Şimdi Ara

Fren problemi ???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
8.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar fren cok aşağıda kavrıyor yağı değişti ama yinede çok aşağıda kavrıyor pompalayınca şişiyor .. abs de falan bi sıkıntı yok durma mesafeside normal ama dibe kadar basman gerekiyor normal bir durma için bayaaaa aşağıdan kavrıyor üstüste pompalayince şişiyor .. problem fren beyninde olabilirmi ? tamiri riskli diye biliyorum değişirsede baya tuzlu olucak sanırım :S:S:S zaten kodumun ülkesinde 1.500 tl harç ödüyorum lpg olmuş 3 lira benzin olmuş 5 lira sanırım aşırı zengin olmadan bu ülkede araba sahibi olunamayacak ..

    bu arada beyinden kastım ana merkez ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EFAE9B29C -- 26 Aralık 2013; 20:46:44 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fren Problemi: Fren Pedalı Dipte Tutuyor

    Arabanızın fren pedalının aşağıda tutması veya dipte kavraması, sürüş güvenliğini tehlikeye atabilen ciddi bir sorundur. Bu sorunun çeşitli nedenleri olabilir ve sorunun kaynağını belirlemek için bazı kontroller yapmanız gerekir.

    Muhtemel Nedenler ve Çözümler:

    • Hava Kaçağı: Fren sisteminde hava olması, fren pedalının aşağıda kalmasına neden olabilir. Fren hidroliği veya fren hortumları kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
    • Arızalı Fren Baskı Pompası: Fren baskı pompası, fren pedalındaki hareketi fren hidroliğine aktaran parçadır. Arızalı bir baskı pompası, fren pedalının aşağıda tutmasına neden olabilir.
    • Bozuk Ana Fren Silindiri: Ana fren silindiri, fren hidroliğini tekerleklerdeki fren kaliperlerine iletir. Bozuk bir ana fren silindiri, fren pedalının dipte tutmasına neden olabilir.
    • Tıkalı Fren Hortumları: Tıkalı fren hortumları, fren hidroliğinin tekerleklerdeki fren kaliperlerine akışını engelleyebilir, bu da fren pedalının aşağıda kalmasına neden olur.
    • Aşınmış Fren Balataları: Aşınmış fren balataları, fren pedalının daha derine basılmasına neden olarak aşağıda tutmasına yol açabilir.
    • Arızalı ABS Modülü: ABS (Kilitlenme Karşıtı Fren Sistemi) modülü, ani frenleme sırasında tekerleklerin kilitlenmesini önler. Arızalı bir ABS modülü, fren pedalının aşağıda kalmasına neden olabilir.

    Sorunun Çözümü:

    Fren pedalının aşağıda tutması sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    1. Fren hidroliği seviyesini kontrol et.
    2. Fren hortumlarını ve bağlantı noktalarını sızıntılara karşı kontrol et.
    3. Fren baskı pompasını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    4. Ana fren silindirini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    5. Fren hortumlarını tıkanıklıklara karşı kontrol et ve gerekirse değiştir.
    6. Fren balatalarını aşınma açısından kontrol et ve gerekirse değiştir.
    7. ABS modülünü kontrol et ve gerekirse değiştir.

    Bu kontrolleri ve onarımları yaptıktan sonra fren pedalının düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol et. Sorun devam ediyorsa, daha ileri tanılama ve onarım için bir oto tamircisine başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • pedal normalden daha yumuşak hissediliyorsa.Ancak dibine kadar gidiyorsa pedal. Hidrolik değişimi sonrası hava kalmış olabilir. Bütün tekerlekler ve merkez dahil hava kontrolü yapmak lazım.

    Bazen hidrolik değişimi sonrası ( o-ring deniyor sanırım) ana merkezdeki lastikler kaçırma yapabiliyor bu durumda onların değişmesi gerekebilir . İşin ehli birinin yapmasında fayda var tabi ki.
  • Ana merkez bozuk yada hava var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ana merkez fiyatları ne kadardır tahminen pek sağlam bi netim yok şuan kontrol edemiyorum :S bu arada yağ değişiminden öncede aşağıda kavrıyordu yani yağ değişiminin bi faydası olmadı ..
  • Araç bilgileri alabilir miyiz?
  • b5 passat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EFAE9B29C -- 26 Aralık 2013; 21:49:30 >
  • Hidrolik değişimi öncesi hava olsa. Hidrolik değişimi sonrası da hava kalma ihtimali oldukça az aslında. Genede fren merkezininde giren çıkan borular dahil bir hava alıp denemekte fayda var çünkü çok basit işlem . Ancak ihtimali düşük siz eskiden beri aynı sorunu yaşadığınızı söylüyorsunuz.

