Merak ediyorum ne kadardır turbo + blow off ve yakıt ne kadar artar bunlar takınca yaptırmış arkadaşlar cevap verebilirmi ?
quote:
Orijinalden alıntı: GhostEvil
Merak ediyorum ne kadardır turbo + blow off ve yakıt ne kadar artar bunlar takınca yaptırmış arkadaşlar cevap verebilirmi ?
iş sadece turbo + blow off taktırmakla bitmiyor.. turboyu kaç bar'da kullanıcağın ne kadar basacağın ve bunun bakımları için ne kadar bütçe ayıracağın önemli...
o yüzden varolan sitelerden önce bi araştır... millet turbo taktırmak için önce motorda ne gibi değişiklikler gerekli? neler yapılıyor? sonra düşünürsün yakıtın ne kadar artacağını...
2002 golf 1.6 litre için turbo ve blow off hazır bulunan parçalar değildir.. yani set olarak alıp, montajını yapıp direk kullanıma geçemezsiniz.. ancak bunun dışında yanlış bilinenler var .. parçaların daha ucuz, insanların daha meraklı olduğu yerlerde 1973 vosvos motoruna turbo takıp 280 beygirleri görenler var(o motoru vosvosta kullanmıyorlar tabi ki :) )..
konuya birkaç farklı noktadan gireceğim; fabrikasyonu ucuza getirmenin ve parça sağlamlığını garantiye almanın bazı yolları var .. mesela benim 2003 model 1.6 105 bg golfüm var ve o motorla o arabanın 260 yapması imkansız ancak kadranda 260 var.. her arabanın hızına göre kadran tasarlamak her kadran için ayrı fabrikasyon mekanizması yaratmak demek ve daha pahalıya gelmesi demek.. bu mekanizmalara sağlamlık testleri de dahil, her motor için değil de belirli beygir aralıklarındaki motorlar için sadece bir test uygulanıyor ve 1.6 lt 105 bg golfün motor blogu, psitonları, şanzumanı falan rahat 200 bg ye dayanacak kadar yük altında üretilip test ediliyor.. bu hesaba göre biz, sağlıklı yollardan motorumuzu 150 bg e yükseltsek ve bakımlarını aksatmasak ömründen çalmamış oluruz ve motor kendisinden beklediğimiz 150 bg gücü başarıyla sağlar..
buraya kadar matematiksel hesap doğru, şimdi yeni bir matematiksel hesaba gelelim; yine benim 105 bg lik aracıma (kendisi çift ekzantrikli) cadde tipi ekzantrik mili+cold air intake+hava filtresi+headers egsoz+manifold genişletme+chip tuning yaptığımız zaman 150 bg yi geçiyor.. buraya kadar pistonlarda ya da motorun iç bölgesinde bir değişiklik yapılmadı.. ustalar bu bir dizi işlemin yapılmasını sağlıklı görüyorlar ancak nedense bunları bırakalım ve turbo takalım direk dediğimizde "o iş çok zahmetli, 10000 lira falan gider" gibi cümlelere başvuruyorlar ve pistonları, motor blogunu değiştirmek istiyorlar.. bir başka sitede eski bir fiat arabaya turbo takan birisinin yazdıklarını okumuştum, 90 bg lik 1.6 motorun önce bloğunu genişletip 1.8 yapıyordu sonra turbo ile 280-290 bg alıyordu.. bu adamın pistonları tabi ki değişecek, soğutma sistemi bile değişecek.. ama onun yerine küçük boy bir turbo ya da supercharger taktırıp 105 bg yi 140-150 ye çıkarmak isteyen insana neden "o işe hiç bulaşma" denir anlamam.. zaten yukarıda saydığım bir dizi modifikasyon 3500-4000 lira civarı.. onun yerine 550 ye çıkma ama sağlam bir turbo bulsak, 250 ye turbo montajı mümkün olan bir headers egsoz bulsak bir o kadar da işçilik verip basıncı göklere çıkarmadan kibarca arttırsak bence oldukça sağlıklı olur..
sanıyorum ustalar, biz aslında 150 bg den şaşmayacak bile olsak, daha sonralarda alıanabilecek 200-300 bg lik güçleri de hesaba katıp öyle bir masraf çıkarma yoluna gidiyorlar..
Uygun 1-2 milyara halledebilirsen taktır gerisi için deymez derim.
ben de şu ara supercharger işini araştırıyorum, turbodan daha az montaj sorunu olacağı kesin.. onu hallettikten sonra da LPG taktıracağım ..
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme