Şimdi Ara

2001-2003 passat 1.6 mı? yoksa ford mondeo ghıa mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
6.278
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bravo arkadaş güzel yazmıssın objektif değerlendirmeler yapmıssın birde lpg kitinin markasını yazarsan ii olur
  • Evet gelişmeleri bekliyoruz.Paylaşımın için teşekkürler.
  • bence 1.6 Passat yerine alınacak araba mondeo Ghia 2.0 olur, hem passata göre daha donanımlı, (Passat 1.6. ve. 1.8 e göre higline vs hariç) hemde piyasada daha ucuza bulabilirsin bende 2002 ghia vardı 1 yıl önce 30000 YTL'ye sattım bende 2.el almıştım 28 YTL'ye, uzun yolda süper bir araba, tek dezavantajı bana göre vergi sorunu yüksek model alırsan 2005-2006 1.600 YTL yıllık vergisi var birde kasko yaptırırsan en az 1.600 YTL de o , ama süper bir arabaya binersin bu arada şehirlerarasında 150-200km sürat yapmazsan modeo bir çok 1.6 araçtan daha az benzin yakıyor. kullandığım için biliyorum bazı arkadaşlar motor hacmine bakarak fazla yakar diyorlar ama yanılıyorlar. şehir içindede 1.6 veccta confort la belki başabaş gelir, sorunsuz LPG takılırsa tam süper olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    bravo arkadaş güzel yazmıssın objektif değerlendirmeler yapmıssın birde lpg kitinin markasını yazarsan ii olur



    Markasını imzama ekledim. Ayrıca yazımdaki XXXXX yazan kısımı da BEDiNi olarak değiştirdim.
  • Passat güzel arabadır fakat 1,6 motor yetersiz kalacaktır.Bu motor borada kullanılan motor.Borada bile beklenen performansı veremeyen bu motor passatta nolur bilemem.Bu yüzden mondeo derim.Hem mondeo sürücüsüne güven veren kullanımı zevkli bir araçtır.
  • BEDİNİ neymiş BRC taktırsaydın keşke.
  • yolda gördüğünüz megane,focus, elantra vb kullanan taksicilere sorun hangi marla lpg sistem kullanıyorlar yanıtlar genellikle BRC, Tartarini. prins,lovato dur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OctaviA_1907

    Passat güzel arabadır fakat 1,6 motor yetersiz kalacaktır. Bu motor borada kullanılan motor.Borada bile beklenen performansı veremeyen bu motor passatta **** bilemem.Bu yüzden mondeo derim.Hem mondeo sürücüsüne güven veren kullanımı zevkli bir araçtır.


    Yetersiz kelimesi belki tam ifade edemeyebilir ama D segmentinde bir araba alıp ta yüksek hızlarda motoru bağırtmadan ve güçlü bir akselarasyonla (hızlanma) kullanmak istiyorsanız bu araçlara 2,0 motor yakışır.
    Zaten piyasadaki asıl makbul olanı da 2,0 hacimde olanlarıdır. Tabi ekonomik durumu yerinde olan
    ve aracı zorlamadan kullanmak isteyenler bu şekilde tercih eder.
    Zaten uzun yolda 2,0 araba 1,6 ile aynı veya daha az yakar.
    Trafik ışıklarının bol olduğu şehir içinde veya sıkışık trafikte 1,6 daha az yakar.
    Bu araçların Sıfır kilometre ve 2. El satış rakamlarına bakarsanız da bunu anlarsınız.

    Ama Vectra, Avensis gibi araçlarda durum biraz farklı olabiliyor.
    1,6 hacimde bu araçların da tutulduğunu söyleyebiliriz.

    Ama VW, Mercedes, BMW hatta Volvo kullanıcıları genelde en az 1,8 veya 2,0 hacimlileri tercih ediyorlar.
    Hatta bu da yetmiyor mümkünse Kompressörlü (Yani Turbolu) versiyonları tercih ediyorlar.

