Şimdi Ara

2.0 dizel araçların şehirdışında çok az yakması durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba herkese. Geçenlerde 2009 1.3 cdti 90hp astradan 2011 2.0d 163 hp 6 ileri geartronic volvo s60 almak nasip oldu. Konuyu açma sebebim tamamen bilgilendirmektir ve önyargıları bir nebze olsun kırmaktır. Astra malum motor zayıftı ve kasa ağırdı. Şehiriçinde dur-kalk yaparken gaza hafif yüklenip vites atmak gerekiyordu. Bu yüzden şehiriçi çok da az yakmıyordu. 6 litreyi genellikle geçiyor. Kışın daha da fazla oluyor motorun soğuk olmasından dolayı. Arabayı haftasonları köye giderken ve trafiğin olmadığı saatlerde kullanıyoruz. Bu arada antalyada yaşıyorum. Şehirdışında ise genellikle 5.vites 80-90 civarı kullanıyorum. Gösterge 3.5-4.5 arası değişiyordu yol şartlarına göre. Sonuç olarak ortalama 5.5-6 civarı yakıyordu. Genel olarak da sade kullanırım arada bir seri kullanımlar olur. Bu arada araç 1290 kg ağırlığa sahip. Şimdi volvo s60ı yine aynı tarz kullanıyorum. Araç 1705 kg ağırlığında. Şehiriçi şehirdışı karışık 6.5-7 civarı yakıyor. Ama ilginç olan bir durum var ki 6. vites yine 80-90 civarı 3.5-4.5 civarı yakıyor ve bu gerçekten 1700 kg araç için mükemmel bir değer hem de 1500 dd'de 400 nm torkla giderken. Tabi arada inanılmaz bir performans farkı var astra ile tabi basarsanız astra yakmaz s60 iyi yakar. Diyeceğim o ki 2.0 dizel almaktan çekinen arkadaşlar vergiyi göze alıyorlarsa ve aracı çoğunlukta şehirdışı kullanacaklarsa düşük motor alıp sollamalarda kendilerini riske atacaklarına böyle araçlara yönelmeleri uygun olur.
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • S60 1700 kg muydu ? E segment kilosunda c-d segment iç hacmine sahip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Araç advance paket ekstralar var(kör nokta uyarı, sunroof, city safety vs.). İç hacmi gayet yeterli belki bu segment için fazlası gerekebilirdi ama problem yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tespitiniz doğru hocam. Volvo'nun 2.0 dizel motorları şehirdışında ekonomik değerler sunabiliyor. Eski D3 motorlu XC60 ile kasarak 90 ile giderken, 4.6 litrelik tüketim yakalamıştık, düşünün koca araç 1800 kg civarında sanırım ağırlığı. Yeni 181 beygirlik D4'ler daha da ekonomik, şanzıman da 8 ileri. Otobanda 110-120 civarında giderken 5 litre yakıyordu Volvo XC70, araçta 4 yetişkin varken bile gayet ekonomik sayılır, ayrıca her zaman emrinize amada olan motorun gücü de cabası.

    Fakat Türkiye'de 2.0 motorlu araçların özellikle ilk alırken ÖTV'den ve yıllık MTV'lerinin yüksek oluşundan dolayı, çoğunlukla herkeste bir ön yargı var, 2.0 motor çok yakar diye, halbuki yok öyle birşey, çok yaksa da şehirlerarası yolda 100 km'de farkedeceği maksimum 10 lira. Ama gayet iyi bir performansa sahipler. Vergi sistemi değişse, ÖTV'ler azalsa tercih edilme oranları artacak ama değişecek gibi görünmüyor. Mantıklı olan, bu araçları 2. el olarak almak ve uzun süre kullanmak, 2.elde zaten kaybedeceği değeri kaybetmiş oluyorlar.




  • Yüksek hacimli araçlar genelde daha az yakıyor, bmw, volvonun kullandığı şanzımanda buna baya destek oluyor, ki xc60 190bg motor işe performanslı vr istanbul trafiğinde 8.5lt yakıt tüketimi vardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 model s60 1.6 dizel araca 200 lira mazotla izmire gittk izmirde sürekli gezdik geri geldik bursadan. Bursa izmir arası 330 km gidiş geliş toplam 660 yapar üstüne bide tüm gün gezdik durmadan. Yakıt sarfiyatı bizide şaşırttı. Hatta biraz abes olacak ama geri geldiğimizde hala vardı depoda, geri geldikten 1 gün sonra doldurduk.
    İzmir bursa arası gidiş geliş yaparken 180 - 120 arası hızlarla hareket ettik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yenilenen ( 8 vites / 181 hp ) 2.0 S60 ile dolaşın. Onun yakıt tüketimini de görün. Eminim yine konu açarsınız
  • şu cruze 2.0 dizeller sıfırları 46 bin lira iken almadıgıma çok pişmanım
  • kkolds kullanıcısına yanıt
    eski astra'daki sorun o platformu'un gm'nin astra'ya uymayan ortak bir platformu olması ve bu sebeple kasanın çok ağır olması + o motorun o kasayı kaldırmamasıydı. yoksa 1.3 dizel çok yakar diye bişey yok. ben 10 gün kadar ikame araç olarak 1.3 punto kullandım ki punto'daki motor aynı motorun daha zayıf güçlüsü. çekişi çok iyiydi ve çok az yakıyordu. çok memnun kalmıştım gidişinden, yakışından. b sınıfı olmasa direk punto alırdım yani. o derece. 2.0 dizele gerek yok. kasaya uyumlu bir dizel ihtiyaç. ben şahsen 2.0 motor araç hayatta almam bu sistemde.
  • s60'ın az yakması normal sorun astrada, üstüne bir de çekmeme derdi vardı, 110luk 136lık motorlar gelince araç kendine geldi
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Dediğinizde haklısınız ama o dönemki sınıfında en az yakan araçlardan biriydi astra 1.3 cdti. Örneği de bu yüzden verdim. Bence vergi eğer ki göze alınıyorsa ve şehirdışı yolculuklar ağırlıktaysa 2.0 dizel alıp hem keyfini yaşayıp hem de sollamalarda güvenliğinizi daha iyi sağlayabilirsiniz. Sonuçta yakıtlar aynı. Bu arada araçlar arasında 400+ kg fark var. Onu da belirtmek isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    s60'ın az yakması normal sorun astrada, üstüne bir de çekmeme derdi vardı, 110luk 136lık motorlar gelince araç kendine geldi

    Tek sebep o değil eski kasa da sıkıntılıydı. Ü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 dizeller ideal motor. Sanki 1.6 lar cok ekonomik. Neyseki artık talisman ve crv ile 2.0 performansı var. Ancak fiyatları aşırı pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 320d rakipsiz
  • Şirket aracı olarak kullandığım 2009 Mercedes E200 cdi, 2.2 dizel, 136 beygir, 5gtronic gibi antik şanzımanla sehir içi çok rahat 9-10lt leri görüyor. Hatta kışın 14.9'u bile gördüm. Tabi bununla beraber, 86km ortalama hizla uzun yolda 4.8'i yakaladım. Fotoğrafını bulursam eklerim sonra.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mondeo mk3 2.0 TDCI, Jatco otomatik şanzıman ile şehir içi 7.5, şehirlerarası 5.2 civarı yakıyor. 130 ps ve 330 nm torka sahip.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.