Şimdi Ara

1977 model Peugeot Gidon Yenileme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
621
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu hafta bir hurdalıktan çıkan 1977 model bir yol bisikletinin gidonunu yenileyerek eski ihtişamlı günlerine geri döndüreceğiz.
     1977 model Peugeot Gidon Yenileme


    Makalede eskimiş bir gidonun nasıl yenileneceği konusuna değinildi. Klasik bisikletlerin en büyük düşmanlarından biri olan paslanma, geç kalındığı zaman ekipmanın kullanılmasını neredeyse imkansız hale getiriyor. Orijinal parçayı bulmanın günden güne zorlaştığı günümüzde, bu tip klasik parçaları temizleyip tekrar kullanılabilir bir hale getirmenin önemi gerçekten çok büyük. Bu tip uygulamalar ile paramız cebimizde kalırken; bir şeyler üretmeye, geri dönüşüme ve doğayı korumanın en önemli taşıtı olan bisikletin hakkını biraz daha vermeye başlıyoruz.
    Kurtarma işlemi adımlarına geçecek olursak; Önce kaba kir ve pastan kurtulmak için kalın zımpara kağıdı ile parçayı zımparalayarak başlıyoruz. Ardından krom kaplamanın da altına işlemiş pastan kurtulmak için, tel fırça ile kabaran bütün kaplamayı kaldırarak altındaki paslı bölgelere ulaşıyoruz. Metal üzerindeki yoğun korozyon; metalden malzeme kaybettirdiği için paslanmış olan bölgelerde oyuklar ve delikler oluşmaya başlıyor. Bunları görünmez hale getirmek için yine kalın zımparayla oyukların olduğu yerleri zımparalamaya başlıyoruz. Bu işlem biraz zaman alsa da sabırla zımparalayarak, bu delik ve oyukları görünmez oluncaya kadar işleme devam ediyoruz.
    [​IMG]
    Parçanın temizlendiğine kanaat getiriyorsak, sırada ince su zımparasıyla çizikler kaybolana dek zımparlama işlemi devam ediyor. Bütün bu adımları uyguladıktan sonra genelde elimizde kaplaması kalmayan mat bir parça kalıyor. Artık önemli olan nokta; parçayı orijinal haline döndürmek mi, yoksa kişiselleştirmek mi? Biz gidonumuzu kişiselleştirmeyi tercih ettik. Bu nedenle üzerine boya uygulayarak projemizi sonlandırdık. Boyama esnasında (boyama işlemini biz gerçekleştireceksek) dikkat edilecek hususlar ise şöyle. Öncelikle kaliteli bir boya seçmek çok önemli. Uygulamayı yaparken 25-30 cm mesafeden boya ince katlar halinde püskürtülmeli. İlk kat atıldıktan sonra, yarım saat boyanın kuruması beklenmeli ardından ikinci kat uygulanmalı. Boya kuruduktan sonra tekrar 2 ince kat atılarak boyama işlemi sonlandırılmalıdır.
    Ancak parçayı orijinal halinde kullanmak isteseydik bir kaç adım daha yapmak gerekecekti. Önce en ince su zımparasıyla ve ıslatarak tekrar zımparalanacak, ardından kaplamaya gitmeden önce korozyondan korumak için ince bir yağ ile yağlanması gerekecekti. Ardından kaplamacıya verilip tekrar krom kaplanacaktı.

    Konunun ayrıntıları ve videosu linkte
    http://www.velespit.net/2014-01-23-14-29-17/114-gidon-yenileme.html







  • Öncelikle yazınız ve emeğiniz için teşekkürler.İlk önce videodaki ile fotoğraftaki gidonlar aynı değil fotoğraftaki itm sanırım.Atax,itm,3ttt,nitto,cinelli vb gidonlar haricinde gidonları kurtarmak bosa ugrasmıs gıbı geldı acıkcası elınızdekı gıdon taiwan yapımı buyuk ıhtımalle sırkecıdekı bısıkletcılerde aynısını 10 ıle 15 tl arasında bulabılıyorsunuz kromaj ısıne vs gırıp bosuna masraf yapmanızı engellemek ıcın yazdım lutfen yalnıs anlamayın
  • kaliteli boya kullanmak gerekli diyosun akcali boyayla boyuyosun bu ne perhiz ne lahana tursusu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.