Şimdi Ara

2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
110
Cevap
4
Favori
78.339
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhabalar.

    Bilindiği gibi Stilo,Jetta,147(kendi aracım zaten) gibi araçları aktif olarak kullanıyorum. Fakat geçenlerde işlerim çok yoğundu , bizim şirkette ki Linealardan birini aldım.

    Aracı 8 bin km yakın kullandım. En son Ankaradan İstanbula giderken aklıma topic acmak geldi o yüzden detaylı fotograf yok elimde.
    Bilen biliyor zaten adam gibi fotograf makinamda yok resimlerin kalitesi yerlerde.

    Aracımız bu 2011 temmuz çıkışlı 1.3 Mjet Active Plus versiyonu. Bu versiyon bizim mümessiller için bire bir donanımı sürücü yolcu havayastıgı yol bilgisayarı klimaABS EBD mp3 4 cam otomatik. Bunları ozaman 33 bin gibi bi rakama almıştık biz ki f/p olarak muhteşem.

     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    İç mekan-Konfor
    Aracın oldukça sade ve kullanışlı iç mekanı var. Tek sıkıntısı klimayı devreye sokmak için fan hızı dügmesinin üzerine basıyoruz ve bunu çözemeyen elemanlarımız vardı
    Koltukların dolgusu orta derece,yan destekleri zayıf fakat istediğiniz sürüş pozisyonunu cabucak ayarlıyorsunuz. Konsol baştan aşağıya sert plastikle dolu fakat helal olsun dedik 6 Lineanın 6sındada tıkırtı çıkırtı yok ve bilirsinizki firmacılar aracı nasıl kullanıyor,bizim elemanların bir çoğuda sert kullanır arabaları,buna ragmen konsoldan ses duyulmuyor.

    Araca tam C segmenti değil diyorlar doğru olabilir ama arka diz mesafesi C segmenti standartında. Arkaya yapılı 3 kişiyi oturtunca biraz sıkıntı çekiyorlar oda aracın azcık dar yapısından ötürü.

    Motor-performans-yakıt tüketimi

    Şirketler için önemli bir motor olan sorunsuz problemsiz 1.3Mjet motorumuz Bu motor Linea da 5 ileri vitesle kombine edilmiş ve 90 bg gücünde.

    Aracın 1. vitesi oturup ağlatan cinsten. Klima açık 3-4 kişiyseniz bay halinize gerçekten kaldırmak zulüm,onun dışında 2-3-4 te fena yürümüyor.
    Performans olarak kullandığım 8 bin km boyunca tatminkar diyebilirim,2000 devirin üstündeyken çekişi iyi,yüksek devirlerde eh işte yine yürüyor ama bu seferde yakıt tüketimi çok artıyor. 90 gibi 5. vitesle giderseniz hiç yakmıyor diyebilirim. Yaklaşık 2000 devirde 5. viteste 90 km/h ile ilerleyebilirsiniz.
    Performansı astra dizellerden kötü değil öyle düşünün

    3 bin devirde 130 km ye yaklaşıyor hızı.
     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    3.400 devir gibi 140 oluyor.
     2011 Fiat Linea 1.3 Mjet Active Plus incelemesi.


    Bütün tüketim fotograflarını atmayayım dedim
    Ankara - İstanbul yolunda yuzde 80 klima açık yuzde20 camı acıp sigara içerek yolu tamamladım. 120 nin altına pek inmedim zaten ortalama hızımdan belli :)
    Ortalama hızım 112km/h , ortalama tüketimi 4.9. Yarım deponun üstünde mazot vardı.
    Gelelim şehir içi yaktığına. Genelde 125 130 lira civarına doluyor ve 680-730 km arası yol yapıyorum. Yol bilgisayarının gösterdiği 4.9 ila 5.4 arasında değişiyor.(İstanbuldaki forumdaşlar zıplamayın Ankarada trafik böyle biz napalım )

    Yol tutuş-süspansiyonlar
    Aracın yol tutuşu fena değil. Ama ilginç yapısı yüzünden yüksek hızda virajlarda yana yatma isteği oluşuyor ve çok limitlerini zorlarsanız kafadan kayma yapıyor.
    170 180 gibi hızlarda uçuyorum sanmanız pek doğal Bu hızlarda yanal rüzgarlardan araç etkileniyor ve tedirgin oluyorsunuz ister istemez.

    Süspansiyonların darbe emişi başarılı. Konforlu yolculuk yapabiliyorsunuz(147 den sonra Linea çok konforlu açıkcası)
    Ayrıca süspansiyonların sessiz çalışması da başka bir olumlu +sı.

