Şimdi Ara

***1993 SIFIR OTOMOBİL FİYATLARI*** ... liste eklendi ... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
82
Cevap
6
Favori
38.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Vay be ne günlerdi konuyu geç gördüm benim 94 Broadway' in faturası duruyor arabada ama tutarı hatırlayamadım yarın fotoğraf atarım. Temiz kağıdı, mais tarafından galeriye verilen servis ve satış belgesi, MMO uygunluk belgesi vs. hepsi duruyor bi kullanma kılavuzu yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Buda asgari ücret 158 asgari ücrete e36 bmw alınıyormuş bakalım yeni çıkacak 3 serisini karaborsa olmamasına rağmen kaç paraya alabileceğiz





    ***1993 SIFIR OTOMOBİL FİYATLARI*** ... liste eklendi ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    Üretim kapasitesi kaynaklı. Şimdiki üretim kapasitesi yüzlercez kat artmasına rağmen vw de millet gene en az 6 aya sıraya giriyor ya onlara ne demelidir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torosların özellikle sw olanlarına dikkat etmiştim kaportaları gerçekten çok iyi, o arabaların şehir kullanımında çürümesi çok zor ancak dağda bayırda şantiyede hor kullanıp çamurlu bırakılanlarda çürük görülebilir ... ama eskiden duyardım koltuklarından ve kaloriferinden şikayetler vardı sanki ...
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    150 milyon o zamanlar 13 500 dolar yapıyordu. Şuan ise 13 500 doları tlye çevirdiğinizde 52 333 tl yapıyor. 100 binin yarısı. Az interneti daha faydalı işler için kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    bunlar da en pahalılar (rekortmenler);
    mercedes 600 sec ve 600 sl 6 milyarın biraz üstünde ...

    düzeltme: listede bazı markaların fiyatları dolar ve mark üzerinden verilmiş (jeep usd ile mercedes ve porsche dm ile) ... o dönem mark fiyatı 10 bin idi ... ben tl'ye çevirerek verdim ...


    Senin amacın nedir dostum ? Dolar 9-10 bin seviyesindeydi mark 5-6 bin ya önümüzde internet olmasa bakmasak gün gün fiyatlarına yutturucan bize 93 yılı markın rekor gördüğü 8 000 lira.



    Eskiden mark dolar pahalı şimdi dolar euro ucuz ayağına burada şakşakçılık mı yapıyorsun.



    O zamanlar tüm dünyada satılan araç sayısını şuan toyota tek başına bir kaç kez katlıyor.





    Üretim kapasitesi arttı. Eskiden teknoloji pahalıydı fabrikalar seri üretimler yoktu. Mal ulaşımı üretimi filan herşey problemdi bu bütün ülkelerde bu şekildeydi.





    Daha o kadar çok sıkıntı varki o anki günlük döviz ile bugünlere çevirmemize rağmen o günleri bize arattığı net ve açık ortada.



    Düşünün o kadar teknoloji kıtlığı olan bir tarihi bize aratması geldiğimiz noktaya bakın.



    Ülke freni patlamış kamyon değil kanadı kopmuş uçak gibi süzülüyor. Sonumuz umarım hayırlı olur.



    Biride çıkar şimdi eskiden tüp sırası vardı der. Bilmezki eskiden gazı boruyla değilde tankerle taşıdığını. Bilmezki 100 beygirlik 60-70 km zor yapan kamyonlar var olduğunu. Kalkar bütün dünyanın evrim geçirdiği teknolojiyi malumlar icat etmiş gibi övünür.



