Şimdi Ara

Otoya Sonradan klima taktırtmak nasıl olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
94.376
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    KArtal model araca sonradan klima taktırtsak nasıl olur ve bu iş kaça patlar acaba bilen var mı ?

    İzmir'de neresi yapar ? Araçta LPG'de var bir etkisi yada dezavantajı olur mu ?


    Teşekkürler



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araca Sonradan Klima Takılması: Neler Gerekli, Maliyet ve Süreç

    Yaz aylarının bunaltıcı sıcağında, klimasız bir araba sürmek oldukça rahatsız edici olabilir. Neyse ki, klimasız araçlara sonradan klima taktırmak mümkündür. Bu işlem, arabanızın konforunu ve sürüş keyfini artırabilir.

    Sonradan Klima Takılır mı?

    Evet, klimasız araçlara sonradan klima takılabilir. Ancak, bu işlem her araç için uygun olmayabilir. Aracınızın teknik özellikleri ve yapısı, sonradan klima takılıp takılamayacağını belirler.

    Gerekli Malzemeler

    Sonradan klima takmak için aşağıdaki malzemelere ihtiyaç duyulur:

    • Klima kompresörü
    • Kondenser
    • Buharlaştırıcı
    • Genleşme valfi
    • Kablo demeti
    • Kontrol ünitesi (konsol)

    Maliyet ve Süre

    Araca sonradan klima takma maliyeti, aracın modeline, klima sisteminin türüne ve işçilik ücretlerine bağlı olarak değişir. Genel olarak, 2023 yılı için yaklaşık maliyetler şu şekildedir:

    • Manuel klima: 4.000 - 6.000 TL
    • Otomatik klima: 6.000 - 8.000 TL

    İşlem süresi, aracın modeline ve klima sisteminin karmaşıklığına bağlı olarak 1-2 gün arasında değişebilir.

    İşlem Süreci

    Sonradan klima takma işlemi, aşağıdaki adımları içerir:

    • Aracın ön tamponunun ve ızgaranın çıkarılması
    • Klima kompresörünün takılması
    • Kondenser ve buharlaştırıcıların montajı
    • Genleşme valfinin bağlanması
    • Kablo demetinin ve kontrol ünitesinin yerleştirilmesi
    • Sistemin test edilmesi ve doldurulması

    Diğer Hususlar

    Araca sonradan klima takılırken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir:

    • Klima sistemi, aracın elektrik sistemine ek bir yük getirir. Bu nedenle, aracın aküsünün ve alternatörünün kapasitesinin yeterli olduğundan emin olunmalıdır.
    • Sonradan takılan klima sistemleri, fabrika çıkışı sistemlere göre daha az verimli olabilir. Bu nedenle, klimanın performans beklentilerinin gerçekçi olması gerekir.
    • Araca sonradan klima takma işlemi, deneyimli bir teknisyen tarafından yapılmalıdır. Aksi takdirde, sistemde arızalar meydana gelebilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • kartal kaç modeldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    kartal kaç modeldi
    performans kaybı her araçta olduğu gibi oalcaktır.
    klima takılabilir.
    universal parçalar kullanarak klimacıda yaptırabilirsiniz.
    zaten 4-5 tane temel parça vardır klimada;
    -evaporatör
    -kondansatör
    -genleşme valfi
    -kompresör

    Ancak tam performans alabilmek için aracın ısı izolasyonunun yapılması gerekir.hava geçiren boşluklar iyice izole edilmelidir.Eğer yapılmazsa klia verimi düşer...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    performans kaybı her araçta olduğu gibi oalcaktır.
    klima takılabilir.
    universal parçalar kullanarak klimacıda yaptırabilirsiniz.
    zaten 4-5 tane temel parça vardır klimada;
    -evaporatör
    -kondansatör
    -genleşme valfi
    -kompresör

    Ancak tam performans alabilmek için aracın ısı izolasyonunun yapılması gerekir.hava geçiren boşluklar iyice izole edilmelidir.Eğer yapılmazsa klia verimi düşer...

    Alıntıları Göster
    bende klima taktırmayı düşünüyorum arabam toyota corolla. ne kadara mal olur veya çıkma klima nereden bulabilirim? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdursun01

    bende klima taktırmayı düşünüyorum arabam toyota corolla. ne kadara mal olur veya çıkma klima nereden bulabilirim? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    kartalın sahibi ve toyota corollanın sahibi arkadaşlar.
    öncelikle kartal sahibi için söylüyorum. araç kaç model. aracında tempra motoru yoksa hiç kalkışma. çünkü eski motorlar zaten zayıf (bi de tüplüdür) klimayı açtın mı araban hiç gitmez olur ve eski tip kartalların hava akım düzeneği klima için verimli değil.
    haa aracın kartal s ise (yani tempra motorlu - tüplü olsa bile) o zaman düşünebilirsin en azından o motorlar 80 bg ve eski motora göre daha seri daha çekişli. üstelik hava akım düzeneği de uygundur klimaya.
    aynı şeyler toyota corollası olan arkadaş içinde geçerli eğer aracın 1.3 ve tüp varsa sende vazgeç klimadan. ama 1.4 veya 1.6 ise (tüplü olsa bile) düşünebilirsin.
    klima taktırmak için önce ii bir elektrikçi sonra sana söyleyeceği parçaları çıkmacılardan bulup elektrikçiye taktıracaksın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rdursun01

    bende klima taktırmayı düşünüyorum arabam toyota corolla. ne kadara mal olur veya çıkma klima nereden bulabilirim? bu konuda bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.
    teşekkürler

    Alıntıları Göster
    çıkma klimaları orjinali gibi çok pahalıya satıyorlar ben sonradan subaruya takdırmıştım acayip pahalı oluyor ve orjinali gibi de performans alamıyorsunuz.Ama 1000 lira civarına bulursanız hemen alın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    çıkma klimaları orjinali gibi çok pahalıya satıyorlar ben sonradan subaruya takdırmıştım acayip pahalı oluyor ve orjinali gibi de performans alamıyorsunuz.Ama 1000 lira civarına bulursanız hemen alın derim.

    Alıntıları Göster
    KArtal 1985 model, sanırım bu durumda Klima işini unutmam gerekiyor, pek verim alamayacağım anlaşılan, tere devam
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...
    aynen katılıyorum, herşeyin orjinali en doğrusu oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aynen katılıyorum, herşeyin orjinali en doğrusu oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...


    Alıntıları Göster
    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aynen katılıyorum, herşeyin orjinali en doğrusu oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen katılıyorum, herşeyin orjinali en doğrusu oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...



    Kesinlikle, sonradan klima, sonradan sunroof taktıranlar verim alamıyorlar. Tavsiye etmem. Tavsiyem, ya öyle klimasız kullanmanız yada orjinal klimalı bir araç almanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 486 DX2

    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?

    Alıntıları Göster
    aslında olay şundan ibaret,
    eski araçta da yeni araçta da klima ciddi şekilde çekişi düşürür, özellikle ilk çalıştırmadan sonra 5 dakika boyunca devamlı sistemden güç çeker ta ki gaz belirli bir soğukluğa gelinciye kadar. Peki sizin sorunuzda olduğu gibi neden yeni nesil araçlarda bu pek hissedilmemektedir.

    cevap elektronik devre kartı programıonda saklı.Yeni nesil araçalrda bu güç kaybı hemen algılanarak devir belirli bir miktar yükseltilmektedir ve karışım oranını sabit ttumak için araç aktik reaksiyon göstermektedir.

    S,iz şimdi piyasada beyin diye adlandırılan (elektronik kart aslında) şeyde olmayan bir sistemi aracınıza takarsanız ve opsiyonel olarak da aracın entegresinde mevcut değilse , güç kaybının faturasını aracınız çeker ikide bir rölantide stop eder veya güç kaybı hissedilir. Yüksek devirde ise her zaman eski nesil de olsa yeni nesil de olsa güç kaybı anlaşılır.Hele böyle motor fanatiklerinin olduğu forumda hemen anlarsınız derim.Millet 2 beygiri anlıyor öyle 10-15 beygir kaybı hissetmemek için iyice acemi olmak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2

    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aynen katılıyorum, herşeyin orjinali en doğrusu oluyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: SkyStorm

    bende 2 ay öncesine kadar 97 model toyota corolla vardı...ben bu araca cıkma klima taktım,,taktırmaz olaydım..hiç sorun cıkarmayan araba klima takıldıktan sonraaa sorun cıkarmaya basladı...en basit ornek;klima calısırken rampada kaldırmak cok zordu.. stop ediodu.. baska bi kotulugude calısırken cok kotu bi koku yayıyodu arabanın icene.... senin yerinde olsam satarım kartalı gider ORJİNAL klimalı bi arac alırım...



