Şimdi Ara

18 İNÇH JANT HONDA CİVİCTEKİ KONFORU DÜŞÜRÜR MÜ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
4.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    205/55/16'dan 225/40/18'e geçiliyor. Arabanın sertleşmesinden ziyade lastik tabanının genişlemesi yol tutuşta fayda sağlar. Aracı limitlerde kullanıyorsanız kıç atma ve direksiyon hakimiyetinde limitleri arttırır.

    Yanak yüksekliği düştüğü için araba haliyle sertleşir, esneme payı azalır.

    205'den 225'e geçiş demek arabanın sağ ve sol tarafında 1cm'lik fazla dışa çıkma anlamına gelir. Bu 1cm'lik dışa çıkımın farkını da görmenin mümkünatı yok, anlaşılmaz yani. Ayrıca da geniş tabanlı lastik söylenenin aksina yol tutuşunu artırmaz. Aşağıda 265 tabanlı michlelin lastilerle olan tecrübemin videosu da var. :)

    http://forum.donanimhaber.com/m_91188146/f_//tm.htm#91188146

    Lastik de bu:
     18 İNÇH JANT HONDA CİVİCTEKİ KONFORU DÜŞÜRÜR MÜ


    Hocam bu yorumunuzu bir yerde daha görmüştüm bunu açıklarmısınız biraz.
    Taban genişliği fazla olan araç fiziksel olarak yere daha fazla noktadan temas edip yol tutuşunu arttırmazmı?


    Normalde aynı ağırlıktaki bir araba için dar tabanlı lastikte, her birim alana uygulanan basınç artar, geniş tabanlı lastikte de taban genişlediği için lastiğin tabanındaki her bir santimetrekarelik alana uygulanan basınç azalir. Yanılgı burada, bazıları diyorki, evet geniş tabanda her bir santimetrekarelik alana uygulanan basınç azalır ama lastik tabanı genişlediği için toplamdaki basınç artar deniyor. Ama bu sadece mermer gibi veya daha düz hiç pürüz olmayan yüzeyle için geçerlidir. Gerçtekte böyle bir yol yok.

    O yüzden dar tabanlı lastiklerde bir santimetrekareye uygulanan basınç artar, bu da pürüzlü bir yüzey olan asfalta daha iyi gömülme sağlar, bu da yol tutuşunu artırır. Çok uç örnek veriyim, kar üzerinde ayakkabıyla giderseniz kara gömülürsünüz, çünkü belli birim alandaki basınç artıyor. Ama kar paleti dediğimiz yüzeyi çok geniş olan bir ayakkabıyla kara batmazsınız, çünkü her santimetrekareye düşen basınç azalır. İşte örnekte görüldüğü gibi ne kadar geniş taban lastik, o kadar az yere tutunma demektir.

    Soru: Peki bmw'lerin hız arabaları, ferrariler, mercedesler neden toroslara takılan daracık lastiklerden takmıyor?
    Cevap: Yüksek ağırlıktaki ve performanstaki araçlara çok dar lastik takarsanız yol tutuşu artabilir ancak bu tehlike yaratır. Çünkü basınç aşırı artacağı için sert bir frende lastiğin tamamı bitebilir, yanabilir. Öyle olmasa bile arabaya lastik dayanmaz. Yine uç bir örnek, Bmw m5'e bisiklet lastiği kalınlığında lastik taksanız, o daracık alana öyle bir basınç uygulanır ki, çok sert bir kalkış yapsa araba jant üzerine çıkar.

    Hocam bana da mantıksız geldi. Neden dersen. En basiti neden bmw ya da mercedes de ön ile arka lastikleri farklı. Ornegin ön ler 225 45 17 iken arkalar 245 40 17. Kimi araclarda ornegin crossfire. Bunda arka jantlar ön jantlardan 1 inc daha büyük.

    Bence bunun nedeni arkadan itis olduğu icin daha genis takarak arabayı yolda dengelemek. Yani daha da tutunmayı saglamak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Speed_Passion

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    205/55/16'dan 225/40/18'e geçiliyor. Arabanın sertleşmesinden ziyade lastik tabanının genişlemesi yol tutuşta fayda sağlar. Aracı limitlerde kullanıyorsanız kıç atma ve direksiyon hakimiyetinde limitleri arttırır.

    Yanak yüksekliği düştüğü için araba haliyle sertleşir, esneme payı azalır.

    205'den 225'e geçiş demek arabanın sağ ve sol tarafında 1cm'lik fazla dışa çıkma anlamına gelir. Bu 1cm'lik dışa çıkımın farkını da görmenin mümkünatı yok, anlaşılmaz yani. Ayrıca da geniş tabanlı lastik söylenenin aksina yol tutuşunu artırmaz. Aşağıda 265 tabanlı michlelin lastilerle olan tecrübemin videosu da var. :)

    http://forum.donanimhaber.com/m_91188146/f_//tm.htm#91188146

    Lastik de bu:
     18 İNÇH JANT HONDA CİVİCTEKİ KONFORU DÜŞÜRÜR MÜ


    Hocam bu yorumunuzu bir yerde daha görmüştüm bunu açıklarmısınız biraz.
    Taban genişliği fazla olan araç fiziksel olarak yere daha fazla noktadan temas edip yol tutuşunu arttırmazmı?


    Normalde aynı ağırlıktaki bir araba için dar tabanlı lastikte, her birim alana uygulanan basınç artar, geniş tabanlı lastikte de taban genişlediği için lastiğin tabanındaki her bir santimetrekarelik alana uygulanan basınç azalir. Yanılgı burada, bazıları diyorki, evet geniş tabanda her bir santimetrekarelik alana uygulanan basınç azalır ama lastik tabanı genişlediği için toplamdaki basınç artar deniyor. Ama bu sadece mermer gibi veya daha düz hiç pürüz olmayan yüzeyle için geçerlidir. Gerçtekte böyle bir yol yok.

    O yüzden dar tabanlı lastiklerde bir santimetrekareye uygulanan basınç artar, bu da pürüzlü bir yüzey olan asfalta daha iyi gömülme sağlar, bu da yol tutuşunu artırır. Çok uç örnek veriyim, kar üzerinde ayakkabıyla giderseniz kara gömülürsünüz, çünkü belli birim alandaki basınç artıyor. Ama kar paleti dediğimiz yüzeyi çok geniş olan bir ayakkabıyla kara batmazsınız, çünkü her santimetrekareye düşen basınç azalır. İşte örnekte görüldüğü gibi ne kadar geniş taban lastik, o kadar az yere tutunma demektir.

    Soru: Peki bmw'lerin hız arabaları, ferrariler, mercedesler neden toroslara takılan daracık lastiklerden takmıyor?
    Cevap: Yüksek ağırlıktaki ve performanstaki araçlara çok dar lastik takarsanız yol tutuşu artabilir ancak bu tehlike yaratır. Çünkü basınç aşırı artacağı için sert bir frende lastiğin tamamı bitebilir, yanabilir. Öyle olmasa bile arabaya lastik dayanmaz. Yine uç bir örnek, Bmw m5'e bisiklet lastiği kalınlığında lastik taksanız, o daracık alana öyle bir basınç uygulanır ki, çok sert bir kalkış yapsa araba jant üzerine çıkar.

    İyi güzelde sadece düz yol üzerinde düşünüyorsunuz bunu örneğin dar tabanlı bir lastiğin virajda nasıl bir avantajı olabilir.
    Taban alanı çok dar olacağı için direk yanaklara binmeyecekmi bütün yük bu da büyük bir tehlike demek,takla atmaya meyilli bir araç demek.
    Açıkcası demek istediğinizi anladım fakat bende virajlarda geniş tabanlı lastiklerin yol tutuşunu arttırtığını düşünüyorum.
    Açıklama için teşekkürler ayrıca.

