Şimdi Ara

Lastik Boyutu Büyürse Yakıt Ne Olur

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
28.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 185-60-15 ölçüdeki lastikleri 195-60-15 le değiştirdim , Yaklaşık %2 inç olarak boyutlar artmış durumda,

    Bu durumda çekişin azalacağının farkındayım

    Bu %2 artış yakıt olarak daha mı fazla yakıt olarak geri döner yoksa daha az yakıt olarak mı geri döner?

    Nette araştırdım göstergede büyük lastikle 100 km hızla gidiyorsam aslında 102 kmyle gidiyorum demek oluyor ama yakıtla ilişkisini tam çözemedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 10 Ağustos 2012; 1:51:11 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastik Boyutu Büyüdüğünde Yakıt Tüketimi

    Lastik çapı veya ebatları büyüdükçe, yuvarlanma direnci artar. Bu, lastiklerin yere daha fazla temas etmesi ve daha fazla sürtünme yaratması anlamına gelir. Artan sürtünme, aracın hareket etmesi için daha fazla enerji harcamasına neden olur ve bu da yakıt tüketiminin artmasına yol açar.

    Lastik yanağı büyürse, yani lastiğin yüksekliği artarsa, bu da yuvarlanma direncini artırabilir. Bunun nedeni, daha yüksek lastik yanaklarının daha fazla esnemesi ve geri dönmesi gerektiğidir, bu da enerji kaybına neden olabilir.

    Lastik taban genişliği arttığında, lastik ile yol arasındaki temas alanı da artar. Bu, yol tutuşunu iyileştirebilirken, aynı zamanda yuvarlanma direncini de artırabilir. Bunun nedeni, daha geniş tabanlı lastiklerin yere daha fazla direnç göstermesidir.

    Genel olarak, lastik boyutları büyüdükçe yakıt tüketiminin de artacağını söyleyebiliriz. Ancak bu artışın miktarı, lastiğin özelliklerine, aracın türüne ve sürüş koşullarına bağlı olarak değişebilir.

    Yakıt tasarrufu sağlamak için daha küçük ve dar lastikler seçmek genellikle önerilir. Bununla birlikte, daha büyük lastikler daha iyi yol tutuşu ve konfor sağlayabilir, bu nedenle ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize göre en iyi lastiği seçmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    185-55-15 ölçüdeki lastikleri 195-60-15 le değiştirdim , Yaklaşık %2 inç olarak boyutlar artmış durumda,

    Bu durumda çekişin azalacağının farkındayım

    Bu %2 artış yakıt olarak daha mı fazla yakıt olarak geri döner yoksa daha az yakıt olarak mı geri döner?

    Nette araştırdım göstergede büyük lastikle 100 km hızla gidiyorsam aslında 102 kmyle gidiyorum demek oluyor ama yakıtla ilişkisini tam çözemedim

    Lastik değişim ölçüleriniz yanlış. Lastik değişiminde esas önemli olan ebat, lastiğin dış çapıdır. Bu çapta maksimum %2,5 luk değişimlere izin verilir.

    Sizin değişim farkınız ise %5,13 . Toleransın dışına çıkmışsınız. Yani siz 100 km/h ile gidiyorken aslında 105,13 km/h ile gideceksiniz.

     Lastik Boyutu Büyürse Yakıt Ne Olur


    Lastik taban genişliğini 195 mm'ye arttıracaksanız yanak oranını değiştirmemeliydiniz.

    195 mm taban genişliği için olması gereken ebat alttaki olmalıydı.

     Lastik Boyutu Büyürse Yakıt Ne Olur




    Onun dışında 185/55/R15 lastikten 195/60/R15 lastiğe geçtiğiniz için ;

    - yakıt tüketimi çok az bir miktar artacak,
    - yol tutuş çok az bir miktar iyileşecek.

    Bu değişim miktarı çok az olduğu için bu değişimleri pratikte hissetmeyeceksiniz.




