Şimdi Ara

Yarım debriyaj ve balata sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
6.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese selam,

    Benim, bu yarım debriyaj ve balatanın zarar görmesi hakkında aklıma takılan bir kaç soru var. Yarım saatten beri araştırıyorum bunu her yerde yarım debriyaj balataya zarar verir ifadesini gördüm. Tamam da yarım debriyaj tam olarak nedir? Benim anladığım debriyajı kavrama noktasına kadar getirip arabayı kaldırmak. Peki balataların zarar görmemesi için nasıl kalkış yapmak gerekir öyle kalkamayacaksam başka kalkış yöntemi var mı? Ben dizel araçta debriyajdan yavaş yavaş çekip hiç gaza basmadan direk kaldırıyorum fazla dik yokuşa hiç denk gelmedim orada denemedim gaza basmak gerekebilir dik yokuşta tam bilmiyorum. Kısaca bu iki kavramı ve balatanın zarar görmemesi için nasıl kalkış yapılması gerektiğini açıklar mısınız? Herkese teşekkürler.



  • Yarım debriyaj olayı zaten arabayı kaldırma noktasında tutan durumdur buna zarar veren ayağınızı debriyajdan hızlı çekmek veya debriyaja hafifde olsa ayağınızın basılı kalması veya ayağınızı araba gittiği halde debriyajdan kaldırmamak bunlar zarar verir yoksa normal düzgün biçimde kalkmanın yani anlattığınız durumun zararı yoktur o biçimde kullanmak balata ömrünü bile uzatır benim bildiğim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Yarım debriyaj olayı zaten arabayı kaldırma noktasında tutan durumdur buna zarar veren ayağınızı debriyajdan hızlı çekmek veya debriyaja hafifde olsa ayağınızın basılı kalması veya ayağınızı araba gittiği halde debriyajdan kaldırmamak bunlar zarar verir yoksa normal düzgün biçimde kalkmanın yani anlattığınız durumun zararı yoktur o biçimde kullanmak balata ömrünü bile uzatır benim bildiğim

    Hmm anladım teşekkürler. Başka yorumu olan arkadaşları da bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Yarım debriyaj olayı zaten arabayı kaldırma noktasında tutan durumdur buna zarar veren ayağınızı debriyajdan hızlı çekmek veya debriyaja hafifde olsa ayağınızın basılı kalması veya ayağınızı araba gittiği halde debriyajdan kaldırmamak bunlar zarar verir yoksa normal düzgün biçimde kalkmanın yani anlattığınız durumun zararı yoktur o biçimde kullanmak balata ömrünü bile uzatır benim bildiğim

    Hmm anladım teşekkürler. Başka yorumu olan arkadaşları da bekliyorum.

    Yarım debriyajla kalkış denen olay, Yokuşta debriyaj + fren durdunuz motor çalışıyor ve vites 1 de
    fren pedalını bırakmadan debriyajı kavrama noktasına getirip daha sonra freni bırakıp gaz verip debriyajın tamamen bırakılarak kalkış yapılmasıdır.
    Burada zararlı olan debriyajın kavrama noktasında uzun süre tutulmasıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: HayrullahKNY

    Yarım debriyaj olayı zaten arabayı kaldırma noktasında tutan durumdur buna zarar veren ayağınızı debriyajdan hızlı çekmek veya debriyaja hafifde olsa ayağınızın basılı kalması veya ayağınızı araba gittiği halde debriyajdan kaldırmamak bunlar zarar verir yoksa normal düzgün biçimde kalkmanın yani anlattığınız durumun zararı yoktur o biçimde kullanmak balata ömrünü bile uzatır benim bildiğim

    Hmm anladım teşekkürler. Başka yorumu olan arkadaşları da bekliyorum.

    Yarım debriyajla kalkış denen olay, Yokuşta debriyaj + fren durdunuz motor çalışıyor ve vites 1 de
    fren pedalını bırakmadan debriyajı kavrama noktasına getirip daha sonra freni bırakıp gaz verip debriyajın tamamen bırakılarak kalkış yapılmasıdır.
    Burada zararlı olan debriyajın kavrama noktasında uzun süre tutulmasıdır.

    Alıntıları Göster
    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VitaminsizAsker -- 23 Kasım 2014; 16:24:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?

