Tamamen sallamasyondur büyük ihtimal. Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay. Herşey belli başlı üretilmiş zaten. Belki spor piston falan takılmıştır. Zaten o hacim olayınıda kolay kolay hesaplayacak usta çok azdır.Arabanın motoru açılmış saçma sapan işlemler geçirmiş bence uzak durun. Orjianl bulun zaten 2000 motor gayet yeterli. Daha fazla istiyosanız 2500 alın.
vay nasını. bir de biliyormuş gibi oturmuş yazmış.
Anca pistonu değiştirip alan arttırılabilir, yada krank ile oynama mesafesi değiştirilip bişeyler yapılabilir ama gereksiz şeylerdir. Mühendisi tasarlıyor yapıyor onu değiştirmek hiç mantıklıca değil.
yukarda " Blok değişmeden öyle hacmi büyütmek falan yok öyle bi olay" demişsin. biz burda işin mantıklı mı mantıksız mı olduğunu tartışmıyoruz. senin böyle bir olay yoktur demeni tartışıyoruz. bi de hacim hesabı çok zor dediğin derinlikXpiXyarıçap^2Xsilindir sayısı.
Hocam boşver uğraşma, zaman kaybı ve sinir harbinden başka bir şey değil.
yok benim anlamadığım bir takım kişilerin çıkıp hem soru sorup gerçeği öğrenmeye çalışanları yanıltıyor olması hem de karşısındakinin kim olduğunu umursamadan sen hiç motor bloğu gördün mü gibi sorular soruyor olmaları. bilmiyor ki aşağılamaya çalıştığı adam avatarındaki aracı kendi yapmış.
He diyip geçiyoruz işte yapacak bir şey yok. Bilmeden konuşanlara bende deli oluyorum insanları yanıltmak bu kadar kolay olmamalı. Ama bu tiplerle tatışmaktan da sıkıldım açıkcası.
anladım, teşekkür ederim..
bahsettiğiniz krank mili muhtemelen daha geniş çapta dönüyor. pistonu eskisinden daha aşağı çekerek daha fazla silindir hacmi sağlıyor..
aynı krank pistonu eskisinden daha yukarı iteceğinden pistonun üst kapağa çarpması olası.. bu yüzden piston kolunun da aynı oranda kısalması gerek sanırım.. off amma karışık işler..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
anladım, teşekkür ederim..
bahsettiğiniz krank mili muhtemelen daha geniş çapta dönüyor. pistonu eskisinden daha aşağı çekerek daha fazla silindir hacmi sağlıyor..
aynı krank pistonu eskisinden daha yukarı iteceğinden pistonun üst kapağa çarpması olası.. bu yüzden piston kolunun da aynı oranda kısalması gerek sanırım.. off amma karışık işler..
Doğru
Motora göre değişken esasen bu durum. Bu yüzden işi şansa bırakmayıp stroker kit almak daha kesin çözüm
Valla hacim yükseltmede gayet krank kullanıyorlar en azından 5.25TDS krankı kullanılır bolca bunu biliyorum hem dayanıklılığı için..
yok benim demek istediğim şu cümleniz, sadece krank değiştirilerek hacim arttığı şeklinde anlaşılıyor..
onun dışında silindirleri genişleten birinin krankı da değiştirmesi gayet olası bir durum..
O zaman düzeltelim yanlış anlaşılmasın tek krank olmuyor :d
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: C_ihan
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
piston değiştirerek silindir hacmi nasıl artmış hayret.. koltuk takımını değiştirince salonun metrekaresi artar mı?
desteksiz sallayan insanlara bayılıyorum.. çok eğlenceli oluyorlar.. gerçi aracın yeni sahibi siz olduğunuza göre pek eğlendiğinizi sanmıyorum..
Piston çapı artarsa hacim artar.
Evet piston çapı artarsa hacim artar ancak bilmiyorum hayatınızda kaçtane çıplak blokla karşı karşıya kaldınız ki piston yataklarının genişletilmesinin eziyeti ve masrafını kafanızda canlandırmanıza yardımcı olsaydı. Bu işlem çok riskli bir işlemdir eğer taşlama ustası iyi bi işçilik yapabildiyse geniiş gömlekleri iyi oturtabildiyse piston yatak eşleşmesi düzgünse çok güzel düzen tutar çokta keyif verir. Ancak bu işlem minimum şartlarda opel gibi bi araç için 4-6 bin tl arasında bi fiyat çıkartır. Bunuda %10 performans için kimse harcamaz.
