Şimdi Ara

2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
2
Favori
12.518
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motor/Performans

    94 hp lik KAlos'larda kullanılan 1.4 Daewoo S-Tec motorunun GM tarafından elden geçirilerek Euro V normlarına uygun hale getirdiği 1,4 DOHC Ecotec isimli motor, LPG’ye karşı dayanıksız bir makine. Tüp taktırdıktan ortalama 40-60 bin km sonra subaplar eriyor, motoru indirip subap değişimi yapılıyor, inat edip motoru öldürene kadar subapları değişmezseniz diğer birkaç parça da yıpranıp masraf artıyor. Ortalama 1500-3000 TL masraf çıkıyor. Ortalama 50 bin km de elde edeceğiniz 6000 TL karın yarısı motoru tamirine, 2000 TL kadarı da tüp montaj masraflarına gideceğinden geriye kalan 1000 TL kar için tüp taktırmak pek mantıklı gelmedi.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Motorun gücü 100 beygir, şanzıman 4 ileri otomatik eski tip şanzıman. Ben genelde şehiriçi kullanıyorum, 80-90 ‘ı pek geçmiyoruz ancak kalkışlarda veya ani ivmelenme gereken hallerde performans yeterli. Bazen beni gıcık eden adamlarla kapıştığımızda beni rezil etmiyor, 1.6 lara yakın ivmelenmeler yapabiliyor.0-100 değeri 12 saniye zaten . Yokuşlarda zorlanma filan hissetmiyorum ancak, yine de 1.6 renault, Toyota , ford ‘un 115 hp lik motora sahip araçları gibi yokuşta gaza basınca benzer patlamayı yapamıyor. Uzun yol tecrübem 1 kere oldu , son hız olarak 180 km ‘ye kadar rahatça çıktı.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
    ŞANZIMAN

    Şanzıman yeni tip şanzımanlar gibi geçişleri hissettirmeyen tipten değil ancak, kullanımı ve geçişleri çok rahat. Trafikte giderken herhangi bir kararsızlık yaşamıyor, saçma hareketler yapmıyor, anlık tepkilerde bile hızlıca vitesi arttırıp yükseltiyor. Ayağınızı gazdan çekince anında vites düşürüyor. Bütün satılık otomatik vitesli araç ilanlarında yazılı klişe olan “yokuşta geri kaydırma yapmaz” lafı Aveo’da da kesinlikle geçerli. 

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
    Frenler

    Önde 2 disk, arkada 2 kampana var. Basınca duran tipten ve aracın başarılı olduğu alanlardan biri. B sınıfında birçok rakibinden iyi bence. ABS si de her basışta devreye girmiyor, ancak çok kritik hallerde devreye giriyor. Bu benim hoşuma gitti, bazı araçlarda hafif asılınca bile devreye giren ABS insanı geriyor.
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Yol tutuş/Konfor

    Sert girdiğim virajlarda araç bana güven verdi, daha önceki aracım 2006 Corolla idi, Corolla’da endişeyle girdiğim virajlara Aveo ile daha rahat giriyorum. Ancak yine de hafif kaydığını hissediyorum ama bu kesinlikle güvenli sınırlarda oluyor, aracı yoldan çıkartmak için çok çılgın hamleler yapmak lazım. Motor sesi içeri çok geliyor, rüzgar sesi de hakeza öyle. 120 den sonra içeride insan biraz sıkılıyor. Müzik açmak vb. şeyler de o sesi örtemiyor. Koltuklar da uzun süreli yolculuklar için çok iyi değil, ancak Simbolden , Albeadan falan iyi. 1000 km yolu 13 saatte geldim, pek rahatsızlık yaşamadım.
    Darbeleri emme açısından süspansiyonlar için bir yorum yapamayacağım, çünkü aldığımda aracın 2 ön amortisörü patlaktı, değişim işlemini henüz yapamadığımdan 2 bozuk amortisör ile bu konuda bir değerlendirme yapmam yanlış olur diye düşünüyorum.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
    İç Mekan/Bagaj

