Bisiklete takacağım 2 zamanlı motor uzun süredir hasarlıydı forumdan bir arkadaşın yardımıyla hasar giderildi fakat şimdi başka bir sorun var gibi duruyor.Bendeki motor diğer 2 zamanlı motorlara, mobiletlere göre daha fazla ısınıyor gibi geldi bana çalıştırdıktan 1 veya 2 dk sonra el değilmez hale geliyor.Malum bu motorlar havayla soğuyanlardan fakat daha değişik bir şey yapılabilir mi? Yapılamazsa zararları ne olur?(Uzun süre çalıştırılırsa?)
İlgilenenlere Şimdiden Teşekkürler...
Günaydın. Motorunuzun çalışmasına sevindim. 2 zamanlı motorunuzun çalışması sürecinde oluşan yüksek ısının birkaç nedeni vardır. Öncelikle bu motorlar hava + yakıt ile soğurlar. Genelde eski mobilet jawa ve mz kullanıcılarının ortak sorunu idi. Motosiklet az yaksın diye küçültülen yakıt memeleri, kısılan ayarlar neticesinde yüksek hararetler ile karşılaşıldı. Motorunuzun hava+yakıt ayarını yapmanız gerekmektedir. bunun için karbüratörünüzün üzerinde ayar vidaları mevcuttur. bu ayarlamalardan sonra, yakıta koyduğunuz yağ da önemli. Yağınızın az yada fazla olması da motorunuzun ısısının artmasına neden olacaktır. Öncelikle karbüratörünüzün detaylarını gösteren fotografları yayımlarsanız, ayarlar konusunda yardımcı olunacaktır.
Motoru birisine götürmüştüm yakınlarda motorun ideal devrini, hava ayarlarını vb. yapmıştık.Sanıyorum o ayarlar yapılı fakat yinede o vidanın bulunduğu resimi koydum belki bir yanlışlık yapmış olabiliriz.O ayarlar tam olarak yapılı olduğunda dışardan başka bir etkiyle soğutabilir miyiz?Örneğin motorun o dönen metal kısmına 10 cm uzaklıkta içi çukur bir şey montalayarak dönen kısımdan çıkan havayı geri dönderebilirsek normalde dışarıdan gelen havadan daha etkili olmaz mı?Sonuçta tam etki etmesi gereken noktaya hava yollanmış gibi olacak.Ama tabi birazda uğraştırıyor.O yüzden mesela bu motorları kapatmadan ne kadar kullanabiliriz dinlendirmezsek felan en kötü sonucu ne olur biraz bilgi verebilir misiniz?
Sol yan taraftaki vida devrin ayarlandığı yer sanıyorum.Sağ taraftaki vida sizin bahsettiğiniz olmalı.