Ayrıca 100 tl karşılığında araç cc ölçüm yerleri mevcut çok zor değil oda.
valla president hayatında kaçtane çıplak motor gördü bilmiyorum ama senin hiç görmediğin piston yatağı demenden belli.
eziyetli dediğin silindir genişletme kompretörle bağlama dahil 4 silindir için 20 dakka, masrafı da 200tl. bu işlem ancak camcının cam takması, terzinin kumaş kesmesi ya da aşcının fırında tavuk kızartması kadar risklidir. honlamada da rektefiyesi doğru ölçüde açıldıktan sonra bi zorluk yok zaten makine açıyor. öyle bi anlatmışsın ki mesleği sanki millet 52lik desteden kule diziyor ayda yılda bi tane motoru anca bitiriyorlar. orta karar bir rektefiyeciden günde 10 motor 20 kapak çıkar.
sende çok görmemişsin oda ortada üstadım hani yanlış anlama ama ben mesleğim gereğiher gün sanayide motor toplatıyorum kapak taşlatıyoırum şehir efsanesi ağızıyla konuşmuşsun o işin içine girmeden anlaamanızıda beklemiyorum zaten
Arkadaşlar çap değişmeden silindir hacmi değişir. Piston piminin üst kısmında kalan bölgede talaş kaldırırsan değişir. 200 cc değişim demek silindir başına 50 cm3 değişim demek. Pistondan 50 cm3 talaş kaldırılmış. Pistona şekil verilmiş veya var olan şekil düzeltilmiş olabilir. Blokta veya kapakta değişime ihtiyaç yoktur. Saygılar.
arkadaşlar şimdi ben aşağıdaki motorlu bir araca sahibim, görüldüğü gibi 95ps lik bir motor,
Displacement — 1332 cc Bore pitch — 83.0 mm Bore — 75.0 mm Stroke — 75.4 mm Compression ratio — 10.5:1 Power — 70 kW (95 PS) at 6000 rpm Torque — 125 N·m (92 lb·ft) at 4000 rpm
Ben aşağıdaki özelliklerdeki motora çevirtebilir miyim, tahmininizce ne kadar tutar ? ikiside aynı fabrikanın farklı donanımlarda kullandığı motorlar ...
Displacement — 1590 cc Bore pitch — ??.? mm Bore — 75.0 mm Stroke — 90.0 mm Compression ratio — 11.0:1 Power — 86 kW (117 PS) at 6000 rpm Torque — 154 N·m (114 lb·ft) at 4000 rpm
Birazda yazılımıyla oynasak 130 bg lere çıkartsam bana yeter ...
quote:
Orijinalden alıntı: C_ihan
sende çok görmemişsin oda ortada üstadım hani yanlış anlama ama ben mesleğim gereğiher gün sanayide motor toplatıyorum kapak taşlatıyoırum şehir efsanesi ağızıyla konuşmuşsun o işin içine girmeden anlaamanızıda beklemiyorum zaten
hani meslegin geregi motor toplatiyosun kapak taslatiyosun ya iste o isi yapan benim. ben rektefiyecilik yapiyorum zaten.
@ *President*
Hocam ben bu zaman kadar öyle bir işlem gerçekleşemez diye biliyordu ama demekki yapılıyormuş. Şimdi anlamadığım kısım var sizin bilginize güvenerek size sormayı uygun gördüm.
Piston şu şekilde olunca eğer daha yukarı çıkmasını sağlarsak valflere değer, alt kısımdada bir ölü bölge yok anlamadığım kısım bu nasıl böyleyken nasıl yapılıyor yada farklı piston tipleride mevcutmu geliştirilmeye ?
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
anladım, teşekkür ederim..
bahsettiğiniz krank mili muhtemelen daha geniş çapta dönüyor. pistonu eskisinden daha aşağı çekerek daha fazla silindir hacmi sağlıyor..
aynı krank pistonu eskisinden daha yukarı iteceğinden pistonun üst kapağa çarpması olası.. bu yüzden piston kolunun da aynı oranda kısalması gerek sanırım.. off amma karışık işler..
peki bişi sorucam.krank değişimi ile pistonun daha fazla aşağı inmesini ve daha fazla hacim oluşmasını sağlıor.üst kapağa çarpmasın diyede piston kolunu kısalttınız.peki piston kolunu kısaltınca,kısalttığınız uzunluk kadar pistonda daha fazla aşağı inmicekmi.buda ikinci bir hacim artışı sağlamıcakmı ???
Resimde gösterdiğiniz piston Wiseco Forget High Compression bir piston. Normal pistonun yerine takarsanız sıkıştırmanız artar.
Bir motorda stroker uygulaması yapılacak ise zaten özel piston kullanmanız gerekir. Çok iyi hesap yapılmalı, hangi ölçüde parçalar kullanılacak en ince detayına kadar planlanmalıdır. Birkaç mesaj üstte yazmıştım, yanlış hesap yapılırsa piston etekleri krank ağırlıklarına çarpabilir, ya da sizin örneğinizdeki gibi piston silindir kapağına ya da sübaplara çarpabilir.
Bu yüzden en sağlamı stroker kit olarak satılan ürünlerden almak olacaktır.