    Yükseklik olarak araç epey yüksek olduğundan 1.95 boyuma rağmen ön tarafa çok rahat sığıyorum. Direksiyon yükseklik ayarı var ancak derinlik ayarı yok. Yine de uzun boylu veya kilolular kendi ayarlarını bulup rahatça araca sığabilir. Ön cam çok büyük ve görüş açısı muazzam, camın biraz daha ileride konumlanması sayesinde aracı sürerken yorulmuyor, sıkışık hissetmiyorsunuz.
    Arka taraf diz mesafesi çok başarılı değil , 1.75 boyundaki insanlar rahat sığar ancak, 1.80 den uzunlar için arka taraf biraz dar. Ancak VW Bora gibi bazı C sınıfı araçların arka tarafından daha geniş, kısacası dar değil ama ferah da değil.
    Bagaj hacmi 400 litre, bebek arabasını koyduktan sonra bile 10-15 alışveriş torbası rahatça sığıyor. Uzun yolda 2 büyük bavul rahat sığıyor, yanda kalan ufak alanlar da birkaç ekstra malzemeyi alabiliyor. Aile için yeterli.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Malzeme kalitesi vasat, B sınıfı tipik uzakdoğulu araçlar gibi kalitesiz, basit parçalar kullanılmış. Birçok detayda ucuzluk hissi hemen fark edilse de hemen dağılacak gibi kalitesiz değil, iş görecek cinsten. Kapı cepleri oldukça dar ve su sişesi bile girmiyor , ayrıca aracın kolçağı da mevcut değil, orta kısımda ufak eşyaları, telefonunuzu vb koyabilecek pek fazla alan yok. Araçta anten de yok bu arada, anten arka rezistans çizgilerinin içinde. Ayrıca sol ön kapı üstünde güneş gözlük kabı var, bu da ilginç bir detay olarak dikkatimi çekti.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Donanım:


    LS baz donanımda
    - Sürücü-Yolcu hava yastığı
    - 2 ön cam otomatik
    - Manuel Klima
    - Mp3- Cd çalar- radyo ( ses kalitesi orta )
    - Alarm
    - ABS
    - Hidrolik Direksiyon
    Gibi olmazsa olmaz basit donanımlar mevcut. Klimanın çalışması normal seviyede, ancak kaloriferi birçok markaya göre çok iyi, hatta -15 derece havalarda bile insanı sıcaktan bunaltacak kadar iyi. Hidrolik direksiyonu biraz sert, bu konuda standartların kesinlikle altında. Radyosu keyifli ve şirin, gösterge ışıkları gece hoş görünüyor. Yol bilgisayarı yok, sadece Trip A ve Trip B modları var.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Güvenlik

    Araç EuroNCAP’ten 1.5 yıldız almış, ben 1.5 yıldız alacak kadar rezil olduğuna inanmıyorum ancak aracın çok güvenli olmadığı da videolardan izlenince ortada. Daha zorlu ve güvenilir bir test firması olan IIHS ‘nin test sonuçlarında da araç iyi seviyede değil ancak berbat da değil. 2010 ve 2011 yılında üretilen eski kasanın devamı modellerde ise gelen eleştirilerden sonra 1-2 noktayı da iyileştirmişler. Araç 1160 kilo, kağıt gibi de değil ancak Albea ve Symbol ‘ün teste bile girmeyişleri insana en azından onlardan daha güvenlidir diye bir teselli veriyor.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Tüketim:
    1.4 otomatik vitesli, LPG’siz aracım uzun yolda 23 kuruş ( 5,6 lt ), şehiriçi 37 kuruş (9,0 lt) yakıyor.

