Şimdi Ara

2 arac arasina park etmenin puf noktalari (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
56
Cevap
8
Favori
63.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RS13

    quote:

    Orijinalden alıntı: noy07

    Arkadaşlar,

    Manevraya başlarken direkler mi hizalanacak aynalar mı yan yana gelecek kestiremiyorsanız şunu düşünün. Geri geri park etme aslında park etmiş arabanın yola çıkma hareketinin TAM TERSİDİR. Yani çıkarken arabanın konumu nasılsa geri girerken de aynısı olur. Şimdi aşağıdaki gibi pratik yapabilirseniz mükemmel paralel parkı öğrenebilirsiniz.

    İki aracın ortasına park etmiş bir aracın içindesiniz.(Yolun sağındayız) Çıkıp yola devam edeceksiniz. Hareketler şöyle olacak:
    (1) Sol dikiz aynasına baktıktan sonra direksiyonu tam sola kırdık ve yavaşça arabanın burnunu çıkardık. Bizim arabanın burnu öndekinin arka tamponunu tam geçtikten sonraki sahneyi hafızanıza alın. Geri park ederken toplamaya başlayacağınız nokta budur.
    (2) Burun kurtuldu biz de direksiyonu tam sol durumdan sağa doğru çevirerek yola çıktık. Arabamız daha yola paralel hale gelmeden hemen önceki pozisyonunu da hafızanıza alın. Geri park ederken arabayı (yol durumu müsade ediyorsa) bu pozisyona getirip harekete başlayacağız.

    Ben bu yöntemle İstanbul Reşitpaşa gibi daracık yerde sıkışık trafikte bile istediğim yere park ediyordum. Önceleri çok acemiydim sağolsun çevre esnaf yardım ediyordu. Şu an öyle duruma geldim ki arkamdan trafik akarken hem öndeki hem arkadaki arabayla benim araba arasına 5 parmak sığmayacak şekilde park edebiliyorum :)

    Daha fazla merak ediyorsanız resimlerle anlatabilirim.

    Hocam konuyu up'lamış olacağım ama anlatımınız çok faydalı geldi bana.

    Benim şöyle bir problemim var, park edebiliyorum ama kaldırıma sıfır olma takıntım var.Bir karış açık kalırsam yol geniş bile olsa rahat edemediğim için çok fazla manevra yapmak zorunda kalıyorum :)

    Bu dediğiniz çıkış hareketlerinin tam tersi olayı çok mantıklı geldi.Bu yöntemle bugün çok daha güzel bir park yapabileceğimi düşünüyorum.

    Bazen de ki 1 yılda şimdiye kadar 2 kez oldu, öküzlüğüm tutuyor ve hiç bir şekilde giremeyip başka bir park yeri arıyorum ama o tamamen benimle ilgili :))

    Benim de aynalarım yukarıya ve dışa baktığı için kaldırıma sıfır park ederken kullandığım en garantili ve rahat yöntem şöyle:

    Geri geri yanaşırken(direksiyon tam yol kaldırıma doğru kırılmış durumdayken) kaldırıma yaklaştığımda iyice yavaşlıyorum(durmaya yakın), tekerleğin hafifçe kaldırıma değmesine izin veriyorum. Böylece tam sıfır noktasını bulmuş oldum. Ama şu anda geri geri park manevrama devam edersem lastikler kaldırıma sıkışır, jant kapağı çizilebilir. O yüzden 1-2 cm ileri (direksiyonu ters yöne çok az kırıp) düzeltip geri manevraya kaldığım yerden devam ediyorum. Tam sıfır park oldu. Eğer siz aynalardan kaldırımı görebiliyorsanız tekeri kaldırıma değdirip ileri almaya gerek yok. Tam değmek üzereyken direksiyonu terse kırıp aracı düzeltip manevrayı tamamlayabilirsiniz.

    Bu yöntemleri kullanarak inanın gözünüzün kestiği her yere mükemmel park edebilirsiniz.