  • Pardon ya, İlk mesajı düzelttim , yanak 55 değil 60 olacak,İlk lastik oranım 185 60 15 ben bu lastikten 195 60 15 e geçtim , kusura bakmayın , bu hesaba göre çapta %2

    Ben yakıtın azalacağı görüşündeyim ama tam karar veremedim,

    Sabit bir hızla bir teker dönüşü 1 metreyse boyut büyüdüğünden şimdi 1,1 metre olsa daha çok yol gideceğim , Mesela uzun yolda yakıt tüketimi azalır görüşündeyim, ama şehiriçinde dezavantaji çekişten düşmesi dur kalkta ivmelenmeden hareket edileceğinden yakıt artar gibime geliyor,trafikte yoğun.

    Lastik küçülünce belli bir yolu gitmek için örneğin 100 km gideceksek aslında değişen küçülme oranına göre örneğin 105 gitmiş oluruz, Lastik büyüyüncede 100 km gideceksek 95 km gitmiş oluruz , lastik orjinal boyuttaysa 100km yse 100 km gidiyor oluruz.

    E o halde lastik boyutu küçülünce gidilen km daha fazla gözükecek , çünkü lastik daha çok dönecek , motor lastik turu için daha çok çalışacak , Ben bu açıdan dolayı lastik büyürse yakıt azalır diye düşünüyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _ahmet_ -- 10 Ağustos 2012; 1:55:33 >




  • @LionTech16
    size bir sorum olacak. şöyleki;
    daha önce diğer konuda bahsettiğim gibi aracımın 195x65x15 jant ve lastiklerini 205x55x16 jant ve lastiklerle değiştirdim. elimde eski aracımdan kalan 195x60x15 ölçülerinde kışlık lastiklerim var. çıkan 15'' standart çelik jantlara kışın bu lastikleri takıp kullanmayı düşünüyorum. 195x65x15 ile 195x60x15 arasında lastiğin dış çevresi ortalama %3 civarı küçülüyor. bu durum olumlu olumsuz ne gibi yansır. yani bu şekilde idare edebilirmiyim, yoksa 195x65x15 ebadında kışlık lastik almam muhakkak gerekiyormu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ft19 -- 10 Ağustos 2012; 10:19:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    @LionTech16
    size bir sorum olacak. şöyleki;
    daha önce diğer konuda bahsettiğim gibi aracımın 195x65x15 jant ve lastiklerini 205x55x16 jant ve lastiklerle değiştirdim. elimde eski aracımdan kalan 195x60x15 ölçülerinde kışlık lastiklerim var. çıkan 15'' standart çelik jantlara kışın bu lastikleri takıp kullanmayı düşünüyorum. 195x65x15 ile 195x60x15 arasında lastiğin dış çevresi ortalama %3 civarı küçülüyor. bu durum olumlu olumsuz ne gibi yansır. yani bu şekilde idare edebilirmiyim, yoksa 195x65x15 ebadında kışlık lastik almam muhakkak gerekiyormu.

    Orjinal lastik ölçüleriniz 195/65/R15 ise 195/60/R15 ebatında lastik taktığınızda dediğiniz gibi %3 küçülme oluyor. Aslında toleransın dışında ama ben kullanmanızı tavsiye ederim. İdare edilebilir. Tolerans %2,5 tur aslında. Kışlık lastiklerinizin üretim tarihine de bakarak kullanabilirsiniz. 2008 yılı öncesi üretim ise kullanmamanızı ve yeni lastik almanızı tavsiye ederim.

