Şimdi Ara

DSG sorunu nasıl anlaşılır

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
31.579
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba
    aracım golf 7 1.6 tdi dsg, geçtiğimiz ağustos ayında aldık ve 5500-6000 km arası yol yaptık (emin değilim) ve sakin kullanıyoruz arabayı, bu güne kadar hadi bi sınırlarını zorlayalım demedik.
    Aracı almadan önce 7 ileri dsg şanzımanlarda kronik bir sorun olduğunu okumuştum, kimisi diyor ki 2012 den sonra düzelttiler bu hatayı, kimisi diyor ki 2013 aracımda sorun var, neyse bir şekilde aldık ettik derken aşağıya yazacağım şeyleri yaşamaya başladım

    1-d1-d2 arası ayağımı gazdan çektikten sonra hafif gaz verince aracın biraz silkelenmesi (çok nadir, belki 8 ayda 10-15 defa yaşamışımdır)
    2-d3 veya d4 de giderken (yaklaşık 45-50 km ile) aracın titremesi (2 gün önce ilk defa yaşadım)

    tüm bunlar beni iyice işkillendirdi ve önce vw'nin sitesinden çevrimiçi yardım ile görüştüm, bana dsg şanzımanlarda sorun olmadığını söyleyince neden çinde 100.000 aracın toplatıldığını, 2 yıllık garantinin dsg'li araçlarda neden 10 yıla çıkarıldığını ve neden yerli yabancı pek çok vw forumunda milletin dsg'li araçlardan yakındığını sordum, cevap vermeden yetkili birimin benimle irtibata geçeceğini söyledi.Bu beni tatmin etmedi ve çağrı 24'ü aradım, servis yetkilisiyle görüşüp durumu anlattım beklediğim gibi servise davet etti ve test sürüşü yapmamız gerektiğini çünkü bahsettiğim şeylerin dsg arızasıyla ilgisi olmadığını, bunu her aracın yapabileceğini söyledi.

    Sorum şu, aracımdaki dsg şanzımanın sorunlu olup olmadığını kesin olarak nasıl anlayabilirim ?

    biliyorum ki gitsem test sürüşünde araç sorun çıkartmayacak ve o kadar benzin yaktığıma yanıcam

    Ekleme
    gece 2 de aldım arabayı düz asfalt yolda test ettim.10-15 km hızla d2 de giderken önce gazdan çekiyorum ayağımı sonra hafif gaza basıyorum kısa bir ses geliyor birazcık (tık sesi, iki sert tahta birbirine çarpıyormuş gibi) bunu daha üst viteslerde denemedim fakat ayağımı gazdan çekip gaz verdiğimde bu sesin geldiğini biliyorum artık.Bunun dışında herhangi bir tekleme vs yaşamadım 20 dakikalık test boyunca

    ekleme 2
    devir saatinde gaza yüklendiğimde anormal bir durum oluşmadı, vites geçişlerinde sorun yoktu.Gelen takır tukur ses videolardakinin aksine çok kısaydı (şimdilik sadece d2 de gazdan çekip gaz verdiğimde tık diye ses geliyor) D-R arasında geçiş yaptığımda da böyle bir ses ile karşılaşmadım

    ekleme 3
    içim rahat etmedi bir de d3 den sonrasında deneyeyim dedim, 10 dakika kadar kullandım arabayı, neredeyse hiç ses gelmedi vites değişme esnasında, ben de anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N0YAN -- 5 Nisan 2014; 5:39:34 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    DSG Kavrama Arızası Belirtileri: Nasıl Anlaşılır?

    Giriş: Çift kavramalı şanzımanlar (DSG), sürücülere daha sorunsuz ve verimli bir sürüş deneyimi sunar. Ancak, diğer araç bileşenleri gibi DSG'ler de zamanla arızalanabilir. DSG kavrama arızaları, araç sahiplerinin kolayca tespit edebilecekleri belirgin belirtiler gösterebilir.

    DSG Kavrama Arızası Belirtileri:

    • Sarsıntılı Vites Değişimleri: DSG kavramaları arızalandığında, araç vites değiştirirken sarsıntılı ve sert bir şekilde hareket edebilir.
    • Vites Kayması: Kavrama diski aşındığında veya mekatronik kontrol ünitesi arızalandığında, araç vites kaydırabilir veya boşa düşebilir.
    • Geç Vites Değişimleri: DSG kavraması bittiğinde, araç vitesleri normalden daha geç değiştirebilir.
    • Yanık Kokusu: Kayan veya aşınan kavrama diskleri yanık bir koku yayabilir.
    • Devirde Artış: Araç hızlanmaya devam ederken devirde bir artış, kayan bir kavramanın işareti olabilir.
    • Motor Arıza Işığı: DSG kavrama arızası, motor arıza ışığının yanmasına neden olabilir.
    • Mekatronik Arızası Belirtileri: Mekatronik kontrol ünitesi arızalanırsa, araç hareket etmeyebilir veya vitesleri değiştiremeyebilir.