    Dua etsinler partileri milenyumdan sonra başa geldi herşeyi sata sata kaymağını yesinler. Bugünler bitecek elbette.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler alım gücü altın ile belirlenir.30 temmuz 1993 senesinde cumhuriyet altını 893.614 liraymis ve asgari ücret 1993 senesinde 2.497.500 lira

    ~~~ASGARİ ÜCRETE GÖRE ALINAN ALTIN MİKTARI~~~

    Yıl 1993 :2.497.500 ÷893.614=2.79 tane cumhuriyet altini yani "3" e yakin tam altin geliyormus



    Yıl 2017 asgari ucret 1404 tl cumhuriyet altini 1034 tl yani 1 asgari ücrete; 1.404÷1034=1.35. Hadi olsun "1.5"altin hesaptada görüldüğü gibi alım gücümüz yarı yariya azalmis

    *kaynak linkler;https://www.muhasebenet.net/asgari_ucretler.htm

    http://www.ekodialog.com/istatistik/ozel_stat/altin_fiy.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mamlamoz -- 24 Aralık 2017; 1:46:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayberty

    bunlar da en pahalılar (rekortmenler);
    mercedes 600 sec ve 600 sl 6 milyarın biraz üstünde ...

    düzeltme: listede bazı markaların fiyatları dolar ve mark üzerinden verilmiş (jeep usd ile mercedes ve porsche dm ile) ... o dönem mark fiyatı 10 bin idi ... ben tl'ye çevirerek verdim ...


    Senin amacın nedir dostum ? Dolar 9-10 bin seviyesindeydi mark 5-6 bin ya önümüzde internet olmasa bakmasak gün gün fiyatlarına yutturucan bize 93 yılı markın rekor gördüğü 8 000 lira.



    Eskiden mark dolar pahalı şimdi dolar euro ucuz ayağına burada şakşakçılık mı yapıyorsun.



    O zamanlar tüm dünyada satılan araç sayısını şuan toyota tek başına bir kaç kez katlıyor.





    Üretim kapasitesi arttı. Eskiden teknoloji pahalıydı fabrikalar seri üretimler yoktu. Mal ulaşımı üretimi filan herşey problemdi bu bütün ülkelerde bu şekildeydi.





    Daha o kadar çok sıkıntı varki o anki günlük döviz ile bugünlere çevirmemize rağmen o günleri bize arattığı net ve açık ortada.



    Düşünün o kadar teknoloji kıtlığı olan bir tarihi bize aratması geldiğimiz noktaya bakın.



    Ülke freni patlamış kamyon değil kanadı kopmuş uçak gibi süzülüyor. Sonumuz umarım hayırlı olur.



    Biride çıkar şimdi eskiden tüp sırası vardı der. Bilmezki eskiden gazı boruyla değilde tankerle taşıdığını. Bilmezki 100 beygirlik 60-70 km zor yapan kamyonlar var olduğunu. Kalkar bütün dünyanın evrim geçirdiği teknolojiyi malumlar icat etmiş gibi övünür.



    Dua etsinler partileri milenyumdan sonra başa geldi herşeyi sata sata kaymağını yesinler. Bugünler bitecek elbette.





    konuyu başka yerlere çekmeye çalışma veya alakasız niyet okuma, bunlara hiç gerek yok boşuna zorlama ...

    EK: 93 yılının sonlarına doğru serbest piyasada yani döviz bürolarında mark yaklaşık 10 bin idi küsürat hesabı yapmadan yazıyorum, internette var dedikleriniz merkez bankası kayıtlarıdır, vatandaş dövizi merkez bankasından alıp satmıyordu ve serbest piyasa ile resmi kur farklıydı ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bayberty -- 24 Aralık 2017; 2:13:56 >




  • Biz Amerika mıyız? Dolarla mı belli oluyor günümüzün parasının değeri? Enflasyon diye birşey olabilir mi acaba bir de? Niye dolar ayrıca? Niye Uganda Şilini değil örneğin? Hayır bilmişlik yapacaksın bari Alman Mark'ı yaz da inandırıcılığın olsun. O yıllarda biz Avrupa arabalarını Mark ile ithal ediyorduk.

    Bir de tavsiye vermişsin interneti daha iyi kullanın diye. Zaten o zamanın parasının bugünkü karşılığı olan o değer devletin resmi sitesinden, merkez bankası verilerininden alındı.

