Şimdi Ara

Brava araç içi buharlaşma sorunu nasıl çözülür?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
7.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Bende 2001 model brava sx var. Dijital klimalı. Aracımda çözemediğim bir buharlaşma sorunu var. hava sıcaklığı 10 derecenin altındaki bütün sıcaklıklarda pencere açık olmadığı zaman bütün pencereler aşırı derece buharlaşıyor. tüm pencereler buharla kaplı oluyor.buhardan dışarı gözükmüyor. kaloriferi açıp havayı ön cama verdiğimde sadece ön camın az bi kısmı açılıyor.Sanayide bi ustaya götürdüm petekte delik var dedi peteği değiştik gene aynı.düzelmedi. Bu sorunun çözümünü bile varmı?



  • Kaloriferi kullanırken havayı dışardan alın, buharlaşmaz. Petekle falan ne ilgisi varmış anlamadım.
  • havayı dışardan nasıl alınıyor? öyle bir tuş yada ayarı yok. petekte sızıntı var dedi. o yüzden değiştim peteği.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Kaloriferi kullanırken havayı dışardan alın, buharlaşmaz. Petekle falan ne ilgisi varmış anlamadım.



    Kalorifer Radyatörü delik ise buharlaşmaya yol açar arkadaşın ustası DOĞRU tespit etmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ruhumun

    quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    Kaloriferi kullanırken havayı dışardan alın, buharlaşmaz. Petekle falan ne ilgisi varmış anlamadım.



    Kalorifer Radyatörü delik ise buharlaşmaya yol açar arkadaşın ustası DOĞRU tespit etmiş.

    evet delik var ise bencede yapar yalnız bişey hatırlatacağım bizim araçlarda max-defrost düğmesi var yani hava yönlendiricilerin en son düğmesi sizinki dijital ise tek bir düğmedir bu heralde bu seçenekte hem havayı otomatik olarak dışardan alıyor sadece ön cama hava veriyor en kuvvetli hava akımı ile birde klima komprösörünü çalıştırıyor nemi daha çabuk alması içinn..




  • dijital klima bendeki. havayı dışardan alması için max-def mi getirmem gerekiyor. diğer durumlarda havayı içerdemi tutuyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeanuReeves

    dijital klima bendeki. havayı dışardan alması için max-def mi getirmem gerekiyor. diğer durumlarda havayı içerdemi tutuyor?


    evet
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-


    quote:

    Orijinalden alıntı: KeanuReeves

    dijital klima bendeki. havayı dışardan alması için max-def mi getirmem gerekiyor. diğer durumlarda havayı içerdemi tutuyor?


    evet

    Valla bizimkilerde ayrıyeten düğmede var resmini bulabilirsem ve becerebilirsem koyarım hemen klima düğmesinin yanında sadece ön tarafı temsil eden bir araba şekli içinde eğri bir ok işareti olan düğme var buna basıyon veya senin paneli çek koy ordan bakalım.
    ama mutlaka vardır sürekli içerden hava çekse içerinin havası hemen kirlenir.
    max-def yapınca ikaz iığı yanan düğme sirkülasyon düğmesidir heralde..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 12 Ocak 2011; 9:04:43 >




  • max-def yapınca klima ışığı yanıyor. onun yanında havanın içeriden alınması için düğme var. eğri ok işareti olan.
  • Bu fotodakilermi?

     Brava araç içi buharlaşma sorunu nasıl çözülür?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeanuReeves

    Bu fotodakilermi?

     Brava araç içi buharlaşma sorunu nasıl çözülür?


    hmmm tamam üstad o düğmeler ( bizimkilerle aynı değişiklik yok ) ben yanılmışım doğru klima ışığı yanık diğeri kaplı olacaktı max-def.yapınca
    evet o eğri ok işaretli düğme o düğme çalışıyormu basınca ikaz lambası yanıyormu düğme basınca lambası yanıyorsa geriye tekrar bas yani ışık yanmıyor iken havayı dışardan çeker yalnız havayı içten veya dıştan çekmesini sağlayan birtane kapak motoru var kalolifer fan motorunun sağ tarafında bunda bir tel var bu tel kapağı açıp kapatıyor benim aracı ilk aldığımda düğmenin ışığı yanıyordu yani düğme çalışıyordu ama bahsettiğim tel yerinden çıkmışmış sonradan farkettim tesadüf olarak kapak açık konumda kalmıştı belki senin durumda aynı olabilir.birde bu ihtimal çıktı size



