Şimdi Ara

2000 motor vectra pistonları değiştirilerek 2200 motor yapılmış yakıt çok artarmı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
1
Favori
8.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracım opel vectra 2,0 cd
    aracımı alalı daha 1 ay oldu. arabanın motoru ben almadan önce yaptırılmış. motor yapılırken pistonları değişik takılmış aldığım eleman motor 2200 oldu. dedi. aracın performansı süper fakat yakıt fazla. lpg de 40 kuruş yakıyor.
    bu yakıtı düşürmek için yapılacak işlemler varmı
    bi de
    bu müdahale aracın yakıtını nasıl etkiler.
    aracım otomatik vites.



  • araç otomatik vites. 40 kuruşu şehir içinde yakıyorsa normal.. zaten opeller biraz fazla yakar. hele 2200 motor o kadar yakması bence az bile.. benım araba 2001 toledo 1.6 16V şehir içi 320 şehirler arası 225 yakıyor...

    40 kuruş yakıyor diyorsunuz bide şehiriçi mi şehir dışı mı yaktığını söyleseniz ne güzel olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    araç otomatik vites. 40 kuruşu şehir içinde yakıyorsa normal.. zaten opeller biraz fazla yakar. hele 2200 motor o kadar yakması bence az bile.. benım araba 2001 toledo 1.6 16V şehir içi 320 şehirler arası 225 yakıyor...

    40 kuruş yakıyor diyorsunuz bide şehiriçi mi şehir dışı mı yaktığını söyleseniz ne güzel olur..
    silindir hacmi genişlemeden nasıl olmuş acaba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BohemAmca

    silindir hacmi genişlemeden nasıl olmuş acaba

    Alıntıları Göster
    Piston çapı kaç mm den kaç mm e yükseltilmiş? gömleklerde nasıl bir işlem yapılmış? 2.2cc olduğunu neye göre hesaplamışlar, bore-stroke nedir? bunları bilmek lazım.

    Yakıt konusunda 40 kuruş normal gibi de, gömlekler aşındığı için rektefiye yapmayıp piston çapı büyüttülerse motorun sana yapacağı süprizin zamanı belli olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: poyraz5561

    araç otomatik vites. 40 kuruşu şehir içinde yakıyorsa normal.. zaten opeller biraz fazla yakar. hele 2200 motor o kadar yakması bence az bile.. benım araba 2001 toledo 1.6 16V şehir içi 320 şehirler arası 225 yakıyor...

    40 kuruş yakıyor diyorsunuz bide şehiriçi mi şehir dışı mı yaktığını söyleseniz ne güzel olur..
    pardon
    şehir içi şehir dışı karma 40 kuruş yakıyor. bu araçtan önce transporter t4 vardı. havalar ısınınca yakıtı 32 kuruşa düşmüştü. Yakıt konusunda transporterı arayacaz galiba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CYBORGXXX

    pardon
    şehir içi şehir dışı karma 40 kuruş yakıyor. bu araçtan önce transporter t4 vardı. havalar ısınınca yakıtı 32 kuruşa düşmüştü. Yakıt konusunda transporterı arayacaz galiba
    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ErhanDemir

    Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.

    arkadası aracı alalı 1 ay olmuş zaten


    hocam daha büyük yara açmadan önce iyi ustan var açıp motoru baktırmanda yarar var veya yapan vatandasla görüş nasıl bi işlem yapılmış




  • piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..
  • 2.2 motor 40 kurus yakiyor diyorsun benim 1.6 otimatik 50 kuruş yakiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    Evet piston çapı artarsa hacim artar ancak bilmiyorum hayatınızda kaçtane çıplak blokla karşı karşıya kaldınız ki piston yataklarının genişletilmesinin eziyeti ve masrafını kafanızda canlandırmanıza yardımcı olsaydı. Bu işlem çok riskli bir işlemdir eğer taşlama ustası iyi bi işçilik yapabildiyse geniiş gömlekleri iyi oturtabildiyse piston yatak eşleşmesi düzgünse çok güzel düzen tutar çokta keyif verir. Ancak bu işlem minimum şartlarda opel gibi bi araç için 4-6 bin tl arasında bi fiyat çıkartır. Bunuda %10 performans için kimse harcamaz.