    Uzun yol konforu - kabin içi ses durumu
    Araç uzun yolda beni yormadı diyebilirim.Dahe yeni İstanbula gittim ve belimde ağrı vs olmadı. Koltukları çok rahat olmasada yinede rahat denilebilecek seviyede.
    120 den sonra yol sesi artıyor. 140 gibi hızlarda motor 3500 devir civarı olduğu için motor sesi alıyorsunuz ve 6. vitesin olmamasının eksikliğini hissediyorsunuz.

    Fren performansı
    Artık 2012 olmuş yıl bu senelerde fren performansı cok kötü olan araç yok. Linea nında fren performansı ne çok iyi ne çok kötü ne çok iyi. Orta seviyede aracı güvenle kararında durdurabiliyor. Üzerinde benim hiç beğenmediğim Pirelli P6 Cinturo mu nedir o lastikten dolayı sanırım Abs biraz erken giriyordu devreye.

    Bakım-servis

    Bakımlarını tam hatırlamıyorum ama periyodik bakımları 300 küsür tutuyor dizel bir araca göre bedava.
    Ayrıca ben Ankara Birmotu kullanıyordum ilgi alaka çok iyi.

    Yaşadığım sıkıntılar

    Araç 30 bine geldi 22 binde benim elime geçmişti. Bende çıkardığı sıkıntılar sadece kapılardak tıkırtı geliyordu serviste hallettiler. Birde yol bilgisayarı tusu tutukluk yaptı bir kaç kere başka bir sıkıntı yaşamadım.

    Kişisel yorum: Ben bu araca aşığım. Yürütmesi çok kolay,ekonomik bir aile/iş arabası.Benim için ekonomik olması herşey derseniz bu arac tam size göre binek kullanan arkadaşım kaskosunu 600 liraya yaptırdı , bakımı ucuz yakıtı az ve sıkıntısız bir araç.

    İlk defa böyle bir konu açtığım için eksik olduğum yerler olabilir. Eksikleri düzeltir yazarım.

    Herkese iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 1 Ağustos 2012; 20:34:47 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2011 Fiat Linea 1.3 MJet Active Plus: Kapsamlı İnceleme

    2011 Fiat Linea 1.3 MJet Active Plus, kompakt sedan sınıfında konfor, performans ve verimliliği bir arada sunan bir otomobildir. İşte bu modelin öne çıkan özellikleri ve kullanıcı yorumları hakkında kapsamlı bir inceleme:

    Özellikler:

    • Güçlü 1.3 MJet Dizel Motor: 90 beygir güç ve 200 Nm tork üreten 1,3 litrelik dizel motor, hem şehir içi hem de otoyol sürüşlerinde etkileyici bir performans sunar.
    • Düşük Yakıt Tüketimi: MJet teknolojisi sayesinde Linea 1.3 MJet Active Plus, ortalama 4,5 litre/100 km'lik yakıt verimliliğiyle bütçenizi korur.
    • Geniş ve Konforlu İç Mekan: Ferah iç mekanı, beş yetişkin için rahat bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Gelişmiş Güvenlik Özellikleri: Çift hava yastığı, ABS frenler ve elektronik denge kontrolü gibi güvenlik özellikleriyle zihniniz rahat eder.

    Kullanıcı Yorumları:

    • Performans: Kullanıcılar, Linea 1.3 MJet Active Plus'ın şehir içi ve otoyol sürüşlerinde sunduğu performanstan memnun.
    • Yakıt Tasarrufu: Düşük yakıt tüketimi, bu modeli bütçe dostu bir seçenek haline getiriyor.
    • Konfor: Geniş iç mekan ve rahat koltuklar, uzun yolculuklarda bile konforlu bir sürüş sağlar.
    • Güvenilirlik: Fiat Linea, güvenilirliğiyle tanınır ve 1.3 MJet Active Plus modeli de istisna değildir.

    Genel olarak 2011 Fiat Linea 1.3 MJet Active Plus, yakıt verimliliği, performans ve konforu uygun bir fiyatla birleştiren sağlam bir kompakt sedandır. İster günlük işe gidip gelmeler ister uzun yolculuklar için olsun, bu model çeşitli ihtiyaçları karşılayan mükemmel bir seçimdir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • öncelikle teşekkürler şimdi başlıyorum incelemeye.
  • evet tek tek bastan sona kadar iyice okudum yazınızı.. güzel yerlere değinmişsiniz. özelliikle herkes 1 ve 2. vitesinin ölü oldugunu söylüyor ki zaten hızlı olmasını da beklemiyor kimse ama bi nebze hızlı olsa daha iyi olmazmıydı 1 viteste. benim şahsi görüşüm, bu multijetin 1.6 modelinin aile için çok güzel bir seçenek olacağı yönünde.. alıcaksın güzelce biniceksin..
    yanlız merak ettiğim bir iki şeyde var onları açıklarmısınız ?