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 12 Ocak 2011; 15:02:36 >




  • evet dediğiniz mantıklı. ona da baktırmam lazım. ışık yansada mekanizma çalışmayabilir.
  • selam KeanuReeves , aynı sorun benım 2000 model brava 16sx aracımdada var fanı 4 de tuttuğum haldee camlardaki buğu çözülmüyodu,inan utanıyodumm arabada kız arkadaşımla fılan gezerken millet yanlış anlar diye:D , ama sonradan anladımki kalorifer peteğim delikmiş(paspas altlarıda ıslatıyordu,ama kaçak çok küçükse kireç deliği tıkayıp paspas altı ıslanmayabiliyorda) neyse gittim 115 liraya petek altım 50 de ustaya verdim değiştirttim. fanı dışarıdan hava alıyor konumda açtığımda,buğu tamamen çözülüyor şuanda. ayrıca o dışardan hava girişini açıp kapatan o kapağa kendinde ulaşabilirsin,ustaya gitmene bile gerek yok..istersen onuda anlatayım..
    aracın sağ tarafında(yanı ön yolcu koltuğu hizasında) kaputu açtığın zaman camın önündeki o tahliye yerlerının orasında polen filtresinin oldugu bi yer var .iki tane vidası var.o vidaları söküp polen filtresinide çıkarınca o kapağı görürsün -sarı bi kapak- daha sonra düğmesine bastığında açılıp kapandığını test edebilirsin...
    bence her arızaya ustaya gitmene gerek yok,bu forum gerçekten çok fazla bilgi paylaşıımının olduğu bi yer,eli anahtar tutabilen herkes bu forumdan yola çıkarak çoğu arızasını tespit edebilir hatta bazılarını giderebilir:). ben arabam konusunda çok tittizim. ustan ne kadar iyi olursa olsunnn,senın kendı arabana baktığın gözle,özenle bakamaz kimse.!
    Bilgi paylaştıkca çoğalır,,,,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava16sx

    selam KeanuReeves , aynı sorun benım 2000 model brava 16sx aracımdada var fanı 4 de tuttuğum haldee camlardaki buğu çözülmüyodu,inan utanıyodumm arabada kız arkadaşımla fılan gezerken millet yanlış anlar diye:D , ama sonradan anladımki kalorifer peteğim delikmiş(paspas altlarıda ıslatıyordu,ama kaçak çok küçükse kireç deliği tıkayıp paspas altı ıslanmayabiliyorda) neyse gittim 115 liraya petek altım 50 de ustaya verdim değiştirttim. fanı dışarıdan hava alıyor konumda açtığımda,buğu tamamen çözülüyor şuanda. ayrıca o dışardan hava girişini açıp kapatan o kapağa kendinde ulaşabilirsin,ustaya gitmene bile gerek yok..istersen onuda anlatayım..
    aracın sağ tarafında(yanı ön yolcu koltuğu hizasında) kaputu açtığın zaman camın önündeki o tahliye yerlerının orasında polen filtresinin oldugu bi yer var .iki tane vidası var.o vidaları söküp polen filtresinide çıkarınca o kapağı görürsün -sarı bi kapak- daha sonra düğmesine bastığında açılıp kapandığını test edebilirsin...
    bence her arızaya ustaya gitmene gerek yok,bu forum gerçekten çok fazla bilgi paylaşıımının olduğu bi yer,eli anahtar tutabilen herkes bu forumdan yola çıkarak çoğu arızasını tespit edebilir hatta bazılarını giderebilir:). ben arabam konusunda çok tittizim. ustan ne kadar iyi olursa olsunnn,senın kendı arabana baktığın gözle,özenle bakamaz kimse.!
    Bilgi paylaştıkca çoğalır,,,,

    çok doğru söylüyorsun. anlatımın için teşekkürler.bende peteği değiştirdim fakat o dediğin kontrolü yapmadım. ilk işim onu kontrol etmek.dışarı sıcaklığı 0 derecenin ın altında buharlanma oluyormu sende şuan.onları hep test etmem lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brava16sx

    selam KeanuReeves , aynı sorun benım 2000 model brava 16sx aracımdada var fanı 4 de tuttuğum haldee camlardaki buğu çözülmüyodu,inan utanıyodumm arabada kız arkadaşımla fılan gezerken millet yanlış anlar diye:D , ama sonradan anladımki kalorifer peteğim delikmiş(paspas altlarıda ıslatıyordu,ama kaçak çok küçükse kireç deliği tıkayıp paspas altı ıslanmayabiliyorda) neyse gittim 115 liraya petek altım 50 de ustaya verdim değiştirttim. fanı dışarıdan hava alıyor konumda açtığımda,buğu tamamen çözülüyor şuanda. ayrıca o dışardan hava girişini açıp kapatan o kapağa kendinde ulaşabilirsin,ustaya gitmene bile gerek yok..istersen onuda anlatayım..
    aracın sağ tarafında(yanı ön yolcu koltuğu hizasında) kaputu açtığın zaman camın önündeki o tahliye yerlerının orasında polen filtresinin oldugu bi yer var .iki tane vidası var.o vidaları söküp polen filtresinide çıkarınca o kapağı görürsün -sarı bi kapak- daha sonra düğmesine bastığında açılıp kapandığını test edebilirsin...
    bence her arızaya ustaya gitmene gerek yok,bu forum gerçekten çok fazla bilgi paylaşıımının olduğu bi yer,eli anahtar tutabilen herkes bu forumdan yola çıkarak çoğu arızasını tespit edebilir hatta bazılarını giderebilir:). ben arabam konusunda çok tittizim. ustan ne kadar iyi olursa olsunnn,senın kendı arabana baktığın gözle,özenle bakamaz kimse.!
    Bilgi paylaştıkca çoğalır,,,,

