Şimdi Ara

Dsg ile hiç sorun yaşamayanlar var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
2
Favori
4.391
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kimilerinin iddiasına göre bu şanzımanı bebek gibi kullanırsa birşey olmuyor.. yani vitesi ne zaman ne konuma getireceğinizi bilirseniz dur kalk trafiğe sokmazsanız kolay kolay sorun çıkarmadığı iddia ediliyor.. Bu iddiayı doğrulayan kullanıcı forumda varmıdır acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar gibi kullanırsanız büyük ihtimalle sorun yaşarsınız.

    Dikkat edilmesi gereken en önemli iki detay :

    1 ) Sıkışık trafikte manuel vitese alıp aracın sürekli 1'de 2'ye, 2'den 1'e geçmesini engellemeniz gerekir. Bu durum özellikle yokuş yukarı trafikte şanzıman ısınmasına ve aracın soğumasının beklenmesi durumuna neden oluyor.

    2) Aracı hareket ettirmek için gaza çok az dokunup, aracı hareket etmek ile etmemek arasında bırakmayınız. Bu kararsızlık durumu kavrama için çok risklidir.
    Aynı şekilde durmak için de aynı şey geçerli. Frene kararlı basmak, aracı durmak ile durmamak arasında bırakmamak gerekir. Çünkü kavrama siz frene tam basarsanız tamamen ayrılıyor. Bu sebeple trafikte vitesi N pozisyona almanıza gerek yok. Frene tam basmak yeterli.

    Bu iki duruma dikkat ettiğiniz sürece ve aracın önceden bir kusuru, hatası yoksa sorun yaşama ihtimaliniz düşük olacaktır.
    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Bu mesaj silindi.
    Abilerim uzun uzun yazayım okuyun. Öncelikle sırayla kullandığım araçlar:

    Corolla 2006 Manuel lpg
    Octavia 2013 Dizel dsg
    Corolla 2019 otomatik lpg

    En baştan da para ile ilgili problemim hiç olmasa yine gidip DSG vites bir araç alacağımı baştan belirteyim. Çünkü dsg, cvt, tork konvektörlü,... Çoğu kullandığım içinde en keyfilisi DSG.

    Gelelim yaşadıklarıma:
    Octavia ile 70 bin kmde mekatronik arızası
    105 bin kmde kavrama arızası yaşadım.
    İlkini iyi niyet garantisinden para vermeden yaptırdım.
    İkincisi erken teşhis sonucu araba hala yürür vaziyetteyken Toyota ile takasa girdim.

    Tabi bu arızalar olup servise gittiğimde,
    Orada oturan arabasını bekleyen bir sürü de insan gördüm. Hepsine de sordum. Çoğu dsg ile ilgili (mekatronik, kavrama...) yaşadığını söyledi. Bunların hiçbiri de Almanyada yaşayan amcam, teyzem, arkadaşımın arkadaşı değildi.

    Dileyene ispat da edebilirim. Çekici üzerindeki, yada şanzımanı sökülmüş haldeki fotoları yada servis faturalarıyla.

    DSG şanzıman hataları yoktur demek, yada bununla ilgili bişeyler paylaşanları hor görmek yanlıştır. Aynı şekilde japon alanları da hor görmemek lazım.

    Bu arada dsg arızaları bence dizel motor ve ağır araçlarda daha çok yaşanıyor.
    Ben kendi aracımda d1 yazısını saniyenin belkide yüzde 1i kadar bir süre görebiliyordum. Bu hızlı geçiş bence kavramaya zarar veriyor. Ağır kasa bir de üzerine geniş bagaja doldur ha doldur. Bu da zararlı.

    Herkese hayırlı sürüşler
  • Tamamen şans ve kullanıcı alakalı mı desem bilemiyorum ki. 2 -2.5 sene DSG Leon Fr kullandım. Hiç bir sorun yaşamadan da sattım. Alan kişide 1 senedir biniyor sorun yaşamadı. Ne desem ki şimdi :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrazyLeshRaC -- 19 Haziran 2019; 12:59:47 >
  • Bu Ağustos'ta Ibiza Cupra ile 5.senem olacak sorun yaşamadım ama ben çok km yapan biri değilim dur kalk da çok girmiyorum. Tabii ki İstanbul içi dur kalk olmadan olmuyor nereye gitsek trafik var.


