Şimdi Ara

2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi] (57. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.161
Cevap
25
Favori
297.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benide Ekle

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    T-34

    T-34,1940 ve 1958 yılları arasında üretimi yapılan orta seviyeli bir Sovyet muharebe tankıdır.Tarihin ilk ana muharebe tankıdır.Çoğu otoriteye göre II. Dünya Savaşı'nın en iyi tankı olarak kabul edilir. T-34 o güne kadarki tank tasarımı anlayışını değiştirmiş, ondan sonraki bütün tanklar T-34'leri örnek almıştır. Doğu cephesinde Alman Ordusu bu tank karşısında çaresiz kalmıştır. Tiger ve Panther tanklarının çıkışı ile T-34 savaş alanındaki mutlak üstünlüğünü kaybetsede, Rusya iklimine uygunluğu, kolay üretilebilirliği ve bunun getirisi olarak tartışılmaz sayı üstünlüğü ile Alman askerleri arasında korku salan bir silah olarak kalmıştır. T-34 ateş gücünü, hızı ve sağlamlığı mükemmel bir şekilde bünyesinde toplayan ilk ana muharebe tankıdır.(Günümüz Ana muharebe tankları gibi) Ayrıca eğimli zırh tasarımı, isabet eden mermilerin bir çoğunun tanka zarar vermeden sekmesini sağlamıştır. Bazı askeri tarihçiler onu dünyanın ilk ana muharebe tankı olarak addederler.
    BT serisi tanklardan tasarlanmış olup Sovyet Servisindeki BT serisi tanklar ve T-26 tanklarıyla değiştirilmesi planlanmıştır.II.Dünya Savaşı ve sonrası dönemde SSCB zırhlı birliklerinin kullandığı temel tank sınıfı haline gelmiştir.Bununla birlikte savaş sonrası dönemde Varşova paktı ve Afrika ülkelerine çok sayıda ihraç edilmişlerdir.

    T-34/85 Model 44


    Fiziksel Özellikler
    Ağırlık 33 ton
    Uzunluk 8,20 m (namlu dahil)
    Genişlik 3,02 m
    Yükseklik 2,76 m
    İç Hacim ?
    Zemine Basınç ?
    Mürettebat 4

    Performans
    Motor 500 BG V12 Dizel motoru
    Hız 58 km/s
    Menzil ?

    Savunma Özellikleri
    Zırh 20-90 (top kulesinde), 20-60 (ana gövdede)
    Ateş Gücü
    Ana Muharebe Silahı 85mm'lik ZiS-S-53 topu (60 mermi)
    Yardımcı Muharebe Silahları 2 adet DT makinalı tüfeği

    Consolidated PBY Catalina

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    General characteristics
    Crew: 8 — pilot, co-pilot, bow turret gunner, flight mechanic, radioman, navigator and two waist gunners
    Length: 63 ft 10 7/16 in (19.46 m)
    Wingspan: 104 ft 0 in (31.70 m)
    Height: 21 ft 1 in (6.15 m)
    Wing area: 1,400 ft² (130 m²)
    Empty weight: 20,910 lb (9,485 kg)
    Max takeoff weight: 35,420 lb (16,066 kg)
    Powerplant: 2 × Pratt & Whitney R-1830-92 Twin Wasp radial engines, 1,200 hp (895 kW each) each
    Zero-lift drag coefficient: 0.0309
    Drag area: 43.26 ft² (4.02 m²)
    Aspect ratio: 7.73

    Performance
    Maximum speed: 196 mph (314 km/h)
    Cruise speed: 125 mph (201 km/h)
    Range: 2,520 mi (4,030 km)
    Service ceiling: 15,800 ft (4,000 m)
    Rate of climb: 1,000 ft/min (5.1 m/s)
    Wing loading: 25.3 lb/ft² (123.6 kg/m²)
    Power/mass: 0.034 hp/lb (0.056 kW/kg)
    Lift-to-drag ratio: 11.9

    Armament
    3× .30 cal (7.62 mm) machine guns (two in nose turret, one in ventral hatch at tail)
    2× .50 cal (12.7 mm) machine guns (one in each waist blister)
    4,000 lb (1,814 kg) of bombs or depth charges, torpedo racks were also available
    [edit]


    Dora ve Gustav Demiryolu Topları

    Schwerer Gustav,Almanlar tarafından Dora olarakta adlandıralan bu top 80cm çapta namluya sahipti.Bu çapta bir namlu savaş alanında ilk ve tek olarak kullanılmıştır.1930 yılında krupp tarafından geliştrilen bu top, geniş alana sahip istikham mevzilerini yok etmek için tasarlanmıştır.1350 ton civarında ağırlığa sahipti ve 7 tonluk topu 37 km. uzaklıktaki hedefe gönderebiliyordu.Bu kadar ağır bir nesneyi hiç bir motorlu araç hareket ettiremeyeçeği için,demiryolu üzerinde yürütülüyordu.