    Ayrıca 100 tl karşılığında araç cc ölçüm yerleri mevcut çok zor değil oda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    Evet piston çapı artarsa hacim artar ancak bilmiyorum hayatınızda kaçtane çıplak blokla karşı karşıya kaldınız ki piston yataklarının genişletilmesinin eziyeti ve masrafını kafanızda canlandırmanıza yardımcı olsaydı. Bu işlem çok riskli bir işlemdir eğer taşlama ustası iyi bi işçilik yapabildiyse geniiş gömlekleri iyi oturtabildiyse piston yatak eşleşmesi düzgünse çok güzel düzen tutar çokta keyif verir. Ancak bu işlem minimum şartlarda opel gibi bi araç için 4-6 bin tl arasında bi fiyat çıkartır. Bunuda %10 performans için kimse harcamaz.

    Ayrıca 100 tl karşılığında araç cc ölçüm yerleri mevcut çok zor değil oda.

    Alıntıları Göster
    Piston değil de belki krank farklıdır. Öyle pistonla hacim arttırmaya gitmek demek dünyanın masrafı ve eziyeti demek. Sonunda başarı oranı da bir hayli düşük çok profesyonel insanlara teslim edilmedikçe. Aracına lpg takacaksan bile sen takacaksın. Senden önceki sahibi yaptıysa bir işlem kafanda hep soru işareti kalır, içine sinmez. En azından benim için durum böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    Evet piston çapı artarsa hacim artar ancak bilmiyorum hayatınızda kaçtane çıplak blokla karşı karşıya kaldınız ki piston yataklarının genişletilmesinin eziyeti ve masrafını kafanızda canlandırmanıza yardımcı olsaydı. Bu işlem çok riskli bir işlemdir eğer taşlama ustası iyi bi işçilik yapabildiyse geniiş gömlekleri iyi oturtabildiyse piston yatak eşleşmesi düzgünse çok güzel düzen tutar çokta keyif verir. Ancak bu işlem minimum şartlarda opel gibi bi araç için 4-6 bin tl arasında bi fiyat çıkartır. Bunuda %10 performans için kimse harcamaz.

    Ayrıca 100 tl karşılığında araç cc ölçüm yerleri mevcut çok zor değil oda.




    Hayatımda kaç tane çıplak blokla karşı karşıya kaldım sayısını hatırlamıyorum açıkçası. Piston yatakları genişletilmez, gömlekler genişletilir kafamda canlandırabiliyorum. İşlem riskli falan değildir, gömleklerin 1000 üzerinden honlanabilme limiti bellidir daha fazlası zaten olmaz. Gömleklerin honlanması işi 500 TL. civarında bir ücret tutar, farklı takım pistonu da 1000 TL. civarında alabilirsiniz, motor sökme toplama vs 1000 lira da işçilik verseniz 3000-3500 lira civarına bu iş çözülür. %10 performans artışını nasıl neyle ölçtünüz hemen? Opel gibi bir araçta zaten bunu performans için yapmıyorlar, aşınmış gömlekleri değiştirip orjinal pistonla orjinal bir motor toplamaktansa gömlek masrafından yırtıp gömlekleri bir miktar genişletip ve düzeltip büyük çaplı piston kullanıyorlar. Sonra kakala birine gitsin. Eğer gömlekler olması gerekenden daha fazla honlanmışsa motorun ömrü çok uzun olmaz. Kafanda canlandırabiliyor musun?