    5.viteste 90 ile giderken devir kaçta oluyor ?
    aracın virajlarda hakimiyeti viraj kapasitesi nasıl ?
    uzun yolda belde agrı yapıyor mu yani kısacası uzun yolda yoruyor mu
    ayrıca esp var mı ? sizin araç için değilde 1.6 larda falan dolularında varmı acaba biliyormusunuz ?
    yol sesini alıyor mu
    ve en önemlisi süspansiyonları nasıl yumuşakmı yoldaki çukurları vs.. çok hissettiriyormu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    evet tek tek bastan sona kadar iyice okudum yazınızı.. güzel yerlere değinmişsiniz. özelliikle herkes 1 ve 2. vitesinin ölü oldugunu söylüyor ki zaten hızlı olmasını da beklemiyor kimse ama bi nebze hızlı olsa daha iyi olmazmıydı 1 viteste. benim şahsi görüşüm, bu multijetin 1.6 modelinin aile için çok güzel bir seçenek olacağı yönünde.. alıcaksın güzelce biniceksin..
    yanlız merak ettiğim bir iki şeyde var onları açıklarmısınız ?

    5.viteste 90 ile giderken devir kaçta oluyor ?
    aracın virajlarda hakimiyeti viraj kapasitesi nasıl ?
    uzun yolda belde agrı yapıyor mu yani kısacası uzun yolda yoruyor mu
    ayrıca esp var mı ? sizin araç için değilde 1.6 larda falan dolularında varmı acaba biliyormusunuz ?
    yol sesini alıyor mu
    ve en önemlisi süspansiyonları nasıl yumuşakmı yoldaki çukurları vs.. çok hissettiriyormu

    Teşekkür ederim güzel şeyleri unutmuşum hemen yazıp ilk mesajıda güncelliyorum.

    Dediğinizde tamamen haklısınız 1.vitesi çok ölü ve yokuşta yüklü klima açık kaldırmak çok ama çok zor. Ben klimayı kapatıp kaldırıyorum ve bana 1.6 Mjet i daha az yakar gibi geliyor aynı kullanım şartlarında.

    Araç aslında ilginç yapısı sebebiyle yüksek hızlarda virajlarda biraz yatıyor ama ben tehlikeye düşmedim henüz. Yani bir Jetta Civic gibi sedan C segmenti araçlar gibi viraj kapasitesi yok ama çokta kötü değil. Yana yattığı için korkutuyor adamı sadece
    1.3 active plus larda ESP mevcut değil olsa çok iyi olurmuş.

    Daha yeni uzun yola çıktım bunları cevaplayayım. Bende herhangi bir bel ağrısı yapmadı tek sofor durmadan İstanbula gittim indiğimde aşırı yorgun değildim.
    120 den sonra yol sesi alıyordu ama bunda üzerindeki kötü pirelli lastikler olabilir. 140 gibi hızda yüksek devir cevirdiği için motor seside yükseliyor haliyle.
    5.vites 90 la ilerlerken anlık 2.5 -3 civarı dolaşıyor devirde 1900-2000 devirlerde oluyor tam hatırlayamadım bir daha bindiğimde bakayım.

    Süspansiyonları beğendiğim noktalarından, darbe emişi iyi bozuk yolda konforlu ilerleyebiliyorsunuz ve ne şartlara soktuk aracı hiç bir tıkırtı çıtırtı yok.
    En km li Linea mız suan 65 binde oda sert kullanılan bir araç ama bizim elemanın sert kullanışına ragmen ondada tıkırtı duymadım

    Eklemek istediğim birşey daha var bu kullandığım aracı AVİS den 3 yıllık kiraladık. AVİS tende memnunuz fakat fiyatları yüksek uzun süre bir daha araç kiralamayı düşünmüyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 1 Ağustos 2012; 17:43:32 >




  • Elinize sağlık,güzel ve faydalı bir inceleme olmuş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    Elinize sağlık,güzel ve faydalı bir inceleme olmuş...

    Teşekkür ederim.


    Eksikleri düzelttim yine sormak istedikleriniz varsa seve seve cevaplarım.
  • 2012 modeli 32000 civarı
    1.3 multijetler genelde az yakar sola geçince bu motora sahip araçla kimse sizi geçemez
    neden diyeceksiniz millet çok yakıyor diye basamıyor
    sen 120 140 kökle millet seyrede dursun ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdol60

    2012 modeli 32000 civarı
    1.3 multijetler genelde az yakar sola geçince bu motora sahip araçla kimse sizi geçemez
    neden diyeceksiniz millet çok yakıyor diye basamıyor
    sen 120 140 kökle millet seyrede dursun ..

    En güzel yanıda bu zaten

    Çoğu zaman selektör atıp takip edince yeter lan değip bırakıyor benzinli araç sürücüleri




  • Ben bu arabanın 1.3 motorlusunu ve Astra H'yi, yokuşta yüklüyken kaldırmanın çok zor olduğunu söylediğimde taşlanmıştım.