    Eğer el freni ile kalkmaya alışık biriyseniz yarım debriyajla yapılan kalkışa göre el freni ile yapılan kalkışta debriyaj kavrama noktasında daha az tutulur
    Yani el freni ile kalkış yapmaya alışık olan birisi debriyajı yarım debriyajda tutmadan seri bi şekilde kalkış yapar.
    El freni ile kalkışta, tam el freni indirilirken debriyaj bırakılır. Bu sayede yarım debriyajda tutulmamş olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 23 Kasım 2014; 16:28:07 >
  • arabayı kaldırırken mecbur yarım debrijaj yaparsın ,, debriyaj balatası da zaten eninde sonunda biter, fazla dur kalk yapan çabuk bitirir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?

    Eğer el freni ile kalkmaya alışık biriyseniz yarım debriyajla yapılan kalkışa göre el freni ile yapılan kalkışta debriyaj kavrama noktasında daha az tutulur
    Yani el freni ile kalkış yapmaya alışık olan birisi debriyajı yarım debriyajda tutmadan seri bi şekilde kalkış yapar.
    El freni ile kalkışta, tam el freni indirilirken debriyaj bırakılır. Bu sayede yarım debriyajda tutulmamş olur

    Debriyaj aniden bırakılıyor yani ? O zaman araba stop etmiyor mu? Kaçırdığım nokta var herhalde tam anlıyamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?

    Eğer el freni ile kalkmaya alışık biriyseniz yarım debriyajla yapılan kalkışa göre el freni ile yapılan kalkışta debriyaj kavrama noktasında daha az tutulur
    Yani el freni ile kalkış yapmaya alışık olan birisi debriyajı yarım debriyajda tutmadan seri bi şekilde kalkış yapar.
    El freni ile kalkışta, tam el freni indirilirken debriyaj bırakılır. Bu sayede yarım debriyajda tutulmamş olur

    Debriyaj aniden bırakılıyor yani ? O zaman araba stop etmiyor mu? Kaçırdığım nokta var herhalde tam anlıyamadım.

    Aniden bırakılmıyor düz yolda kalkış yapar gibi bırakılıyor. Yarım debriyaja göre daha çabuk bırakılıyor kavrama noktasında bekletilmeden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?

    Eğer el freni ile kalkmaya alışık biriyseniz yarım debriyajla yapılan kalkışa göre el freni ile yapılan kalkışta debriyaj kavrama noktasında daha az tutulur
    Yani el freni ile kalkış yapmaya alışık olan birisi debriyajı yarım debriyajda tutmadan seri bi şekilde kalkış yapar.
    El freni ile kalkışta, tam el freni indirilirken debriyaj bırakılır. Bu sayede yarım debriyajda tutulmamş olur

    Debriyaj aniden bırakılıyor yani ? O zaman araba stop etmiyor mu? Kaçırdığım nokta var herhalde tam anlıyamadım.

    Aniden bırakılmıyor düz yolda kalkış yapar gibi bırakılıyor. Yarım debriyaja göre daha çabuk bırakılıyor kavrama noktasında bekletilmeden.

    Anladım bu teorik bilgileri bir de pratiğe dökünce iyice oturur. Yorumlarınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: VitaminsizAsker

    Peki el freni ile kalkmanın normal frenle kalkmak arasındaki farkı nedir? Sonuçta her ikisinde de debriyaja aynı oranda basılmıyor mu?

    Eğer el freni ile kalkmaya alışık biriyseniz yarım debriyajla yapılan kalkışa göre el freni ile yapılan kalkışta debriyaj kavrama noktasında daha az tutulur
    Yani el freni ile kalkış yapmaya alışık olan birisi debriyajı yarım debriyajda tutmadan seri bi şekilde kalkış yapar.
    El freni ile kalkışta, tam el freni indirilirken debriyaj bırakılır. Bu sayede yarım debriyajda tutulmamş olur

    Debriyaj aniden bırakılıyor yani ? O zaman araba stop etmiyor mu? Kaçırdığım nokta var herhalde tam anlıyamadım.

    Aniden bırakılmıyor düz yolda kalkış yapar gibi bırakılıyor. Yarım debriyaja göre daha çabuk bırakılıyor kavrama noktasında bekletilmeden.

    Anladım bu teorik bilgileri bir de pratiğe dökünce iyice oturur. Yorumlarınız için teşekkürler.

    Önemli değil. Benimde anlattıklarım %100 doğru olmayabilir daha tecrübeli arkadaşlar yanlışlarımı düzeltebilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.