Şimdi Ara

YENİ NESİL TURBO DİZEL ARAÇLARDA 150-200 BİN KM GÖREN VARMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
206
Cevap
2
Favori
25.444
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç kullanıcıları arasında bir önyargı vardır.

    dizeller 100 bin km den sonra sorun çıkarır. dizel 100 bini geçtimi motor istemeye başlar. neredeyse yerleşmiş bir kural gibidir.

    yeni nesil dizel araçlar teknolojilerini çok geliştirdi.

    Evet arkadaşlar yüksek km de yeni nesil dizel kullanan arkadaş varmı. sorun yaşadılarmı yaşıyorlarmı.

    150-200 veya daha üstü araç sahibi varmı

    konuyu lütfen dizel -benzin- lpg karşılaştırması veya benzeri konulara çekmeden paylaşalım.



  • Boyle birsey olmaz arkadaşım motorlar değil bmw dogan motoru olsun 100K yı kolay devirirler

    Aynı seyi rotary motorlar içinde soyluyorlar ama sen motoruna bakarsan oda sana bakıyor ABD de 100K mlleri deviren rotary ler war

    Kısacası burada çıksın cıkmasın arabaya insan gibi bakıp insan gibi kullandıkca nice 100K lar yapar
  • Ben bakımları zamanında yapılmış fakat biraz hor kullanılmış bir Ford Focus TDCI 2006 kullandım 250.000'de. Şu an halen şirketimizde kullanılmakta. Motor problemi olmamakla beraber yürüyeninde sıkıntılar vardı ki bunun dizel olmasıyla alakası yok tabi.

    Ben şu anda imzamdaki aracı kullanıyorum ve 110.000 km'de. Hiçbir sıkıntısı yok. Doğru kullanıldığı taktirde 300.000'leri rahat göreceğini düşünüyorum.
  • Dizelleri 10000 km den sonra motor istemesi tamamen şehir efsanesidir. Çok yakın bir arkadaşım megane 2 dci 80hp sahibi. 140000 km de sorun degil performans düşüşü bile yok. Pug 206 hdi ile ben şahsen 130000 km deyim henüz hiç bir sorun yaşamadım Foucs tdci ile 90000 oldu ondada sorun yok. Şirkette bir fiesta var 155000 km hala hiçi sıkıntısı yok. Kız arkadaşımda 120000 km bir polo tdi var ondada hiç sorun yaşamadık. Kaliteli yakıt kullanırsan şanlıysanda sorun yaşatmıyor.

    Fakat dizel biraz kumar gibi sorunu yok dediğim arabalardan bir tanesi yakıt pompası ve turbo arızası verse yaklaşık maliyeti 3000 ytl olur. Bu riski göze alırsan dizel sorunlu değil.
  • Passat tdi vardı bir tanıdıkta km 360.000 98model sanırım araç
    Bir tanede 2000 model dti vectra görmüştüm 355.000de idi
    Geçen gün taksi çıkması albearın konusu açılmıştı , araçlar 450.000 lerdeydir vede muhtemelen motor yapılması gerekecek ama 450.000 onlar geldiyse genel anlamda büyük hacimli dizeller daha fazla gider
  • 100K daki "K" nedir?

    kilo mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 21 Mayıs 2008; 10:40:58 >
  • 100k = 100.000
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • anlamakta zorluk çekmedim 100K ile 100.000'in ifade edilmek istendiğini...

    "K" nedir diyorum kilo mu?yoksa bilmediğim bişe mi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    anlamakta zorluk çekmedim 100K ile 100.000'in ifade edilmek istendiğini...

    "K" nedir diyorum kilo mu?yoksa bilmediğim bişe mi



    Katı anlamındabüyük ihtimal. 100'ün katı şeklinde.100k
  • neyse ben baktım.

    desimal ön eklerden biri.sabahtan akşama kadar kN' larla uğraşıyorum ama dalgınlık heralde algılayamadım
    beynim sulanmış...

    ekleme: katı değil mchll

    .... piko, nano, mikro, mili, santi, desi, deka, hekto, kilo, mega, giga tera vs vs

    mühendis adamın sabahtan akşama kadar bunlarla uğraşıp burdaki 100K ya mal mal bakması da ayrı araştırma konusu...