    Not : Benle benzer zamanlarda arkadaşın babası Passat aldı ve şanzıman ısındı uyarısı almıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 19 Haziran 2019; 21:34:31 >
  • Ailemizde iki adet bulunmakta biri 1.2tsi polo DSG 2014 model 86k km de herhangi bir sorun yok dikkatli kullanilmadi, Beşiktaş halkalı arasında yoğun şehir içi kullanımı oldu, diğeri Leon 1.2tsi 7k km de 2018 kendi aracım hassas kullanıyorum ama içim rahat kullanamıyorum. Önceki aracımda cesaret edemeyerek 1.2 TSI manuel polo sıfır olarak almıştım sıkıntısız kullandım yazılımlı ve keyifli bir halde, leonda manuel alsamiydim diye düşünüyorum bazen. Yaşanan sorunlar daha çok tork sınırı şanzımanın üst dayanımına yakın olanlarda oluyor diye benzinli tercih ettim 175 tork şanzıman dayanımı 250. 1.6 Dizel ve 1.4 TSI larda 250 tam sınırda. Leon u tercih ederken buna dikkat ettim birde kampanya döneminde uygun fiyatlı almıştım garanti uzatıp bitmeye yakın elden çıkartabilirim, güvenmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorun yaşayan yok dostum
    Şimdi neden diyeceksin forumda oku ya komşusu ya arkadaşı ya amcası yada komşusunun almanyadaki oğlunun hanımı arza yaşamış ben kendi yaşadığı arzayı söyleyen 10 kişi görmedim anlamadığım akrabasının komşusunun dsgsini neden bukadar dert ediyor forum ahali bir arkadaş daha önce yazmıştı ben dsg kullanıyorum dsg görmemişler benden daha dertli araştırılması gereken psikososyal bir durum birde şu var dert yananlar geliyor insanlar sıkıntısını yazar ama sıkıntı yaşamayanın pek işi olmuyor derdi olmayan ne gelip memnunum yazıyor nede gelip hondacı manyaklar gibi arabasını savunuyor
    Bu arada evet kullanuma dikkat etmek lazım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 5 adet vw otomatik kullandım 10 senede şirket arabası olarak veriliyo.2 senede bir değiştirir şirket. 1 tanesi harinç hepsi az km 2.el .
    3 tanesi hiç sorun çıkarmdı.
    Bir öncesi 0 verilen araç şamsıman kitledi garantiden değişti.
    Şu anda kullanmakta olduğum 150k km de. Geçen sene 2 karış tan az suda geçerken
    Evet marşpiyer seviyesindeki su dan geçerken şanzımada su aldı.
    Bilmeyenler için not. Kuru tip şansımanda şanzımanın üst noktasında balata tozu tahliye deliği varMIŞ. Ordan aldı suyu.
    Sel hasarı olarak kaskodan yapıldı.

    Kısaca 10 senede 5 araçtan 1 tanesinde fabrikasyon 1 tanesinde kullanıcı(sudan geçmek) hatasından şanzımandan sorun yaşadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen otobanda duz yolda yag sicakligi 110 u gordu, dsg sapitti 7 den dusmeye basladi, 3. vites sabit kaldi, 5 bin devirde 10-15 saniye devam ettim. Sonra sag cekip manuel modda devam ettim. O gun bugundur sorun yok bazen cok dikkat ediyorum, bazen de 0-100 7/8 saniye spor mod gazliyorum. Sorun yok, zaten olsada servis 1200 liraya şanzıman sıfırlıyor iyi niyetten. Yetkili servis harici sanayi yuzu gormedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    dsg'nin sorunsuz olanı yok mu
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Çok yakın arkadaşımda ve onun kuzeninde 7-8 yıldır hem leon hemde golf var ikisi de dizel otomatik ikisinde de en ufak sorun yaşamadılar. Araçlar sıfır alındı ve yetkili servis bakımlı. Tek kullanıcılı araçlar. biri 94.000'de diğeri 188.000KM'de olması lazım.
  • Ben skoda Yeti de dsg kullandım. 2,5 - 3 yıl kullandm. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manner34