    Arabanın resmen canından can gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bu arabanın 1.3 motorlusunu ve Astra H'yi, yokuşta yüklüyken kaldırmanın çok zor olduğunu söylediğimde taşlanmıştım.

    Arabanın resmen canından can gidiyor.

    Çok zor değil imkansıza yakın.

    Gerçekten 3-4 yerde yaşadım klima açık bi yerde stop ettirdim baktım olmuyor klima kapalı çıkmaya çalışıyordum.

    Uzun vadede baskı-balatayı daha erken yemez mi bu araçlar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bu arabanın 1.3 motorlusunu ve Astra H'yi, yokuşta yüklüyken kaldırmanın çok zor olduğunu söylediğimde taşlanmıştım.

    Arabanın resmen canından can gidiyor.

    Çok zor değil imkansıza yakın.

    Gerçekten 3-4 yerde yaşadım klima açık bi yerde stop ettirdim baktım olmuyor klima kapalı çıkmaya çalışıyordum.

    Uzun vadede baskı-balatayı daha erken yemez mi bu araçlar?

    Uzun sure yarim debriyajda tutmak gerekiyor. Daha erken yer gibi geliyor bana da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Ben bu arabanın 1.3 motorlusunu ve Astra H'yi, yokuşta yüklüyken kaldırmanın çok zor olduğunu söylediğimde taşlanmıştım.

    Arabanın resmen canından can gidiyor.

    Çok zor değil imkansıza yakın.

    Gerçekten 3-4 yerde yaşadım klima açık bi yerde stop ettirdim baktım olmuyor klima kapalı çıkmaya çalışıyordum.

    Uzun vadede baskı-balatayı daha erken yemez mi bu araçlar?

    Uzun sure yarim debriyajda tutmak gerekiyor. Daha erken yer gibi geliyor bana da.

    Gecenlerde 55 bin km olanla birlik mahallesine gittik.
    3 kisiyiz arabada klima acik.
    Surekli dur kalk yokus cikmaktan dolayi sanirim donerken balata kokusunu cigerimizde hissettik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • konunun neden tutmadığını anlamadım gerçekten....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    konunun neden tutmadığını anlamadım gerçekten....

    Linea pek begenilmeyen bir arac , insanimiz burun kiviriyor sanirim o yuzden..

    Birde forumda tartisma konulari tutuyor genelde, kullandigim tum araclarin incelemesini accaktim da o kadar ugrasmaya degmez diye dusunup vazgectim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vet147 -- 4 Ağustos 2012; 19:00:39 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Linea pek begenilmeyen bir arac , insanimiz burun kiviriyor sanirim o yuzden..

    Birde forumda tartisma konulari tutuyor genelde, kullandigim tum araclarin incelemesini accaktim da o kadar ugrasmaya degmez diye dusunup vazgectim.

    Sonuçta bir emek verilmiş,konu okunmuş...En azından bir teşekkür edilmeli diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Linea pek begenilmeyen bir arac , insanimiz burun kiviriyor sanirim o yuzden..

    Birde forumda tartisma konulari tutuyor genelde, kullandigim tum araclarin incelemesini accaktim da o kadar ugrasmaya degmez diye dusunup vazgectim.

    Sonuçta bir emek verilmiş,konu okunmuş...En azından bir teşekkür edilmeli diye düşünüyorum.

    Tesekkur ederim.
    Haklisiniz fakat insanimiz boyle..acikcasi Dsg konularini yukarida gorup bu konuyu asagida gorunce ne diyecegimi bilemedim.
    Su an 1-2 saat bos vaktim var bir konu dahabaciyim dedim ama ugrasinin karsiligi yok.
    Ankarada olanlar varsa 3 arabada kapida suan gelip beraber inceleyebiliriz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Tesekkur ederim.
    Haklisiniz fakat insanimiz boyle..acikcasi Dsg konularini yukarida gorup bu konuyu asagida gorunce ne diyecegimi bilemedim.
    Su an 1-2 saat bos vaktim var bir konu dahabaciyim dedim ama ugrasinin karsiligi yok.
    Ankarada olanlar varsa 3 arabada kapida suan gelip beraber inceleyebiliriz

    Siz bakmayın,açın konuyu...

    Sonuçta amaç bilgi paylaşımı,bu tarz konular da oldukça bilgilendirici.
  • linea benim hoşuma giden bir araç bi ara babamda vardı. ancak şu 1. vites ve klima olayı insanın canını sıkmaya yetiyor.
  • Güzel konu emeğine sağlık...
  • Ellerinize sağlık objektif bir inceleme olmuş. Aynı motor benim Astramda da var 1. vites ve yokuş olayını çok iyi bilirim Fiatı herzaman sevmişimdir Adı gibi Fiat Performansı yüksek bir otomobil
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.