    Servis/Yedek Parça
    Herkesin en çok çekindiği konu bu olsa gerek. Öncelikle Opel de Chevrolet gibi GM’nin alt markası olduğu için Opel Servislerinde bakımı , parça değişimi yapılıyor. 2023 'e kadar resmi olarak servis ve yedek parça parça garantisi var, bunun yanında 2030 'a kadar uzatılacağı bilgisini veriyor Opel servisindeki yöneticiler. 2 fren diski ve 2 balatayı işçilik dahil yetkili serviste 520 TL’ye değiştim. Sanayi’de de birçok özel servis var, onlardan aldığım teklif de 350 TL idi, ancak onların takacağı parçalar orijinal GM değil sonuçta. Motor , şanzıman vb. Opel araçlarda da aynı olduğu için dilinden anlayan ustası oldukça var, her yedek parçasını ister orijinal ister yan sanayi olarak kolaylıkla tedarik etmeniz mümkün.
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Tasarım/Boyutlar :

    Amerikan'dan çok bu bir Kore tasarımı. Araç B sınıfı Sedan ve HB ‘den döndürme her B sınıfı sedan gibi “olmamış” görünüyor. Yan profilden görünümü güzel ancak arkadan bakınca bariz “ben aslında HB ‘den dönmeyim” diyor. Aerodinamik çizgilerden yoksun. Kısacası görünüm olarak pek şık, albenili bir araç değil bence. Yine de zevkler görecelidir elbette.

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Fiyat:

    Bu aracı cazip kılan en önemli özellik kesinlikle fiyat. Özellikle Sedan otomatik modeli; bayanın da aktif olarak araç kullandığı çocuklu ailelerde, otomatik vitesi ile kullanım kolaylığı sağlaması, geniş bagajı ve yüksek iç mekanı ile çocuklu aileler için büyük alan sunması ve ön görüşünün ferah olması ile bayan sürücülerin rahat sürüş yapmasını sağlaması gibi sebeplerle tercih edilebilecek bir model diye düşünüyorum. 2010 model Aveo Sedanları ortalama 25-28 bin TL arası alabilirsiniz. Temizlik, km, boya durumuna göre fiyatlar oynayabilir. Ben 1 parça değişen, 3-4 parça boyalı 47 bin kmdeki aracı 25,5 bin TL’ye aldım. Açıkçası 2002 model , 180 bin km deki Opel Astra’yı 26 bin TL ‘ye almaktansa veya 2004 model 170 bin km deki Ford Focus’u 26 bin TL’ye almaktansa ben 2010 model 47 bin kmdeki Aveo’yu almayı tercih ettim ve şu ana kadar memnunum. Bunlar da birkaç foto:


     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi


     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anyhill -- 25 Mart 2016; 12:46:55 >







  • Güzel inceleme, aveo classic hb(t255) kullanıcısı olarak bu araçların (t250-t255) en güzel özelliği teybinde USB ve aux-in olması

    Birde hocam sedanlarda yol bilgisayarı var, sadece gizlenmiş. Km göstergesinin üstünü kesip ortaya çıkarıyorlar. Ama ayar düğmesi olmadığı için sadece anlık yakıta göre mesafeyi gösterir. İşime yarar derseniz bi araştırın. Sökme videoları filan hep vardı. Hatta atayim bir tane.
  • İnceleme için teşekkürler. Güzel ve dürüst bir inceleme olmuş. Almayı düşünenler için yardımcı olacaktır
  • İnceleme başarılı. Elinize sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ussuz

    İnceleme başarılı. Elinize sağlık
    İnceleme için teşekkürler hocam elinize sağlık.Gerçekten mantıklı bir araç..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 13 Mart 2016; 2:35:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540

    İnceleme için teşekkürler hocam elinize sağlık.Gerçekten mantıklı bir araç..

