Şimdi Ara

yağ çubuğundan yağ atma

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28
Cevap
1
Favori
104.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhabalar.
    2011 model clio 1.5 dci authentique dizel bir araç satın aldım. aldıktan sonra yağ bakımı yapmak için bir ustaya götürdüğümde araç rölantideyken yağ çubuğunu çekti ve aracın yağ çubuğundan yağ attığını ve motorun iyi durumda olmadığını söyledi. daha sonra servise götürdüğümde oradaki bir usta bu araçlarda bu durumun normal olduğunu söyledi. birkaç ustaya sordum her biri farklı şeyler söyledi. bu durum hakkında bir bilgisi olan varsa yazarsa çok memnun olurum. kafam şu an allak bullak olmuş durumda. yağ çubuğundan yağ atması normal midir değil midir? teşekkürler.



  • Araç çalışırken yağa bakılmaz ki hangi aracın kitapçığında yazıyor bu

    Şahsen böyle yağa bakan ustaya bidaha aracımı göstermem bile araç çalışıyoken yağ çalkalanıyo sağlıklı ölçüm yapılmaz.

    Hatta motor stop edildikten sonra 10-15 dk yağın süzülmesi beklenir.



    Yinede aklınızdaki kurttan kurtulmak istiyorsanız kompresyon testi yaptırabilirsiniz en düzgün sonucu o verir.

    En fazla 50 tl ye yaparlar o testi araç alırkende yaptırılması gereken bi test bence
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yağ Çubuğundan Yağ Atması ve Nedenleri

    Dizel araçlar, motor yağ çubuklarından yağ atabilir. Bu durum, çeşitli sorunlara işaret edebilir ve göz ardı edilmemelidir.

    Yağ çubuğunu çektiğinizde yağ atıyorsa, bunun birkaç olası nedeni olabilir:

    • Yüksek Karter Basıncı: Motorun krank karteri aşırı basınç biriktirdiğinde, yağ çubuğundan yağ atılabilir.
    • Eğik Piston Segmanları: Piston segmanları, piston ve silindir duvarı arasında sızdırmazlık sağlar. Eğik veya hasarlı piston segmanları, yağın yanma odasına kaçmasına neden olarak karter basıncını artırabilir.
    • Aşınmış Silindir Duvarları: Silindir duvarları aşındığında, yağın geçmesine izin verebilir ve karter basıncını artırabilir.
    • Arızalı PCV Valfi: PCV (pozitif krank havalandırma) valfi, karter gazlarını motordan uzaklaştırır. Arızalı bir PCV valfi, karter basıncının birikmesine neden olabilir.

    Yağ çubuğundan yağ atması sorununu çözmek için sorunun temel nedenini belirlemek önemlidir. Bu, genellikle bir tamirci tarafından yapılan kapsamlı bir teşhis gerektirir.

    Yağ çubuğundan yağ atmasını görürseniz, aşağıdaki adımları izleyin:

    • Motor yağ seviyenizi kontrol edin ve gerekirse doldurun.
    • Yağ çubuğunu sıkıca yerine sokun ve herhangi bir hasar veya sızıntı olup olmadığını kontrol edin.
    • Aracınızı bir tamirciye götürün ve teşhis ettirin.

    Yağ çubuğundan yağ atması ciddi bir sorun olabilir ve motoru ciddi şekilde hasar verebilir. Sorunu görmezden gelmek yerine, zamanında teşhis ve onarım için bir tamirciye başvurmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • çubuğu çekersen heralde yağ atacak gayet normal.bu sanayi ustaları ne yiyip içiyorda kafayı buluyor,güzelim arabalırı miç ediyolar
  • Araç çalışırken yağa bakılmaz ki hangi aracın kitapçığında yazıyor bu

    Şahsen böyle yağa bakan ustaya bidaha aracımı göstermem bile araç çalışıyoken yağ çalkalanıyo sağlıklı ölçüm yapılmaz.

    Hatta motor stop edildikten sonra 10-15 dk yağın süzülmesi beklenir.



    Yinede aklınızdaki kurttan kurtulmak istiyorsanız kompresyon testi yaptırabilirsiniz en düzgün sonucu o verir.

