Şimdi Ara

ABS'nin erken devreye girmesine (ÇÖZÜMMMM)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
22.064
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkdaşlar ABS'nin erken devreye girmesi burnumdan geldi, ama sorunu buldum...

    Bilgisayara bağlandı- sorun yok,
    4 tekerdeki ABS sensörleri sökülüp temizlendi - sorun yok
    Balatalar söküldü - sorun yok
    Ön fren hortumları değişti - çözüm yok

    7-8 usta baktı, servis baktı, aslında sorun var, ama iyi gibi ya, fena diil dendi hep :-) yalnızca bir kaç tanesi lastikler bayat ondan olabilir dedi, ama daha 4 yıllık bile değil, zaten 15.000 km bile yapılmadı, daha yeni gibi, bizi yanıltan da o oldu... Markası Mihelin....

    Tırnakla kontol etti ustalar bayat gibi dediler, net bir cevap alamadım...

    Daha önce Focus, astra vardı, onlarda da michelin vardı, ama marea kadar sorun büyük deildi, onlarda diş baya bir yenilmişti, ama yinede bundan iyi idi..

    Bir gün yokuşta kırmızı ışıkta arkdamdaki çok yaklaşmıştı kaçırmayayım diye pati çekerek kalkmak zorunda kaldım ve araç yana kayarak beni baya bir zor duruma soktu...

    Trafik ışıklarında bende de bir ışık belirdi.... Önceki araçlarımda da aynı sorun vardı, bizi yanıltan diş derinliği oldu lastikler neredeyse kullanılmamış gibi ama bayat.....

    Bu yularıdaki saydığım işlermlerden sonuç çıkmıyorsa , bende rampada pati çekerek kalkın, direksiyn da düze yakın olsun, araç sağa sola kayıyorsa lastikler bayat demektir....

    Bunu uygulayın çünkü, çok uğraştım, denizlideyim, neredeyse aracı izmir BOSCH servisine götürecektim :-) Beni yanıltan da diş derinliği oldu.... Umarım faydası olur sizede ...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ABS'nin Erken Devresinin Nedenleri

    Anti-Kilitlenme Fren Sistemi (ABS), araçların fren yaparken tekerleklerinin kilitlenmesini ve kaymasını önlemek için tasarlanmıştır. Ancak bazı durumlarda ABS erken devreye girebilir ve bu da fren mesafesini uzatabilir.

    ABS Neden Erken Devreyi Girer?

    ABS'nin erken devreye girmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Düşük Yol Tutunması: Buzlu, karlı veya ıslak yollarda yol tutuşu düşük olduğunda ABS, tekerleklerin kaymaması için erken devreye girebilir.
    • Aşınmış veya Kalitesiz Fren Balataları: Aşınmış veya kalitesiz fren balataları, ABS sensörlerine hatalı veriler göndererek erken devreye girmesine neden olabilir.
    • Arızalı ABS Sensörleri: Arızalı ABS sensörleri, sistemin yanlış çalışmasına ve erken devreye girmesine neden olabilir.
    • Fren Sistemindeki Hava: Fren sistemindeki hava, ABS'nin tekerleklerin hızını doğru şekilde algılamasını engelleyerek erken devreye girmesine neden olabilir.

    ABS Sürekli Devreyi Girerse Ne Yapmalı?

    ABS'niz sürekli devreye giriyorsa aşağıdaki adımları uygulamanız önerilir:

    • Aracı Güvenli Bir Yere Çekin: Aracınızı güvenli bir yere çekin ve motoru kapatın.
    • Fren Sistemini Kontrol Edin: Fren balatalarının durumunu, fren sıvısı seviyesini ve fren hortumlarını kontrol edin.
    • ABS Sensörlerini Kontrol Edin: ABS sensörlerini hasar veya kir açısından kontrol edin.
    • Fren Sistemini Hava Akımından Arındırın: Fren sistemindeki havayı akıtmak için fren sistemini hava akımından arındırın.

    ABS'niz sürekli devreye giriyorsa profesyonel bir tamirciden yardım almanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Evet hemşerim, diş derinlikleri uygun bile olsa lastik belli bir zaman sonra sertleşiyor.
  • 4 yıllık lastik zaten artk miadını doldurmuş demektir.
    nerde patinaj çekersen çek direksiyon düz olsa da araba sağa sola doğru kayar bunun patinaj senin deyiminle "pati" çekmekle sağa sola kaymakla alakası yoktur.
  • ayrıca tekerlek bilyalarında sıkıntı olduğunda da abs devreye erken girer unutmayınız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    4 yıllık lastik zaten artk miadını doldurmuş demektir.
    nerde patinaj çekersen çek direksiyon düz olsa da araba sağa sola doğru kayar bunun patinaj senin deyiminle "pati" çekmekle sağa sola kaymakla alakası yoktur.