    Top ilk olarak 2. dünya savaşında Fransa’ya karşı Maginot hattını imha etmesi için kullanılması düşünüldü.Fakat Wehrmacht (1935-1945 arası Alman ordusu) Fransa savaşında bu hattı erken ele geçirdiği için,kullanımına gerek duyulmadı.Almanlar bu topu barborossa operasyonunun sivastapol kuşatmasında Sovyetler birliğine karşı kullanmışlardır.Savaşın sonlarına doğru kızıl ordu tarafından ele geçirilip yok edilmiştir.

    Mühimmat
    Yüksek patlayacı Mermi ağırlığı: 4.8 t (4,800 kg)
    Namlu çıkış hızı: 820 m/s
    Max.Menzil: 48 km
    Patlama etkisi: 700 kg
    Açtığı çukur: 10 m genişlik 10 m derinlik.

    AP Mermi Mermi uzunluğu: 3.6 m
    Mermi ağırlığı: 7.1 t (7,100 kg)
    Namlu çıkış hızı: 720 m/s
    Max.Menzil: 38 km
    Patlama etkisi: 250 kg
    Delme : Yapılan testlerde 7 m. kalınlığında betonu delebildiği gözlenmiştir.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 11 Ağustos 2011; 10:49:00 >




  • Panzerkampfwagen VI Tiger II

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Panzerkampfwagen VI Ausf. B (Pz.Kpfw. VI Ausf. B / Zırhlı muharebe aracı VI Ausf. B, lakap: Tiger II), Alman ordusunda II. Dünya savaşı sırasında ağır tank sınıfında hizmet vermiştir. Sonderkraftfahrzeug 182 (Sd. Kfz. 182).
    Önce ABD'liler askerler "King Tiger", İngilizler "Royal Tiger" olarak hitap ettiler ve Almanlar da "King Tiger"'in bunun Almanca çevirisi Königstiger (Almanca'daki anlamı: Bengal kaplanı) adını kullanmaya başladı.
    Bu tank en önemli özelliği Tiger I tankının zırh kalınlığı ile Panther tankının zırh eğim özelliklerinin bir arada kullanılmasıydı.Tiger I tankı ile aynı düşünce yapılsa da Tiger II daha ihtişamlı ve korkunç görünüyordu.Tiger II tankının şasesi Jagdtiger adlı taretsiz tank yokedicisinin üretiminde kullanılmıştır..Tiger II ağırlığı taretsiz 68.5 ve taretiyle beraber 69.8 tonu buluyordu fakat Panzer4 kadar hareketliydi. Tankın ön kısmındaki zırh kalınlığı 150mm den 180 mm ulaşıyordu.Taretinden bir adet 8.8 cm KwK 43 L/71 top bulunmaktaydı.
    Ağır zırhı ve uzun menzilli topu dolayısıyla diğer tanklara karşı çok güçlüydü.Özellikle batı cephesinda Müttefik kuvvetlerin neredeyse hiç ağır tankı yoktu.Bu tanka karşı savunma savaşıda vermek neredeyse imkânsızdı.
    Tiger II tankı 2500m den Amerikan yapımı M4 Sherman ,1800m den yine Amerikan yapımı M26 Pershing ve 1200m den Sovyet yapımı IS-2 tanklarını yok edebiliyordu.Naziler bu tankı propaganda için yoğun biçimde kullanmışlardır.
    Bu tankın en büyük sorunu mekanik arızalardı.Tanka cephede acil ihtiyaç olduğundan yeterince denenmemiş ve sorunları giderilmemiştir.Özellikle transmisyon sorunları bazı tankların savaşmadan mürettebatı tarafından terkedilmesine neden oluyordu.Ayrıca çok ağır olamasından dolayı bazen tankı hareket ettirmek için tam gaz verilmesi gerekiyordu.Savaşın sonununa doğru Almanya'daki hammadde sıkıntısı nedeniyle zırhının çelik kalitesi düşüktü buda darbe dayanıklılığını azaltıyordu (Ruslar tarafından testlerde, ard arda darbe alan zırhta çatlaklar oluşmuştur) Tüm bunlara rağmen Tiger II, II. dünya savaşının en güçlü tanklarındandı.O kadar güçlüydü ki tecrübeli bir mürettabat ile 10 adet Amerikan yapımı M4A1 Shermanı yok edildiği kayıt edilmiştir.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Teknik Özellikleri

