Şimdi Ara

2.0 TDİ Jetta

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
752
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese selamlar. Uzun zamandır aracımı değiştirmek istiyordum. Özellikle dizel bir araç almak istiyorum. Zaman zaman sıfır km Magane, Bravo, Focus vb gibi araçlar arasında gittim geldim. Hepsinin sıfır fiyatı 40-45 bin TL arasında değişiyor. Ancak her zaman aklımda 2.0 TDİ Jetta DSG vardı. Uzun bir süre ablamda olduğu için kullandım. Özellikle DSG şanzuman ve motor gücünü oldukça beğenmiştim. Sonuçta araç bana göre gerçekten kullanım keyfi yüksek bir araç. Uzun lafın kısası son günlerde temiz bir ikinci el Jetta bulabilir miyim derken, sahibinden.com'da 2008 model kazasız, orjinal 49 binde DSG şanzumanlı bir Jetta buldum. Fiyat olarak 41.450 TL istiyor. Ancak herhalde pazarlıkla falan 40 bine bağlayabilirim diye düşünüyorum. Arabanın plakası açıktı ve tramer kaydında da herhangi bir hasar gözükmüyordu. Sadece bir parçasında boya olduğu söyleniyor ve istenilen servise de baktırabileceğimiz belirtiliyor. Sizce bu fiyata bu aracı almak mantıklı mı yoksa aynı fiyata 0 km başka bir dizel araba mı almak daha mantıklı olur. Sonuçta bu araç çok istedğim bir araç ancak ikinci el olması beni biraz tedirgin ediyor. Piyasada 200 bini devirmiş Jetta'lar var. Düzenli bir bakım yapıldıysa 50 bin km'nin çok da yüksek olmadığını düşünüyorum. Bir yandan da sıfır almak kafamı kurcalıyor. Yorumlarınızı iletirseniz çok sevinirim.







  • Ben olsam jetta yi düşünürdum ama dizel araçlarda herzaman sıfır almak avantajlidir.birde garanti uzattirma yaparsanız içinizde rahat olur. Muhtemel dsg arızası sizi cok üzer,birde vergi olarakta fazla maliyet oluşturur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirtetik

    Ben olsam jetta yi düşünürdum ama dizel araçlarda herzaman sıfır almak avantajlidir.birde garanti uzattirma yaparsanız içinizde rahat olur. Muhtemel dsg arızası sizi cok üzer,birde vergi olarakta fazla maliyet oluşturur


    Zaten benim de kafamı kurcalayan 0 alamayacağım için çıkabilecek olası problemler. Özellikle DSG şanzuman problemi. Ancak bununla ilgili geçtiğimiz gün Doğuş Oto Kartal'dan bir tanıdığım ile konuştum. 2006-08 arası 2.0 TDİ'larda yağlı kavrama 6 ileri DSG kullanıldığını ve bu şanzumandan problem yaşamadıklarını söyledi. problem çıkartanların 2008 sonrası kuru kavrama 7 ileriler olduğunu belirtti. Yine aynı tanıdık aracı garanti kapsamına alamayacaklarını da söyledi. Vergi konusuna razıyım. bunu göze aldım yani.




  • 6-DSG'de sorun çıkmaz.O şanzımanın canavar gibi çalıştığına şahit oldum.Bir de bilmem kaç bin lira deniyor forumlarda değişimine,gözünüz korkmasın.Acaba o arkadaşlar da kaç kere komple değişmiş DSG gördü.7-DSG'lerin bazılarında kusur olmuş.Zaten onlar garantiden değişiyor hep.Arıza olsaydı fabrika çıkışında,bu zamana kadar belli ederdi zaten.6-DSG çok başarılı bir şanzıman.Tiptronik vites isteyen birinin hayır diyebileceğini sanmıyorum.

    2.0 TDI ise yine çok başarılı bir motor.Yaptığım seyahat hem ekonomik hem de performanslıydı.Kısacası ben çok memnun kaldım.

    Boya dediğiniz nedir ki?Bir dünya araba boyalı.Kolay mı arabanın başına bir iş gelmemesini sağlamak?Ciddi kazası yoksa boya,ufak çarpma,sürtme önemli şeyler değil bunlar.


    Not:Passat'ta 2008'de dizel motorlar değişti.Jetta'da da öyledir muhtemelen;ama motorun PD (Pumpe-düse) mi yoksa CR(common-rail) mi olduğunu öğrenirseniz iyi olur.PD hem daha fazla yakıt tüketir,hem de daha gürültülü çalışır.




  • Ben PD diye biliyorum. Vw common rail dizel motora çok daha sonradan geçti çünkü.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.