avantajları dezavantajları nedir? |
%100 Elektrikli Araç Satın Alınır Mı ?
-
-
Evde veya işyerinde zaman harcamadan doldurma imkanınız varsa kesinlikle alınır.
Evde veya işyerinde zaman harcamadan normal tarifeden doldurma imkanınız varsa kesinlikle alınmalı.
Sık sık gerçek manada uzun yola çıkılıyorsa yukarıda yazdıklarım olumlu olsa bile alınmamalı.
İstanbul'dan her hafta Edirneye gitmek veya Düzce Bolu gibi yerlerden bahsetmiyorum çünkü bunlar elektrikli araba için uzun yol sayılmaz. Gidilen bu yerlerde doldurulur ve dönüşte de yüklenen şarj sizi eve getirir.
"Senede birkaç defa uzun yol da olsa ben gerilemem kardeşim" diyenler km'de 35 kuruş yerine 3 lira vermeye devam edebilir.
-
Degerli yorumun icin tesekkur ederim.yilda toplam 6 bin km yapiyorum.uzun yol hiç yok.zamanim bol .
-
Evde ve iş yerinde şarj imkanı önemli çünkü şarj istasyonlarındaki şarj fiyatları akaryakıt fiyatlarıyla yarışıyor. Ayrıca istasyon sayısı ve kapasitesi yetersiz. Evde ve işyerinde şarj imkanı varsa ortalama 5-6 kat daha ucuza mal oluyor seyahat. Müstakil evim var ama evde şarj imkanım yok. Olsa hiç düşünmeden hemen bir elektrikli alırdım. Elektrikli araba akaryakıtlıdan daha konforlu ve sürüşü daha zevkli.
-
Eyvallah hocam
-
o zaman ne duruyorsun :)
helva yapsana...helva yapsana...helva yapsanaaaaaa....
-
al şu Togg u da bitsin araba hasretin hocam. araç manyak bişey.
şarj konusunu dert etme. geçen pazar şehir dışına çıkarken 80 yaptım orda 90 yaptım döndüm daha bugün 14 olunca gittim şarj ettim 80 olunca kestim çıktım.
haftada bir şarj etsem çok mu zor olacak sanki!
şarj aleti işine de hemen girmeyin bence, önce bir süre aracı deneyimleyin. zaten togg istasyonlarında bile şarj edince 100 km de 1,4 lira ortalama yakıyor, lpg bile bu kadar az yakmıyor artık.
-
Bazı komşularım işe git gel günde 200km falan yapıyor. Kocaeli istanbul arası. Her gün bu tarz bir güzergahım olsa (evden de şarj imkanı tabii) yakıt avantajı için bir tane mg4 alırdım. Aksi durumda keyif için alınabilir ama ekonomik olarak pek mantıklı değil. En büyük sıkıntı ikinci el kaybı. 3-5 sene sonra çöp olacak.
Tabii sınıfı da önemli. 11-12 milyona f serisi araba alacak olsam yarı fiyata elektrikli f sınıfı alırdım. %220 ötv nereye %60 ötv nereye.
-
Ben yine de plug-in-hybrid taraftarıyım. Özellikle de ikinci bir aracınız yoksa uzun yola acil çıkmanız gerektiğinde elektrikli araçlar zorlayıcı olabilir zaman verimliliği açısından. -
:) dün gece saat 5:30 uyudum acayip kafama takıldı araştırmaktan
-
togg için önümde en büyük engel bataryaları bittiğinde fiyatı çok pahalı
-
Psikolojik olarak kabul edemedim toggu bataryalarin pahali olmasindan dolayi.yoksa premium bir araba. -
Elektrikli araçlar halk arasında henüz psikolojik olarak kabul görmüş değil.Bataryalarda radikal yenilikler gerekiyor.En başta "gerçek" menzil minimum 750 km olmalı.şar süresi maksimum 30-45 dakika olmalı ki insanlar uzunyolda molada fulleyebilsin.Ayrıca elektrikli araçlar bataryadan sebep çok ağır oluyorlar.Aynı aracın içten yanmalı motorlu olanı 1200 kg iken elektriklisi 2000 kg.Bunada bi çözüm bulunmalı.Zaten bunlar gerçekleşirse bu araçlar kendiliğinden yaygınlaşır paralel olarak şarj istasyonları ve servis ağıda artar. -
Şarj süreleri zaten o civarda hocam. Yüzde 20-80 arası ideal dedikleri oranlar yarım saatte dolabiliyor hatta daha hızlı şarj istasyonları da var, 300kw gibi.
Menzil de 500 üzeri şu anda ideal gibi. 200 300 olan araçlar var piyasada, onlar sıkıntı.
Ağırlık mecburi maalesef ama onun da avantajlı yönü var; yol tutuşu daha iyi oluyor. Ağırlık merkezi ortada yere yakın olduğu için.
Geyik testinde 78 le başarılı olan nadir SUV modellerden biri olan 2018 Tucson kullanıyordum, Togg kesinlikle daha iyi o konuda.
-
Pil bitme diye bir durum yok artık o 20 sene öncenin teknolojisi. Togg dahil modern elektrikli araçlarda piller parçalar halinde, bozulan bir parçası olursa sadece o değişiyor, pil tümüyle değişmiyor. Değişim maliyeti çok daha düşük bu yüzden. Zaten bütün elektrikli araç satıcıları en az 8-10 sene pil garantisi veriyor.
-
hocam aracı sürekli şehir içi ya da kısa mesafelerde kullanıyorsan ve günlük belirli bir kilometre yapıyorsanız kesinlikle alınır .ama ben arabayı ayda 200-300 km kullanırım derseniz batarya ömrüyle almak mantıklı değil
-
Bataryada bozulan pil değiştirmek, bozulmaya meyilli bir kaç pil içeren üretim hatalı batarya için geçerli istisnai durum. Genelde batarya topyekün eskiyor. ilk 6 ayda batarya genel ömrü kafadan %5 gidiyor. Yoğun kullanım, sürekli hızlı/DC şarjla, Tesla gibi en iyi markaların bile 2 yılda batarya %80'lere inebiliyor. Üreticinin 7 yıllık batarya değişim garantisinde sınır %70. Batarya 7 yıl içinde %69'a inerse ücretsiz değişiyor. %75'e inmiş batarya sağlıklı kabul ediliyor. Laptop'ta %75 sağlıklı kabul ediliebilir fakat otomobilde %75 menzilin kafadan 1/4 azalması demek. Zaten düşüktü menzil, daha da düştü. Kabul edilebilecek şeyler değil bunlar.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Evde veya işyerinde zaman harcamadan doldurma imkanınız varsa kesinlikle alınır. Evde veya işyerinde zaman harcamadan normal tarifeden doldurma imkanınız varsa kesinlikle alınmalı. Sık sık gerçek manada uzun yola çıkılıyorsa yukarıda yazdıklarım olumlu olsa bile alınmamalı. İstanbul'dan her hafta Edirneye gitmek veya Düzce Bolu gibi yerlerden bahsetmiyorum çünkü bunlar elektrikli araba için uzun yol sayılmaz. Gidilen bu yerlerde doldurulur ve dönüşte de yüklenen şarj sizi eve getirir. "Senede birkaç defa uzun yol da olsa ben gerilemem kardeşim" diyenler km'de 35 kuruş yerine 3 lira vermeye devam edebilir. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X