    Mürettebatı:5 (Komutan, silahçı, yükleyici, telsizci, sürücü)
    Uzunluğu:7.62 m 10.286 m (topla beraber)
    Genişliği:3.75 m
    Yüksekliği:3.09 m
    Ağırlığı:69.8ton
    Zırhı:25-180 mm
    Ana silahı:1x8.8 cm KwK 43 L/71 (muhimmatı 84 mermi)
    Diğer silahı:2× 7.92 mm Maschinengewehr 34 (muhimmatı 4800 mermi)
    Motoru:V-12 Maybach HL 230 P30
    Motor gücü:700 hp (515 kW)
    Süspansiyon:yaylı bar
    Son hızı:41.5 km/h
    Gücü:10 beygir/ton
    Menzili:170 km

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Üretimi

    1500 adet tank sipariş edilmiştir. Toplamda 485 veya 489 adet üretilmiştir.(Prototipler dahil) 1944 yılının ortalarında seri üretime geçilmiş ve savaş sonunda üretimi bitmiştir.
    1943: 3
    1944: 377
    1945: 107
    Her tanka ayrı ayrı numara verilmiştir.Dünya üzerinde bu tanktan çalışan durumda sadece 1 adet vardır.Bu da Fransa'daki bir tank müzesindedir.Restorasyon görmüş ve çalışır durumdadır.

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Diğer Özellikleri

    Vites Kutusu: Maybach OLVAR EG 40 12 16 B (8 ileri ve 4 geri)
    Telsiz: FuG 5, Befehlswagen (komuta tankı) modeli: FuG 8 (Sd. Kfz. 267), FuG 7 (Sd. Kfz. 268)
    Muhimmat: 88 mm — 80 mermi (Porsche tareti), 86 mermi (Henschel tareti), 7.92mm — en fazla 5,850 mermi
    Hedef Görücü: Turmzielfernrohr 9d (TZF 9d), ilk modellerde TZF 9b
    Zırh planı: (tüm açılardan yatay)
    Kule önden, alt kısım: 100 mm @ 40°; üst kısım: 150 mm @ 40°
    Kule yandan, alt kısım: 80 mm @ 90°; üst kısım: 80 mm @ 65°
    Kule arkadan: 80 mm @ 60°
    Kule üstü: 40 mm @ 90°
    Kule tabanı: 40 mm @ 90° (önde), 25 mm @ 90° (yanda)
    Taret ön: 180 mm @ 80° (Porsche taret: 60–110 mm, rounded)
    Taret yan: 80 mm @ 69° (Porsche taret: 80 mm @ 60°)
    Taret arka: 80 mm @ 70° (Porsche taret: 80 mm @ 60°)
    Taret üst: 44 mm @ 0–10° (Porsche taret: 40 mm @ 0–12°)

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]




  • nihayet bbcnin the world at war belgeselini indirmem bitti, hd 62gb bir de altyazısı olsaymış
  • ekle dostum
  • Mesajım bulunsun.
  • Yaz hocam.
  • Akagi

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Japon Uçak Gemisi Akagi (Japonca: 航空母艦 「赤城」 - Kōkū Bokan Akagi), Japon İmparatorluk Donanmasında II. Dünya Savaşı sırasında hizmet etmiş bir uçak gemisidir. Japon İmparatorluk Donanması için aslında Amagi sınıfı muharebe kruvazörü olarak tasarlamış ve 1922'de Washington Deniz Silahsızlanması Konferansı'nun sonucu gereğince gemi çeşidini değiştirilmiştir. Geminin adı Japonya'nın Kanto bölgesinde bir yanardağ Akagi-Yama (anlami: "Kızıl kale" Dağı)'dan alınmıştır.
    Akagi Pearl Harbor saldırısı sırasında ana görevde yer aldı fakat Midway Savaşı sırasında diğer üç büyük savaş gemisi gibi Enterprise, Hornet ve Yorktown uçak gemilerinden kalkan pike bombardıman uçakları tarafından batırıldı.