    Şahsen ben 150 HP ve 210nm Tork'dan çok memnunum.
    Tek şeritli yollarda uzun rampalarda sağ şeritte birikmiş kamyon-araba konvoylarını korkusuzca
    sollayabiliyorsunuz.
    Halbuki bakıyorum aynı konvoyun arkasındaki birçok 1,6 araba
    tıpış tıpış kamyonların hızında gidiyor.
    3-5 aracı aynı anda sollamaya cesaret edemiyor.
    işte böyle durumlarda hacim ve gücün faydasını görüyorsunuz.

    Saygılar.





  • quote:

    Zaten uzun yolda 2,0 araba 1,6 ile aynı veya daha az yakar.


    bir yaşıma daha girdim

    şu mantıktan yola cıkılıyor

    küçük hacimli motorun tam gaz gittiği yerde büyük hacimli motor yarım gaz gider

    e iyide bu araçlar sürekli aynı tempodamı gidecek hiç rampa çıkmıyacaklarmı hiç sollama yapmıyacaklarmı?
  • Alabiliyorsanız 2000 1.8T pasat alın,

    ancak 1.6 pasatları hiç ama hiçç tavsiye etmiyorum, sinir hastası olmak istiyorsanız tabi buyrun, onun yerine 2 lt Mondeo alın ama gelin sizde bir 1.8T ile performans ve ekonomi dengesini yaşayın...

    Bu arada düz 1.8 Passatları da tavsiye etmem bu atmosferik motorlar adamı ne öldürür ne yaşatır misalı orta şeker bir performansa sahiptir, zaten fiyatları da çok ucuzdur , yaktıkları benzin verdikleri performansa değmez

    ama turbo motorlar öyle değil yaktığınız her kuruşun hakkını verir, daha az gaza basarsınız, daha az benzin yakarsınız, sollamalarda stress olmaz yokuş yukarı içi dolu 200 basarsınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgao2000 -- 13 Mart 2007; 14:00:28 >
  • 1.6 şehir içi için ideal ama çok gezerim derseniz 1.8T



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi peceneq -- 13 Mart 2007; 15:17:42 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133


    quote:

    Zaten uzun yolda 2,0 araba 1,6 ile aynı veya daha az yakar.


    bir yaşıma daha girdim

    şu mantıktan yola cıkılıyor

    küçük hacimli motorun tam gaz gittiği yerde büyük hacimli motor yarım gaz gider

    e iyide bu araçlar sürekli aynı tempodamı gidecek hiç rampa çıkmıyacaklarmı hiç sollama yapmıyacaklarmı?




    Olaydaki faktör sadece bu değil.
    Bunu anlamak için Beygir gücü ve Tork arasındaki farkları iyi kavramak lazım.
    Motosikletlerle fazla içli dışlı olduğum için aynı hacimdeki bir Chopper (Crusier) ve bir Race (Sport) motor
    arasındaki karakter farklarının nerden kaynaklandığını da bilirim.

    İş biraz mühendislik hesaplamara kayacak ve bazı arkadaşlar sıkılabilirler.
    Otomobillerin Güç ve Tork üretikleri devirler birbirinden farklıdır.
    Heleki hacimleri farklıysa aynı Tork'u daha düşük devirde elde edersiniz.
    Tork daha çok hacime, Güç ise Devire bağlıdır.
    Aynı hacimdeki bir traktör ile bir otomobili düşünebilirsiniz.
    Traktörler, kamyonlar tam bir TORK canavarıdır.
    Bakarsın 3.000-5.000 cc bir kamyon sadece 100 HP.
    E nereye gitti bunun geri kalan beygirleri ?
    Torka gitti işte. Piston'un silindirin içindeki hareket alanı, çapı vs. bu değerlde
    değişiklik yapmak için ayarlanır.
    Yine istenen değerleri tutturabilemek için araçların silindir sayıları
    veya pozisyonları değiştirilir.

    Otobüslerin devir saatlerine hiç baktınızmı ?
    Ve şöförün otobüsü hangi devirlerde kullandığına ?
    1500 ile 2500 arası gibi. 2500 dedimi vites atar şöför.
    Araç 120 ile giderken bile hala 2000 devirdedir.
    Yokuşa geldiğinde de aynı devirlerle yokuşu çıkar.
    Vites küçültse bile devir aynıdır. O yüzden siz otobüsle seyahat
    ederken Full dolu otobüsün yokuşlarda anırdığını dumazsınız.
    Motor zaten torklu olduğu için ve aynı zamanda titreşim olmaması için
    kullanılan V12 (12 Silindirli) motor sayesinde rampaları tıslaya tıslaya çıkarsınız.

    Normal bir otomobil ise daha anca 2500 de güç üretmeye başlar.
    Rampada çekişin devam etmesi için gazı köklemeniz ve deviri 4000 lere
    çıkarmanız gerekir. Gaza köklemezseniz yavaş yavaş çekiş düşer ve yavaşlarsınız.

    İşte büyük hacimli arabalar sizin düz yolda veya yokuşta gaza yüklendiğiniz
    yerlerde düşük devirlerde yeterli torku üreten bir motora sahip oldukları için
    fazla benzin yakmadan işlerini hallederler.

    İki adam düşünün. Biri koşucu diğeri halterci. 1 KM öteye 4 kasa portakal götürülecek olsa.
    Koşucu ancak birer kasayı sırayla alıp 1 km ötedeki manava koşarak taşır, bırakıp
    koşarak geri döner.
    Diğer adam ise hızlı koşamaz ve koşucunun gidip geldiği zaman içinde o mesafeye gel-git yapamaz.
    Ya 4 kasayı birden sırtlanır usul usul manava tek seferde gider yada 2 şer kasa sırtlanıp
    2 defada kasaları bitirir.
    Koşucu sürekli hızlı hızlı gidip gelmelidir ki o işi bitirebilsin.
    Bakarsınki koşucu daha çok yorulmuştur. Çünkü o koşucu yük taşımak için
    yetiştirmemiştir kendisini. Düz mesafeleri çabuk kat etmek için yetiştirmiştir.
    Yük, yokuş falan gördümü daha çok efor sarfeder.
    Hamal olan adam da koşucu kadar hızlı koşacak olsa o da kan-ter içinde kalır.
    Çok efor sarfede ve yorulur. O da hızlı koşmak için yetiştirmemiştir kendisini.
    Tük taşımak onu yormaz ama koşmak yorar.

    İşte arkadaşlar Gücünü(BeygirGücü HP) ve Torkunu (Çekişini NM) alt devirlerde üreten araçlar
    hamal gibidir.
    Yüksek hızlara çıkmadıkça bağırmazlar. Usul usul işlerini yaparlar.

    Şunu da bilmeliyizki Bu araçların şanzuman yapıları aynı değildir.
    Aracı üreten firmanın biraz aklı çalışıyorsa büyük hacimli ve torklu
    arabalara OVERDRiVE tarzı bir 5. veya 6. vites eklerler.
    Böylece araç 160 la giderken bile dişli farkından dolayı
    devir göstergesi hala 3000 de olabilir.
    160 la giderkenki rüzgar direncine karşı çekiş lazım olsa
    bile bu zaten bu araç 3000 devirde maximum çekişi üretiyorsa
    hiç yorulmadan ve fazla devir yapmadan işini yapar.

    Genelde üreticeler 1.6 arabaların vites oranlarını kısa tutarlarki
    araç gücünü DEVİR ile alsın. Yani araç o gördüğünüz 100 küsur beygiri
    DEVİR ile üretmektedir. Devir de YAKIT tüketiminin artması demektir.
    Ama işte Honda, Toyota gibi markalar bu noktada
    VTEC ve VVTi gibi teknolojilerle aracın devirlerine göre
    subap zamanlamaları veya açıları ile oynayarak üst devirlere pek
    gerek kalmadan aracın sürekli maximum gücü mümkün olan en az
    devirle üretmesini sağlamaya çalışıyorlar.
    Başarılı da oluyorlar.
    İşte bu noktada yine TURBO BASINCI işin içine girerki size Alt devirlerde
    yeterli tork sağlayarak gereksiz yere yüksek devirlere çıkmanızı önler.
    Hatta turbo size her devirde gereken çekişi verir.
    Aynı hacimdeki 2 araçtan turbolu olana sahipseniz
    4.000-.5.000 devir ile tırmanılacak yokuşu 3.000 devir ile tırmanırsınız.
    Derlerki: "Turbolu araçlar çok yakar".
    Turbolu araç kendinden 400 cc kadar yüksek hacime sahip bir aracın
    yapabileceği işleri beklediğiniz zaman da size "benim hacimim 2200 değil
    kardeşim 1800. Ben bu kadar adamı bu rampaya 2200 cc aracın devrinde taşıyamam
    DEMEZ. Hemen turbo desteğini yan cebinden çıkarır ve işinizi görür.
    Bunun karşılığında da birazcık yakıt farkı alabilir.
    Ama normal zamanlarda 2300 cc aracın şehirçinde yakacağından
    çok daha az yaktığı için o farkı kapatır. Ayrıca VERGi
    avantajından dolayı yine ekonomi sağlar.
    Az devirle çok iş yaptığı için motorda aşınma az olur.
    Motor ömür uzar.
    Bana kalsa bütün 1,6 araçların Turbo versiyonunu yaparım.
    VW de benim gibi düşünmüz olacakki 1,4
    haicmli aracını TSI denen çift tubo ile üreterek
    diğer markalara farkını basıyor.
    Yüksek hacimlere ve bunun sonucundaki
    yüksek yakıt ve VERGi oranlarına bulaşmadan
    işini yapıyor.
    Bu yüzden Alfa Romeo'ları çok seviyorum.
    Ortada VTEC VVTi olmadığı zamanlarda bile Turbo sayesinde
    ufak hacimle gereken çekiş ve gücü sağlıyorlardı.

    Hakeza dizel araçlarda birer Tork Canavarıdır.
    Ve de bu torku alt devirlerde üretebilecek bir
    mimariye sahiptirler. Dizel araçların teknik özelliklerindeki
    Tork değerlerine bakın. 1,6 Dizel araç 2.0 Benzinli araçtan bile
    daha çok Tork (Çekiş üretir) Yokuş yukarı tırmanırken 2,5 lite bir benzinli
    araca bile nal toplatabilir.
    Eskiden dizeller sadece Tork canavarıydı. Ama Beygir güçleri yani HP'leri düşüktü.
    Ama gelişen Turbo-interCooler teknolojisinin Dizellerde başarı ile uygulanmasından
    sonra yeterli HP de üretmeye başladılar. Ve benzinli araçlarla aralarındaki
    HP farkı kapandı. Hatta Dizellerdeki uzun oranlı vitesleri de işin içine
    katarsak çok komik devirler ile yüksek hızlarda yol almak durumu
    ortaya çıktı. Ufacık aracın devirine bakıyorsunuz 2000 hızına bakıyorsunuz 100.
    Yokuş yukarı sollamaya geçiyorsunuzki tam Torka ihtiyacınız olduğu durumda
    elinizde fazlası ile tork oluyor.

    GELELİM ŞEHİR İÇİ DURUMLARINA.....

    Bir de eksantrik(kam mili) mili uzunluğu ve krank/piston ağırlığı varki bu
    da araçların rolantideki benzin yakma durumunu belirler.
    Eksantirik mili uzun-kalın olan, daha doğrusu daha AĞIR
    olan araçlar öncelikle kendi ağırlıklarını çevirebilmek için
    rolantide daha çok yakıt harcarlar.
    Aracın hacmi arttıkça ister istemez Torku ve Gücü
    artar. E siz bu güçteki bir araca güçsüz bir araçta
    kullandığınız aynı ebatlardaki metal parçaları
    koyarsanız motor en ufak bir zorlamada hasar görür.
    O yüzden motorlardaki malzemeleri ne fazla kalın ne fazla
    ince yaparlar.
    Motordaki o güce yetecek sağlamlıkta yaparlarki
    lüzumsuz ağırlık yapmasın.
    Daha önceki zamanlarda Formula 1 araçlarında
    V12 motor kullanılırken Bir süredir V10 motor standart olmuştur.
    Çünkü fazladan eklenen 2 silindir kam milini uzatarak ağırlaştırmakta
    ve gereksiz ağırlık yaparak aracın genel ağırlığını da arttırmaktadır.

    İşte bu yüzden şehir içinde kırmızı ışıklarda beklerken tabiki 1,6 ve aşağısındaki
    motorlar az yakar.
    Ama iş 5 kişi bir rampaya tırmandırmaya geldimi küçük araba bağıra bağıra
    2,0 araç kadar yakıt tüketerek rampayı tırmanır.

    Tamirhanelerde otomatik tornavidalar vardır.
    Bunların üstünde TORK ayarı vardır.
    Bir somunu gereğinden fazla torkla sıkarsanız somua zarar verirsiniz.
    Somunu hızlı sıkabilirsiniz bu çok önemli değildir.
    Ama Torklu sıkamazsınız.
    Hızı yüksek olsa bile tork ayarı düşük olan bir otomatik
    tornavida (ismini şimdi hatırlayamadım o aletin)
    civata tam sıkıldığı anda durur. Daha fazla zorlamaz.
    Yani kalın bir civata ile ince civatayı sıkacağınız
    tork değerleri farklı olmalıdır.
    Veya aliminyum bir civata ile çelik civata
    aynı Tork la sıkılmaz.
    Tork yetersizse kalın civatayı sıkamazsınız.
    Tork falaysa ince civataya zarar verirsiniz.

    SONUÇ : GÜCÜ GEREKTİĞİ YERDE GEREKTİĞİ KADAR KULLANIRSANIZ TASARRUF EDERSİNİZ.

    Anlatımda eksiklerim ve hatalrım olabilir. Lütfen düzeltiniz.
    Saygılar....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motoist -- 14 Mart 2007; 11:33:07 >




  • @motoist



    açıklaman için bu emeğin için teşekkürler

    yanlız konuyu biraz dağıtmışsın gibi geldi
    beygir ve tork arasındaki baglantıdan bahsetmişsin konu dizele gitmiş otobüse gitmiş
    otobüs hakkındada azda olsa bilgi sahibiyim ailede otobüs sahibi birçok tanıdık var
    quote:

    Normal bir otomobil ise daha anca 2500 de güç üretmeye başlar.
    Rampada çekişin devam etmesi için gazı köklemeniz ve deviri 4000 lere
    çıkarmanız gerekir. Gaza köklemezseniz yavaş yavaş çekiş düşer ve yavaşlarsınız.

    İşte büyük hacimli arabalar sizin düz yolda veya yokuşta gaza yüklendiğiniz
    yerlerde düşük devirlerde yeterli torku üreten bir motora sahip oldukları için
    fazla benzin yakmadan işlerini hallederler.

    bahsettiğin konuda yanlışsın demiyorum yine benim dediğim yola çıkıyor bunun sonu
    biri tamgaz çıkarken biri yarım gazda çıkar torkta buna dogru orantılı şekilde hareket eder tabii

    quote:

    Şunu da bilmeliyizki Bu araçların şanzuman yapıları aynı değildir.
    Aracı üreten firmanın biraz aklı çalışıyorsa büyük hacimli ve torklu
    arabalara OVERDRiVE tarzı bir 5. veya 6. vites eklerler.
    Böylece araç 160 la giderken bile dişli farkından dolayı
    devir göstergesi hala 3000 de olabilir.
    160 la giderkenki rüzgar direncine karşı çekiş lazım olsa
    bile bu zaten bu araç 3000 devirde maximum çekişi üretiyorsa
    hiç yorulmadan ve fazla devir yapmadan işini yapar.

    yüksek hızlar için 6,vites ideal olandır bu konu tartışılamaz zaten yüksek süraatte(+180) düşük motor rahat bir şekilde yüksek devir üretemediginden kasacaktır ve illaki yüksek hacimden daha fazla yakacaktır
    bizzat testini yaptık 620 km lik yolda 2,0 vectra b ile +180 de depoda kalan benzin aynı kasa 1,6 motorda kalan benzinden daha fazlaydı ancak benim yorumum bununla ilgili değildi yüksek devir ve süraatleri gözardı ederek yapılmış bir yorum değildi sonuçta bu bir deneydi tek sefere mahsus olmak üzere denenen bir şey oysaki normal seyir şartlarında 1,6 da çeyrek depo benzin kalırken diğerinde bunun yarısı kadar kısacası 1,6 da basınca daha fazla gider buraya kadar bir sorun yok
    quote:

    Genelde üreticeler 1.6 arabaların vites oranlarını kısa tutarlarki
    araç gücünü DEVİR ile alsın. Yani araç o gördüğünüz 100 küsur beygiri
    DEVİR ile üretmektedir. Devir de YAKIT tüketiminin artması demektir.
    Ama işte Honda, Toyota gibi markalar bu noktada
    VTEC ve VVTi gibi teknolojilerle aracın devirlerine göre
    subap zamanlamaları veya açıları ile oynayarak üst devirlere pek
    gerek kalmadan aracın sürekli maximum gücü mümkün olan en az
    devirle üretmesini sağlamaya çalışıyorlar.
    Başarılı da oluyorlar.

    vtec ve vvti motorların c segmentinde konuşturdukları yöntemleri d segmentinde denesek bu teknoloji hantal kasaya çözüm olamaz yüksek devirlere ihtiyac duyulacak illaki ancak ecotec(sadece bir örnek) motoru ise bu yönteme gerek duymuyor uzun tutulan vites yolları ile aracın yüksek devirlere cıkmasına izin veriyor ancak aşırı bir tüketim performansı sergilemiyor kastım yine bu değil

    sen genel bir açıklama sunmuşsun emeğine saygı duyar teşekkür ederim

    ancak istedigin kadar deney yapsak yol yine benim yoluma çıkar anacak şu var

    test yapacak olsak ezici üstünlük yine benden yana olur

    ha % 5 % 10 oranı senin dediğin gibi çıkar

    ancak yukarıda örnekledigim gibi uzun mesafede son dişli oranında yüksek devirleri tercih edersek yüksek hacim düşük hacimden az yakar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DG00 -- 14 Mart 2007; 21:21:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dgo2133

    vtec ve vvti motorların c segmentinde konuşturdukları yöntemleri d segmentinde denesek bu teknoloji hantal kasaya çözüm olamaz yüksek devirlere ihtiyac duyulacak illaki ancak ecotec(sadece bir örnek) motoru ise bu yönteme gerek duymuyor uzun tutulan vites yolları ile aracın yüksek devirlere cıkmasına izin veriyor ancak aşırı bir tüketim performansı sergilemiyor kastım yine bu değil

    sen genel bir açıklama sunmuşsun emeğine saygı duyar teşekkür ederim

    ancak istedigin kadar deney yapsak yol yine benim yoluma çıkar anacak şu var

    test yapacak olsak ezici üstünlük yine benden yana olur

    ha % 5 % 10 oranı senin dediğin gibi çıkar

    ancak yukarıda örnekledigim gibi uzun mesafede son dişli oranında yüksek devirleri tercih edersek yüksek hacim düşük hacimden az yakar


    Valla belki aynı şeyleri söylüyoruz da ben de senin anlatım tarzından pek birşey anlayamadım.
    Benim dağınık anlattığımı söylüyorsun ama sen de pek derli toplu değilsin bunu kabul et.


    Ama yine de emeğin için teşekkür ederim. Birçok arkadaşın zahmet edip 2 cümle bile yazmadığı bir ortamda
    senin gibileri takdir etmemek mümkün değil.

    Aslında bu işi şu şekilde de pratiğe indirgeyebiliriz.
    Mesela bak benim 650 cc bir motorum vardı V2 motora sahip bir japon.
    100 Km de 4,5-5 Litre yakardı 100'ün üstüne çıkmazsan.

    Ben şehir içinde kullanmak için gidip 150 lik bir Çin malı motor aldım.
    Bir de ne göreyim 150'lik motor da 3-3,5 litrenin altına inmiyordu.
    güç eksikliği yüzünden yaşadığım sıkıntılar da cabası.
    Baktım ki arada çok fazla bir yakıt farkı yok,
    ufak motora hiç ihtiyacım olmadığını anladım ve motoru sattım.
    Şehir içinde de aylarca 650 cc motorumu kullandım.

    Şimdi düz mantıkla bakınca ne görüyoruz.
    650 cc 150 cc'nin 4 katı hacme sahip bir motordur.
    Düz mantıkla bakarsak 4 kat fazla yakması gerekir.
    Küçük 3 litre yakarsa büyük motor 12 Litre yakmalıdır.

    Ama pratikte böyle olmuyor işte ?
    2 Katı bile yakmıyor benim büyük motor.
    O ağırlığa ve güce rağmen.
    Birisi 15 beygir Diğeri 65 beygir.

    Küçük motorla büyük motor arasında dağlar kadar güç ve tork farkı vardı.
    Uzun yolda hiçbir zaman küçük motor onun yerini tutamaz.

    işte 2,0 litre bir arac ta çok yaksa bile size bunun karşılığında
    birçok şey sunuyor.
    Ama şehir içinde gereksiz kalabilir.

    En başta arkadaşların da dediği gibi genellikle şehir içinde
    kullanıyorsanız mümkün oldukça küçük hacim.
    Genellik uzun yolda kullanıyorsanız aşırıya kaçmamak şartı ile
    büyük hacim. Büyük hacimden de kastım 2 litre arabalardır.
    Daha fazlasına gerek yok.

    Aynı şekilde V6 V8 motora sahip araçlarda çok konforludur.
    Daha güçlüdür, daha titreşimsizdir.
    Ama çok silindir genelde yakıtı arttırdığı için
    bizim gibi ülkelerde 4 silindir idealdir.
    Hatta bazı küçük arbaların 3 silindirli olduğunu biliyorsunuz.
    Motoru daha titreşimlidir. Ama yakıtı oldukça düşürebilmek için
    silindirin birini daha feda etmiş üreticiler.

    SAYGILAR...




  • quote:


    Aslında bu işi şu şekilde de pratiğe indirgeyebiliriz.
    Mesela bak benim 650 cc bir motorum vardı V2 motora sahip bir japon.
    100 Km de 4,5-5 Litre yakardı 100'ün üstüne çıkmazsan.

    Ben şehir içinde kullanmak için gidip 150 lik bir Çin malı motor aldım.
    Bir de ne göreyim 150'lik motor da 3-3,5 litrenin altına inmiyordu.
    güç eksikliği yüzünden yaşadığım sıkıntılar da cabası.
    Baktım ki arada çok fazla bir yakıt farkı yok,
    ufak motora hiç ihtiyacım olmadığını anladım ve motoru sattım.
    Şehir içinde de aylarca 650 cc motorumu kullandım.

    Şimdi düz mantıkla bakınca ne görüyoruz.
    650 cc 150 cc'nin 4 katı hacme sahip bir motordur.
    Düz mantıkla bakarsak 4 kat fazla yakması gerekir.
    Küçük 3 litre yakarsa büyük motor 12 Litre yakmalıdır.

    Ama pratikte böyle olmuyor işte ?
    2 Katı bile yakmıyor benim büyük motor.
    O ağırlığa ve güce rağmen.
    Birisi 15 beygir Diğeri 65 beygir.



    motorlarla ilgili bir deneyimim yok ünite yapıları hakkındada bir bilgim olmadıgı için yorum yapamıyacagım

    quote:

    Küçük motorla büyük motor arasında dağlar kadar güç ve tork farkı vardı.
    Uzun yolda hiçbir zaman küçük motor onun yerini tutamaz.

    işte 2,0 litre bir arac ta çok yaksa bile size bunun karşılığında
    birçok şey sunuyor.
    Ama şehir içinde gereksiz kalabilir.

    En başta arkadaşların da dediği gibi genellikle şehir içinde
    kullanıyorsanız mümkün oldukça küçük hacim.
    Genellik uzun yolda kullanıyorsanız aşırıya kaçmamak şartı ile
    büyük hacim. Büyük hacimden de kastım 2 litre arabalardır.
    Daha fazlasına gerek yok.



    uzun yolda gönül tabiki yüksek hacimden yanadır ama yeni teknolojiler sayesinde gerçekten 1,6 motorlarında tatminkar oldugu bir gercek en azından otobanda yüzde 80 lik dilim ibrede 200 km rakamının üzerine çıkabiliyor

    istek meselesi birazda ancak düşük hacimli motor yüksek hızlarda her zaman daha çok yakıt tüketir son dişli oranında 4000 devir civarında ise tüketim küçük hacimden yanadır
    bu devir ve vites ortalamasında menzil testine yapacak olursak düşük hacim ezici üstünlük kurar


    quote:

    Aynı şekilde V6 V8 motora sahip araçlarda çok konforludur.
    Daha güçlüdür, daha titreşimsizdir.
    Ama çok silindir genelde yakıtı arttırdığı için
    bizim gibi ülkelerde 4 silindir idealdir.
    Hatta bazı küçük arbaların 3 silindirli olduğunu biliyorsunuz.
    Motoru daha titreşimlidir. Ama yakıtı oldukça düşürebilmek için
    silindirin birini daha feda etmiş üreticiler.

    SAYGILAR...


    örn. polo tdi ekonomik traktör




  • Passat 1.8 T olmadığı sürece Mondeo diyeceğim. 1.6'yı hiç düşünmüyorum bile. Bunu söylerken tek kafama takılan, 2001-2003 model alınabilecek turbolu bu aracın sorun çıkarıp çıkarmayacağı. Mondeo fiyatından dolayı hem daha yeni model olur, hem de daha sorunsuz kullanılabilir. LPG taktırılmasında da çevremdeki örneklerden dolayı Mondeo daha sorunsuz olur diye düşünüyorum.
  • Hocam vectraya ne dersin?2. elleri baya uygun.
  • Turboyu dert etme 1998 modeller de hortumdan kaynaklanan bir sıkıntı vardı yerini değiştirdiler düzeldi, ama adı passat turbo arızası yapıyor kaldı....

    Arızalanda 350 ytl ye tamir edilebiliyor, mazeme işçilk dahil 1200 ytl de değişiyor, turbo öyle kolay kolay bozulacak bir parça değil, alacağın aracın turbo hortumunu gaz vermezken sıkabildiğin kadar avucunun içinde sık ve birine gaza yüklenmesini söyle hortum elini şiddetle eski halin getirmeye çalışıyorsa turbo sağlıklı çalışıyor yok hala yumuşak kalmaya devam ediyorsa arızalanmak üzere olduğunu düşünebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgao2000 -- 15 Mart 2007; 16:16:27 >
  • 1.6 passat alacağına hiç alma daha iyi
    bence mondeo ghia daha uygun olur yada arkadaşlarrın dediği gibi passat 1.8 T al
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suzitusi

    1.6 passat alacağına hiç alma daha iyi
    bence mondeo ghia daha uygun olur yada arkadaşlarrın dediği gibi passat 1.8 T al


    Evet Aynen. Arkadaşlar gerçekten bu 1.8T VW nin şimdiye kadar ortaya koyduğu
    en başarılı işlerden biri.
    VW bir süredir bu motoru sadece Skoda da kullanıyor.
    Kendisi 2.0T ye geçiş yaptı.
    VW de kullanıldığı dönemdeki fiyat listelerine bakınca
    1,9 dizel ile aynı fiyata satıldığını gördüm.
    Demekki kullanıcıların tercih ettiği bir motor.

    210nm Tork ve 150 HP gerçekten o kocaman
    araba ile bile ne tatlı performans veriyor görmelisiniz.
    Ben o kocaman kasa ile piyasada SERi olarak bildiğimiz
    ne arabalar ile oynuyorum bir bilseniz.
    Yani gerçekten tavsiye edebileceğim bir araç.
    Şu an sıradan bir 1,6 benzinli araç
    kullansam beni ucu ucuna tatmin eder galiba.
    Anca 125 HP Civic falan olursa ancak yeter galiba.
    Yani bu peformans adamda bağımlılık yapıyor biraz.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.