Şimdi Ara

185/65/15 mi 205/55/16 mı daha konforlu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
708
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar

    Evet aynen başlıkta olduğu gibi bir soru var aklımda... Aynı marka model aracın iki versiyonu var , (kia ceed bu arada :) ) ... biri 185/65/15" lastik ve jantlı , diğeri 205/55/16" lastik ve jantlı... ben merak ediyorum hangisi daha konforlu olur ?



  • 15" daha konforlu olur, yanak ne kadar genis olursa arac o kadar yumusuyor. Hos ben yarin 185/65/15 ten 195/55/16 ya geciyorum, cunku daha guzel durdugu bir gercek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emtue

    15" daha konforlu olur, yanak ne kadar genis olursa arac o kadar yumusuyor. Hos ben yarin 185/65/15 ten 195/55/16 ya geciyorum, cunku daha guzel durdugu bir gercek


    Dediğiniz olay kullanılan amotrisör ve yay sistemi aynı ise olur. Bana göre fabrika çıkışında 16" olarak üretilen bir jantın araca konforsuzluk olarak yansıyacağını düşünmüyorum. 15" lik olanda lastiğin absorbe ettiği sarsıntıyı, amortisör ve yay sistemini biraz daha iyileştirerek onlara yüklemişlerdir. 205/55/R16 daki genişlik yol tutuşunda avantaj sağlayacaktır.
  • Verdiğiniz ölçütlerde, çok değişen bir şey olacağını düşünmüyorum, bunu neye dayanarak söylüyorum, uzun süre boyunca

    - 195/65 r15 golf, focus
    - 205/55 r16 golf, focus u olanlarınkini kullanmış, binmiş, denemiş olmam vb.

    Haa ama deseniz ki 205/50 r17 taksak nolur diye, C'eed sınıfında bir araba için, işte o zaman işler hakkaten değişiyor.. kırılma noktası 16'dan sonra yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Verdiğiniz ölçütlerde, çok değişen bir şey olacağını düşünmüyorum, bunu neye dayanarak söylüyorum, uzun süre boyunca

    - 195/65 r15 golf, focus
    - 205/55 r16 golf, focus u olanlarınkini kullanmış, binmiş, denemiş olmam vb.

    Haa ama deseniz ki 205/50 r17 taksak nolur diye, C'eed sınıfında bir araba için, işte o zaman işler hakkaten değişiyor.. kırılma noktası 16'dan sonra yani


    Dediğiniz gibi C segmenti bir araçta 17" jant yanak kalınlığını azaltmadan takılamıyor. Çamurluklar genellikle problem yaratıyor. Yanak iyice incelince konfor neredeyse sıfırlanıyor ve aracınızla üzerinden geçtiğiniz ufak taşlar bile aracın içinde hissedilir hale geliyor.

    * Bu arada geçmiş olsun imzanız silinmiş sizin de.




  • imzamı 3 yıl önce falan sildiler Değiştirmeye üşendim bende
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    imzamı 3 yıl önce falan sildiler Değiştirmeye üşendim bende


    Helal
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Mesela 215-55-16 lık bir lastiğe 17" takılabilir mi yani bu lastiklerde hiç kurtarma payı yok mu illa jant değiştireceğimizde lastikde mi değiştireceğiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Mesela 215-55-16 lık bir lastiğe 17" takılabilir mi yani bu lastiklerde hiç kurtarma payı yok mu illa jant değiştireceğimizde lastikde mi değiştireceğiz


    Aynen dediğiniz gibi oluyor. Lastik değişmeli muhakkak. Jant lastiğin içine oturmaz. Belki antin-kuntin teknikleri vardır fakat sakın uygulamayın derim o tip hareketleri. Güvenliğinizi imaja değişmeyin!
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.