    Tanımı

    Akagi Kure Japonya'da Amagi sınıfı zırhlı olarak denize indirildi. Washington Donanma Antlaşması'nın getirdiği baskılar nedeniyle 1922 yılında o ve kardeşleri uçak gemisine dönüştürüldüler. Amagi 1 Eylül 1923 tarihinde bir depremde yok oldu ve sınıfın diğer zırhlıları Atago ve Takao 1924 yılında iptal edildiler. Sınıfından geriye kalan Akagi'nin yapımına 22 Nisan 1925 tarihinde başlandı ve Yokosuka Donanma tesislerinde 27 Mart 1927 tarihinde Japonya'nın ilk iki geniş uçak gemisinden biri olarak tamamlandı. Akagi 1935-1938 arası muazzam bir tekrar yapılandırma işleminden geçti ve olağan dışı bir şekilde iskele tarafına bir adacık eklenmesi ile birlikte tam boylu bir uçuş güvertesi yapılarak kapasitesi 61 uçaktan 91 uçağa çıkartıldı. Bununla beraber geminin batırılışı zamanlarında uçak boyutlarının genişlemesi bu kapasite arttırımını etkisiz bıraktı.
    Bu geminin geliştirilmesi sürecinde Japon İmparatorluk Donanması Amirallerinin, zırhlı ve kruvazörlere verilen önemi uçak gemilerine taşıması yatar. Özgün olarak Akagi ve benzer bir gemi olan Kaga (özgün olarak destroyer olarak yapılmıştı) herhangi bir savaş durumunda çok hızlı bir şekilde ana gemi haline gelebilecek şekilde değişitirilebilme niyetiyle yapılmıştı. Bu tasarımın içinde taret kuleleri, magazinler ve büyük top taretlerini destekleyen diğer ekipmanları bulunmaktaydı. Top taretlerinin ve ateş kontrol mürettebatları eğitim aldılar. Ahşap uçuş güvertesi ve hangar güverteleri çok çavuk bir şekilde çıkartılarak büyük top taretlerine yuva olacak şekilde tasarlandı.
    1935-1938 arasında, IJN amiralleri uçak gemilerinin ana gemiye eş değerde olduklarına inandılar. Akagi ve Kaga uçak kapasitesini arttırmak için kapsamlı tekrar yapılanmadan geçtiler çünkü ana gemi planlarından vazgeçilmişti. 1941de IJN gemileri uçak gemisine uygun şekilde güvertelerle denize indiriyordu. 1944de ise Ise ve Hyuga gibi eski zırhlılar kıç taretleri çıkartılmış ve küçük bir filoya pist olabilecek uçuş güverteleri ile donatılmışken yeni süper zırhlı Shinano kontrüksiyon halindeyken değiştirilerek süper uçak gemisi olarak denize indirilmişti.

    Tarihi

    İlk kumandanı daha sonra İmparatorluk Donanması başkomutanı olacak olan Kaptan Isoroku Yamamotodur. Çinde bir kaç yıl boyunca 1. Taşıyıcı Donanmanın sancak gemisi olarak görev aldı. Akagi Pearl Harbor saldırısı ve Hint Okyanusu baskınında görev aldı ve 5 Haziran 1942 tarihinde Midway Savaşı sırasında Amerikan Donanmasına bağlı uçaklar tarafından batırıldı.
    Pearl Harbor saldırısı [değiştir]
    II. Dünya Savaşında, Kaptan Hasegawa Kiichi komutası altındaydı ve Pearl Harbor saldırısı için oluşturulmuş vurucu güçte Oramiral Chuichi Nagumo'nun sancak gemisiydi. Oahu'ya iki saldırı dalgasının da gönderilmesinde yer aldı. İlk dalgada Maryland, Tennessee, West Virginia, Oklahoma, ve California'yı hedeflemiş 27 Kate ile Hicam Hava üssünü hedeflemiş 9 Zero havalandı. İkinci dalgada ise Neosho, Shaw veNevada'yı hedefleyen 18 Vals uçağı bulunuyordu.
    Ocak 1942'de Akagi Bismarck Adalarında gerçekleşenRabaul Savaşına destek veriyordu. 19 Şubat 1942 günü Darwin saldırısı için Avustralyanın Darwin şehrine uçaklarını göndererek USS Peary de dahil olmak üzere 9 geminin batmasını sağladı. Mart 1942 tarihinde Akagi Java adalarına yapılan çıkartmayı destekliyordu.
    Akagi 1942 Nisan'ının başlarında Kaptan Aoki Taijiro kumandasında Hint Okyanusu Akınının bir parçasıydı. 5 Nisan 1942'de Cornwall ve Dorsetshire kruvazörlerinin ve eskortlarının batırılmasına yardımcı olmak için hava gücünü Colombo ve Ceylon'a gönderdi.
    19 Nisan 1942 tarihinde, Doolittle Baskınını gerçekleştiren gerçek Hornet ve Enterprise uçak gemilerinin başarısızlıkla sonuçlanan kovalanmasına katıldı.

