Baktığım araçların hepsi yetkili servis bakımlı, RenaultPort uygulaması üzerinden neler değişmiş görebiliyorum. Bu kilometrelere göre nelerin değişmiş olması lazım, nelere dikkat etmem lazım çünkü alacağım ilk dizel araç olacak tecrübem hiç yok. Yardımcı olursanız sevinirim Dizel otomatik bu arada araç < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hanzoli -- 15 Mart 2021; 15:21:58 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
200.000 KM’de dizel araç almak
-
-
Hocam 2 kuruş fazla yaksın ama benzinli olsun. O kmlerde dizel bozulursa ciddi masraf çıkarıyor ve bir daha dikiş tutmuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Servis bakımlı 200bin km deki araçta problem olacağını sanmam hocam.Piyasada 200bin kmde diye gezen çoğu araçların kmsi düşürülmüş oluyor.Renaultun dCI motoru bakımları düzenli yapılırsa dayanıklıdır.Halihazırda 300bin km de cliomuz,200bin kmde edc fluencemiz var.Önceden 300bin kmde symbol ve yakınımızda 400 küsür bin km de megane2 otomatik vardı.Sorunsuz bindik,biniyoruz.Ekstra olarak şanzımanı ve yağını kontrol ettirin derim.Hayırlı olsun.
-
değişiyorsa baskı balata ve şanzıman yağı, v ve triger kayışı, devirdaim pompası en önemlileri. fren disk ve balatası gibi sarf malzemeler 2. planda. dediğiniz gibi bakımlıysa ve motorda gözle görülen kulakla duyulan sorun yoksa, ağır bir kazası yoksa alınır.
-
Söylediğiniz kayışlar her araçtada 100.000KMde değiştirilmiş. Galiba yeniden değiştirmem gerekiyor eğer alırsam -
bakımlı ise ve ağır hasar almamamışsa alınır. 700.000 kilometreleri görenler var.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2000 tutacaksa 1000 lira pazarlık yap yarı yarıya vermiş olursunuz. etik olarak bu böyledir
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Öncelikle 200bin km de dizel alınır ama tabi orjinal ise :).
Alacağınız arabayı iyice sorgulatın km düşürülmüş mü, triger-baskı balata en son ne zaman değişmiş, bakımları düzgün yapılmışsa rahatlıkla alınır.
Misal bende 240bin km de dacia vardı motor saat gibi çalışıyordu satmadan önce direksiyon hidroliği arıza vermişti (sigortası yanmış) onu değiştirip satmıştım.
Yüksek km'li arabaların elbet masrafı olur bunu unutmamak gerekir. Düşük kilometreli emsallerine göre fiyatı uygunsa alınır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şans işi tabi, ben 95.000 km de megane 2 almıştım, 150.000 de satarken egzozdan inceden siyah duman geldiğini tespit etmişti eksper. Alan dert etmedi, muhtemelen başkasına satacağından, ben tüm bakımlarını vaktinde yaptırıp bir de baskı balata değiştirmiştim o araç için. Dizelden biraz sakınmak lazım. -
Yetkili servis bakimliysa sahibide dizel bir araç kullanıdığının farkindaysa hiçbir problem olmaz hocam..
Youtuba sekizsilindir km canavarı yazin 500.000km leri geçen dci motorlu 2 araç vardı motor yapılmamış ve hala saat gibi çalışan..
Benzinli arabayi sahibi seçer ama dizel araba kendi sahibini :)
Dizelin sizi uzmemesi için ucuz mazot almayin, ureticinin onayli yağını kullanin, ne devirli ne devirsiz devrinde kullanin, motoru kapatmadan önce turbo milinin yağlanarak durmasıni bekleyin (10 15sn), çalıştırırkende motor ısınana kadar zorlamazsanız ve bakimlarida yine serviste yaptırırsaniz o makine yıllarca sorunsuz hizmet edecektir ek bir aksilik olmadıgı sürece
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 15 Mart 2021; 21:47:43 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dci motor 200 bin kmden sonra açılıyor zaten
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben bu arabaya binerim önümüzdeki 3-5 yıl sorun çıkarmasın dersen ;
Yüksek maliyetli olduğu için EGR-DPF fiziken ve yazılımsal iptal
Yağ soğutucusu değişim
Turbo-Enjektör durumu iyi de olsa temizlik/revize
Turbo boru hattı kontrol en ufak çatlama, hasar varsa değişim geri kalanının tamamı intercooler dahil sökülüp içinin temizlenmesi
Kızdırma bujileri değişim
Zincir veya triger değişim + v kayışı değişim
Devirdaim-Termostat değişim
Motor ve şanzıman kulakları değişim
Emme manifold temizlik
Karter sökülüp temizleme + külbütör sökülüp temizleme
Yağ zamanında değişmiş ve kaliteli yağ kullanılmışsa gerek yok ama tam tersi bir durum varsa ve çok fazla kurum/balçık birikmesi varsa bunu öneriyorum o da işini bilen bir ustayla yoksa genelde yağ kaçağı oluyor.
Bu işlemin yapılmasının sebebi motorun en alt en üst noktalarında balçıklaşan kurumların atılması yoksa her yağ değişimde yeni yağı bozuyor ve dolaylı yoldan turbonun ömrünü günden güne azaltıyor.
-
185 Binde Mj Kullaniyorum. Bakimlarini 8 binde bir yapiyorum.Çogu 100 binde ki araçlarin motorundan daha iyi.
Düzenli yapildiysa korkmayin.
-
dci'den ziyade, 200bin km de EDC almak diye başlık açsan daha iyi olur.
EDC nin baskı balata masrafı 10bin i buluyor.
daha bunun işçiliği var şanzıman yağı var. kodlaması var....
Bir de durduk yere bozulan EDC beynini unutmayalım:
Bu tamiratları yapan hiç kimse forumlarda takılmıyor. Ancak yüksek km edc şanzımanın böyle maliyetli bakımları var. DSG kadar tehlikeli edc...
Isınınca arızaya düşüyor ise ondan bile satıyor olabilir sahibi...
-
al. garaj arabası diye 50-60k km olan araçlar, 3-4 kere km düşürülmüş araçlar. en azından ne aldıgını bılırsın
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Servis bakımlı 200bin km deki araçta problem olacağını sanmam hocam.Piyasada 200bin kmde diye gezen çoğu araçların kmsi düşürülmüş oluyor.Renaultun dCI motoru bakımları düzenli yapılırsa dayanıklıdır.Halihazırda 300bin km de cliomuz,200bin kmde edc fluencemiz var.Önceden 300bin kmde symbol ve yakınımızda 400 küsür bin km de megane2 otomatik vardı.Sorunsuz bindik,biniyoruz.Ekstra olarak şanzımanı ve yağını kontrol ettirin derim.Hayırlı olsun. |
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X