Şimdi Ara

2.0 DISI MAZDA 6 VE 1.4 PASSAT?? HANGISINI ÖNERİRSİNİZ ?? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
4.275
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim tercihim de Mazda 6 olurdu.
    VW'ye göre daha sorunsuz olduğunu düşünüyorum.
    Ayrıca her köşebaşında da Mazda 6 yok...
  • Mazda 6'nın Passata göre avantajları oldukça fazla.

    -Donanım olarak daha güçlü ve f/p(fiyat/performans) oranı daha yüksek.
    -Performansı elbette Tsi a göre çok daha iyi olacaktır zira 155-122 arada 23hp gibi bir rakam söz konusu ve Mazda 6 daha hafif.
    -Stil olarak daha güçlü ve Passat gibi her yerde yok.
    -Passat çok kısa bir süre sonra kasa değiştirecek,Mazda 6 yeni makyajlandı.
    -Marka ve menşei anlamında daha sorunsuz bir tercih.
    -İki aracıda sürmüş ve iyi tanıyan biri olarak Mazda 6'nın sürüş dinamikleri,yol hissi,frenajı,tutunması Passata göre daha üstün.

    Passatın sadece iki avantajı var.
    -İçeri biraz daha az ses alıyor.
    -Mtv'si daha düşük
  • 2.0 tdi DSG Passat ve Mazda 3 1.6 otm kullanıyorum.

    Ben olsam kesinlikle Mazda 6 alırdım.Mazda 3 alırken 6 serisini de incelemiştim.Gerçekten çok güzel bi araç.Kaliteli ve tasarımıda çok güzel,üstelik donanımıda bi hayli dolu.
    1.4 Tsi Passat ın artısı yukardaki arkadaşlarında bahsettiği gibi MTV , 2.el değeri , nispeten daha az yakıt tüketimi.Ancak Mazda 6 nın Passat a göre bu fiyata göre avantajları daha fazla.

    Tabii yeni gelecek Passat'ı da bi düşünmek gerekir.Düşünceleri değiştirebilir.
  • passat'ının donanım modelini söyleyebilirmisin ? 2.el değeri mazda 6'nın daha yüksek gibi :S daha az düşüyor passat'a göre. bende mazda 3 2010 kullanıyorum oldukça sessiz içeri kesinlikle ses almıyor. forumda mazda 6 çok övülmüş :D donanım olarak çok iyi.. passat higline düşünmemin sebebi alcantra deri döşeme, otomatik park etmesi, yan ayna altı ışıkları, dokunmatik radyo ve passatın güven veren hissiydi ama anlaşılan mazda6 ile yolda devam :D
  • arkadaşlar bu arada mazda6'da mazda3teki gibi bir yol bilgisayarı ekranı bulunmuyor. mazda6'nın yol bilgisayarı hız göstergelerinin altındaki kırmızı ekranda mıdır yoksa mazda6'nın yol bilgisayarı yokmu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    passat'ının donanım modelini söyleyebilirmisin ? 2.el değeri mazda 6'nın daha yüksek gibi :S daha az düşüyor passat'a göre. bende mazda 3 2010 kullanıyorum oldukça sessiz içeri kesinlikle ses almıyor. forumda mazda 6 çok övülmüş :D donanım olarak çok iyi.. passat higline düşünmemin sebebi alcantra deri döşeme, otomatik park etmesi, yan ayna altı ışıkları, dokunmatik radyo ve passatın güven veren hissiydi ama anlaşılan mazda6 ile yolda devam :D


    Benimki Comfortline donanım.
    Highline tabii ki güzel ama pahalı ve Mazda da çok dolu bi araç...Ben mazda 3 alırken az da olsa inceledim 6 serisini,oradan aklımda kalan çok güzel bi araç olduğu.




  • ben passat comfortline alcaktım ilk sizinki gibi sonra auris düşündüm sonra auris'in o donanıma boş oldgnu görnce mazda 3 aldm.. seneye yda ondan snraki seneye deiştrmeyi düşünüorum mazda 6 veya çıkacak passatın highline gibi bir donanımını ama ocakta geliyormş passat ocağı beklemeli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turboege

    ben passat comfortline alcaktım ilk sizinki gibi sonra auris düşündüm sonra auris'in o donanıma boş oldgnu görnce mazda 3 aldm.. seneye yda ondan snraki seneye deiştrmeyi düşünüorum mazda 6 veya çıkacak passatın highline gibi bir donanımını ama ocakta geliyormş passat ocağı beklemeli..