    Midway

    25 Mayıs 1942'de Akagi Midway Adasına gerçekleşecek saldırıda yer almak üzere emir aldı. Uçakları 21 Mitsubishi A6M "Zero" avcı uçağı, 21 Aichi D3A "Val" pike bombardıman uçağı ve 21 Nakajima B5N "Kate" torpido bombardıman uçağından oluşuyordu. [1] 4 Haziran'da saldırı kuvvetlerini gönderdi ve ayrıca Amerikan uçak gemilerinden ve kara üslerinden kalkan uçakları tarafından saldırıya uğradı. 10:26'da USS Enterprise'dan kalkan pike bombardıman uçakları tarafından saldırıya uğradı ve bir isabet aldı. Bu isabet Amerikan uçak gemilerine karşı hazırlanmakta olan ve hangar güvertelerinde bulunan silahlı ve yakıt almış uçakların arasına denk geldi. Uçak yakıtının yanışı kontrol altına alınamadı. Aynı atakta hemen yan tarafta suya düşen iki ıskadan birinin kıç bölgesinde suda patlamasıyla dümen hasar gördü ve 20 dakika sonra başlayacak başka bir saldırının ortasında kalınmasına neden oldu.
    Saat 10:46'da Amiral Nagumo sancağını Nagara'ya taşıdı. Akagi 13:50 de suda hareketsiz kaldı, Kaptan Aoki ve hasar kontrol personeli hariç tüm mürettebatı gemiyi terketti. Gece boyunca yanmasına rağmen batmadı. 5 Haziran günü Yamamoto, Arashio, Hagikaze, Maikaze ve Nowaki destroyerleri tarafından torpidolar ile batırılmasını emretti. Saat 05:20'de 263 askerini kaybetmiş bir şekilde battı. Savaşta kaybedilen diğer Japon uçak gemileri ile karşılaştırılırsa en az kayıpla en şanslı olanıydı.

    Shōkaku

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


    Japon Uçak Gemisi Shōkaku (Japonca: 航空母艦 「翔鶴」 - Kōkū Bokan Shōkaku / Uçan turna), Japon İmparatorluk Donanması'nda, kendi sınıfının ilk uçak gemisidir.Kızkardeşi Zuikaku ile beraber Pearl Harbor saldırısı ve Mercan Denizi Savaşı da dahil olmak üzere II. Dünya Savaşı'nın Pasifik Cephesinde önemli saldırılarda yer alarak ün salmıştır.[1]
    Shōkaku, Yokosuka Tersanesinde 12 Aralık 1937 tarihinde başlanarak 1 Haziran 1939 tarihinde denize indirilmiş ve 8 Ağustos 1941 tarihinde hizmete girmiştir.Shōkaku sınıfı gemiler Yamato sınıfı zırhlıları da içeren program dahilinde tasarlandılar. Etkili modern tasarımı, 30,000 tonluk deplasmanı ve 34 knotluk (63 km/s) yüksek hızı ile Shōkaku 70-80 uçak taşıyabiliyordu. Geliştirilmiş savunmasıyla, akranları Müttefik uçakgemileri Coral Denizi ve Santa Cruz çarpışmalarında onu ciddi savaş hasarlarına ve uğramış olduğu torpido saldırılarına rağmen saf dışı edemedi.
    Shōkaku ve kardeşi Zuikaku, Japon 5. Uçak gemisi Bölüğünü oluşturuyordu ve uçaklarını Pearl Harbor saldırısından hemen önce tam zamanında elde ettiler. Shokaku'nun uçakları 15 Mitsubishi A6M avcı uçağı 27 Aichi D3A pike bombardıman uçağı ve 27 Nakajima B5N torpido bombardıman uçağından oluşuyordu.
    Shōkaku, Zuikaku ile birlikte Kido Butai (Pearl Harbor saldırı gücü)'ye katıldı ve Ocak 1942 Rabaul çarpışması ve mayıs ayındaki Coral Denizi savaşı gibi Japonya'nın savaşın başlarındaki saldırı dizilerine iştirak etti.
    Mart 1942'de Hint Okyanusu akınında HIJMS Akagi, HIJMS Zuikaku, HIJMS Soryu ve HIJMS Hiryu uçak gemileri ile birleşerek Colombo akınına katıldı. Amiral Chuichi Nagumo, düşmanın destek birimlerine ağır hasar vererek başarıya ulaştı.
    Görevin başarılmasından sonra, görev gücü Coral Denizi'ne yol almadan önce İngiliz uçak gemisi Hermes ile Cornwall ve Dorsetshire destroyerlerini bularak batırdı. Shokaku, USS Lexington'ın batırılmasına yardımcı oldu ama dönüşte USS Yorktown'ın uçağı tarafından birkaç hasar aldı.
    Tamirattan sonra Shokaku, kardeşiyle birlikte 1942 yılındaki iki çarpışmaya daha katıldı: Doğu Solomonlar savaşı (USS Enterprise'a hasar verdiler) ve Santa Cruz Savaşı (USS Hornet'ı batırdılar fakat Shokaku bir kez daha pike bombardıman uçakları tarafından ağır hasar gördü.)