    Güzel bir noktaya değinmişsiniz, Michelin sitesinde Pss lastiklere (en pahalı ve kaliteli lastikleri olduğnu iddia ediyor, benim de kullandığım lastikler) bakarsanız, orada bu lastiklerin viraja girdiğinde taban basma alanlarının değiştiğini, yanağa yüklendiğini, dolayısıyla geniş tabandan dar tabana geçtiğini övünerek anlatıyor. Aşağıda da resmi var.
     18 İNÇH JANT HONDA CİVİCTEKİ KONFORU DÜŞÜRÜR MÜ
     18 İNÇH JANT HONDA CİVİCTEKİ KONFORU DÜŞÜRÜR MÜ




  • Ön ve arka jantların ve lastiklerin farklı olmasının mantığını ben şu diye biliyorum. Önlere tekerin dönmesinden dolayı kalın lastik koyamıyorlar, hem sığması açısından hem de direksiyon pompasına aşırı yük bindirmesi açısından problem oluyor. Benim arabanın da arkalar 265 tabanlı önler 245 tabanlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih_540ia

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Tezinizde eksikler var hocam. Örneklerde konuyla alakasız maalesef. Biz burada ne anlatsakta inandıramayacağız sizi çünkü kafanızda sağlam bir mantık yürütmüşsünüz ama maalesef yanlış.

    Konunun linkini tekrar veriyorum inceleyiniz.
    http://forum.donanimhaber.com/m_59630468/tm.htm

    Teşekkür ederim hocam nazik açıklamanız için. Evet bunu birçok fizik profesorüyle de konuştum, kendi tecrübelerim de var, o yüzden bu şekilde ikna olmam çok zor. Ama nazik cevabiniz için çok teşekkürler.

    Soldan sağa doğru, 235 19 ile 0.88 g, 225 18 e geçince 0.89g ile yol tutuş artmış, hızlanma verilesi pek oynamamış. 18 inchten 16 ya gittikçe, yol tutuş düşmüş, hızlanma sürüleri azalmış ve yakıt tüketimi düşmüş hocam.

    Yani 18 lik ebatta en iyi yol tutuşu vermiş fakat 16 ya göre 0–100 hızlanması gerilemiş.

    Bu durumdada jant olarak könig kilogram gibi hafif ve pahalı olmayan bir jant kullanılırsa, yol tutuş artarken tüketim ve hızlanmadan en az kayıp sağlanır. Fakat belli bir noktadan sonra yani 19a geçtikten sonra yol tutuşta düşüyor. Yani bir grafik düşünelim y ekseninde yol tutuş x ekseninde jant ebadı olsun. Grafik dağ şeklini alıyor.

    O testte sadece lastik tabanı değil birçok önemli değişken aynı anda değiştirilmiş, o yüzden sağlıklı sonuç vereceğini düşünmüyorum. Zaten ilk üç sütunda lastik tabanı artmasına rağmen bazı dereceler değişmemiş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    1 amartisorunuz orjinalse bugün olmasa yarın bozulucaktır.

    2 yakıt tüketimi artar

    3 zamanla camurluk içi tanınmaz hale gelicek balans bozulacak lastik cok erken yıpranacak.

    4 hemen meraklısına satın gitsin lastik ve jantı. orjinale dönün.

    Yalan yanlıs bilgiler vermeyin. Özellikle dogru ölcü kullanılırsa 3. Madde nin hicbirisi olmaz. Kaliteli jantsa hafif olur ve yakıtta ona göre en fazla 1 litre artar. Kullanmasını bilirsen alt takıma da bjrsey olmaz. Orjinali 10 gün giderse buda 8 gün gider.



    bence siz cok iyimsersiniz.

    kullanmayı bilmekten kastınız her kasise çapraz girmekmidir? yoksa köprü üst gecit birleşim yerlerinde hızı 150 den aniden 30 km ye düşürmekmidir keza bol cukurlu ülkemde cukurdan kacıcam diye parende atmakmıdır trafikte? 18 inc jant kullanılırsa yay da bu na uygun değilse haşat olacaktır benim gördüğüm tüm amatör işlerde durum bu şekilde olmuştur.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.