Şimdi Ara

Dsg ile hiç sorun yaşamayanlar var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
2
Favori
4.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Abilerim uzun uzun yazayım okuyun. Öncelikle sırayla kullandığım araçlar:

    Corolla 2006 Manuel lpg
    Octavia 2013 Dizel dsg
    Corolla 2019 otomatik lpg

    En baştan da para ile ilgili problemim hiç olmasa yine gidip DSG vites bir araç alacağımı baştan belirteyim. Çünkü dsg, cvt, tork konvektörlü,... Çoğu kullandığım içinde en keyfilisi DSG.

    Gelelim yaşadıklarıma:
    Octavia ile 70 bin kmde mekatronik arızası
    105 bin kmde kavrama arızası yaşadım.
    İlkini iyi niyet garantisinden para vermeden yaptırdım.
    İkincisi erken teşhis sonucu araba hala yürür vaziyetteyken Toyota ile takasa girdim.

    Tabi bu arızalar olup servise gittiğimde,
    Orada oturan arabasını bekleyen bir sürü de insan gördüm. Hepsine de sordum. Çoğu dsg ile ilgili (mekatronik, kavrama...) yaşadığını söyledi. Bunların hiçbiri de Almanyada yaşayan amcam, teyzem, arkadaşımın arkadaşı değildi.

    Dileyene ispat da edebilirim. Çekici üzerindeki, yada şanzımanı sökülmüş haldeki fotoları yada servis faturalarıyla.

    DSG şanzıman hataları yoktur demek, yada bununla ilgili bişeyler paylaşanları hor görmek yanlıştır. Aynı şekilde japon alanları da hor görmemek lazım.

    Bu arada dsg arızaları bence dizel motor ve ağır araçlarda daha çok yaşanıyor.
    Ben kendi aracımda d1 yazısını saniyenin belkide yüzde 1i kadar bir süre görebiliyordum. Bu hızlı geçiş bence kavramaya zarar veriyor. Ağır kasa bir de üzerine geniş bagaja doldur ha doldur. Bu da zararlı.

    Herkese hayırlı sürüşler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Arkadaşım octavia 1.6 tdi dsg elegance almıştı 5 sene önce o bir sorun yaşamadı, ben de ondan yaklaşık 5 ay önce satın aldım, sorunsuz biniyoruz 65 bin olacak km, tek elden veya dsg kullanım hassasliklarina dikkat ederek kullanırsanız, fabrika hatası olmadığı sürece sorun çıkaracağını sanmıyorum,
    Millet ;
    --o kadar para vermişim diye ilk kalkışı gaza yüklenerek yaparsa, ışıklarda özellikle,
    --Yarım debriyaj hareketini sürekli yaparsa
    --özellikle yokuşta Park ederken önce p ye alırlarsa
    --sürekli Dur kalk trafikte d de kullanirlarsa
    Vs vs
    Şanzıman in (kavramanın) tabi ömrü kısa olur
    Tabi 150-200 bin km arası kavrama değişim isteyebilir, onun da baskı balata gibi bir ömrü var diye biliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 dsg jetta kullanıyorum şu an 94.000 km...

    Özel bir kullanma şeklim de yok, marşa basar basmaz vitese takıp devam ederim parkedince de P'ye alıp araçtan inip kilitlerim, vites koluna sadece iki kere temas ederim...

    Yok efendim trafikte manuel boşa alacakmışsın vs hiç işim olmaz...

    Aracım ilk bakım da dahil asla yetkili servise gitmemiştir ve gitmeyecektir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullandıklarım ve sattıklarım (al-satçıyım)


    Passat (3 adet)
    Superb
    Golf
    Jetta

    DSG’li geçmiş arabalarımın sayısı : 6
    Yaşadığım sorun sayısı: 0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben varım, 4 yıldır kullanıyorum, araç golf
    aracı zorlamayı sevmem sakin kullanırım,hiç sorun çıkarmadı
  • Yakın cevremde, bır kısmı da benım tavsıyemle alnımıs 6-7 dsg lı arac var. Hıc bırı sorun yasamadı. Ancak hepsı yenı araclar, en babası 50bın km de. Ilerıde nolur gorecez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah hiç kimse yaşamaz çünkü iğrenç bişeyy

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben hiç DSG li araç kullanmadım, DSG ile çok sorun yaşayan da duydum sorunsuz sıkıntısız binende duydum.
    Ama DSG nin biraz hassas dikkatli kullanılması gerektiği aşikar.
    Şuan, param ona yettiği için 1.3 multijet manuel Egea aldım ama aklımda Süper B var DSG li, sıfır alabilecek maddi imkanı yakalarsam DSG falan demeyip alıcam. Muhtemelen o zamana kadar da DSG nin problemlerinide çözerler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yingem 5 yıl ve 25.000 km dir golf 7 1.2 tsi dsg comfortline + sürüş konfor paket + ışık paket sorunsuz kullanyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Tam otomatik tork konvertörlü şanzımanlar gibi kullanırsanız büyük ihtimalle sorun yaşarsınız.