    Kışlık lastiği eğer değiştirecekseniz geniş lastik almayın. Orjinal ölçülerinde lastik takın. Geniş lastik kaygan ve buzlu zeminde tutunmayı azaltır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Pardon ya, İlk mesajı düzelttim , yanak 55 değil 60 olacak,İlk lastik oranım 185 60 15 ben bu lastikten 195 60 15 e geçtim , kusura bakmayın , bu hesaba göre çapta %2

    Ben yakıtın azalacağı görüşündeyim ama tam karar veremedim,

    Sabit bir hızla bir teker dönüşü 1 metreyse boyut büyüdüğünden şimdi 1,1 metre olsa daha çok yol gideceğim , Mesela uzun yolda yakıt tüketimi azalır görüşündeyim, ama şehiriçinde dezavantaji çekişten düşmesi dur kalkta ivmelenmeden hareket edileceğinden yakıt artar gibime geliyor,trafikte yoğun.

    Lastik küçülünce belli bir yolu gitmek için örneğin 100 km gideceksek aslında değişen küçülme oranına göre örneğin 105 gitmiş oluruz, Lastik büyüyüncede 100 km gideceksek 95 km gitmiş oluruz , lastik orjinal boyuttaysa 100km yse 100 km gidiyor oluruz.

    E o halde lastik boyutu küçülünce gidilen km daha fazla gözükecek , çünkü lastik daha çok dönecek , motor lastik turu için daha çok çalışacak , Ben bu açıdan dolayı lastik büyürse yakıt azalır diye düşünüyordum.

    Keşke yakıt tüketimi değişimini hesaplamak bu kadar olabilse. Düşünceniz yanlış. Yakıt tüketimi değişimini bu ölçüde değişimle hissetmezsiniz.




  • Dediğim gibi %2 değişim büyüme var değil mi ,

    Bunun artıları eksileri nelerdir ,yakıta vs, Dediğim hız ölçüleri limitinde mesela 100 le giderken aslında 104 le gitmek gibi , Biraz açıklama yaparak cevaplarmısınız.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Dediğim gibi %2 değişim büyüme var değil mi ,

    Bunun artıları eksileri nelerdir ,yakıta vs, Dediğim hız ölçüleri limitinde mesela 100 le giderken aslında 104 le gitmek gibi , Biraz açıklama yaparak cevaplarmısınız.

    Değişim pozitif yönde %2.

    100 km/h ile giderken aslında 102 km/h ile gideceksiniz. Yakıt tüketiminiz negatif yönde değil, lastik genişliği arttığı için pozitif yönde olur. Fakat yukarıda yazdığım gibi ;

    Yakıt tüketimi değişimini bu ölçüde değişimle hissetmezsiniz.
  • Teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _ahmet_

    Teşekkür ederim

    Rica ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    @LionTech16
    size bir sorum olacak. şöyleki;
    daha önce diğer konuda bahsettiğim gibi aracımın 195x65x15 jant ve lastiklerini 205x55x16 jant ve lastiklerle değiştirdim. elimde eski aracımdan kalan 195x60x15 ölçülerinde kışlık lastiklerim var. çıkan 15'' standart çelik jantlara kışın bu lastikleri takıp kullanmayı düşünüyorum. 195x65x15 ile 195x60x15 arasında lastiğin dış çevresi ortalama %3 civarı küçülüyor. bu durum olumlu olumsuz ne gibi yansır. yani bu şekilde idare edebilirmiyim, yoksa 195x65x15 ebadında kışlık lastik almam muhakkak gerekiyormu.

    Orjinal lastik ölçüleriniz 195/65/R15 ise 195/60/R15 ebatında lastik taktığınızda dediğiniz gibi %3 küçülme oluyor. Aslında toleransın dışında ama ben kullanmanızı tavsiye ederim. İdare edilebilir. Tolerans %2,5 tur aslında. Kışlık lastiklerinizin üretim tarihine de bakarak kullanabilirsiniz. 2008 yılı öncesi üretim ise kullanmamanızı ve yeni lastik almanızı tavsiye ederim.

    Kışlık lastiği eğer değiştirecekseniz geniş lastik almayın. Orjinal ölçülerinde lastik takın. Geniş lastik kaygan ve buzlu zeminde tutunmayı azaltır.

    kışlık lastikler 2010 tarıhlı. zaten kışın fazla araç kullanmam. mevcut olan 195*60*15 lastıklerı cıkan 15" jantlara takıp o şekılde kullanırım artık. sagolasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ft19
    kışlık lastikler 2010 tarıhlı. zaten kışın fazla araç kullanmam. mevcut olan 195*60*15 lastıklerı cıkan 15" jantlara takıp o şekılde kullanırım artık. sagolasın.

    Rica ederim. 2014'e kadar kullanabilirsiniz lastikleri o zaman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: ft19

    @LionTech16
    size bir sorum olacak. şöyleki;
    daha önce diğer konuda bahsettiğim gibi aracımın 195x65x15 jant ve lastiklerini 205x55x16 jant ve lastiklerle değiştirdim. elimde eski aracımdan kalan 195x60x15 ölçülerinde kışlık lastiklerim var. çıkan 15'' standart çelik jantlara kışın bu lastikleri takıp kullanmayı düşünüyorum. 195x65x15 ile 195x60x15 arasında lastiğin dış çevresi ortalama %3 civarı küçülüyor. bu durum olumlu olumsuz ne gibi yansır. yani bu şekilde idare edebilirmiyim, yoksa 195x65x15 ebadında kışlık lastik almam muhakkak gerekiyormu.

    Orjinal lastik ölçüleriniz 195/65/R15 ise 195/60/R15 ebatında lastik taktığınızda dediğiniz gibi %3 küçülme oluyor. Aslında toleransın dışında ama ben kullanmanızı tavsiye ederim. İdare edilebilir. Tolerans %2,5 tur aslında. Kışlık lastiklerinizin üretim tarihine de bakarak kullanabilirsiniz. 2008 yılı öncesi üretim ise kullanmamanızı ve yeni lastik almanızı tavsiye ederim.

    Kışlık lastiği eğer değiştirecekseniz geniş lastik almayın. Orjinal ölçülerinde lastik takın. Geniş lastik kaygan ve buzlu zeminde tutunmayı azaltır.

    Hocam;
    Alacağım araçta 205/55 R16 ile üst versiyonunda 225/45 R17 fabrika çıkışı lastikler var. Aynı marka latiklerin kullanıldığını varsayarak Benim sorularım şunlar;
    1. lastiklerin genişlikleri arasındaki fark kaç cm olacaktır?
    2. Okuduğum bir metinde fabrika çıkışı lastiklerin çıkartılarak geniş tabanlı lastiğin takılmasının sanıldığının aksine yol tutuş kabiliyetini azalttığı yazmaktaydı. Doğru mu?
    3. Yakıt tüketimi artış oranı ne olabilir?
    4. Yol tutuş kabiliyeti artarken yanak genişliğinin aalması dolayısıyla konfor, lastik sesi vb. olumsuzluklar artar mı?
    5. Son olarak Türkiye yol koşulları (devasa çukur,kasis ve bozuk yollar vb.) göz önüne alındığında 17" lik lastiğe geçmek mantıklı mı?
    Teşekkür ederim
     Lastik Boyutu Büyürse Yakıt Ne Olur




  • Aracımin orjinal lastikleri 185/55 r16. Ben bunları 205/50 r16 ile değiştirmek istiyorum. Sapma yüzdesi %0.24. Neredeyse bire bir karşılığı gibi orjinal lastiğin. Bu şartlar altında düşündüğüm lastik mantıklı mıdır? Yakıta etkisi ne olur?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilen birisi yardım ederse sevinirim. Aracı yeni aldım. Fiat Albea. Orjinal jantı 175 70 14 Muş. Araca sonradan 185 65 15 takılmış. Bunun bana artısı ekşisi ne olur. Orjinal lastiğe dönmem gerekir mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.