    Kendi aracımın motor piston çapı 81.5 mm. ben 85mm. piston kullanıyorum. Normalde orjinal gömleklerle yapamazsın bunu, bu yüzden kendi aracımda çelik gömlek kullanıyorum. İlk cümlendeki sorunun da yanıtını vermiş olayım bu şekilde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    siz teknik bilgisi olan bir üyesiniz..
    piston çapının artması için silindir çapının da artması gerektiğini, 500cclik silindirde 50 cc gibi büyük bir artışın da bloğu ne hale getireceğini tahmin edersiniz..

    ki zaten konuda bloktan bahsedilmemiş, sadece piston değişikliği deniyor.. tamamen havada kalmış bir ifade..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer

    Piston değil de belki krank farklıdır. Öyle pistonla hacim arttırmaya gitmek demek dünyanın masrafı ve eziyeti demek. Sonunda başarı oranı da bir hayli düşük çok profesyonel insanlara teslim edilmedikçe. Aracına lpg takacaksan bile sen takacaksın. Senden önceki sahibi yaptıysa bir işlem kafanda hep soru işareti kalır, içine sinmez. En azından benim için durum böyle.

    Stroker krank kullanmak hem uygun krank bulmak (her marka araca göre üretilmiyor) hem de hesap kitap vs. uygulamak çok daha zor. Piston çapı ile hacim arttırımı en çok uygulanan yöntemdir. Normal araçlara ne amaçla piston çapı büyütülür bir üstteki mesajımda anlattım. Gömleklerde doğru işlem ve hesaplama yapılmadıysa motor ömrü açısından risk oluşturur. Gömlek değişimi yapılmışsa, olması gereken şekilde uygulanmışsa modifiye edilmiş demektir gayette güzel olur.

    Bu arkadaşa motoru yapıp satmışlar muhtemelen, buda motorun olması gerektiği gibi değil birine satmak amacı ile ucuz yollu toplanmış olabileceği ihtimalini getiriyor akıllara.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    siz teknik bilgisi olan bir üyesiniz..
    piston çapının artması için silindir çapının da artması gerektiğini, 500cclik silindirde 50 cc gibi büyük bir artışın da bloğu ne hale getireceğini tahmin edersiniz..

    ki zaten konuda bloktan bahsedilmemiş, sadece piston değişikliği deniyor.. tamamen havada kalmış bir ifade..

    Doğru, diğer mesajlarımda bahsettim zaten. Benim sizden alıntı mesajım bilgi vermek içindi. Silindirlerin durumu zaten hayati önemli. Doğru yapılırsa güzel olur, yapılmazsa ömrü kısa olur. Bloğu ne hale getirir derken bloğa bir şey olmaz, fakat gömlekler inceldiği için daha çabuk ısı transferi olur soğutma yetersiz kalabilir araç hararetli çalışır, ayrıca gömlek inceldiği için iç basınca karşı dayanım azalır. Hararet düşürülemezse gömleklerde ovalleşme meydana gelir ve motor tekrar rektefiye ister.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    siz teknik bilgisi olan bir üyesiniz..
    piston çapının artması için silindir çapının da artması gerektiğini, 500cclik silindirde 50 cc gibi büyük bir artışın da bloğu ne hale getireceğini tahmin edersiniz..

    ki zaten konuda bloktan bahsedilmemiş, sadece piston değişikliği deniyor.. tamamen havada kalmış bir ifade..

    Doğru, diğer mesajlarımda bahsettim zaten. Benim sizden alıntı mesajım bilgi vermek içindi. Silindirlerin durumu zaten hayati önemli. Doğru yapılırsa güzel olur, yapılmazsa ömrü kısa olur. Bloğu ne hale getirir derken bloğa bir şey olmaz, fakat gömlekler inceldiği için daha çabuk ısı transferi olur soğutma yetersiz kalabilir araç hararetli çalışır, ayrıca gömlek inceldiği için iç basınca karşı dayanım azalır. Hararet düşürülemezse gömleklerde ovalleşme meydana gelir ve motor tekrar rektefiye ister.

    yoo ustalığına güvenen gömlek çakmadan direk blok yanlarından taşlamada yapıyor çap artırmak için. Ama dediğim gibi tam manasıyla garanti veren bi usta tanımadım15 yıldır bu işlerle uğraşıyorum çünkü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    siz teknik bilgisi olan bir üyesiniz..
    piston çapının artması için silindir çapının da artması gerektiğini, 500cclik silindirde 50 cc gibi büyük bir artışın da bloğu ne hale getireceğini tahmin edersiniz..

    ki zaten konuda bloktan bahsedilmemiş, sadece piston değişikliği deniyor.. tamamen havada kalmış bir ifade..