    neyse konuyu hiç etmiyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi extremeenvy -- 21 Mayıs 2008; 11:14:40 >
  • arkadaşın megan dizeli 140.binlerde bir problem yok.
  • dizellerin en büyük dezavantajı heralde ülkedeki mazot kalitesinin kötü olması

    gerçi bu konu hakkında bi bilgim yok ama çevreden bunları duyuyoruz...
  • benim 130bin kmde 2006 mondeo tdcim var hic bir problem yok
  • forumda taksi cikmasiyla ilgili bir baslik var, orada verilmis linklere bakar veya sahibinden de aratirsaniz, 100 degil, x3 - x4 katlarini gormeniz mumkun (tabi bu araclar hic motor degistirmemis degildir herhalde, ama 1den fazlada motor degistirseler, taksiciler coktan elden cikarirlardi diye dusunuyorum).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: extremeenvy

    anlamakta zorluk çekmedim 100K ile 100.000'in ifade edilmek istendiğini...

    "K" nedir diyorum kilo mu?yoksa bilmediğim bişe mi




    K Kilo demek.
    1 Kilo=1000

    100K= 100 bin

    Bizim şirekte kiralık çalışan 7-8 dizel accent var. Çoğu 200 bin civarında. 2 tanesi 250'yi geçmiş. Hiç birinde dizel motor kaynaklı bir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 21 Mayıs 2008; 11:24:01 >
  • Motor dizelde olsa benzinlide olsa 100.000-150.000 km birşey değildir çok rahat yapar zaten...

    Ama yağ ve su gibi faktörler var 100.000 gelmeden sıkı bir hararet yaptırısın yağsız kalır yağı geç değiştirirsin yağ ömrü biter onun ile devam edersin sürmeye işte sana gitti motor sonra önüne geçemezsin..

    Bakımını iyi yaptırdıktan sonra motor uzun gider...
  • benimde aracık 2004 fiesta dizel ve 90.000 km

    konuyu açmamdaki sebep dizellerin artık motor olarak benzinliler gibi uzun ömürlü olduğu. yeterki motora hakkettiği bakımı yaptırıp, nasılsa dizel mantığı taşımadan kullanıldığında sahibini uzun zaman üzmeyeceği.

    motorun ömrü LPG, DİZEL, BENZİNLİ olmasından çok ona gösterilen önem ile ilgili bence.

    birçok arkadaşta aynı fikirde ve yaptıkları km de bunu gösteriyor.
  • Dayımda ticari meganeII 1.5 Dizel var 340.000 km de motordan kaynaklanan sıkıntısı yok.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zedire

    benimde aracık 2004 fiesta dizel ve 90.000 km

    konuyu açmamdaki sebep dizellerin artık motor olarak benzinliler gibi uzun ömürlü olduğu. yeterki motora hakkettiği bakımı yaptırıp, nasılsa dizel mantığı taşımadan kullanıldığında sahibini uzun zaman üzmeyeceği.

    motorun ömrü LPG, DİZEL, BENZİNLİ olmasından çok ona gösterilen önem ile ilgili bence.

    birçok arkadaşta aynı fikirde ve yaptıkları km de bunu gösteriyor.



    Kesinlikle dizel motorlar benzinli motordan daha uzun ömürlüdür.. Şöyleki siz sürekli uzun yol yaparak kullanın aracınızı benzinli bir araçtan çok çok daha ileri bir ömrü olur. (2-3 kat)

    Ben her zaman bineklerde benzinliyi savundum ve benzinliyi savunuyorum. "Neden" derseniz bunun motor ömrüden daha çok şehir içinde kullanılması ile alakası var. Motor yağ yakmaya bilir ama kullanılırken çok titiz davranmak lazım turbosu var, yakıt pompası var tekrarlanarak yapılacak birkaç dizi hata bu yönden büyük masraflar açar bakım masraflarınında yüksek olduğunu söyleniyor.

    Bence en önemliside dizel yakıtlar üretim konusunda çok daha maliyetlidir ve gelişmekte olan ülkelerin can damarıdır. Benzin öyle değil benzini hiçbir yerde kullanamazsınız ancak jeneratör çalıştırır ama dizel çok değerli çiftçi, taşımacı ve günlük ihtiyaçların hepsi dizelden endeksleniyor.

    Ben bu yüzden karşıyım... Ama yanlış anlamayın dizel kullanana değil devletin dizel politikasına devlet benzini ucuzlatmalı ve bineklerin hepsine elindeki benzini vermeli dizeli ise daha yararlı olan ticari sektörlerde değerlendirmeli...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: biricikömer

    Dayımda ticari meganeII 1.5 Dizel var 340.000 km de motordan kaynaklanan sıkıntısı yok.


    masallah
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.