Şimdi Ara

Renault DCI motorların ömrü kaç KM olur sizce?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
145
Cevap
2
Favori
309.954
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başlık gayet açık aslında, forumda bazı kullanıcıların Symbol'ler ile 350.000km yaptıklarını, bazı ikinci el satış sitelerinde yine bu civarda KM yapmış araçlar olduğunu gördüm ama acaba motorun artık bittiği, öldüpü işe yaramacağı km nedir. Bir de diyelimki 500.000Km'de motor öldü, ondan sonra arabayı denize mi atacaz napacaz.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault DCI Motorların Ömrü: Bilmeniz Gerekenler

    DCI (Direct Common-Rail Injection) motorlar, Renault'un geliştirdiği yüksek performanslı ve yakıt tasarruflu dizel motorlardır. Bu motorlar, dayanıklılıkları ve uzun ömürleriyle bilinirler.

    Renault DCI motorların ömrü, motorun modeline, bakımına ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir. Ancak genel olarak, bu motorların aşağıdakiler gibi yüksek kilometrelere ulaşabildiği bilinmektedir:

    • 1.5 dCi motorlar: 250.000 - 350.000 km
    • 1.6 dCi motorlar: 280.000 - 400.000 km
    • 1.9 dCi motorlar: 300.000 - 450.000 km

    Renault Master gibi ticari araçlarda kullanılan DCI motorların ömrü ise daha da yüksek olabilir. Bu araçlarda kullanılan motorlar, ağır yükler taşımak için tasarlanmıştır ve 500.000 km'ye kadar dayanabilirler.

    DCI motorların ömrünü uzatmak için düzenli bakım yaptırmak çok önemlidir. Bu bakım, yağ ve filtre değişimlerini, triger kayışı kontrollerini ve diğer rutin incelemeleri içermelidir. Ayrıca, aracınızı agresif bir şekilde sürmekten kaçınmalı ve aşırı yük bindirmemelisiniz.

    Genel olarak, Renault DCI motorlar güvenilir ve uzun ömürlüdür. Doğru bakım ve kullanımla, bu motorlar yüzbinlerce kilometre boyunca sorunsuz bir şekilde çalışabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 250bin km dizelleri var
    bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir
    ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok..
    4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin..
    neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    250bin km dizelleri var
    bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir
    ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok..
    4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin..
    neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir

    peki harcanan bu 4-5 bin motoru idare eder halde mi tutuyo, yoksa sıfır olmasa bile ona yakın bi duruma mı getiriyo, başka deyişle, 5000 harcayıp 100.000 daha mı giderim, yoksa bi 300.000 daha mı kazanırım?
  • Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    Çalıştığım firmanın 2006 model dCi symbolü 373.000 kmdeydi 1-2 ay önce şu an 400.000i rahat görmüştür.Saat gibi çalışıyo.Eğer rektefiyeci 3.000den fazla bi rakam çıkarıyosa bence aracı elden çıkarmak gerekir. Çünkü sıfır motor sandığında 5.500 lira ve montajıyla 6.000 lira bu bence çok masraflı.Ama 3.000e falan motor tamamen rektefiye ediliyorsa en fazla %5 kayıpla birlikte eskisi gibi çalışır.


    ama 400.000 veya 500.000'deki bi Megane kaç paraya satılırki? bu çeşit bi müdahale daha mantıklı değil mi? Yani arabadan başka sıkıntılar yoksa, model, donanım ve keyif olarak değişilmek istenmiyorsa?
  • msaltik dostum dizel arabaTürkiyede 80.000kmde ve üstü kmlerde ise para yapmaz yapmıyorda.Örneğin benim arkadaşın amcaoğlusu 2003 model full SYMBOLü sırf kmsi fazla olduğu için istediği fiyata satamadı.Araba 110.000 kmde olduğundan kimse yanaşmıyo.Çok temiz olmasına rağmen 12.500e zor sattı.Ama araba 50-60 bin km civarı olsaydı babasının oğluna 14e satardı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    msaltik dostum dizel arabaTürkiyede 80.000kmde ve üstü kmlerde ise para yapmaz yapmıyorda.Örneğin benim arkadaşın amcaoğlusu 2003 model full SYMBOLü sırf kmsi fazla olduğu için istediği fiyata satamadı.Araba 110.000 kmde olduğundan kimse yanaşmıyo.Çok temiz olmasına rağmen 12.500e zor sattı.Ama araba 50-60 bin km civarı olsaydı babasının oğluna 14e satardı.

    illaki... o yüzden yukarda "denize atmak" ifadesini kullandımya, satmaktansa, eksikleri giderip yola devam etmek daha mantıklı, iyice bitene kadar kullanmak daha karlı

    Yaw benim yılda 50.000 civarında kullanma hedefim varda, onun için araştırma, hesap-kitap yapıyorum. işe gidip gelmek için kendi aracımı kullanıp, yanıma da 4 kişi aldığım zaman işin sonunda cebimde bişeler kalsın amaçlı bi düşüncem var. O yüzden problem çıkarmayacak, çıkardığı zaman da ucuza halledilecek bişe arıyorum. Benim Clio 3 1.4'üm var ve çok memnunum. Ama bu tarz yılda 50.000km yapma ve ekstra 4 kişi alma durumu olunca yetersiz kalır ve zarar ettirir. LPG'de yapmam, o yüzden yine Renault dizellerle, özellikle de Megane ile bu fikrimi hayata geçirme düşüncesindeyim.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor ömrü kaç km ?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eswod