    Sonuç: DSG kavrama arızası belirtilerini tespit etmek, aracınızın daha ciddi hasarlara uğramasını önlemek için çok önemlidir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. DSG kavrama arızalarının erken tespiti ve onarımı, aracınızın performansını ve ömrünü korumanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Böyle bir video buldum

    neyse ki böyle tangır tungur ses gelmiyor fakat bu aracın km'sini bilemiyoruz

    bu videodaki araç da 12.000 küsür km'deymiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N0YAN -- 4 Nisan 2014; 23:07:48 >




  • az sonra teste çıkarıcam arabayı, bir de video çekmeyi düşünüyorum
  • soğukta benim aracın sanrufundan da ses geliyor üzülme bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamie Hyneman

    soğukta benim aracın sanrufundan da ses geliyor üzülme bence

    olum trollemesene benim konuları
  • servis ile görüştüm, aracımın dsg konusunda en hatasız olan modellerden biri olduğunu, yıllar içinde şanzımanda pek çok iyileştirme yapıldığını söylediler.Çıkan tık sesinin %70 ihtimal dsg'nin doğal seslerinden biri olduğunu ve görmeden bir şey demenin sağlıklı olmayacağını söylediler.Bize servis yolu gözüktü
  • Hıza göre devir düşük ve vites yüksek olduğundan seyir halinde sarsıntı hissedebilirsiniz bu normaldir. Şanzuman seslerini alt devirlerde ve D1 D2 D3 arasında daha belirgin duyarsınız. Üst viteslerde pek ses gelmez.

    Dsg nin en sık görülen arıza belirtileri;
    1-kalkışta veya 2. viteste sarsıntı( yüksek ihtimalle kavrama kaynaklıdır)
    2-vites geçişlerinde kararsızlık ( buda yüksek ihtimalle mekatronik kaynaklıdır)
    3- Şanzuman adaptasyon ayarında bir düzensizlik olabilir.

    Özellikle d1 veya d2 deyken birkaç kez gaza yüklenip bıraktığınızda lak lak diye bir ses mi duyuyorsunuz?

    Bir de D1-D2 ve D2-D3 geçişlerinden hemen sonra şıkırt diye bir ses ( aracın kapı kilit sesine benzer) alıyor musunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Feel.The.Heart -- 5 Nisan 2014; 16:37:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    Hıza göre devir düşük ve vites yüksek olduğundan seyir halinde sarsıntı hissedebilirsiniz bu normaldir. Şanzuman seslerini alt devirlerde ve D1 D2 D3 arasında daha belirgin duyarsınız. Üst viteslerde pek ses gelmez.

    Özellikle d1 veya d2 deyken birkaç kez gaza yüklenip bıraktığınızda lak lak diye bir ses mi duyuyorsunuz?

    Bir de D1-D2 ve D2-D3 geçişlerinden hemen sonra şıkırt diye bir ses ( aracın kapı kilit sesine benzer) alıyor musunuz?

    d1 d2 deyken gazı kesip yüklendiğimde bahsettiğiniz lak lak sesi geliyor evet.d2 d3 arası pek ses duyamadım fakat yakın zamanda ona da bakayım hocam

    ekleme
    1-Kalkışta yaşamadım asla fakat çok nadir de olsa bazen 2 ye geçerken sarsılma yaşıyorum
    2-vites geçişlerinde kararsızlık yok, tam tersi gayet normal ve hızlı vites geçişleri var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N0YAN -- 5 Nisan 2014; 16:38:56 >




  • Başka bir konuda da yazışmıştık. Orada şöyle birşey sormuştum; bir süre şehir içi kullanımdan sonra hafif rampa bir yerde yavaş yavaş gaz vererek kalktığınızda titreme hissediyor musunuz? Buna bakabilme şansınız oldu mu?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    Başka bir konuda da yazışmıştık. Orada şöyle birşey sormuştum; bir süre şehir içi kullanımdan sonra hafif rampa bir yerde yavaş yavaş gaz vererek kalktığınızda titreme hissediyor musunuz? Buna bakabilme şansınız oldu mu?