    Kesinlikle, sonradan klima, sonradan sunroof taktıranlar verim alamıyorlar. Tavsiye etmem. Tavsiyem, ya öyle klimasız kullanmanız yada orjinal klimalı bir araç almanız.

    Alıntıları Göster
    Otomobildeki her parçanın en iyisi orjinalidir. Bir şey sorcam örneğin ben arabaya sonradan önemli bir parça ekletmak istiyorum. Örneğin sunroof. Ben bu sunroofu ekletmek için arabanın firmasının fabrikasına gidip arabaya sunroof ekleyebilirmisiniz diyebilirmiyim. Eğer ekletebilirlerse orjinali gibi sağlam ve güzel olurmu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAT.BH

    Otomobildeki her parçanın en iyisi orjinalidir. Bir şey sorcam örneğin ben arabaya sonradan önemli bir parça ekletmak istiyorum. Örneğin sunroof. Ben bu sunroofu ekletmek için arabanın firmasının fabrikasına gidip arabaya sunroof ekleyebilirmisiniz diyebilirmiyim. Eğer ekletebilirlerse orjinali gibi sağlam ve güzel olurmu?

    Alıntıları Göster
    bendede 99 323 mazda var servise sordum yeri mevcut klima uygun dedi ama 2000 ytl istedi çok fazla ama klima olmasıda çok ii bir kaç zaman sonra düşünüyorum ben bu aracı satmak için almadım sonuçta biraz kullanmak niyetindeyim ama 2000 ytl çok geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: opr

    bendede 99 323 mazda var servise sordum yeri mevcut klima uygun dedi ama 2000 ytl istedi çok fazla ama klima olmasıda çok ii bir kaç zaman sonra düşünüyorum ben bu aracı satmak için almadım sonuçta biraz kullanmak niyetindeyim ama 2000 ytl çok geldi

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: opr

    bendede 99 323 mazda var servise sordum yeri mevcut klima uygun dedi ama 2000 ytl istedi çok fazla ama klima olmasıda çok ii bir kaç zaman sonra düşünüyorum ben bu aracı satmak için almadım sonuçta biraz kullanmak niyetindeyim ama 2000 ytl çok geldi

    eğer orjinal ise ucuz bile söylemişler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AAT.BH

    Otomobildeki her parçanın en iyisi orjinalidir. Bir şey sorcam örneğin ben arabaya sonradan önemli bir parça ekletmak istiyorum. Örneğin sunroof. Ben bu sunroofu ekletmek için arabanın firmasının fabrikasına gidip arabaya sunroof ekleyebilirmisiniz diyebilirmiyim. Eğer ekletebilirlerse orjinali gibi sağlam ve güzel olurmu?

    Alıntıları Göster
    eğer çok sıcak bir yerde yaşamıyorsanız sun roof çok da gerekli birşey değil.İyi yapılmaz ise kışın aracı kar altında bıraktığınızda damlatma yapar keyfiniz kaçar .Ben bu konuda webasto marka olanını tavsiye ederim.Mekanik olanlar her zaman otomatikten iyidir kastırma yapmaz elinizle ufak düzeltmeler yaptırabilirsiniz.Ama en güzeli hiç yaptırmayın orjinalliği bozulmasın derim .Keyif sizin , keyfe birşey diyemem

    http://www.webasto.net/general/tr/am_automobile_3016.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: AAT.BH

    Otomobildeki her parçanın en iyisi orjinalidir. Bir şey sorcam örneğin ben arabaya sonradan önemli bir parça ekletmak istiyorum. Örneğin sunroof. Ben bu sunroofu ekletmek için arabanın firmasının fabrikasına gidip arabaya sunroof ekleyebilirmisiniz diyebilirmiyim. Eğer ekletebilirlerse orjinali gibi sağlam ve güzel olurmu?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eğer çok sıcak bir yerde yaşamıyorsanız sun roof çok da gerekli birşey değil.İyi yapılmaz ise kışın aracı kar altında bıraktığınızda damlatma yapar keyfiniz kaçar .Ben bu konuda webasto marka olanını tavsiye ederim.Mekanik olanlar her zaman otomatikten iyidir kastırma yapmaz elinizle ufak düzeltmeler yaptırabilirsiniz.Ama en güzeli hiç yaptırmayın orjinalliği bozulmasın derim .Keyif sizin , keyfe birşey diyemem

    http://www.webasto.net/general/tr/am_automobile_3016.html

    quote:

    Orjinalden alıntı: AAT.BH

    Otomobildeki her parçanın en iyisi orjinalidir. Bir şey sorcam örneğin ben arabaya sonradan önemli bir parça ekletmak istiyorum. Örneğin sunroof. Ben bu sunroofu ekletmek için arabanın firmasının fabrikasına gidip arabaya sunroof ekleyebilirmisiniz diyebilirmiyim. Eğer ekletebilirlerse orjinali gibi sağlam ve güzel olurmu?



    Alıntıları Göster
    96 yılında 0 km olarak aldığımız 1.6 corollaya 1 sene sonra yine toyota servisinde orjinal klima taktırmıştık ve gayet memnunduk..eğer bu şekil bir uygulama yapılabiliyorsa hiçbir problem çıkmaz..onun haricinde sağdan soldan toplama parçalarla veya yan sanayi klima taktırmak her zaman problemlidir..

    sonroof için ise aracın fabrika üretim bandındayken o şekil üretilmiş olması gerekir..serviste sonradan da takılsa tavandaki çelik kuşakların kesilmesi gerekecektir..oysa fabrika üretim bandında eğer araç sunroof lu üretilecekse tavan emniyet kuşakları ona göre üretilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 16 Mayıs 2007; 18:42:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    aslında olay şundan ibaret,
    eski araçta da yeni araçta da klima ciddi şekilde çekişi düşürür, özellikle ilk çalıştırmadan sonra 5 dakika boyunca devamlı sistemden güç çeker ta ki gaz belirli bir soğukluğa gelinciye kadar. Peki sizin sorunuzda olduğu gibi neden yeni nesil araçlarda bu pek hissedilmemektedir.

    cevap elektronik devre kartı programıonda saklı.Yeni nesil araçalrda bu güç kaybı hemen algılanarak devir belirli bir miktar yükseltilmektedir ve karışım oranını sabit ttumak için araç aktik reaksiyon göstermektedir.

    S,iz şimdi piyasada beyin diye adlandırılan (elektronik kart aslında) şeyde olmayan bir sistemi aracınıza takarsanız ve opsiyonel olarak da aracın entegresinde mevcut değilse , güç kaybının faturasını aracınız çeker ikide bir rölantide stop eder veya güç kaybı hissedilir. Yüksek devirde ise her zaman eski nesil de olsa yeni nesil de olsa güç kaybı anlaşılır.Hele böyle motor fanatiklerinin olduğu forumda hemen anlarsınız derim.Millet 2 beygiri anlıyor öyle 10-15 beygir kaybı hissetmemek için iyice acemi olmak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2

    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında olay şundan ibaret,
    eski araçta da yeni araçta da klima ciddi şekilde çekişi düşürür, özellikle ilk çalıştırmadan sonra 5 dakika boyunca devamlı sistemden güç çeker ta ki gaz belirli bir soğukluğa gelinciye kadar. Peki sizin sorunuzda olduğu gibi neden yeni nesil araçlarda bu pek hissedilmemektedir.

    cevap elektronik devre kartı programıonda saklı.Yeni nesil araçalrda bu güç kaybı hemen algılanarak devir belirli bir miktar yükseltilmektedir ve karışım oranını sabit ttumak için araç aktik reaksiyon göstermektedir.

    S,iz şimdi piyasada beyin diye adlandırılan (elektronik kart aslında) şeyde olmayan bir sistemi aracınıza takarsanız ve opsiyonel olarak da aracın entegresinde mevcut değilse , güç kaybının faturasını aracınız çeker ikide bir rölantide stop eder veya güç kaybı hissedilir. Yüksek devirde ise her zaman eski nesil de olsa yeni nesil de olsa güç kaybı anlaşılır.Hele böyle motor fanatiklerinin olduğu forumda hemen anlarsınız derim.Millet 2 beygiri anlıyor öyle 10-15 beygir kaybı hissetmemek için iyice acemi olmak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2

    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?




