Şimdi Ara

2000 model 1.6 polo motor bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
2.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1.6 75-80 bg sanıyorum , cok torklu bir motor, tork 140nm gibi birşeydi yanlış hatırlamıyorsam..Araç dusuk devirlerde oldukça canlı, 3. vites 1500 devir banamısın demiyor.
    Teknik bilgilerini bir türlü bulamadım. Bilen bir arkadaş varsa makbule geçer. 1.6 ların aynı motor 100bg versiyonları vardı, bu motoru ona yakın hale getirmek için biseyler yapılabilirmi?

    birde yol tutuş için büyük degisikliklere gitmeden neler yapılabilir? Orjinal süspansiyon biraz sertleştirilirse işe yararmı, yada one daha stabil olsun diye bir kule gergisi?







  • Detaylara ulaşamasam da bildiklerimi aktarayım...
    1990'lı yılların başları ve ortalarında Golf III'te de kullanılan bir motor, 1,6 litre hacminde ve 8 sübaplı, 75 beygir gücünde. Maksimum torku da pek çılgın seviyelerde değil, 130 küsür Nm olması lazım. Ancak oldukça alt devirlerde bu tork elde edilebildiği için bahsettiğiniz gibi esnek bir sürüş karakteri var.
    Aynı kasa polo'larda kullanılan 100 beygir gücünde olan motor 1,4 litre hacminde ve 16 sübaplı. Silindir çapı sizinki ile aynı olmasına rağmen stroku daha kısa ve bambaşka bir silindir kapağı ve manifoldu var. Biraz eğlenmek istiyorsanız (ve bolca vaktiniz varsa) AFH motorların çıkma silindir kapağı ve manifoldlarını sizin motora uygulayabilirsiniz. Muhtemel karşılaşacağınız sorun ise pistonların sübaplara çarpma ihtimali. Biraz o konuda kafa yormak gerekebilir... Bir de sıkıştırma oranı hadisesi var. Sizin uzun stroklu motor sıkıştırma oranını çok fazla arttırabilir. Sübapların çarpma ihtimalini ortadan kaldırmak için pistonların tepesinde boşaltma yapmak gerekebilir. Şanslıysanız yapacağınız bu boşaltma sayesinde sıkıştırma oranını da kontrol altında tutabilirsiniz.
    Eğer bütün bunlarda başarılı olursanız Türkiye'deki en güçlü atmosferik motorlu Polo'ya sahip olursunuz. AFH (1,4 litre hacminde 100 beygir olan) motorun silindir kapağı çok başarılı bir tasarıma sahip ve 6N kasada yurtdışında bir çok kişi Polo GTI ile uğraşmak yerine 1,6 litre hacminde AFH silindir kapaklı motorlar hazırlıyor...




  • cevap için teşekkürler bu öneri beni biraz aşıyor, b u parcaları bulmak bir dert, duzgun sekilde motajı yapıcak biyer bulmak baska bir dert.. Bu konuyu biraz araştırıcam ama.. Once bilgi toplamak gerek
  • Rica ederim...
    Aşağıda verdiğim linkteki konuyu da bir inceleyin bence. Konu motorda güzel değişiklikler yapılmış...

    http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.php?s=a2bfa3369c01e59f92e89185503e917b&showtopic=75442&st=0
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.