    doğru söylüyorsun kanka genelde çoğu tamiratını aracın bende kendim yaparım ustalara kalsan hiç özenmeden vur çak tak gitsin 2 ay sonra gene gelsin hiç sağlam ve özentili yapmıyorlar hatta senin bahsettiğin konuda arkadaşımıza bende özel msj atarak tamiratını veya kontrolünü nasıl yapacağını bende yazdım bilgi paylaştıkça güzel herkes burda bilgilerini paylaşsın belki kendine göre çok küçük fakat başkasına göre büyük bir bilgi hatta sorunun çözümü olabilir.Zaten bizim araçlardan çok iyi anlayan yok çoğu kişi kendi sorununu kendisi çözüyor mecburen ve bilgi sahibi oluyorlar çok konuda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Einstein(ayştayn) -- 13 Ocak 2011; 9:02:00 >




  • doğru söylüyosun bizim arabalardan adam akıllı anlayan yok...inan bi kalorifer peteğini değiştirmektn aciz çoğu.adı usta ama soruyorum nerden nasıl değişcek diye salağa yatıyorum,adam bana ön göğüslüğün komple sökülmesinden bahsediyo.ön göğüslüğüde bana servisteki ustam her kişi tekrar toplayamaz dedi ve doğruda çok karışık çünkü. sonrasında ben nerden değiştiğini birer birer anlatıp nelere dikkat edeceğini yanında hangi parçaların dikkatsizlikten zarar görebileceğini söyleyince,çırakla birbirinin yüzüne bakıyolarr,doğru yaa bu torpidodan değişiyodu dmi die...e tabi ön göğüslüğü adam sökcek sabahtan akşama kadar alcak 300 lira o günlük çorbasına bakcak,belkide yanından ayrıldıgında arabanın trpidodan değiştircek parçayı,bizden bi çuval dolusu para alcak....!!!ne yazıkki analarından helal süt emmemişlerr bu şekilde..olmaz deme,ford focus u olan bi arkadaşımdan 500 liraya yakın para aldılar triger setini değiştirmek için,çocukta biraz saf arabasının başında durmamış,adam değiştirdik diye geri vermiş,geldik sanayidee bi kontrol ettikkii kayışda çatlaklar var,yeni kayışda çatlakmı olurmuş!!!!!anladıkkı 500 liramız gitti Allah dan erken anladıkda motora bi zarar vermedik...
    kısacası tırnağın varsa başını kaşıcann




  • evet bencede
  • ben manisada yaşıyorum şuanda:) bizim buralarda 0 ın altını görmek çook zor,genelde 3-4 derecelerde oluyor hava. bu sııcaklıklarda şuanda buğu problemim yok çok şükür....ayrıca şunuda paylaşayım kalorifer peteği delik oldugunda acayip derecede buhar yapıyor hele peteği değiştirmden önceki son gün benım arabanın içi öyle bir buhar olmuştuki,inan sır kapısında gibi hissettim kendımı nerdeyse göz gözü görmeyecek... önce korktum valla araba yanıyo diee,o an telaşla..ama sonrada düşündümkü yanık kokusu yok daha dogrusu arabanın içinde hiç bi koku yok sadece duman var.anladımkı sonradan su buharı!!!!
  • Arkadaşlar çok sağolun buharlanma sorununu çözdüm. brava16sx arkadaşın dediği gibi söküp kapağı kontrol ettim. çalışmıyor. düğmeye basınca açılıp kapanmıyor.şimdi arasına birşey koydu sürekli açık.servise gittim motoru bozulmuş dediler.150-200 tl civarındaymış. ne tavsiye edersiniz arakdaşlar?
  • Bence klima ile fazla işin olmuyorsa hiç uğraşma sürekli dışardan temiz taze hava çeksin ama klimada şart diyorsan bu sistemi yaptırman lazım kışın sürekli dursa olurda yazın klima içinde sürekli kapalı tutarsan içerinin havası kirlenir arada camı açar havalandırırım dersen o ayrı sen o motoru söktünmü nasıl bişeymiş resim ekleyebilirsen daha farklı bir yol bulabiliriz belki ona uygun başka bir motor mesala bu işi yapacak siz sökebilirseniz bir sökün parçayı içini falan çekin sizi uğraştırmayacaksa.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.