    Westinghouse da problem olsa pedalın daha da sertleşmesi gerekir. Sorun ana merkezdeki lastiklerin kaçak yapabileceği aklıma geliyor bir tek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Hidrolik değişimi öncesi hava olsa. Hidrolik değişimi sonrası da hava kalma ihtimali oldukça az aslında. Genede fren merkezininde giren çıkan borular dahil bir hava alıp denemekte fayda var çünkü çok basit işlem . Ancak ihtimali düşük siz eskiden beri aynı sorunu yaşadığınızı söylüyorsunuz.

    Westinghouse da problem olsa pedalın daha da sertleşmesi gerekir. Sorun ana merkezdeki lastiklerin kaçak yapabileceği aklıma geliyor bir tek.

    çözümü nedir peki hocam ?
  • Benzer bir sorun bende de var. Freni ne kadar ayarlattıysam ayarlattım, pedalın yarısı boş. Aslında o yarısında da fren uyguluyor, bunu çok hafif rampaya gelip aracı boşa alıp, el frenini bırakıp test edince pedalın neredeyse boş olduğu kısımda da bir fren var. Ortadan sonra esas fren kuvveti etkimeye başlıyor ve pedalı aşağı ittikçe kuvvetleniyor. Total fren kuvvetinde bir sıkıntı yok. Çok sert basarsam kızaklatabiliyor ya da yeterince kuvvetli basarsam aracı çok kısa süre içerisinde durdurabiliyor. Ama aşağıda pedal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    Hidrolik değişimi öncesi hava olsa. Hidrolik değişimi sonrası da hava kalma ihtimali oldukça az aslında. Genede fren merkezininde giren çıkan borular dahil bir hava alıp denemekte fayda var çünkü çok basit işlem . Ancak ihtimali düşük siz eskiden beri aynı sorunu yaşadığınızı söylüyorsunuz.

    Westinghouse da problem olsa pedalın daha da sertleşmesi gerekir. Sorun ana merkezdeki lastiklerin kaçak yapabileceği aklıma geliyor bir tek.

    çözümü nedir peki hocam ?

    Ana merkezdeki lastikler değişebiliyor. İşin ehli bir usta halleder .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Benzer bir sorun bende de var. Freni ne kadar ayarlattıysam ayarlattım, pedalın yarısı boş. Aslında o yarısında da fren uyguluyor, bunu çok hafif rampaya gelip aracı boşa alıp, el frenini bırakıp test edince pedalın neredeyse boş olduğu kısımda da bir fren var. Ortadan sonra esas fren kuvveti etkimeye başlıyor ve pedalı aşağı ittikçe kuvvetleniyor. Total fren kuvvetinde bir sıkıntı yok. Çok sert basarsam kızaklatabiliyor ya da yeterince kuvvetli basarsam aracı çok kısa süre içerisinde durdurabiliyor. Ama aşağıda pedal.

    aynen hocam bendeki bunun aynısı ..
  • Aracınız kaç modeldi ki sizin? Takipteyim bu arada.
  • 98 passat b5
  • Konu hort olacak ama aynı problem bende de var. Araç 97 model toyota carina otm, benim durumum biraz farklı, aracı aldığımda fren ana merkezi bitikti tamir de olmadı. Aracın ana fren merkezinin orjinali ile değişmesinin ardından bu sorun oluştu. Fren dipte tutuyor, yaptırdığım frenciye gittiğimde havasını falan aldı hatta iki kere oldu bu. İkincisinden sonra fren kazıklaştı ama yine bazen dipte tutuyor. Hatta son durum olarak tüm gücümle frene asılsam dahi tekerler kitlenmiyor. Araçta abs yok sanıyorum varsa bile ani tüm güçle yaptığım frende abs titremesi olmuyor. Güvensiz bir mesafede duruyor, ama fren tutuyor. Bazen üstte, bazen dipte tutuyor ama hissiyat olarak şişmiş gibi. Usta trafikte çok kalırsan araç otm olduğundan fren ısınır dibe doğru kayabilir dedi ama benimki trafiğe girmesem de yapıyor. Yapan ustayı kaportacı köylüm olan bir usta vasıtasıyla buldum, son gittiğimde sorun devam ederse sıfır olsa da bir ihtimal parçada sıkıntı vardır öyleyse bizim yapacak pek bişeyimiz yok dedi. Parçayı garantiden değişebiliriz vs. Ama parçayı falan onlar tedarik etti nasıl olacak bilemiyorum..

    Öneriniz var mıdır, sizin probleminiz çözülmüş müydü, çözülmüşse nasıldı?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.