    Alıntıları Göster
    Aynı aracın manuelini kullanıyorum, açıklamalardaki herşeye katılıyorum. Doğru ve yararlı bir yazı olmuş. Fiyat/performans açısından tereddütsüz alınacak araç.
  • İnceleme için teşekkürler,bu aracı düşünenlere yardımcı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Guzel inceleme fakat bazı hatalar olmuş unutmazsam aksam editleyeyim mesajımı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam forumun bu incelemeye ihtiyacı vardı.Elinize sağlık.
    Gayet açık ve tarafsız bir test olmuş.
    Bu aracı düşünenler için yol gösterici.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başarılı ve objektif bir inceleme.
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elinize sağlık güzel inceleme olmuş fakat iki amorsitör patlakdı diyip konfora yorum yapmayıp, yol tutuş frenleme konusunda yorum yazmışsınız.sizce iki patlak amorsitör ile fren yol tutuş nasıl iyi olabiliyor. Bu haliyle iyiyse diyecek lafım yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yolcu07

    Elinize sağlık güzel inceleme olmuş fakat iki amorsitör patlakdı diyip konfora yorum yapmayıp, yol tutuş frenleme konusunda yorum yazmışsınız.sizce iki patlak amorsitör ile fren yol tutuş nasıl iyi olabiliyor. Bu haliyle iyiyse diyecek lafım yok .

    üstat iyice okursanız,

    "Darbeleri emme açısından süspansiyonlar için bir yorum yapamayacağım, çünkü aldığımda aracın 2 ön amortisörü patlaktı, değişim işlemini henüz yapamadığımdan 2 bozuk amortisör ile bu konuda bir değerlendirme yapmam yanlış olur diye düşünüyorum. "

    şeklinde yorum belirttim.

    Yani yol tutuş açısından o patlak amortisörlere göre "iyi " derecesinde değerlendirme yaptım. Darbe emme açısından şu haliyle kötü, amortisörleri yeniledikten sonra daha iyi olacağı kesin ama asıl değerlendirmeyi o aşamadan sonra yapmak lazım, şu an bir görüş belirtmem doğru değil.

    uyarı için teşekkür ederim .




  • Güzel inceleme. Ama ben sırf güvenliği için alınmayacağını düşünüyorum. Dizel linea daha mantıklı. Ya da yeni kasa aveo. Fiyatının en fazla 20lerde olması gerekir. Sonuçta tutulmamış b sınıfı sedan. 28 29a cruze alınır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Güzel inceleme. Ama ben sırf güvenliği için alınmayacağını düşünüyorum. Dizel linea daha mantıklı. Ya da yeni kasa aveo. Fiyatının en fazla 20lerde olması gerekir. Sonuçta tutulmamış b sınıfı sedan. 28 29a cruze alınır.

    28-29'a cruze varsa ben alırdım ancak ne yazık ki o fiyata ancak kazalı, aşırı yüksek km li cruze'lar mevcut. 2010 model boş kasa cruze'lar bile ortalama 31-33 bin TL.
  • Güzel inceleme, aveo classic hb(t255) kullanıcısı olarak bu araçların (t250-t255) en güzel özelliği teybinde USB ve aux-in olması

    Birde hocam sedanlarda yol bilgisayarı var, sadece gizlenmiş. Km göstergesinin üstünü kesip ortaya çıkarıyorlar. Ama ayar düğmesi olmadığı için sadece anlık yakıta göre mesafeyi gösterir. İşime yarar derseniz bi araştırın. Sökme videoları filan hep vardı. Hatta atayim bir tane.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • haymanali2006 kullanıcısına yanıt
    Hocam bunu siz kendi aracınıza uyuguladınız nı?
    Bu videoyu bende görmüştüm ama yapmaya cesaret edemedim.Sökerken veya takarken bir yeri kırılır diye.
    Çok zor mudur acaba yapması?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkhn2355 -- 13 Mart 2016; 12:02:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haymanali2006 kullanıcısına yanıt
    Servise gidip açtırabiliriz sanıyorum, ancak benim pek işime yaramaz sanırım. Ortalama tüketim olsa gidip açtırmaya değer benim için. Bu arada usb girişi biraz farklı, ben bir ara aparat aldım ancak bir türlü usb yi okumadı. Sizde çalışıyor mu?
  • gkhn2355 kullanıcısına yanıt
    Bizim araçta orijinal hali var hocam. Ama 3-4 yıl önce başka forumda yapan arkadaşlar vardı, resimli anlatım da yapmışlardı. Ekranın üstü kapatılmış, tek eksik sol menü tuşu onu da yapan oldu mu bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Servise gidip açtırabiliriz sanıyorum, ancak benim pek işime yaramaz sanırım. Ortalama tüketim olsa gidip açtırmaya değer benim için. Bu arada usb girişi biraz farklı, ben bir ara aparat aldım ancak bir türlü usb yi okumadı. Sizde çalışıyor mu?