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]


     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferrari -- 11 Ağustos 2011; 15:30:15 >




  • imza akar :)
  • Arkadaşlar konu 2007' de açılmış ve açan arkadaş en son 2008' de foruma giriş yapmış. Yani artık kimse bu klübe üye olamayacak
  • Beyler bende bi süredir daha fazla ilgilenmeye başladım. Tabi daha önceden Call of Duty'den filan ilgimiz vardı

    http://tr.wikipedia.org/wiki/II._D%C3%BCnya_Sava%C5%9F%C4%B1

    Bunu okuyorum bitirdim sayılır

    Daha sonra Hitler'in 'Kavgam' kitabını alıcam onu da okucam bakalım.

    Ama daha öğrenmem gereken çook şey var :/




  • Beyler BBC nin 20 DVD lik 2.dünya savaşı seti var tabi ingiliz yapımı olduğundan taraflı olması kaçınılmaz ama içerdiği bilgiler de muazzam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msc1515 -- 13 Ağustos 2011; 1:59:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: felipemelo

    Beyler bende bi süredir daha fazla ilgilenmeye başladım. Tabi daha önceden Call of Duty'den filan ilgimiz vardı

    http://tr.wikipedia.org/wiki/II._D%C3%BCnya_Sava%C5%9F%C4%B1

    Bunu okuyorum bitirdim sayılır

    Daha sonra Hitler'in 'Kavgam' kitabını alıcam onu da okucam bakalım.

    Ama daha öğrenmem gereken çook şey var :/

    Fazla acele etme sonra donup dolasip ayni noktaya geliyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94


    quote:

    Orijinalden alıntı: felipemelo

    Beyler bende bi süredir daha fazla ilgilenmeye başladım. Tabi daha önceden Call of Duty'den filan ilgimiz vardı

    http://tr.wikipedia.org/wiki/II._D%C3%BCnya_Sava%C5%9F%C4%B1

    Bunu okuyorum bitirdim sayılır

    Daha sonra Hitler'in 'Kavgam' kitabını alıcam onu da okucam bakalım.

    Ama daha öğrenmem gereken çook şey var :/

    Fazla acele etme sonra donup dolasip ayni noktaya geliyorsun


    Benim kafama takılan Hitler yahudi miydi, daha doğrusu israilin kurulması için mi mücadele etti. Gerçi bunun cevabı yok ama keşke bilebilseydim içim içimi yiyo günlerce uyuyamıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: felipemelo


    quote:

    Orijinalden alıntı: napolyon94


    quote:

    Orijinalden alıntı: felipemelo

    Beyler bende bi süredir daha fazla ilgilenmeye başladım. Tabi daha önceden Call of Duty'den filan ilgimiz vardı

    http://tr.wikipedia.org/wiki/II._D%C3%BCnya_Sava%C5%9F%C4%B1

    Bunu okuyorum bitirdim sayılır

    Daha sonra Hitler'in 'Kavgam' kitabını alıcam onu da okucam bakalım.