    250bin km dizelleri var
    bakımları düzgün yapıldıysa araç düzgünce kullanıldıysa 300-400bin bile binilebilir
    ayrıca mtor öldükten sonra aracı denize atmana gerek yok..
    4-5bin yada 3bin YTLye motoru yeniden yaptırığ binmeye devam edersin..
    neticede renonun yan sanayisi var yedek parçaları ucuz.. motoru yeniden yaptırmak çok masraflı değildir


    aynen diyorum, başka bişey demiyorum :)
  • yaw arkadaşlar az önce ikinci ellerdeki fiyatlara bakıyım dedim, 300.000 civarı olanlar 23-25 civarında

    bu fiyatlara satılıyo mu gerçekten... biraz abartılı geldi bana fiyatlar.
  • önemli olan motorun ömrü değil bence. Dizeller 500bin km sorun çıkarmadan da gider, en fazla yağ eklsiltmeye başlar ama bu arada en az iki kez enjeksiyon(1500 YTL) ve iki kez de mazot pompası değştirirsin, bu arad turbonun da sağlam kalması zaten mucize. Yani dizellerin motorları benzinden daha sağlamdır ama elektronik aksma çok pahalı. 350-400bin km'ye kadar 5bnin YTL gibi para gider bu aksamlara. BEnim iki Megane II'm oldu ve birisi 120binde birisi de 50binde enjeksiyon uyarısı vermeye başladı, bu uayrıyı veriyorsa silindirlerden biri aşınmaya başlamıştır. Bu yüzden motordan çok bunları da hesap et, devirli kullanırsan dizel motorun ömrü çoktur..
  • o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın..
    yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz..
    tamamen kullanıcıya bağlı..
  • Bende megane 2 var bakımını düzenli yaptırıyorum bakımını 2005 model şu an 80.000 km hiç bir sorun yok tamircinin bana dediği abi bu şekilde düzenli bakımına devam edersen en az 150.000 km hiç bir sorun yaşamadan binersin olmuştur.
  • Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce
    60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. )
    120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.)
    180.000 de yine triger seti
    240.000 de hem triger hem enjektör.

    yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..

    Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Sessiz@Saglıkcı

    o kadar km re normal bı kullanıcı nasıl yapabılırya.. zaten %50 den fazla ınsa 100-150 bın km de araçlarını satıp daha düşük km de araç almakta..yani şu kadar bu kadar gider demek çok mantıksız.. sen aracını kötü kullanmışsan 50 bin km de bıle motor yaptırabılırsın..
    yanı bunu tartışmak ve konuşmak çok gereksiz..
    tamamen kullanıcıya bağlı..




  • Dizel aldıysan kesinlikle bu km'ler uzak değil. Ben öğretmenim ve 7 ayda 20bin km yapmışım. Ama hiç kasmadım binerken, nereye istersem gittim. YAni bu km'ler hayal değil ki hele hele günlük işe geliş gidiş için belli bir km yapıyorsan. Araba evde dururken işe otobüsle gidersen tabi bu km'ler hayal. Zaten öyle olsa en ideali yine dizel 5 sene sonra bile aracın 50binde durur ve alıcısı çok olur..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: askvesen

    Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce
    60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. )
    120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.)
    180.000 de yine triger seti
    240.000 de hem triger hem enjektör.

    yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..

    Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.


    güzel açıklama olmuş katılıyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kirei


    quote:

    Orjinalden alıntı: askvesen

    Kesinlikle kullanım ve periyodik bakımlarla doğru orantılı bi durum. ne kadar sakin ve düzgün kullanım o kadar çok kilometre demektir. renault servisleri düzgün kullanım ve düzenli bakım yapılırsa 500.000+ diyoarlar. istanbul trafiginde düzgün kullanım olacağını hiç sanmıyorum. ama yinede 250.000 i rahatlıkla bulabilir. bu kilometreye varmadan önce
    60.000 triger seti ( yetkili serviste 750 ytl gibi bi fiyata mal oluyor. )
    120.000 hem triger hemde enjektör bakımı, (triger aynı fiyata olabilir enjektörler pompacıda 1.300 gibi.)
    180.000 de yine triger seti
    240.000 de hem triger hem enjektör.

    yanılmıyorsam ağır bakım periyotları bu şekildeydi..

    Kırsal kesimlerdeki trafik istanbula göre çok daha az olduğu için, bu tür bölgelerde kesinlikle motor ömrü daha uzun oluyor.


    güzel açıklama olmuş katılıyorum..



    ben istanbul'da yaşıyorum ve taksiye bineceğim zaman hep megane yi seçerim...genelde denk geldiklerim 2006 model oluyo ve +300.000 deler..ve taksiciler şikayetçi değiller memnunlar yani dci motordan...
    motor konusunu sorduğumda 500.000 i bulur diyenler oldu..




  • Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: askvesen

    Ben zaten istanbulda bu kadar olmaz demiyorumki. istanbulda 300.000 görüyosa ( o kadar dur kalk trafikte ) demekki benim arabam 1 milyonu rahat görür. bizim burda trafik yok denecek kadar az :)


    ben mesajı karşı bi görüş olarak yazmadım..
  • Bende öyle :) no problem kardesim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.