    O yüzden belirttim zaten sadece menzili gösterir diye. USB konusunda 4-5 farklı aparat almıştım çinden yıllar önce. En uygun olanı resmini eklediğim. 4 yıldır filan takılı duruyor. Ucuna ufak bi kart okuyucu taktım sorunsuz calışıyor.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Ekleme: aldıklarımdan 2 tanesi (yatay olanlar)
    1:
    DX.com
    2018 New Childrens Clothing Children Sleeveless Sunflower Print Vest + Denim Shorts Childrens Suit 2-5 Years Old
    http://www.dx.com/p/usb-female-to-mini-usb-male-adapter-black-65802

    2:
    DX.com
    USB AF to Mini 5-Pin Swivel Adapter/Converter (Black)
    http://www.dx.com/p/usb-af-to-mini-5-pin-swivel-adapter-converter-black-66799


    Ben o zamanlar bunlardan burda bulamamıştım, kablo almıştım mavi kalınca birşey sağlam duruyordu ama egile büküle güneşte kala kala kopmuştu ucundan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haymanali2006 -- 13 Mart 2016; 12:31:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haymanali2006

    quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    Servise gidip açtırabiliriz sanıyorum, ancak benim pek işime yaramaz sanırım. Ortalama tüketim olsa gidip açtırmaya değer benim için. Bu arada usb girişi biraz farklı, ben bir ara aparat aldım ancak bir türlü usb yi okumadı. Sizde çalışıyor mu?

    O yüzden belirttim zaten sadece menzili gösterir diye. USB konusunda 4-5 farklı aparat almıştım çinden yıllar önce. En uygun olanı resmini eklediğim. 4 yıldır filan takılı duruyor. Ucuna ufak bi kart okuyucu taktım sorunsuz calışıyor.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     2010’ Chevrolet Aveo 1.4 LS AT Sedan (baz model) incelemesi

    Ekleme: aldıklarımdan 2 tanesi (yatay olanlar)
    1:
    DX.com
    2018 New Childrens Clothing Children Sleeveless Sunflower Print Vest + Denim Shorts Childrens Suit 2-5 Years Old
    http://www.dx.com/p/usb-female-to-mini-usb-male-adapter-black-65802

    2:
    DX.com
    USB AF to Mini 5-Pin Swivel Adapter/Converter (Black)
    http://www.dx.com/p/usb-af-to-mini-5-pin-swivel-adapter-converter-black-66799


    Ben o zamanlar bunlardan burda bulamamıştım, kablo almıştım mavi kalınca birşey sağlam duruyordu ama egile büküle güneşte kala kala kopmuştu ucundan.

    Alıntıları Göster
    Aracınızda opel motoru yok haberiniz olsun. Bildiğiniz daewoo motoru var sübap sorunu da çıkartmıyor. Hatta o aracın hiçbir yönüyle Gm ile bir alakası yok. Gm tarafından üretilen aveolar 2011 ve sonrası olanlar. Öncesi %100 kore malı.




  • 1.2 16v olanlar s-tech II
    1.4 16v olanlar ecotec
    16v ecotec GM motoru değil miymiş? Daewo alındıktan sonra geliştirmiş ilk versiyonlar 8v, sonra stech2 (16v) çıkarılmış. Ama ecotech de sadece üste kapak yapıştırılmış stech se bilmiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haymanali2006 -- 13 Mart 2016; 16:44:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.