    En fazla 50 tl ye yaparlar o testi araç alırkende yaptırılması gereken bi test bence
  • motorda üfleme var motor bitik
  • yağ çubuğundan buhar çıkıyor mu?
  • Yeni nesil, Yüksek basınçlı dizel bir motoru çalışırken yağ çubuğunu çekip "motor üflüyor" diyen birisine USTA deyip gitmeyin.
  • Umarım troll dür
  • Bana da yapmıştı böyle sığır bir usta. Soğutma suyu kabının kapağını açıp aracı çalıştırdı ve haliyle bir süre sonra fokurdamaya falan başladı. Sonra da bak görüyor musun senin silindir kapak conta yanmış dedi bende tamam şuan işim var hafta sonu getireyim deyip çıktım. Öyle mal çok daha doğrusu mal da değil aklınca kurnazlık yapıyorlar.
  • Aracı çalışma ısısına getir, çubuğu çek ve elini tut, hava geliyorsa üfleme başlamıştır. Yani kompresyon segmanların gömlek ile piston kenarı arasından hava geçirecek kadar aşınmıştır. Yağ yakmıyorsa yağ segmanları sağlamdır. Aracın kompresyonu çalışabileceği en düşük kompresyonun altına düşünceye kadar kullanırsın. Daha sonrası rektefiye. Bu aşınma arttıkça aracın ilk çalışma süresi uzayacak, çekişi düşecek, zamanla yağ segmanları da aşınacak ve yağ yakmaya başlayacak. Bu arada kilometre kaç?
  • O motorlar üstten egzantirikli bir motordur yağ kapağını veya çubuğu açtığında hava gelir. Ama ordan hava yerine duman veya bir beyaz kağıt koyduğunda yağ atıyorsa sıçratma şeklinde problem başlamış demektir kolay gelsin
  • iCrush kullanıcısına yanıt
    keşke...
  • Motor çalışırken yağ çubupunu çekip beklersen tabiki yağ atar.
  • iCrush kullanıcısına yanıt
    Ekspertizde motor testinde %75 çıktı.
  • diatta1903 D kullanıcısına yanıt
    126 bin km. Üfleme de var hafiften yağ atma da var.
  • Emin misin? Yani gerçekten bilerek mi söylüyorsun yoksa kulaktan dolma mı?
  • Çıkıyor
  • markoviç M kullanıcısına yanıt
    yav şöyle izah edeyim, motordan hiç bir şekilde hava gelmemesi lazım. yağ kapağını aç ucuna bir peçete yerleştir ya da yağ çubuğunu aç ucuna bir peçete yerleştir sonra bak, üflemeyle birlikte peçeteye yağ da bulaştıysa biraz o motorda sıkıntı vardır
  • Ya hocam allah aşkına bı dedikleriniz bizim 0 km aldığımız daha 30.000 km'deki araçtada var.

    Üfleme durumu motordan motora değişir.

    76.000 km'de caddy imiz var. Hem üflüyor hem buhar çıkıyor hemde hafiften yağ sıçratıyor. Ama ekspertizde %96 çıktı bu motordamı bozuk
  • Sizin motorda bir sıkıntı yok. Karter havalandırma denen sistem tıkanmıştır çok büyük ihtimalle.

    Motor üflemesine bakıp da motorun sağlığı hakkında en ufak bir tespit yapılamaz. İçiniz rahat etsin istiyorsanız kompresyon testi yaptırın. Ama dediğim gibi büyük ihtimalle karter havalandırma sistemi tıkalı.

    Piyasada "üflüyor" denen araçların büyük çoğunluğunun motorunda bir sıkıntı yoktur. Tıkalı karter havalandırma sebep olur buna.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: markoviç

    126 bin km. Üfleme de var hafiften yağ atma da var.
    126 bin çok erken üfleme için, eğer km'den eminseniz ve yağ yakma yoksa hiç elletmeyin. Karter havalandırma sistemini kontrol ettirin, 1.5 dci motorda pcv valfi var mı bilmiyorum ama yüksek ihtimal vardır. Varsa u valfi kontrol ettirin özellikle. Bu arada krank keçelerinden, karter contalarından yağ kaçağı var mı ona da bakın. Buralar karter havalandırma sistemi arızalarında kaçaklara neden olur.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.