    İnterneti başkalarına laf sokmak için kullanacağına bir sor bu değer yanlış olmasın,dolar karşılığı bu niye böyle yazdın diye.Nerede nezaket nerede insan ilişkileri.İnsani nezaketi değer kaybı ne kadar oldu desek hesaplayamayız bile sanırım artık.

    Bundan sonrası @mamlamoz

    Detaylara girmeden kaba bir hesap için en basit hesaplama dediğiniz şekilde yapılıyor. Yazdığınız gibi alım gücümüzü o yıllara göre yarı yarıya azaldı.O gün elinde X lira varsa ve Y ürünü alabiliyorsan bugün elinde 2X lira olmalı ki o zamanın Y lira olan ürünün alabilesin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 24 Aralık 2017; 10:58:22 >




  • Renault amma da evrim geçirmiş. Listede ki arabaların hiçbirinin üretimi yok adları tarihe karisdi.

    Ne günlerdi. Şimdi arabaların ruhu kalmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    10.000 litre benzin 56.200TL yapıyor. Bugün 56.200TL'ye sıfır km araba yok, en fazla Dacia falan zorlanır atmosferik benzin en baz paket. Yani bir sıfır Clio alamıyorsun 10.000 litre benzin parasına. En az 15.000 litre benzin parası lazım.

    Hyundai Accent bugün 19.212$'dan başlıyor Türkiye'de. Dizeli ise 23.000$'dan başlıyor.

    Şuan durum daha kötü yani genel ekonomi ve alım gücü düşüklüğünde.

    Memur maaşı ile 50 ay da bir Broadway alınıyormuş, bugün de bir memurun 50 aylık maaşıyla giriş seviye B segment bir araba veya dolu bir B segment araba ancak alınıyor.

    Memur maaşına 35 kilo et alınıyormuş ki külliyen yalan, 90'lı yıllarda kırmızı et çok ucuzdu ve orta gelir direkt olarak yiyebiliyordu çok rahat. Günümüzde orta gelir tavuk etinden başka bir şey yiyemiyor.

    Konuyu açan şahsın niyeti aslında belli, yalan yanlış bilgiler ile mevcut iktidar partisini övüp, eskiyi kötülemek.

    Şikayet edeceğim kapanır zaten.

    50 aylık memur maaşına giriş seviye B segment 3bin lira alsa passat ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zaqwear

    Vay be ne günlerdi konuyu geç gördüm benim 94 Broadway' in faturası duruyor arabada ama tutarı hatırlayamadım yarın fotoğraf atarım. Temiz kağıdı, mais tarafından galeriye verilen servis ve satış belgesi, MMO uygunluk belgesi vs. hepsi duruyor bi kullanma kılavuzu yok.

    araba hala sizdeyse maşallah ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Ne güzel ÖTV'siz yıllar canlandı birden gözümde.

    Yanlis bilmiyorsam 93 yili tr icin cok calkantilitdi. Adnan kahveci esref bitlis turgut ozal'in suikastlari madimak olaylari elazig yada erzincanda 44 askerin sehit edilmesi vs o yillara denk geliyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayberty kullanıcısına yanıt
    3. sahibiyim hocam halen bende.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 93 senesi bitmek üzereyken kesilen Broadway faturası tutar %23 KDV, nakliye ve depolama ücreti dahil



    148.064.000 Türk lirası



    ***1993 SIFIR OTOMOBİL FİYATLARI*** ... liste eklendi ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O yıllarda 140 milyara brodway, 130 - 135 milyara spring alınabiliyordu. Asgari ücret 3 milyar, memur maaşı ortalama 5-6 milyar civarıydı. Aslında memur maaşı\asgari ücret oranı çokta değişmemiş.



    O zamanlarda en düşük memur maaşı ile 25-30 ayda brodway alınabiliyordu.