    Ailemizde iki adet bulunmakta biri 1.2tsi polo DSG 2014 model 86k km de herhangi bir sorun yok dikkatli kullanilmadi, Beşiktaş halkalı arasında yoğun şehir içi kullanımı oldu, diğeri Leon 1.2tsi 7k km de 2018 kendi aracım hassas kullanıyorum ama içim rahat kullanamıyorum. Önceki aracımda cesaret edemeyerek 1.2 TSI manuel polo sıfır olarak almıştım sıkıntısız kullandım yazılımlı ve keyifli bir halde, leonda manuel alsamiydim diye düşünüyorum bazen. Yaşanan sorunlar daha çok tork sınırı şanzımanın üst dayanımına yakın olanlarda oluyor diye benzinli tercih ettim 175 tork şanzıman dayanımı 250. 1.6 Dizel ve 1.4 TSI larda 250 tam sınırda. Leon u tercih ederken buna dikkat ettim birde kampanya döneminde uygun fiyatlı almıştım garanti uzatıp bitmeye yakın elden çıkartabilirim, güvenmiyorum.
    DQ250'lerin tork sınırı sanıldığı gibi 250 nm değil, 400 nm.
    Fabrikanın önerdiği güvenli üst sınır ise 300 nm.




  • 5 yıl Seat ibiza cupra kullandım. Bir problemle karşılaşmadım. Yurtdışına da gittim o araçla, şehir içinde de gezdim. Şans meselesi.
  • 3 sene A3 1.5 sene Superb kullandım sıkıntı çıkmadı
    Ama bu soru şuna benziyor:
    Beyler 5.kattan düşüp ölmeyen var mı?
    Tabikide çoğunluk ölmez. Ama riske değer mi?
  • DSG hakkında sonunda en doğru soru soruldu. Zira buradaki vw grubu satış temsilcilerinden başka sorun yaşamayan az kişi olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbir arabada sorun yaşamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 senedir a3 kullanıyorum bir sprun yaşamadım halam 2013 1.4 atmosferik polo kullanıyor dsg o da sorun yaşamadı. Çevremde sadece 170.000km de kavrama bitiren a5 quattro var o da 170.000 de normal yani :d.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar gibi kullanırsanız büyük ihtimalle sorun yaşarsınız.

    Dikkat edilmesi gereken en önemli iki detay :

    1 ) Sıkışık trafikte manuel vitese alıp aracın sürekli 1'de 2'ye, 2'den 1'e geçmesini engellemeniz gerekir. Bu durum özellikle yokuş yukarı trafikte şanzıman ısınmasına ve aracın soğumasının beklenmesi durumuna neden oluyor.

    2) Aracı hareket ettirmek için gaza çok az dokunup, aracı hareket etmek ile etmemek arasında bırakmayınız. Bu kararsızlık durumu kavrama için çok risklidir.
    Aynı şekilde durmak için de aynı şey geçerli. Frene kararlı basmak, aracı durmak ile durmamak arasında bırakmamak gerekir. Çünkü kavrama siz frene tam basarsanız tamamen ayrılıyor. Bu sebeple trafikte vitesi N pozisyona almanıza gerek yok. Frene tam basmak yeterli.

    Bu iki duruma dikkat ettiğiniz sürece ve aracın önceden bir kusuru, hatası yoksa sorun yaşama ihtimaliniz düşük olacaktır.




  • 2011 model cc var bu güne kadar dsg sorun çıkarmadı umarım çıkarmaz daha

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnternete sorunu olan yazıyor, olmayan yazmıyor ki. Bence düzgün kullanılırsa fabrikasyon hataları dışında bir sıkıntı çıkarmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu soruyu sormak zorunda kalmamak için bile riske girmem. Yeni nesil tam otomatikler sürüş zevki ve vites hızı konusunda çok yol aldı. 0-100, yakıt tüketimi, vites gecikmesi gibi sorunlar eski 4 ileri olanlarda var, artık yeni şanzımanlar 8-9 ileri ve modern mantıkla üretiliyor. Cvt zaten pek sevilmiyor ama çift kavramlara artık muhtaç değiliz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.