  • aracınızın arkası, öndeki aracın arkası ile aynı hizada olacak şekilde durulur.
    direksiyon tam sağ çevrilerek geri geri gelinir.
    sizin sağ yan aynanız,
    öndeki arabanın arkasının hizasına geldiğinde
    direksiyon tam sol çevrilerek geri geri gitmeye devam edilir.
    sonra direksiyon toplanılr ve park etme işlemi biter.

    benim kıstaslarım.
    1-benim ve öndeki arabamın arkalarının aynı hizada olması.
    2-sağ yan aynam, öndeki aracın arka hizasına geldiğinde direksiyonu sola çevirmem
  • ben tam beceremiyorum. gunluk hayatta paralel park ayda yilda bir ihtiyc oldgndan kendimi gelistiremedim. iki damacanayla antrenman yapmak lazim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tecrübeyle öğrenilecek birşey. Pratiğe ihtiyaç var
  • Bazen tek seferde iğne deliğine aracı park ederken bazen de yayla gibi yere bir türlü aracı sığdıramıyorum. Arada dikkat dağılıyor sanırım. Şimdiye kadar park ederken başka araca zarar vermedim ancak kendi aracımın arka çamurlukları bir kaç kez sürtmüşlüğüm var. Özellikle bizim sokakta duvara sıfır koymazsanız sabaha aracı çizik içinde bulma ihtimaliniz var. Kıç kadar dar sokaktan damperli kamyonlar geçiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Bazen tek seferde iğne deliğine aracı park ederken bazen de yayla gibi yere bir türlü aracı sığdıramıyorum. Arada dikkat dağılıyor sanırım. Şimdiye kadar park ederken başka araca zarar vermedim ancak kendi aracımın arka çamurlukları bir kaç kez sürtmüşlüğüm var. Özellikle bizim sokakta duvara sıfır koymazsanız sabaha aracı çizik içinde bulma ihtimaliniz var. Kıç kadar dar sokaktan damperli kamyonlar geçiyor.

    Oturduğum yerde de durum farklı değil, ben vursam takmam da sabahın köründe, arkamdaki aracın sahibi belli ki, yeteneksizin teki küçücük aracı tamponuma sürtmüş, çizmiş. Şeytan diyor, al bir levye indir, tamponunu komple, park etmeyi bilmeyen adamlara gelip, ehliyet verirsen böyle olur işte. Sınavlar en az 2 kat zorlaştırılmalı.




  • spor salonundan yaziyorum. spora arabayla geldim trafikte bi turlu paralel park edemedim. 10 dakka dolastim zorla biyere soktum.

    nasil gelisecek bu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hardcrss

    spor salonundan yaziyorum. spora arabayla geldim trafikte bi turlu paralel park edemedim. 10 dakka dolastim zorla biyere soktum.

    nasil gelisecek bu?

    Plaka tekniğini kullanın..
  • Alın yukardaki açıklamaların görsel hali.Burdan daha kolay anlarsınız...

  • İmzamdaki aracı park etmek tam bir sorun, araç uzun şasi ve cityvan(aracın en arkasındaki camlar kapalı) dikiz aynasından pek birşey gözükmüyor(koltuklardan ve en arka camlar olmadığı için) haliyle paralel park biraz daha zorlaşıyor. Sizin bahsettiğiniz plaka metodu otomobiller için olsa gerek.
  • dün konuyu tamamen okudum bugün pratiğe başladım ama daha çok yolum var gibi gözüküyo
  • Takipteyim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • HOOOOORT
    https://www.youtube.com/watch?v=FWnQ2OsPfOs
    çok sevimli park etmek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: krstarica

    quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Bazen tek seferde iğne deliğine aracı park ederken bazen de yayla gibi yere bir türlü aracı sığdıramıyorum. Arada dikkat dağılıyor sanırım. Şimdiye kadar park ederken başka araca zarar vermedim ancak kendi aracımın arka çamurlukları bir kaç kez sürtmüşlüğüm var. Özellikle bizim sokakta duvara sıfır koymazsanız sabaha aracı çizik içinde bulma ihtimaliniz var. Kıç kadar dar sokaktan damperli kamyonlar geçiyor.

    Oturduğum yerde de durum farklı değil, ben vursam takmam da sabahın köründe, arkamdaki aracın sahibi belli ki, yeteneksizin teki küçücük aracı tamponuma sürtmüş, çizmiş. Şeytan diyor, al bir levye indir, tamponunu komple, park etmeyi bilmeyen adamlara gelip, ehliyet verirsen böyle olur işte. Sınavlar en az 2 kat zorlaştırılmalı.

    En az iki kat zorlasti keske o an baska bir sey isteseymissin hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yılların soforleri tek seferde girmekte zorlandiklarini soyluyor, surda iki uc hafta sonra bu acemiden tek seferde park etmesini isteyecekler.. İnssaf ulan

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuyu görür görmez aklıma TRT 'nin sabah haber sunucusu geldi. Adam resmen nasıl park edilir diye ders veriyordu. Dediği yöntem işe yaradı vallahi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.