Şimdi Ara

2000 motor vectra pistonları değiştirilerek 2200 motor yapılmış yakıt çok artarmı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
8.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    araç otomatik vites. 40 kuruşu şehir içinde yakıyorsa normal.. zaten opeller biraz fazla yakar. hele 2200 motor o kadar yakması bence az bile.. benım araba 2001 toledo 1.6 16V şehir içi 320 şehirler arası 225 yakıyor...

    40 kuruş yakıyor diyorsunuz bide şehiriçi mi şehir dışı mı yaktığını söyleseniz ne güzel olur..

    Zaten opeller fazla yakmaz opel euro normlarını hep evvelden uygular euro 1 de ecotech euro 6 hala aynı motor buradan yola çık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    arkadası aracı alalı 1 ay olmuş zaten


    hocam daha büyük yara açmadan önce iyi ustan var açıp motoru baktırmanda yarar var veya yapan vatandasla görüş nasıl bi işlem yapılmış

    Aracin motorunu n 3500 tlye maloldugunu soylediler, en iyisi yapan.ustadan gerekli bilgileri almak. Aracin performansi cok.iyi otomatik olmasina ragmen manuellere cok rahat kafa tutabiliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CYBORGXXX


    quote:

    Orijinalden alıntı: DeNGeSiZ_1925

    quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    arkadası aracı alalı 1 ay olmuş zaten


    hocam daha büyük yara açmadan önce iyi ustan var açıp motoru baktırmanda yarar var veya yapan vatandasla görüş nasıl bi işlem yapılmış

    Aracin motorunu n 3500 tlye maloldugunu soylediler, en iyisi yapan.ustadan gerekli bilgileri almak. Aracin performansi cok.iyi otomatik olmasina ragmen manuellere cok rahat kafa tutabiliyor



    Gomlek genisletilmek yerine pistonlara uygun olarak degistirilip yapildiysa tadindan yenmez ama eger gomlek genisletildiyse ne kadar omurlu olacagi bilinmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2.0 cc bir motoru 2.2 cc yapmışlarsa muhtemelen piston çapını büyütmüş olabilirler.Fazla yakması da bu sebepten olabilir.
  • hocam kusra bakma ama az yakmasını istiyorsan 1.3 dizel alacaktın şimdi sen performans istemiş 2200 almışsın ne yaksı hakkı aracın derim aracı aldıysan benzini koyacaksın
  • aracı takas tan aldım. bende transporter vardı onla takas ettik. baktım yakıtın hakkından gelemiycem satarım. dizel bir araba alırım. gerçi dizellerinde temizini bulmak zor ama artık nasip
  • Merhabalar . Bende 2.0 cd 98 model bir vectra var. Motor istiyor . Çıkma 2.5 V6 vectra motoru takılabilir mi uyum sağlar mı ? Bilgilerinizle yardımcı olursanız çok sevinirim .
  • Tam olarak emin olmamakla beraber uyacagini dusunuyorum. Fakat araciniz otomatik mi manuelmi. Cikma motorunda buna uygun olmasi gerekir. Birde motor nosu ile ilgil i ruhsata isletmede sikinti olabilir

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor yerleşim yeri olarak arac govdesıne uygunsa olur.sadece ruhsat işleri sizi belki yorabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    Yanlış anlamayın ama bol kaftan atıyorsunuz saydırıyorsunuz..

    Bmw'lerde motor büyütme işlemi çoktur örnek gösterecek olursak..

    Sürekli 3.20i araçlara 2.8 Stroker ile ( Piston, kol, krank ) yapılarak 2.8'e çıkarılır bloğun değişmesi gibi bir durum her zaman için geçerli değildir ancak

    Bmw den örnek vereyim e36 m3'ün piston çapı 86.5'dur.. 3.20i'ler 82'dir.. 82 Olan piston çapını blok değişmeden işlem görerek 86'ya kadar çıkarabilirler..

    Daha sonrası için blok değişmesi durumu tabiki gereklidir.. sonuçta gömlek aşırı incelir ve motor bumm..



    Ve şöyle bir durum daha var..

    Krank değişimi bile hacimi etkiler hacim dediğimiz şey anlamayınki 2L motor denince 2Litrelik Su Şisesi Kadar yeri var.. ( En azından ben böyle biliyorum yanlış olabilir. )

    Eta Krank takılırsa bmw'lerde motor 2.7L litre oluyor tabiki kol piston ile birlikte eğer Hartge' idi sanırım takılır ise hacim 2.9'a çıkıyor bunlar tamamen örnektir..

    uslübum ağır oldu ise özür dilerim.




  • krank değişimi hacimi nasıl değiştirebilir ki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    krank değişimi hacimi nasıl değiştirebilir ki..

    Valla hacim yükseltmede gayet krank kullanıyorlar en azından 5.25TDS krankı kullanılır bolca bunu biliyorum hem dayanıklılığı için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    Evet piston çapı artarsa hacim artar ancak bilmiyorum hayatınızda kaçtane çıplak blokla karşı karşıya kaldınız ki piston yataklarının genişletilmesinin eziyeti ve masrafını kafanızda canlandırmanıza yardımcı olsaydı. Bu işlem çok riskli bir işlemdir eğer taşlama ustası iyi bi işçilik yapabildiyse geniiş gömlekleri iyi oturtabildiyse piston yatak eşleşmesi düzgünse çok güzel düzen tutar çokta keyif verir. Ancak bu işlem minimum şartlarda opel gibi bi araç için 4-6 bin tl arasında bi fiyat çıkartır. Bunuda %10 performans için kimse harcamaz.