    :) Ne kadar yana kaydığının da bir önemi de yok anlaşılan:) normal bir kaymadan bahsetmiyorum, taze lastikte de olur ama az... Yanlış yönlendirmeyelim lütfen görmeden, bilmeden...

    Işıklarda yanımda bir araç vardı, o sendin galiba görmüş olmalısın:) Hiç mi PATİ yapmadı araçlarım:) farkı anlayabiliyorum dostum:) Lastiğin yere tutunmayıp, öne gittiği kadar yana gitmeside farklı bir pati durumudur :) bundan bahsediyorum ben, normal pati değil yani.. Pati pati :)

    Bayatlık bu şekilde çok kolay anlaşılabilir... Kolay kilitleniyor lastik... Tutunamıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi termometre -- 12 Mart 2012; 3:21:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: termometre

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiFoSi_BJK

    4 yıllık lastik zaten artk miadını doldurmuş demektir.
    nerde patinaj çekersen çek direksiyon düz olsa da araba sağa sola doğru kayar bunun patinaj senin deyiminle "pati" çekmekle sağa sola kaymakla alakası yoktur.


    :) Ne kadar yana kaydığının da bir önemi de yok anlaşılan:) normal bir kaymadan bahsetmiyorum, taze lastikte de olur ama az... Yanlış yönlendirmeyelim lütfen görmeden, bilmeden...

    Işıklarda yanımda bir araç vardı, o sendin galiba görmüş olmalısın:) Hiç mi PATİ yapmadı araçlarım:) farkı anlayabiliyorum dostum:) Lastiğin yere tutunmayıp, öne gittiği kadar yana gitmeside farklı bir pati durumudur :) bundan bahsediyorum ben, normal pati değil yani.. Pati pati :)

    Bayatlık bu şekilde çok kolay anlaşılabilir... Kolay kilitleniyor lastik... Tutunamıyor...

    Lastiğin bayat olup olmadığını anlamak için değil patinaja, kontağı bile çevirmenize gerek yok. Tek yapmanız gereken lastiğin yanağında elips içinde bulunan 4 basamaklı sayıyı okumak. Son iki hane imal yılını, ilk iki hane de o yılın kaçıncı haftasında üretildiğini gösterir. Buradan da lastiğin yaşını hesapladınız mı olur biter.




  • fren ayarlarında problem olursa abs devreye erken girer. frenlerden birisi diğerlerinden daha erken ve fazla tutuyorsa normal olarak o tekerlekteki kızaklamayı önlemek için abs anında ve erken olarak devreye girecektir. 4 tekerlekteki fren de eşit miktarda ve aynı zamanda tutmaya başlamalıdır.

    bunu kendi kendine anlamanın yolu, kaputu açtığında direksiyonun ön tarafında, fren hidroliği bidonunun yanında sigortalar var. oradan büyükçe olan iki taneden birisi abs sigortası, zaten üzerinde de abs yazıyor. sigortayı çıkart ve frenleri dene. sağa sola kayma arkasını atma vb. durumlar var mı? eğer öyle ise fran ayarlarını yaptırırsınız, problem de ortadan kalkmış olur. ya da servis ya da frenciye giderseniz, aracı tüv muayene istasyonlarındaki bibi bir silindili platforma alıyorlar, hangi frenin tutma derecesi nedir cihaz gösteriyor. ona göre ayarlar sıfırlanıyor.

    soruyorsanız aynı problemi ben yaşamıştım arka sağ tekerleğin fazla tuttuğunu tespit ettik ayar sonrası epeydir abs sesi duymuyorum.




  • ABS nin erken devreye girmesi ÇÖZÜMÜ


    Ford Ka marka araç aldım eşime. Abs nin ışıklarda 20/30 km altı hızlarda devreye girmesi sorunu vardı. Bunun için önce lastikleri Bridgestone marka sıfır lastik aldım. Sorunu çözmedi. İkinci olarak balata ve disk değiştirdim. Sorun yine çözülmedi. 5 tane frenci ve Abs ayarı yapan şahıs gezdim. Kimisi beyin kimisi lastik kimisi balata kimisi disk kimisi hidrolik diye uydurdu durdu. Yalnız fren disk değişiminde abs halkalarının yalpalı döndüğünü gördüm ustayı çağırdım ondan yapmaz dedi. Sonuçta toplatıp gelişi güzel bir tamirciye gittim. Abs halkalarını internetten 54 Tl ye almıştım. Porya bilyaleri ile değiştirttim. Ve sonuç mükemmel abs erken devreye girmiyor. Olması gerektiği gibi oldu. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar sorun ne lastiğin sertliğinde ne de abs beyninde, Sorun ABS HALKALARI VE PORYA RULMANINDA


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.