    Doğru, diğer mesajlarımda bahsettim zaten. Benim sizden alıntı mesajım bilgi vermek içindi. Silindirlerin durumu zaten hayati önemli. Doğru yapılırsa güzel olur, yapılmazsa ömrü kısa olur. Bloğu ne hale getirir derken bloğa bir şey olmaz, fakat gömlekler inceldiği için daha çabuk ısı transferi olur soğutma yetersiz kalabilir araç hararetli çalışır, ayrıca gömlek inceldiği için iç basınca karşı dayanım azalır. Hararet düşürülemezse gömleklerde ovalleşme meydana gelir ve motor tekrar rektefiye ister.

    yoo ustalığına güvenen gömlek çakmadan direk blok yanlarından taşlamada yapıyor çap artırmak için. Ama dediğim gibi tam manasıyla garanti veren bi usta tanımadım15 yıldır bu işlerle uğraşıyorum çünkü

    Zaten mesele gömlek çakmadan honlama yapılması. Gömlekler incelirse kimse garanti vermez çünkü ne olacağı belli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: C_ihan

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?

    desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..

    Piston çapı artarsa hacim artar.

    siz teknik bilgisi olan bir üyesiniz..
    piston çapının artması için silindir çapının da artması gerektiğini, 500cclik silindirde 50 cc gibi büyük bir artışın da bloğu ne hale getireceğini tahmin edersiniz..

    ki zaten konuda bloktan bahsedilmemiş, sadece piston değişikliği deniyor.. tamamen havada kalmış bir ifade..

    Doğru, diğer mesajlarımda bahsettim zaten. Benim sizden alıntı mesajım bilgi vermek içindi. Silindirlerin durumu zaten hayati önemli. Doğru yapılırsa güzel olur, yapılmazsa ömrü kısa olur. Bloğu ne hale getirir derken bloğa bir şey olmaz, fakat gömlekler inceldiği için daha çabuk ısı transferi olur soğutma yetersiz kalabilir araç hararetli çalışır, ayrıca gömlek inceldiği için iç basınca karşı dayanım azalır. Hararet düşürülemezse gömleklerde ovalleşme meydana gelir ve motor tekrar rektefiye ister.

    yoo ustalığına güvenen gömlek çakmadan direk blok yanlarından taşlamada yapıyor çap artırmak için. Ama dediğim gibi tam manasıyla garanti veren bi usta tanımadım15 yıldır bu işlerle uğraşıyorum çünkü

    Zaten mesele gömlek çakmadan honlama yapılması. Gömlekler incelirse kimse garanti vermez çünkü ne olacağı belli değil.

    Alıntıları Göster
    pistonları ve gmlekleri büyütüp hacım arttırılabiliyor da , piston kapağına ne tür işlem yapılıyor ?
    çünkü bu kapağa işlem yapılmazsa , sıkıştırma da artacak , ve motor vuruntulu çalışacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    pistonları ve gmlekleri büyütüp hacım arttırılabiliyor da , piston kapağına ne tür işlem yapılıyor ?
    çünkü bu kapağa işlem yapılmazsa , sıkıştırma da artacak , ve motor vuruntulu çalışacak

    Takılan pistonun sıkıştırma oranı aynı ise sıkıştırma artmaz. Sacede hacim artar. Sıkıştırma oranımız 10 ise eskiden 500 cc hava yakıt karışımını 10 kat sıkıştırıyorduk şimdi 550cc karışımı 10 kat sıkıştırıyoruz diye örnekleyebiliriz. Böylece hacim arttığı için patlama anındaki basınç artacak fakat sıkıştırma oranı aynı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.