    Şimdi 25 ayda 2500x25=62.500 tl ile ne alınır. Clio 4 benzinli, symbol dizel, dacia sandero stepway,



    Yani bir arpa boyu yol aldığımız söylenemez. Ki döviz 80 yıllık tarihinde en düşük düzeyde. Döviz arttığı zaman 90 ki yılları arar olacaz. İşsizlik saymıyorum bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir daha ÖTV siz yılları görebilecekmiyiz acaba
  • konu 90lı yılların, enflasyona rağmen ne kadar iyi olduğunu anlatması açısından güzel bir örnek. şaşırmamak gerek işin içine %100 ötv girince fiyatlar çoook artıyor. bu geçen zamanda maliyetlerin ucuzlamasından dolayı en azından yarı yarıya iyileşme olmasına rağmen biz 2 katı pahalıya alıyoruz. yani 4 kat zarardayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakim bey

    Hocam 50 aylık memur maaşı ile hangi b sınıfı aracı alıyorsun?

    En kötü memur maaşı 3 bin vardır diye düşünüyorum.

    Ekonomimiz çok kötü tamam ama 90lı yıllara göre fersah fersah iyi olduğunu da söylemek lazım.

    adam yazdığıyla kendi kalesine gol atmış :) bizimkiler 3 amcam 94 de vectra aldılar sıfır ödeyene kadar ne cektiler bakın tek kişi demiyorum 4 kişi kurbana ortak girer gibi..



    ha 90 lara göre cok daha iyi olmalıydık 2013 den sonra ivmeyi kaybettik tekrar kazanmamız lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Para birimleri ile hesaplamayı herkes kendine göre yapıyor, işine gelen öyle bir yere çekiyor ki muhaliflerin işine geliyor, başka bir yere çekiyorsun iktidar yanlılarının yanına geliyor...

    Ondan dolayı eğer gerçekleri görmek istiyorsanız siz siz olun böyle hesaplar yaparken altın hesabı yapın.

    95 model accent 10 bin dolar yazıyor değil mi, 10 bin dolara 95 senesinde 26.1 ons altın alınabiliyor.

    2017 senesine geldiğimizde ise 26.1 ons altın 33.381 dolar ediyor.

    Bugün en ful dizel otomatik accent 99 bin tl yani 25 bin 714 dolar, yani 20 ons altın.

    Ki arkadaşın verdiği fiyat en bazı için, en bazı şu anda 73 bin lira = 14.82 ons altın.

    Yani Hyundai Accent en bazına da baksan en dolsuna da baksan ons altın olarak Türkiye pazarında ucuzladı.


    1995 senesi alım gücü hesabı yapılacak olursa eğer

    1 ons altın (ortalama): 383 dolar
    1 dolar (ortalama): 55 bin lira
    Asgari ücret: 8 milyon 460 bin lira

    Yani bir asgari ücretli bir aylık maaşı ile 153.818 dolar veya 0.401 ons altın alabiliyordu.

    Yani en baz hyundai accent için 65 ay çalılması gerekiyordu.

    2017 senesi alım gücü hesabı yapılacak olursa eğer

    1 ons altın (ortalama) 1279 dolar
    1 dolar (ortalama) 3.6414 lira
    Asgari ücret 1400 lira

    Yani bir asgari ücretli bir aylık maaşı ile 384.45 dolar veya 0.300 ons altın alabiliyor.

    Yani en baz hyundai accent için 49 ay çalışması gerekiyor.


    Son tahlilde; Zamanla teknolojinin gelişmesi, hyundai'nin de artık Türkiye'de fabrikalarının olması gibi etkenlerle alım gücü pek de değişmemiştir.

    Gördüğünüz gibi ne Ak trollerin övündüğü gibi aşırı bir gelişme var, ne de muhalif trollerin bahsettiği gibi ölüp bitmiyoruz.

    Bir hesap yapacaksanız eğer tarafsız olarak yapınız, işinize geldiği gibi yaparak sadece insanları kendinizden tiksindiriyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlancpaiN -- 24 Aralık 2017; 19:47:12 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.