamilton lider bitirmiş. Mclaren yarışta 1.lik iddiasına sahipmiş. Hamilton yarışı kazanmaya çalışacakmış bla bla bla...


    Lan her yarış hafta sonunda aynı teraneler aynı laflar aynı olaylar ama Pazar günü hep Vettel 1.liği. Hangi yarışta bu yarışı Mclaren veya Ferrari kazanabilir dedilerse hep Vettel kazandı. Ancak olağanüstü durumlarda diğer takımlar kazanıyor. Bi kerede çıkın "Bu antremanı 1. bitirdik ama pazar günü Vettel kazanacak." deyin ki bizde iyi bi yarış beklentisine girmeyelim.
  • 1.38.976

    3.antrenmanların en hızlısı Hamilton.
  • başına bir şey gelmezse ilk sıra için favorim hamilton, son sektörde cidden iyi zaman kazanıyor.
    sıralamada da durumun çok farklı olacağını düşünmüyorum.

    abuk subuk kurallar yüzünden aracın suyunu çıkaran gözü kara pilotlara engel vuruldu resmen, neymiş lastik aşınmasıymış pehh.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tylor -- 12 Kasım 2011; 13:11:03 >
  • Hamilton son turunda ilk iki sektörde biraz yavaş kaldı nedense. Gitti son sektörde uçtu. İlk iki sektörde de son sektörü gibi gidebilseydi Hamilton o şekilde alabilirdi pole'ü.
    İlla şu Pole'u Vettel'e veriyoruz yani bi şekilde.
    Alabileceğimiz zamanlarda bile veriyoruz artık ne dicemi şaşırdım..
  • sıralama

    poll vettel
    2-ham
    3-but
    4-web
    5-alo
    6-mas
    7-ros
    8-sch
    9-sut
    10-dires
    11perez
    12pet
    13bue
    14sen
  • ulen 2. seanstaki turu atsan yeterdi be lewis.

    güzel yarış olacak güzel.
  • Serhan Acar 6 kişi zaman turu attı diye çıldırdı resmen Sonrasında çıktı tüm pilotlar piste heralde onu dinliyorlardı.
  • VETTEEEEEELLLLLL

     18 - FORMULA 1 2011 ABU DHABİ GRAND PRİX YAS MARİNA






  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.