    Dikkat edilmesi gereken en önemli iki detay :

    1 ) Sıkışık trafikte manuel vitese alıp aracın sürekli 1'de 2'ye, 2'den 1'e geçmesini engellemeniz gerekir. Bu durum özellikle yokuş yukarı trafikte şanzıman ısınmasına ve aracın soğumasının beklenmesi durumuna neden oluyor.

    2) Aracı hareket ettirmek için gaza çok az dokunup, aracı hareket etmek ile etmemek arasında bırakmayınız. Bu kararsızlık durumu kavrama için çok risklidir.
    Aynı şekilde durmak için de aynı şey geçerli. Frene kararlı basmak, aracı durmak ile durmamak arasında bırakmamak gerekir. Çünkü kavrama siz frene tam basarsanız tamamen ayrılıyor. Bu sebeple trafikte vitesi N pozisyona almanıza gerek yok. Frene tam basmak yeterli.

    Bu iki duruma dikkat ettiğiniz sürece ve aracın önceden bir kusuru, hatası yoksa sorun yaşama ihtimaliniz düşük olacaktır.
    bu araç şimdi otomatik vites araç mı oluyor?




  • Debriyaja basmamak için bu kadar sıkıntıya gerek yok, vw alacaksanız manuel alın kafanız rahat olsun....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben yavaş hızda park'a da aldım. Araç durmuş halde değilken d'den r'ye de aldım (ki artık park manevralarında hep bu şekilde kullanıyorum), genç yaşımdan dolayı 0-100'e de bir çok kez kalktım. 4 sene 75 bin km'dir 2014 model a3 sedan 1,6 tdi kullanıyorum. Ben bozamadıysam kullanıcı hatasından bozulmuyordur diye tahmin ediyorum. Benim aracımı aldığım senelerde gerçekten çok fazlaydı şikayet, hatta forumda da rastlayabiliceğiniz 2014'ten sonra düzeltildi efsanesini çok kez ben de gördüm.

    İşin aslı şuan şikayet edenler genelde az km'de şansımanı kilitliyor, bu da satılan binlerce araçtan arada çıkabilecek olan üretim hatasına işaret ediyor. Onun dışında kavrama hatası yazmış bi arkadaş. Kavrama mevzusu hata değildir bir sarf malzemedir. Kullanıcıdan kullanıcıya ömrü kısadır uzundur farkeder. Benim de daha kavramam bitmedi rahat rahat kullanıyorum.
  • Dur bakalım birazdan artık marka apaci seat fan boyları gelir, Civic üzerinden DSG savunur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 30 k kmde aldm 53 k daym 3 senedr bit sıkıntı yasamadım 2015 model

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu Ağustos'ta Ibiza Cupra ile 5.senem olacak sorun yaşamadım ama ben çok km yapan biri değilim dur kalk da çok girmiyorum. Tabii ki İstanbul içi dur kalk olmadan olmuyor nereye gitsek trafik var.


    Not : Benle benzer zamanlarda arkadaşın babası Passat aldı ve şanzıman ısındı uyarısı almıştı.
    Tamam işte onun çözümü çok basit. Aynı şey benim de başıma geldi. Aslında manuel viteste de başıma geldi. Aşırı yavaş gidersen araba yarım debriyaj yapıyor istersen elle 1. Vitese indir, farketmiyor, ısınıyor. Onun yerine biraz daha hızlı gidip durdum, yine gidip durdum. Böylece araba yarım debriyajı bıraktı ve uyarı gitti, bir daha da uyarı almadım ve ist yaşıyorum. Bu durum yoğun trafikte yokuşta oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Tamam işte onun çözümü çok basit. Aynı şey benim de başıma geldi. Aslında manuel viteste de başıma geldi. Aşırı yavaş gidersen araba yarım debriyaj yapıyor istersen elle 1. Vitese indir, farketmiyor, ısınıyor. Onun yerine biraz daha hızlı gidip durdum, yine gidip durdum. Böylece araba yarım debriyajı bıraktı ve uyarı gitti, bir daha da uyarı almadım ve ist yaşıyorum. Bu durum yoğun trafikte yokuşta oluyor.

    Alıntıları Göster
    O İstanbul'da yaşamıyor daha doğrusu olayın olduğu yer İst değil ama yokuş konusunda haklısın yokuşta olmuş. Servis falan gitti sonra ne oldu bilmem ama 2-3 kere olmuştu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    DQ250'lerin tork sınırı sanıldığı gibi 250 nm değil, 400 nm.
    Fabrikanın önerdiği güvenli üst sınır ise 300 nm.

    Alıntıları Göster
    Yanlış biliyorsam düzeltin ama ben dq200 var diye biliyordum bu modelde 250 Max dayanım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kopek gibi kullaniyorum 2015 model aracim hala tik yok .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manner34

    Yanlış biliyorsam düzeltin ama ben dq200 var diye biliyordum bu modelde 250 Max dayanım.

    Alıntıları Göster
    Doğru biliyorsunuz. Bizim ülkedekilerin %92'si falan DQ200 yani 250 Nm tork sınırlı.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.