    bende en geç yılbaşınsa kadar 50 bin tl ye kadar araç almak istiyorum ve en cok aklıma yatan ve görünüş ile özellikle dikkatimi ceken araç mazda 3... yol tutusu nasıldır frenlerini cok iyi duydum nasıldır içine ses alıyormu bu önemli motor zayıf gibi duruyor 1.6 105 ph ama kullanıcıları memnun sizce nasıl bu araç ?
  • valla ben çok memnunum iç sessizliği mükemmel bence... kadran 180deyken bile içeriye rüzgar sesi almıyor.. serilik açısından mükemmel gaza dokundunuzmu uçuyor.. benimki triptonik modeli ve asla diğer otomatik araçlar gibi bir serilik problemi yaşamıyorum manuel kadar seri vites atışları var. eğer gaza faza basarsanız yüksek hızdayken vites 6000 devir civarında atıyor. eğer fazla spor basmazsanız gaza devir daha düşük atıyor. konfor açısından tek problemi koltuğun oturulan kısmının biraz kısa olması. ve dikkatimi çeken koltuğun bu kısımları bütün japon araçlarında çok kısa. böyle olunca biraz bacağınız arıyabiliyor ama öyle fazla rahatsız edici bir durum değil. koltuğu geri çekince daha rahat oluyor. yol tutuşu konusunda bir problemim asla oladı virajlarda çok hoş bir performansı var ayrıca. 1.6 105hp motor manuelde iyi gidebilir ama otomatik vites 175 km den sonra kendisini kitliyor motor zarar görmesin diye. bu benim için bir problem değil sonuçta heryerde 180 yapan bir sürücü değilim en fazla 150-160 fazlası zarar ama 50 000 tl lik bir modelini bakıyorsanız mazda 3 dizel derim 1.6 109 hp sonuçta donanımı biraz daha düşüktür ama motoru daha güçlü..




  • İkisi arasında daha yeni ve göze hoş gelen tasarımla bence Mazda 6 bir iki adım önde. Ama 70 bin sınırını aşıp full olsun dedikten sonra Accord da düşünülebilir.
  • mazda 6 derim... baska bır secenek olsa karsında passatın passat derdım ama mazda 6 dıyorum
  • hocam accord'a baktım ama fazla hoşuma gitmedi açıkçası... ayrıca accord çok daha pahalı ve mazda 6 daha ekonomik(çok küçük bir fark ile) ve daha full.. benim için tasarımı daha şık :D ve daha dikkat çekici(fazla bulunmamasından dolayı)
  • d segmentinin lideri zaten passattır
  • hocam şunu bilmeni isterim ki bir segmentte en çok satan araç o segmentin lideri değildir. bir segmentin lideri yoktur. segment demek aynı özellikleri hemen hemen taşıyan araçların bulunduğu grup. ayrıca bundan önceki yorumlarda yapıldığı gibi mazda6 teknik veriler ve donanım olarak passattan çok daha iyi. bence d segmentindeki araçların kalite motor fiyat orantısı donanım gibi özellilerini göz önüne getirdğimzde şu liste ortaya çıkıyor 1-mazda 6 2-vw passat 3-skoda superb 5-honda accord(iyi bir araba ama 80 000 tl'lik bir araç asla değil. 6-citroen c-5 veya ford mondeo derim. peugeot 407 üretimden kalktı diye duydum. bu sebepten dolayı katmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Slithreen

    d segmentinin lideri zaten passattır


    tabi canım c klasse ile 3 serisi zaten karneyle satılıyor.
  • 1) öncelikle acelen varsa Passat' ı hiç düşünme bile bir ay sonra yeni kasası geldiğinde pişman olursun, mazda al.
    2) Passat alsan bile Highline alma, kazık. Comfortline ile arasında 20 bin TL var !
    3) eğer Passat alacaksan 1.4 tsi comfortline al ve deri döşeme yaptır, kendi kendine park filan çok gerekli donanımlar değil yoğun trafikte senin arabanın kendi kendine park etmesini kimse beklemez, rahat yerde de kendin halledersin zaten.
    4) Mazda 6 donanımı çok iyi denebilir ama şunu unutma; makyajdan önce 60 bine satılyıordu makyajlanınca 70 bine getirdiler fiyatı yani Mazda 6' da da kazık yiyeceksin.
    5) illa Passat olacaksa Comfortline 1.4 tsi al, paran cebinde kalsın. highline' a fazladan 20 bin tl verme.
    6) mazda 6' yı iki sene sonra aldığının yarısına satacaksın yani ikinci elde ölü muamelesi yiyecek, uzun süre kullanmayacaksan uzak dur.

    özetle,
    bence kasası yarın değişecek Passat' tan da,
    makyaj ile 10 bin tl zam yiyen ve ikinci elde ölü muamelesi gören Mazda 6' dan da uzak dur.
    Insignia olur, Mondeo olur, Superb olur, C5 olur ... başka modellere yönel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 17 Eylül 2010; 14:56:01 >




  • ben bi ara c klasse 3 serisi a4 'e niyetlendim :D 3 serisine bakiim dedm çok boş donanımı. c180k dedm aynı şeklde ve motoru bnce o kasaya yeteri kdar performans sağlayamaz. a4 dedim navigasyonda türk haritası yokmuş. istanbulda yunan haritasını açıp gezecek değilim en sonunda alfa 159 düşündüm. ama hiçbirinde mazda 6 kadar donanım yok. o kadar donanım koydurdunuz diyelim çok pahalıya oluyor. 90 000 tl verdikten sonra çok daha güzel arabalar var.. hatta en iisi 81 000 tl verilir rx-8 alınır :D c180k vs rx-8 tekni özelliklerden ve donanımlardan yine kimin yeneceği belli zaten :D ama rx-8 mazda 6 yerine düşünmem sedan veya suv tercihimdir her zaman ama sedandan bıktığım bi gün gelirse rx-8 düşünebilirim :D
  • Passat 2011 1.4 TSİ DSG daha yeni test ettim. ( bir yakınım aldı )

    Ben kendim de bu aracın 2006 2.0 TDİ' sini kullanıyorum.