    Ama daha öğrenmem gereken çook şey var :/

    Fazla acele etme sonra donup dolasip ayni noktaya geliyorsun


    Benim kafama takılan Hitler yahudi miydi, daha doğrusu israilin kurulması için mi mücadele etti. Gerçi bunun cevabı yok ama keşke bilebilseydim içim içimi yiyo günlerce uyuyamıyorum

    Her komplo teorisinin bir tabani vardir ama boyle birseyin olmasi cok absurt afedersin bana bile yahudi deseniz anlarimda hitler yahudiydi diyenlere sadece guluyorum hitler bu dunyada kimseden emir almayan nadir liderlerdendi




  • takip
  • Up


  • Gerçek savaş görüntüleri içeren 6 bölümlük Türkçe Belgesel.



    http://sultans.freeforums.org/post1897.html#p1897 buradan alıntıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mczaga -- 13 Ağustos 2011; 13:26:37 >




  • Almanların İngilizlere karşı kullandıgı ilk seyir füzesi

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    V-1 füzesi, (Almanca: Vergeltungswaffe 1), Uçan Bomba olarak da bilinen, II. Dünya Savaşı sırasında Almanya tarafından geliştirilen, pulsejet motorlu pilotsuz uçak. Seyir füzelerinin (cruise missile) atasıdır. Yaklaşık 30.000 adet V-1 üretilmiş, 13 Haziran 1944-29 Mart 1945 arasında İngiltere'ye, özellikle Londra'ya 10.000 ciarında V-1 atılmıştır. Bu füzelerin 2,419'u Londra'ya ulaşmış, 6,184 kişi öldürmüş ve 17,981 kişi yaralamıştır.[1] Belçika'ya da yaklaşık aynı sayıda füze gönderilmiştir.

    V-1'lerin motorlarının uldukça uzun kuyruk borusu dışında uzunlukları yaklaşık 8 m, kanat açıklıkları 5,3 m, ağırlıkları 2,150 kg'dı. Yerde kurulu katapultlardan veya uçaklardan fırlatılan V-1'ler 850 kg'lık savaş başlığını 250 km uzaklığa 600-900 m irtifada satte 630 km hızla taşıyabiliyorlardı. Güdüm sistemleri manyetik pusulalar ve jiroskopdu.Uçulan mesafe burundaki pervanenin dönüş sayısı sayılarak hesaplanıyordu. Hedefe ulaşıldığında V-1'in motoru kapatılıyor, uçan bomba motor gücünden yoksun kalınca düşüyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irmscher

    Almanların İngilizlere karşı kullandıgı ilk seyir füzesi

     2. Dünya Savaşı ile İlgilenenler Klübü [Resimler ve Bilgiler]-[63 Kişi]



    V-1 füzesi, (Almanca: Vergeltungswaffe 1), Uçan Bomba olarak da bilinen, II. Dünya Savaşı sırasında Almanya tarafından geliştirilen, pulsejet motorlu pilotsuz uçak. Seyir füzelerinin (cruise missile) atasıdır. Yaklaşık 30.000 adet V-1 üretilmiş, 13 Haziran 1944-29 Mart 1945 arasında İngiltere'ye, özellikle Londra'ya 10.000 ciarında V-1 atılmıştır. Bu füzelerin 2,419'u Londra'ya ulaşmış, 6,184 kişi öldürmüş ve 17,981 kişi yaralamıştır.[1] Belçika'ya da yaklaşık aynı sayıda füze gönderilmiştir.

    V-1'lerin motorlarının uldukça uzun kuyruk borusu dışında uzunlukları yaklaşık 8 m, kanat açıklıkları 5,3 m, ağırlıkları 2,150 kg'dı. Yerde kurulu katapultlardan veya uçaklardan fırlatılan V-1'ler 850 kg'lık savaş başlığını 250 km uzaklığa 600-900 m irtifada satte 630 km hızla taşıyabiliyorlardı. Güdüm sistemleri manyetik pusulalar ve jiroskopdu.Uçulan mesafe burundaki pervanenin dönüş sayısı sayılarak hesaplanıyordu. Hedefe ulaşıldığında V-1'in motoru kapatılıyor, uçan bomba motor gücünden yoksun kalınca düşüyordu.

    Teknolojiye bak




  • Benide ekleyin.
  • 
Sayfa: önceki 5556575859
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.