    Evet haklısın. Rolantide devir 800 civarlarında seyrediyor. Ama AC düğmesine bastığımda 900 - 950 oluyor 15 - 20 sn sonra 850'ye düşüyor. Motor seside değişiyor klima açıksa.

    Ama klima için herşey değer be kardeşim az önce bunu tekrar anladım.

    Bozuyüğe gittim arabamla klima açık püfür püfür buz gibi, miss. Bozüyükte bi indim anam nasıl kavruluyor ortalık. Sonra bi arkadaş arabasıyla benı bı yere goturcektı, onun arabaya bindik tabi klima yoktu anam nasıl yandım arabanın içinde.

    Bence bir araçta klima yazın olmassa olmazlardann.

    Birde aman dikkat diyim, üflemeyi direk suratınıza vurdurmayın. Valla çok pis çarpar yaz günü hasta olursunuz. En güzeli ön camlara vererek hafiften hafiften soğutması. Birde klimayı kapatarak arada bi camı açın hava alın, klima baş ağrısıda yapar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 16 Mayıs 2007; 18:46:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında olay şundan ibaret,
    eski araçta da yeni araçta da klima ciddi şekilde çekişi düşürür, özellikle ilk çalıştırmadan sonra 5 dakika boyunca devamlı sistemden güç çeker ta ki gaz belirli bir soğukluğa gelinciye kadar. Peki sizin sorunuzda olduğu gibi neden yeni nesil araçlarda bu pek hissedilmemektedir.

    cevap elektronik devre kartı programıonda saklı.Yeni nesil araçalrda bu güç kaybı hemen algılanarak devir belirli bir miktar yükseltilmektedir ve karışım oranını sabit ttumak için araç aktik reaksiyon göstermektedir.

    S,iz şimdi piyasada beyin diye adlandırılan (elektronik kart aslında) şeyde olmayan bir sistemi aracınıza takarsanız ve opsiyonel olarak da aracın entegresinde mevcut değilse , güç kaybının faturasını aracınız çeker ikide bir rölantide stop eder veya güç kaybı hissedilir. Yüksek devirde ise her zaman eski nesil de olsa yeni nesil de olsa güç kaybı anlaşılır.Hele böyle motor fanatiklerinin olduğu forumda hemen anlarsınız derim.Millet 2 beygiri anlıyor öyle 10-15 beygir kaybı hissetmemek için iyice acemi olmak lazım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 486 DX2

    Galiba Klima aracın motorundan çok güç çekiyor ki böyle zorluyor, peki yeni araçlarda da klima motor gücünü bu derece etkiliyor mu ?




    Evet haklısın. Rolantide devir 800 civarlarında seyrediyor. Ama AC düğmesine bastığımda 900 - 950 oluyor 15 - 20 sn sonra 850'ye düşüyor. Motor seside değişiyor klima açıksa.

    Ama klima için herşey değer be kardeşim az önce bunu tekrar anladım.

    Bozuyüğe gittim arabamla klima açık püfür püfür buz gibi, miss. Bozüyükte bi indim anam nasıl kavruluyor ortalık. Sonra bi arkadaş arabasıyla benı bı yere goturcektı, onun arabaya bindik tabi klima yoktu anam nasıl yandım arabanın içinde.

    Bence bir araçta klima yazın olmassa olmazlardann.

    Birde aman dikkat diyim, üflemeyi direk suratınıza vurdurmayın. Valla çok pis çarpar yaz günü hasta olursunuz. En güzeli ön camlara vererek hafiften hafiften soğutması. Birde klimayı kapatarak arada bi camı açın hava alın, klima baş ağrısıda yapar.

    Alıntıları Göster
    Klima ayrı bir güç kaynağından çalışsa , performansı etkilememe şansı var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troleybus

    Klima ayrı bir güç kaynağından çalışsa , performansı etkilememe şansı var mı?

    Alıntıları Göster
    Ben duymuştum BMW ve Mercedes klima için ayrı bi akü felan kullanıyormuş motordan güç almıyormuş. Ama ne kadar doğru bilemem.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.