Wiseco, CP, JE gibi markaların çok farklı motorlar için çeşitli özelliklerde piston üretimleri mevcut. Örneğin sadece benim aracımdaki motor için heralde en az 20-30 çeşit piston vardır forget.
quote:
Orijinalden alıntı: *President*
quote:
Orijinalden alıntı: pixelbs
pistonları ve gmlekleri büyütüp hacım arttırılabiliyor da , piston kapağına ne tür işlem yapılıyor ? çünkü bu kapağa işlem yapılmazsa , sıkıştırma da artacak , ve motor vuruntulu çalışacak
Takılan pistonun sıkıştırma oranı aynı ise sıkıştırma artmaz. Sacede hacim artar. Sıkıştırma oranımız 10 ise eskiden 500 cc hava yakıt karışımını 10 kat sıkıştırıyorduk şimdi 550cc karışımı 10 kat sıkıştırıyoruz diye örnekleyebiliriz. Böylece hacim arttığı için patlama anındaki basınç artacak fakat sıkıştırma oranı aynı.
Patlama anındaki basınç artmayacak çünkü yüzey alanı genişledi
quote:
Orijinalden alıntı: ThKrkmz!
quote:
Orijinalden alıntı: djoz
anladım, teşekkür ederim..
bahsettiğiniz krank mili muhtemelen daha geniş çapta dönüyor. pistonu eskisinden daha aşağı çekerek daha fazla silindir hacmi sağlıyor..
aynı krank pistonu eskisinden daha yukarı iteceğinden pistonun üst kapağa çarpması olası.. bu yüzden piston kolunun da aynı oranda kısalması gerek sanırım.. off amma karışık işler..
peki bişi sorucam.krank değişimi ile pistonun daha fazla aşağı inmesini ve daha fazla hacim oluşmasını sağlıor.üst kapağa çarpmasın diyede piston kolunu kısalttınız.peki piston kolunu kısaltınca,kısalttığınız uzunluk kadar pistonda daha fazla aşağı inmicekmi.buda ikinci bir hacim artışı sağlamıcakmı ???
Piston kol boyu ile oynamadan da stroker yapılabilir. Aşağıdaki dökümanı inceleyebilirsiniz arkadaş biraz daha detaylı anlatmış konuyu.
pistonları ve gmlekleri büyütüp hacım arttırılabiliyor da , piston kapağına ne tür işlem yapılıyor ? çünkü bu kapağa işlem yapılmazsa , sıkıştırma da artacak , ve motor vuruntulu çalışacak
Takılan pistonun sıkıştırma oranı aynı ise sıkıştırma artmaz. Sacede hacim artar. Sıkıştırma oranımız 10 ise eskiden 500 cc hava yakıt karışımını 10 kat sıkıştırıyorduk şimdi 550cc karışımı 10 kat sıkıştırıyoruz diye örnekleyebiliriz. Böylece hacim arttığı için patlama anındaki basınç artacak fakat sıkıştırma oranı aynı.
Patlama anındaki basınç artmayacak çünkü yüzey alanı genişledi
Basınç artmasa güç artmaz. Basıncın artma sebebi silindir içine giren hava yakıt oranının artması. Cümleyi eksik yazmışım. Aynı miktar yakıt hava karışımı girmiş olsaydı dediğiniz doğru
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: C_ihan
sende çok görmemişsin oda ortada üstadım hani yanlış anlama ama ben mesleğim gereğiher gün sanayide motor toplatıyorum kapak taşlatıyoırum şehir efsanesi ağızıyla konuşmuşsun o işin içine girmeden anlaamanızıda beklemiyorum zaten
hani meslegin geregi motor toplatiyosun kapak taslatiyosun ya iste o isi yapan benim. ben rektefiyecilik yapiyorum zaten.
oradaki konuşma bi rektefiyeci ağzı değil tatmin olmadım ama söyleyebileceğim birşeyde yok.. kolay gelsiz size:)
quote:
Orijinalden alıntı: C_ihan
quote:
Orijinalden alıntı: daturkishulan
quote:
Orijinalden alıntı: C_ihan
sende çok görmemişsin oda ortada üstadım hani yanlış anlama ama ben mesleğim gereğiher gün sanayide motor toplatıyorum kapak taşlatıyoırum şehir efsanesi ağızıyla konuşmuşsun o işin içine girmeden anlaamanızıda beklemiyorum zaten
hani meslegin geregi motor toplatiyosun kapak taslatiyosun ya iste o isi yapan benim. ben rektefiyecilik yapiyorum zaten.
oradaki konuşma bi rektefiyeci ağzı değil tatmin olmadım ama söyleyebileceğim birşeyde yok.. kolay gelsiz size:)
rektefiyeci agzi mi? sanal ortamda bir rektefiyeciyle konustugunuzu nereden anliyorsunuz bunun alametleri mi var?
neresini begenmediniz yazinin neresi sizi tatmin etmedi keske oralari yazsaydiniz kolay gelsin bilmemne diye laf sokacagniza. asil size kolay gelsin 200tllik isi 6000e yaptiriyorsaniz.
otomobile uygulanan stroker kit sonucu yakıtta elbette artış olacaktır aksini iddia etmek fizik kurallarına aykırıdır, kolay gelsin...
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme