Şimdi Ara

2001 Bora comf. 1.6 lar kaç valve

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
12.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2001 Bora comfortline 1.6 düz vites araç alacağım, ancak 16 değil de 8 valve olduğu söyleniyor. 8 valve ise ne gibi dezavantajı ya da avantajı vardır.Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum.Teşekkürler.



  • 8 v lı araçlar 16v lı araçlara göre daha az yakıt emip daha az egzoz gazı atar. Bu yüzden daha yawş devirlenir ve gücüde düşük olur. 16v li Motor daha rahat yakar daha verimli yakar dolayısıyla yakıt tüketimi de düşük olur. 8v li motorlar düşük devirlerde daha güçlüdür. Bunun nedeni egzoz gazlarının kompresyonu. Düşük devirlerde daha cok tork üretir. Ama devir tırmandıkça 16v gercek gücünü gösterecektir....

    Düşündünüz arac 8v li motora sahip...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OzOz83 -- 22 Aralık 2006; 13:55:22 >
  • OzOz83 güzel açıklamış.

    Düşük devirlerde yüksek tork ancak yüksek devirde düşük beygir = 8 valf
    Düşük devirlerde düşük tork ancak yüksek devirler yüksek beygir = 16 valf

    VW'nin 8 valfli motoru kendini kanıtlamış çok sağlam bir motordur her viteste devir düşük bile olsa çeker ancak hızlanmaz. Uzun ömürlüdür, problem olasılığı göreceli olarak düşüktür. (16 valf'ın problemli olduğunu söylemiyorum, göreceli olarak diyorum)

    16 valf motor ise daha yüksek beygirli, daha devirli bir motordur. Düşük devirlerde nazlıdır ama yüksek devirli kullanımlarda ve yüksek hızlarda kolay ivmelenir.

    Honda'nın VTEC motoru vardır. (Lütfen arabalardaki i-VTEC ile karıştırmayın, teknolojisi farklıdır, sadece 2004 sonrası VFR motosikletlerinde kullanmaktadır.)

    Bu motor 13.000 devirli bir motordur ancak 7.000 devire kadar 8 valf, 7.000 devir üzerinden 16 valf çalışır. Amaç düşük devirli kullanımlarda (şehir içi, bol viraj vs) yüksek tork ile motora ani atak fırsatı vermek ve vitesi düşürtmemek, yüksek hızlarda ise (Devir de yüksek) daha fazla beygir ve hızlanma sunabilmektir.




  • arkadaşlar o motorun üzerindeki 8 tane valfi gördünüz mü?
    koca koca.. alpina mübarek..
    kesinlikle yüksek valf daha ekonomiktir..
    buna en iyi örnek 1.8 20V vw motoru..
    1.6 8v 100hp - 1.6 16v 105 hp karşılaştırması,
    1.6 8v 100hp - 1.6 16v FSI 115 hp karşılaştırması vb..
    hepsinde yüksek valf daha ekonomiktir..
    bi yıldan sonra (sanırım 2001) 1.6 16v 105hp boralar üretilmeye başlandı.. kesinlikle onlar tercih edilmeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ukku -- 25 Aralık 2006; 18:29:36 >
  • 2002 den itibaren ithal edilen boralarda 105 HP 16 valf motorlar var. öncekiler 8 valf bu arada yurtdışında satılan önceki yıllardaki bora ve golflerde ise 16 var zaten vardı
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.