    En sondan söyleyeceğimi en baştan söyleyeyim.

    " D sınıfı bir aracın motoru 2.000 cc den düşük olmamalı" bana göre.

    Ama ülkemizdeki vergi sisteminden dolayı insanlarımız düşük hacimli yüksek performans veren motorlara yöneliyor.

    Bunlardan bir tanesi de ben olacağım bu gidişle, her şey yeni çıkacak Passata bağlı.

    Yeni çıkacak Passatı beğenirsem, fiyatta çok uçuk olmazsa bu aracın 1.6 TDİ' sine geçeceğim.

    Peki niye ? 1.6 TDİ daha iyi olduğu için mi ?

    Tabi ki hayır, vergi avantajından dolayı.

    Aynı aracın 2.0 TDİ olanını vergilerden dolayı çok yüksek fiyatlardan satıyorlarda ondan.

    Kısacası tamamen vergi nedeniyle aracı alırken oluşan yüksek maliyetten dolayı 1.6 TDİ' ye yöneliyorum, bu da ben de soru işareti bırakmıyor değil.

    D sınıfı aracın motoru 2.000 cc'dir, başkası değil.

    Sürüş zevki, performans, konfor, yakıt tasarrufu hepsini aynı anda bulursunuz bu araçlarda.

    Bu araçlar özellikle uzun yolda yüksek hızlarda daha düşük bir yakıt tüketimi ile giderler, örneğin 1.6 TDİ ile 100' ü geçtiğiniz anda aracın yakıt tüketimi deli gibi artar, araçta tasarruf masaruf kalmaz, ama 2.0 TDİ' lerde 120,140,160 ile de gitseniz 6,5 LT ortalamayı geçmezsiniz, tecrübeyle sabittir.

    Biraz 2.0 TDİ hakkında fazla yazdım, farkındayım, biraz da 1.4 TSİ DSG' den bahsedeyim.

    Kullandığım araç 7 vitesliydi, aracın vites geçişleri hızlı ve anlaşılmıyordu. Aracın performansı bence 1.6 TDİ 105 bg ile aynı özelliklere sahip, 2.0 TDİ kullandığım için araç bana çok seri gelmedi, ama bu tamamen büyük motora alışmamdan kaynaklanan bir durum.

    Aracın konforundan bahsetmeye zaten gerek yok, üç aşağı yukarı herkes bunu biliyor zaten.

    1.4 TSİ bir araç bence aracını sadece evden işe kullanan, yılda bir ya da en fazla iki kez uzun yola seyahate çıkan, aracını yoğun trafikte kullanmayan, aracını market alışverişlerinde kullanmayı tercih eden kullanıcı profiline daha uygun.

    Eğer aracınızla uzun yol yapmayı seviyorsanız, ya da hafta sonları yaşadığınız şehirlere yakın ilçe ve şehirlere sıklıkla seyahatleriniz oluyorsa, aracınızı sürekli yoğun trafikte kullanmak zorunda kalıyorsanız bu araç size uygun değildir demektir.

    Kasa büyük araç çeker mi gibi bir düşünceniz de olmasın, araç gayet güzel çekiyor.

    Son dönem teknoloji araçlarda artık düşük motorlu araçlardan yüksek performans almak amaçlandığından ve bu konuda uzmanlaşmaya gidildiğinden motor bu araca gayet yeterli oluyor.

    Bu araçların sıkıntısı küçük motora yüksek basınç uygulanmasından dolayı zaman içinde oluşabilecek turbo arızaları ve buna benzer sorunlar olacaktır diye tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccüneyt -- 17 Eylül 2010; 15:49:14 >




  • Yakıt sıkıntı değilse ve araç uzun yıllar kullanılacaksa ( Mazda benzinli galiba, tam bilmiyorum )

    D sınıfında 2.0 motorlu bir araç almak daha mantıklı görünüyor.

    Aracı az kullanıyorsanız o zaman da 2.000 cc'ye hiç gerek yok, 1.4 TSİ işinizi fazlasıyla görür.

    Kısacası çok kullanımda 2.0 motoru, az kullanımda vergi avantajından dolayı 1.4 TSİ'yi tavsiye ediyorum.

    Marka kararı sizin zevkinize kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccüneyt -- 17 Eylül 2010; 15:50:15 >
  • hocam mazda 6 2.0 ama dısı. 1.6 mazda 3 kadar yakıo
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.