    evet, özellikle dün birkaç defa denedim fakat rampada kalkışlarda titreme yaşamadım, daha önce de yaşamamıştım.
    Bahsettiğiniz d1-d2 arası gaza yüklenince çıkan "lak lak" sorunun habercisi midir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Skywalker

    quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    Başka bir konuda da yazışmıştık. Orada şöyle birşey sormuştum; bir süre şehir içi kullanımdan sonra hafif rampa bir yerde yavaş yavaş gaz vererek kalktığınızda titreme hissediyor musunuz? Buna bakabilme şansınız oldu mu?

    evet, özellikle dün birkaç defa denedim fakat rampada kalkışlarda titreme yaşamadım, daha önce de yaşamamıştım.
    Bahsettiğiniz d1-d2 arası gaza yüklenince çıkan "lak lak" sorunun habercisi midir ?

    Zannetmiyorum. İlk aldığımda ben de bütün sesleri kafama takıyordum. Şimdi alıştım herhaldeki eskisi kadar umursamıyorum. Dsg iyi hoş fakat hassas bir şanzuman. DQ200 ler özellikle, yani bizimkiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Feel.The.Heart -- 5 Nisan 2014; 16:48:53 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg nin meşhur şıkırtı sesi vardır birde haberiniz olsun. Beton parke vb yollarda giderken camı açıp dinlerseniz bu sesi duyarsınız. Ancak 2013 ve sonrasında ses yalıtımı amaçlı plastik parça kullanılmaya başlanmış, muhtemelen sizinki de öyledir ve bu sesi çok daha az duyarsınız. Bu sesi ve kaynağını ''gümüşok audi '' özel servisinin sitesindeki videoda daha net duyabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Feel.The.Heart -- 5 Nisan 2014; 16:57:50 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    Dsg nin meşhur şıkırtı sesi vardır birde haberiniz olsun. Beton parke vb yollarda giderken camı açıp dinlerseniz bu sesi duyarsınız. Ancak 2013 ve sonrasında ses yalıtımı amaçlı plastik parça kullanılmaya başlanmış, muhtemelen sizinki de öyledir ve bu sesi çok daha az duyarsınız. Bu sesi ve kaynağını ''gümüşok audi '' özel servisinin sitesindeki videoda daha net duyabilirsiniz.

    Henüz şıkırtı sesi duymadım dikkatli dinlememe rağmen fakat d2 de gazdan çekip yüklendiğim zaman çıkan sese çok benziyor videodaki ses
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mr.Skywalker

    quote:

    Orijinalden alıntı: X2

    Başka bir konuda da yazışmıştık. Orada şöyle birşey sormuştum; bir süre şehir içi kullanımdan sonra hafif rampa bir yerde yavaş yavaş gaz vererek kalktığınızda titreme hissediyor musunuz? Buna bakabilme şansınız oldu mu?

    evet, özellikle dün birkaç defa denedim fakat rampada kalkışlarda titreme yaşamadım, daha önce de yaşamamıştım.
    Bahsettiğiniz d1-d2 arası gaza yüklenince çıkan "lak lak" sorunun habercisi midir ?

    Zannetmiyorum. İlk aldığımda ben de bütün sesleri kafama takıyordum. Şimdi alıştım herhaldeki eskisi kadar umursamıyorum. Dsg iyi hoş fakat hassas bir şanzuman. DQ200 ler özellikle, yani bizimkiler.

    şimdilik düşünmemeye çalışıyorum umarım ileride bir sorunla karşılaşmam




  • Duydugunuz ses sanziman degisme sesidir bende a3 var onda da duyuyorum dediginiz sesleri. Her araba yapar. Jetta da bile var. Dsg sorununu d2 de hafif gaza bastiginizda yani yavas ilerlerken aracin inanilmaz bi sekilde titremesi ve motorun zorlabdigini duyarsaniz bu dsg sorunudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frknsysl

    Duydugunuz ses sanziman degisme sesidir bende a3 var onda da duyuyorum dediginiz sesleri. Her araba yapar. Jetta da bile var. Dsg sorununu d2 de hafif gaza bastiginizda yani yavas ilerlerken aracin inanilmaz bi sekilde titremesi ve motorun zorlabdigini duyarsaniz bu dsg sorunudur.

    böyle bir şey henüz söz konusu değil hocam, teşekkürler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.