    Ayrıca 100 tl karşılığında araç cc ölçüm yerleri mevcut çok zor değil oda.




    valla president hayatında kaçtane çıplak motor gördü bilmiyorum ama senin hiç görmediğin piston yatağı demenden belli.

    eziyetli dediğin silindir genişletme kompretörle bağlama dahil 4 silindir için 20 dakka, masrafı da 200tl. bu işlem ancak camcının cam takması, terzinin kumaş kesmesi ya da aşcının fırında tavuk kızartması kadar risklidir. honlamada da rektefiyesi doğru ölçüde açıldıktan sonra bi zorluk yok zaten makine açıyor. öyle bi anlatmışsın ki mesleği sanki millet 52lik desteden kule diziyor ayda yılda bi tane motoru anca bitiriyorlar. orta karar bir rektefiyeciden günde 10 motor 20 kapak çıkar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz38x

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    krank değişimi hacimi nasıl değiştirebilir ki..

    Valla hacim yükseltmede gayet krank kullanıyorlar en azından 5.25TDS krankı kullanılır bolca bunu biliyorum hem dayanıklılığı için..

    yok benim demek istediğim şu
    cümleniz, sadece krank değiştirilerek hacim arttığı şeklinde anlaşılıyor..

    onun dışında silindirleri genişleten birinin krankı da değiştirmesi gayet olası bir durum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.

    Anca pistonu değiştirip alan arttırılabilir, yada krank ile oynama mesafesi değiştirilip bişeyler yapılabilir ama gereksiz şeylerdir. Mühendisi tasarlıyor yapıyor onu değiştirmek hiç mantıklıca değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.

    Anca pistonu değiştirip alan arttırılabilir, yada krank ile oynama mesafesi değiştirilip bişeyler yapılabilir ama gereksiz şeylerdir. Mühendisi tasarlıyor yapıyor onu değiştirmek hiç mantıklıca değil.

    yukarda " Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay" demişsin. biz burda işin mantıklı mı mantıksız mı olduğunu tartışmıyoruz. senin böyle bir olay yoktur demeni tartışıyoruz. bi de hacim hesabı çok zor dediğin derinlikXpiXyarıçap^2Xsilindir sayısı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguz38x

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    krank değişimi hacimi nasıl değiştirebilir ki..

    Valla hacim yükseltmede gayet krank kullanıyorlar en azından 5.25TDS krankı kullanılır bolca bunu biliyorum hem dayanıklılığı için..

    yok benim demek istediğim şu
    cümleniz, sadece krank değiştirilerek hacim arttığı şeklinde anlaşılıyor..

    onun dışında silindirleri genişleten birinin krankı da değiştirmesi gayet olası bir durum..


    Hocam şöyle izah etmeye çalışayım.

    Bildiğiniz gibi silindir hacmi silindirin bore (çap) ve stroke (derinlik) ölçülerine göre belli oluyor. Blok müsaade ettiği kadar bore (piston çapı) ile oynayarak oversize yapabiliyorsunuz, ama belli bir limiti var tabi. Bu yüzden modifiye için daha fazla hacime ihtiyaç duyulduğunda, motorlar için modifiye amaçlı üretilmiş stroker kranklar kullanılıyor. Bu kranklar özel tasarımları ile krank tur atarken piston alt noktasını daha aşağıya çekerek silindir içine giren hava yakıt karışımını miktar olarak arttırıyor. Böylece silindir hacmi arttırılmış oluyor.

    Stroker krank kullanmak ileri derecede motor ve modifiye bilgisi ister, zira yanlış parça seçiminde piston etekleri kranka çarpabilir. Eteksiz piston kullanımında ise kompresyon kaçağı oluşabilir, dayanıklılık ile ilgili sıkıntılar çıkabilir.

    Piston çapı arttırılarak ve stroker krank kullanılarak ortalama 1.6 cc bir motor 1.8 cc hacime arttırılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.

    Anca pistonu değiştirip alan arttırılabilir, yada krank ile oynama mesafesi değiştirilip bişeyler yapılabilir ama gereksiz şeylerdir. Mühendisi tasarlıyor yapıyor onu değiştirmek hiç mantıklıca değil.

    yukarda " Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay" demişsin. biz burda işin mantıklı mı mantıksız mı olduğunu tartışmıyoruz. senin böyle bir olay yoktur demeni tartışıyoruz. bi de hacim hesabı çok zor dediğin derinlikXpiXyarıçap^2Xsilindir sayısı.

    Hocam boşver uğraşma, zaman kaybı ve sinir harbinden başka bir şey değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ITALIAN CAR'S

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.

    Anca pistonu değiştirip alan arttırılabilir, yada krank ile oynama mesafesi değiştirilip bişeyler yapılabilir ama gereksiz şeylerdir. Mühendisi tasarlıyor yapıyor onu değiştirmek hiç mantıklıca değil.

    yukarda " Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay" demişsin. biz burda işin mantıklı mı mantıksız mı olduğunu tartışmıyoruz. senin böyle bir olay yoktur demeni tartışıyoruz. bi de hacim hesabı çok zor dediğin derinlikXpiXyarıçap^2Xsilindir sayısı.

    Hocam boşver uğraşma, zaman kaybı ve sinir harbinden başka bir şey değil.

    yok benim anlamadığım bir takım kişilerin çıkıp hem soru sorup gerçeği öğrenmeye çalışanları yanıltıyor olması hem de karşısındakinin kim olduğunu umursamadan sen hiç motor bloğu gördün mü gibi sorular soruyor olmaları. bilmiyor ki aşağılamaya çalıştığı adam avatarındaki aracı kendi yapmış.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.